Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2021, 14:33   #6541
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooie poging om mijn opmerking te omzeilen.

Heb ik ongelijk ? Voor palestijnen lijkt er wel een uitzonderingstatuut te bestaan. Een eigen VN vluchtelingen organisatie UNRWA met een gigantisch budget, en dat als enig resultaat heeft dat de groep 'vluchtelingen' nu exponentieel veel groter is dan toen het probleem ontstaan was.
Nee , dat ligt aan het feit dat het probleem nog steeds niet is opgelost en de vluchtelingen nog steeds vluchteling zijn .


Citaat:
Een uitzonderingsstatuut dat nergens ter wereld voor andere vluchtelingen is toegestaan door de VN : afstammelingen zijn blijkbaar ook vluchtelingen. Men wil dus geen absorptie in de betrokken landen, maar men wil het probleem in stand houden. Hoe meer zielen, hoe meer donaties en budgetten, hoe meer NGO volkje een goedbetaalde job krijgt. Financiering ? No problem, de EU landen die staan altijd klaar om de UNRWA nog wat extra toe te stoppen.
Of de 135 aangesloten NGO's in koepelorganisatie PNGO die rijkelijke financiering vanuit Europa krijgen.
U doet net of NGO's het voor het zeggen hebben , onzin natuurlijk. Israel weigert al decennia een staat aan de Palestijnen toe te kennen, maar heeft lang gedaan alsof ze dat wel wilde doen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 22 juni 2021 om 14:33.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 14:38   #6542
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...wat volkomen off-topic is in een draadje over Gaza versus israel

Neutrale waarnemers met zin voor nuance horen toch wel het verschil tussen Gaza en een intern israëlisch probleem te begrijpen ?
U kunt kletsen wat u wil maar de gebieden horen bij elkaar . Wat Israel vind zal mij een worst wezen. Dus ga ik door met de westbank erbij te betrekken.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 15:09   #6543
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U kunt kletsen wat u wil maar de gebieden horen bij elkaar . Wat Israel vind zal mij een worst wezen. Dus ga ik door met de westbank erbij te betrekken.
Ik denk dat je dat eerder moet omdraaien : het zal Israël worst wezen wat atmosphere en pandareus vinden. Israël kijkt duidelijk enkel naar Israël, heeft de kracht om dat te doen, en wat sterke vrienden die zorgen voor rugdekking en actieve hulp. (VS en Egypte)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 15:16   #6544
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee , dat ligt aan het feit dat het probleem nog steeds niet is opgelost en de vluchtelingen nog steeds vluchteling zijn .
Dan gaan die artificieel in dat statuut gehouden worden zonder tijdslimiet, of totdat de landen waar die vluchtelingen zitten hun (eindelijk) een nationaliteit verstrekken. Iedereen weet dat, maar weigert die realiteit onder ogen te zien.
Er zal NOOIT een 'terugkeer' komen.

Citaat:
U doet net of NGO's het voor het zeggen hebben , onzin natuurlijk. Israel weigert al decennia een staat aan de Palestijnen toe te kennen, maar heeft lang gedaan alsof ze dat wel wilde doen.
Ik zei dat er belachelijk veel NGO's aan de geldkraan van de sponsors liggen, daar waar andere regio's met problemen het met een habbekrats moeten doen.

Of dacht je dat de Rohingya die ook vluchtelinge zijn een eigen organisatie van de VN gekregen hebben met uitzonderingsstatuut ? Dacht je dat er daar ook 135 NGO's zich aan het europese sponsorings manna mogen laven ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 19:43   #6545
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Nee. Ik heb van jou enkel pro-Israel geluiden gelezen. Zoals ik al zei.
Omdat u dat net zoals Atmosphere zo wil lezen.
Citaat:
2: Je hebt wel dagelijks last van Palestijnen in Vlaanderen?
Waar schijf ik dat?

Ik schrijf toch ook nergens dat ik alle dagen last heb van pijpekrullers, in Vlaanderen of elders?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 20:21   #6546
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat u dat net zoals Atmosphere zo wil lezen.

Waar schijf ik dat?

Ik schrijf toch ook nergens dat ik alle dagen last heb van pijpekrullers, in Vlaanderen of elders?
1: Lijkt mij niet. Want ik heb jullie beide aangeboden om lessen bij mij te gaan volgen.

2: Dan was je gehele post irrelevant. Zoals wel vaker.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 20:25   #6547
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Lijkt mij niet.
Want ik heb jullie beide aangeboden om lessen bij mij te gaan volgen.
Welke vaardigheid zou u me kunnen aanleren?
Citaat:
2: Dan was je gehele post irrelevant. Zoals wel vaker.
Atmosphere? Beviel mijn inbreng niet?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 20:26   #6548
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Welke vaardigheid zou u me kunnen aanleren?

Atmosphere? Beviel mijn inbreng niet?
1: Neutraliteit, rationaliteit. Logisch nadenken.

2: Wat?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 20:59   #6549
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Neutraliteit, rationaliteit. Logisch nadenken.
Neutraliteit? Waarom zou ik neutraal willen zijn? Logisch, wat heeft dat met neutraliteit de maken? En rationeel is overroepen.

Citaat:
2: Wat?
Exact mijn punt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 21:24   #6550
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neutraliteit? Waarom zou ik neutraal willen zijn? Logisch, wat heeft dat met neutraliteit de maken? En rationeel is overroepen.


Exact mijn punt.
1: Dat zeggen mensen die al die talenten niet hebben wel vaker.

2: O, oke?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 21:38   #6551
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat zeggen mensen die al die talenten niet hebben wel vaker.
Zijn neutraliteit of rationaliteit dan talenten?
Citaat:
2: O, oke?
Begint er geen lampje te branden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 22:18   #6552
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb er al regelmatig op gewezen hoe onze media de zaken verdraait.
Een van de typische tactieken is : er gebeurt iets, men zwijgt.
Er gebeurt een tegenreactie, men zwijgt.
Men wacht tot er een harde actie komt van Israël, en dan is men daar, en dan krijg je van die nieuwsberichten, waarbij de oplettende nieuwsluisteraar zijn wenkbrauwen fronst.

Dit begin van het nieuwsbericht op Radio1 van 07:00 heb ik dus eventjes opgeschreven om het tonen hoe dit soort truken in zijn werk gaat :

Dit is dus letterlijk hoe het verteld werd :



Dus cronologie, en hoe onze nieuwsdiensten daarop reageren :


2. Hamas lanceert een aanval met brandballonnen vanuit Gaza op Israël.
het nieuws wordt niet gemeld.
brandballonen Molotov cocktails , zijn weinig nieuwswaardig.
Citaat:
3. Israël voert als vergelding voor de aanval met brandballonnen luchtaanvallen uit.
Hetgeen zeer nieuwswaardig is !! bombardementen gaat het immers over, dat is namelijk 100 keer ernstiger. Daarom doen ze dat .


Citaat:
Door te wachten tot Israël tot luchtaanvallen overgaat, lijkt het alsof zij iedere keer de agressor zijn, ook als duidelijk is dat dit niet het geval is.
Op die manier worden de Palestijnen iedere keer als slachtoffers voorgesteld.
Dat zijn ze overduidelijk ook , de cijfers zeggen genoeg . Wat weggelaten wordt is de blokkade welke een veel grotere misdaad is dan brandbalonnetjes sturen.
Citaat:
Het toont aan hoe wij bedrogen en gemanipuleerd worden door de nieuwsberichten.
inderdaad, ik hoor altijd "Israel voert aanvallen uit na beschietingen door Hamas .

U wil de focus leggen op de kleine misdaden , zodat net lijkt of de Israelische reacties rechtvaardig zijn. Als we kijken naar wat Israel iedere dag volcontinu flikt bij de Palestijnen, dan zou dat eerder het nieuws moeten halen dan die brandballonetjes.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 22:26   #6553
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
brandballonen Molotov cocktails , zijn weinig nieuwswaardig.
Hetgeen zeer nieuwswaardig is !! bombardementen gaat het immers over, dat is namelijk 100 keer ernstiger. Daarom doen ze dat .


Dat zijn ze overduidelijk ook , de cijfers zeggen genoeg . Wat weggelaten wordt is de blokkade welke een veel grotere misdaad is dan brandbalonnetjes sturen.
inderdaad, ik hoor altijd "Israel voert aanvallen uit na beschietingen door Hamas .

U wil de focus leggen op de kleine misdaden , zodat net lijkt of de Israelische reacties rechtvaardig zijn. Als we kijken naar wat Israel iedere dag volcontinu flikt bij de Palestijnen, dan zou dat eerder het nieuws moeten halen dan die brandballonetjes.
Gewoon geniaal. Ik kan hier gewoon alleen maar op schrijven. We hebben hier een nieuwe begunstigde voor de VredesNobelprijs
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 22:31   #6554
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan gaan die artificieel in dat statuut gehouden worden zonder tijdslimiet, of totdat de landen waar die vluchtelingen zitten hun (eindelijk) een nationaliteit verstrekken. Iedereen weet dat, maar weigert die realiteit onder ogen te zien.
Er zal NOOIT een 'terugkeer' komen.
Een vluchtelingen status verdwijnt niet opeens omdat u dat te lang vind duren , dat wordt bepaald door de omstandigheden waaronder die mensen leven, wanneer die onveranderd blijven veranderd ook hun status niet .

U ziet liever dat er niemand hulp biedt natuurlijk.

Citaat:
Ik zei dat er belachelijk veel NGO's aan de geldkraan van de sponsors liggen,
welke dan allemaal?
Citaat:
daar waar andere regio's met problemen het met een habbekrats moeten doen.
en wat is uw verklaring daarvoor?
Citaat:
Of dacht je dat de Rohingya die ook vluchtelinge zijn een eigen organisatie van de VN gekregen hebben met uitzonderingsstatuut ?
Israel was bij uitstek een echt VN project, zij zijn verantwoordelijk voor de nadelige gevolgen er van. Daarom zijn die VN organisaties in het leven geroepen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 22 juni 2021 om 22:31.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 22:50   #6555
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een vluchtelingen status verdwijnt niet opeens omdat u dat te lang vind duren , dat wordt bepaald door de omstandigheden waaronder die mensen leven, wanneer die onveranderd blijven veranderd ook hun status niet .
Geschiedenis is echt uw dada niet.
Vluchtelingen uit België tijdens beide wereldoorlogen konden helemaal niet van zoveel voordelen genieten. Om maar 1 voorbeeld te geven.
Joden kregen ook geen nanogram hulp van de Ottomanen of de Perzen juist voor of tijdens WO II (vele andere landen zijn daar evengoed in meegegaan, wat perfect te plaatsen is in de tijdsgeest, vergelijk het maar met Kuifje in Afrika)
Waarom zou dit nu anders moeten zijn voor Palestijnen?
Citaat:
U ziet liever dat er niemand hulp biedt natuurlijk.
En Qatar of Iran bieden geen hulp ofzo? Laat staan de witneuzekes uit Europa... Hoopjes dollars en Euro's , maar effectief?
Citaat:
welke dan allemaal? en wat is uw verklaring daarvoor?
NGO's zijn ofwel zeer kleinschalig door idealisten, of grootschalig waarbij idealisten misbruikt worden.
Wat wel een duidelijke zaak is, de doorsnee Gazaan mag blijven creperen in de puinzooi.
Citaat:
Israël was bij uitstek een echt VN project, zij zijn verantwoordelijk voor de nadelige gevolgen er van. Daarom zijn die VN organisaties in het leven geroepen.
Waarom doen ze dan niet dezelfde moeite als voor Koeweit in 1991?
Misschien de hoop dat de Arabische Liga de Endlösung kan afwerken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 05:52   #6556
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een vluchtelingen status verdwijnt niet opeens omdat u dat te lang vind duren , dat wordt bepaald door de omstandigheden waaronder die mensen leven, wanneer die onveranderd blijven veranderd ook hun status niet .
De geschiedenis leert ons het tegendeel.
Direct na WO II heeft men op de Yalta conventie ook 'beslist' dat de 'Displaced Persons' zo snel als maar mogelijk was moesten teruggebracht worden naar de landen van origine. Het ging om meer dan 10 mio mensen. De VN organiseerde dat, via de UNRRA. Al snel bleek dat dit botste op enorme tegenwerking, sabotage (vb yougoslavië dat naar schatting 20.000 DP's gewoon executeerde, of Rusland die ze naar de Gulag afvoerde) deels ook op weigering van de betrokkenen en dan heeft het westen maar ook de VS snel beslist dat men die mensen zou assimileren. Wat ook gebeurde. Tegen 1953 was het probleem opgelost.
Die mensen van meestal oost europese afkomst zijn Belgen geworden, fransen, nederlanders, engelsen, amerikanen enz enz. Nooit heeft men een groteske situatie laten ontstaan zoals UNRWA heeft doen ontstaan met een systeem dat alles bevriest in de tijd en een hereditair 'vluchtelingen' statuut. Het is belachelijk om anno 2021 nog te spreken over 'vluchtelingenkampen' in Libanon voor palestijnen. Dat zijn de facto libanezen. Idem in Jordanië en Syrië.


Citaat:
U ziet liever dat er niemand hulp biedt natuurlijk.
Ik zie liever een VN die het even efficiënt zou aanpakken als UNRRA dat na WO II heeft gedaan. De huidige bureaucratie is een waterhoofd dat nul komma nul oplossing heeft geboden, nergens naartoe gaat en enkel een miljoenenverslindende bezigheidstherapie blijkt.
Die mensen gaan nooit meer weg van waar ze nu zijn. Face it. En de betrokken landen zoals Libanon en Jordanië willen hen geen nationaliteit geven, omdat ze dan een shift krijgen in hun eigen politieke machtsverhoudingen. (In libanon is de politieke macht sectarisch verdeeld en Jordanië vreest dat een influx van palestijnen het Hasjemitische regime in gevaar zou brengen, ze zijn Arafat nog niet vergeten...)

De VN moet de condities doen ontstaan in die landen om alsnog tot assimilatie over te gaan. En ja, dat gaat geld kosten. Maar ook een definitieve oplossing. In plaats van nog tientallen jaren geld weg te gooien zonder enig realistisch bereikbaar doel.

Citaat:
welke dan allemaal? en wat is uw verklaring daarvoor?
De PNGO telt ondertussen al 135 NGO's. Het moet zowat een wereldrecord zijn in vergelijking met andere conflictgebieden. https://arab.org/directory/palestini...tions-network/

De verklaring vroeg je ? Follow the money trail. NGO's reageren op funding zoals een jachthond die een biefstuk ruikt.
Moest er een definitieve oplossing voor de vluchtelingen komen, kunnen een paar duizend goedbetaalde expat jobs terugkeren naar europa. Uiteraard willen die dat de huidige toestand blijft doorgaan.
Citaat:
Israel was bij uitstek een echt VN project, zij zijn verantwoordelijk voor de nadelige gevolgen er van. Daarom zijn die VN organisaties in het leven geroepen.
De vraag (die je omzeilde...) was of er voor Rohingya, of eender welke andere vluchtelingen groep ter wereld ook een uitzonderingsstatuut, uitzonderingsorganisatie van de VN is gekomen ?

Uiteraard is dat NIET het geval, omdat men in de rest v/d wereld het probleem wil oplossen, en niet artificieel in stand houden zoals UNRWA dat wel doet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 juni 2021 om 05:55.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 12:45   #6557
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geschiedenis is echt uw dada niet.
Vluchtelingen uit België tijdens beide wereldoorlogen konden helemaal niet van zoveel voordelen genieten. Om maar 1 voorbeeld te geven.
Toen bestond de VN nog niet !

Joden kregen ook geen nanogram hulp van de Ottomanen of de Perzen juist voor of tijdens WO II (vele andere landen zijn daar evengoed in meegegaan, wat perfect te plaatsen is in de tijdsgeest, vergelijk het maar met Kuifje in Afrika)
Waarom zou dit nu anders moeten zijn voor Palestijnen?
[/quote] Zelfde verhaal , er was toen geen VN.
Citaat:
En Qatar of Iran bieden geen hulp ofzo? Laat staan de witneuzekes uit Europa... Hoopjes dollars en Euro's , maar effectief?
De hulp is zeer effectief , zonder de hulp van NGO's zou er hongersnood zijn . Hulpverlening is geen kwestie van Politieke doelstellingen behalen.

Citaat:
NGO's zijn ofwel zeer kleinschalig door idealisten, of grootschalig waarbij idealisten misbruikt worden.
Wat wel een duidelijke zaak is, de doorsnee Gazaan mag blijven creperen in de puinzooi.
Die niet door de NGO's is veroorzaakt. Er is dus iets mis met zowel de kleinschalige als de grootschalige NGO's . Waarom bent u anti hulpverlening?
Citaat:
Waarom doen ze dan niet dezelfde moeite als voor Koeweit in 1991?
Misschien de hoop dat de Arabische Liga de Endlösung kan afwerken?
Een VN complot tegen de Joden ???

De voorstanders van Israel zijn altijd tegen hulpverleners en mensenrechten organisaties, dat is veelzeggend. Al hun rapporten worden bij voorbaat ongeloofwaardig verklaart omdat ze weten dat Israel er in wordt bekritiseerd, en dat kan per definitie niet kloppen, dus verzinnen redenen om de NGO's zwart te maken, erg slappe redenen overigens.
Ondertussen verdiend Israel wel geld aan ze , maar daar hebben we het niet over. Alle hulpverlening verloopt via Israel namelijk
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 13:34   #6558
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.471
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Toen bestond de VN nog niet !
Zelfde verhaal , er was toen geen VN.
De Volkerenbond wel, en dat was al een even grote puinzooi van verlepte politici en corrupte bureauratten. En dan nog eens blatant racistisch.
Citaat:
De hulp is zeer effectief , zonder de hulp van NGO's zou er hongersnood zijn . Hulpverlening is geen kwestie van Politieke doelstellingen behalen.
Zonder de hulp van de NGO's zouden er ook veel minder zijn die konden verhongeren. En hulpverlening , hulp aan eigen portefeuille als het aankomt op de grotere NGO's, met een goeie zijlijn om de zakken van de leiders der vrijheidsstrijders aankomt.
Citaat:
Die niet door de NGO's is veroorzaakt.
Klopt, NGO's doen vooral alsof ze iets doen.
Citaat:
Er is dus iets mis met zowel de kleinschalige als de grootschalige NGO's .
Niet noodzakelijk, maar de grotere NGO's zijn voornamelijk bezig met zichzelf belangrijk te maken, niet om hun beloftes te vervullen.
De kleintjes kunnen wel goed uitpakken, tot ze of ten onder gaan aan gebrek aan fondsen, of tot ze groot worden.
Citaat:
Waarom bent u anti hulpverlening?
Ik ben voornamelijk tegen hulpverlening die vooral de leiders van de hulpverlenende organisatie helpt.
Citaat:
Een VN complot tegen de Joden ???
Klinkt minder waanzinnig dan uw beweringen dat de internationale gemeenschap inzit met het lot van de Gazanen.
Citaat:
Ondertussen verdiend Israël wel geld aan ze , maar daar hebben we het niet over. Alle hulpverlening verloopt via Israël namelijk.
Moeten de Israëli ambtenaren/douaniers/medici gratis werken om een gebied waar ze officieel niets mee te maken hebben te voorzien van materiaal dat toch terugkomt in de vorm van speelgoedraketten en mislukte Thaise lampions?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 juni 2021 om 13:36.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 06:37   #6559
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.388
Standaard

Ik schreef hier op het forum al ergens dat ik het verdacht vond dat het conflict escaleerde vlak nadat Israël schade toebracht aan Irans pogingen om kernwapens te ontwikkelen. Nu blijkt dat Esmail Ghaani, hoofd van de beruchte Quds eenheid van de Iraanse Revolutionaire Garde, in Gaza was tijdens het recentste opflakkering van het conflict, en er leiding gaf ... bron
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 12:53   #6560
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zijn neutraliteit of rationaliteit dan talenten?

Begint er geen lampje te branden?
1: Wat ze ook mogen zijn, jij bezit ze niet.

2: Lampjes, branden. In een topic over Israel.

Is dit een antisemitisch hondenfluitje?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be