Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 15:28   #641
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
De collaboratie zit u echt wel hoog hé? Geestig. Woorden als 'context', 'misleiding' en 'tijdsgeest' zijn u blijkbaar vreemd. Ik geniet van uw frustratie.
Die 'context', 'misleiding' en 'tijdsgeest' is nu wel voltooid verleden tijd. Maar toch blijft de nostalgie naar die tijd bij het VB. Niet goed te rijmen met mekaar. Of misschien maar al te goed te rijmen.

Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2008 om 15:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 15:29   #642
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Die 'context', 'misleiding' en 'tijdsgeest' is nu wel voltooid verleden tijd. Maar toch blijft de nostalgie naar die tijd bij het VB. Niet goed te rijmen met mekaar. Of misschien maar al te goed te rijmen.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3729174&postcount=640
Oud 6 oktober 2008, 15:35   #643
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... want het gooien met roepnamen als neonazi of fascist dragen bij tot het politieke debat dat vandaag de dag gevoerd wordt. Dat is waar.

En nu zult ge zeggen dat het aanhangen of herdenken van collaborateurs evenmin bijdraagt aan het politieke debat van vandaag. Dat klopt, moest het puur om de collaboratie gaan waarom we ze tot op heden herdenken. Maar die Vlaamse 'figuren' waren wel iets meer dan enkel en alleen collaborateur. En d�*t is wat jullie niet WILLEN inzien. Je weet het wel, maar schelden gaat je beter af, dus waarom verder kijken dan je neus lang is...
Wat heeft deze boerenuitleg te maken met het feit dat VB-Parlementsleden Nazi-strijdliederen zongen op hun banket ?????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 15:36   #644
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
"Wir Fahren nach England"

Zingen ze dat ook ?
Was dat niet "Wir Fahren gegen Engeland"
Oud 6 oktober 2008, 15:39   #645
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, maar men gaat toch niet liederen zingen als:

"Als Soldaten Adolf Hitlers, Ziehen wir zum Kampfe aus, Gegen Briten und Franzosen. Niemand bleibt Zu Haus, zu Haus."
Wat heeft dat nu te maken met de Vlaamse onafhankelijkheid?

Dat is toch de pure collaboratie terug bovenhalen. U fietst er altijd met een boog omheen. Als u nu zou zeggen: 'wat die hoop parlementairen daar gezongen hebben, in de veronderstelling dat het waar is, dat kan niet door de beugel, ik distancieer mij uitdrukkelijk hiervan'. Ja, dan zou ik daar begrip voor kunnen opbrengen. Wat niet wegneemt dat dan een behoorlijk deel parlementairen in uw partij nog behoorlijk heimwee blijven hebben naar de tijd van de Hitlerbende.
.

Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2008 om 15:40.
Oud 6 oktober 2008, 15:40   #646
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat heeft deze boerenuitleg te maken met het feit dat VB-Parlementsleden Nazi-strijdliederen zongen op hun banket ?????
Wat heeft de collaboratie te maken "met het feit dat VB-Parlementsleden Nazi-strijdliederen zongen op hun banket ?????"

Die vraag kunt ge u ook stellen... (al kan ik uw voorgekauwd antwoord al raden)
Oud 6 oktober 2008, 15:41   #647
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed, maar men gaat toch niet liederen zingen als:

"Als Soldaten Adolf Hitlers, Ziehen wir zum Kampfe aus, Gegen Briten und Franzosen. Niemand bleibt Zu Haus, zu Haus."
Wat heeft dat nu te maken met de Vlaamse onafhankelijkheid?

Dat is toch de pure collaboratie terug bovenhalen. U fietst er altijd met een boog omheen. Als u nu zou zeggen: 'wat die hoop parlementairen daar gezongen hebben, in de veronderstelling dat het waar is, dat kan niet door de beugel, ik distancieer mij uitdrukkelijk hiervan'. Ja, dan zou ik daar begrip voor kunnen opbrengen. Wat niet wegneemt dat dan een behoorlijk deel parlementairen in uw partij nog behoorlijk heimwee blijven hebben naar de tijd van de Hitlerbende.
.
Heb ik al niet genoeg herhaald dat ik het erg dom vind wat er gebeurd is? Als het gebeurd is uiteraard, want het blijft een indianenverhaal van Verstrepen.
Oud 6 oktober 2008, 15:43   #648
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft de collaboratie te maken "met het feit dat VB-Parlementsleden Nazi-strijdliederen zongen op hun banket ?????"

Die vraag kunt ge u ook stellen...
(al kan ik uw voorgekauwd antwoord al raden)

Dat ze waarschijnlijk spijt hebben dat Hitler de oorlog verloren heeft.
Oud 6 oktober 2008, 15:45   #649
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik al niet genoeg herhaald dat ik het erg dom vind wat er gebeurd is? Als het gebeurd is uiteraard, want het blijft een indianenverhaal van Verstrepen.
Ik vraag niet of u het 'dom' vindt. Ik vraag of u dit afkeurt omdat u zich ethisch niet kunt vinden in deze liederen. Dat is wat ik vraag.
Oud 6 oktober 2008, 15:45   #650
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat ze waarschijnlijk spijt hebben dat Hitler de oorlog verloren heeft.
Hahahaha. Stel u voor zeg. Spijt dat hij verloren heeft. Hahahaha.
En waar hadden we dan gestaan nu? Serieus blijven hé! Pietje de grapjas.
Oud 6 oktober 2008, 15:47   #651
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... want het gooien met roepnamen als neonazi of fascist dragen bij tot het politieke debat dat vandaag de dag gevoerd wordt. Dat is waar.

En nu zult ge zeggen dat het aanhangen of herdenken van collaborateurs evenmin bijdraagt aan het politieke debat van vandaag. Dat klopt, moest het puur om de collaboratie gaan waarom we ze tot op heden herdenken. Maar die Vlaamse 'figuren' waren wel iets meer dan enkel en alleen collaborateur. En d�*t is wat jullie niet WILLEN inzien. Je weet het wel, maar schelden gaat je beter af, dus waarom verder kijken dan je neus lang is...
Rustig Bertje, rustig... Een kat een kat noemen is niet schelden. Ik heb u zonet uitgelegd hoe u aan het etiket 'fascist' en 'nazi' komt. En zolang u daar geen steekhoudend antwoord op formuleert, is dat etiket terecht. Met schelden heeft dat niets te maken.

En uiteraard waren die Vlaamse nazi's ook wel meer dan alleen dat (hoewel, een figuur als Verschaeve heeft Vlaanderen gewoon aan Hitlers Derde Rijk verpatst. Hij bracht de Vlaamse beweging vooral schade toe. Dit terzijde). Maar het is toch al te opvallend dat het VB bijna uitsluitend dergelijke figuren herdenkt? De Vlaamse beweging telt zoveel andere figuren dan De Clercq, Reimond Tollenaere, Cyriel Verschaeve... waarom herdenkt het VB alleen die klootzakken?

Laatst gewijzigd door drosophila : 6 oktober 2008 om 15:56.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 15:49   #652
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat het huidige koningshuis, jullie zo nauw aan het hart liggende, nazaten zijn van zo'n collaborateur, daar hebben jullie het schijnbaar toch niet moeilijk mee. Pas op, moest die nu nog leven was hij misschien wel erelid van het VB, wie weet.
Flauw en zielig afleidingsmaneuver, Garry. Je kan beter!

Laatst gewijzigd door drosophila : 6 oktober 2008 om 16:01.
Oud 6 oktober 2008, 15:52   #653
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hahahaha. Stel u voor zeg. Spijt dat hij verloren heeft. Hahahaha.En waar hadden we dan gestaan nu? Serieus blijven hé! Pietje de grapjas.
Uw lachje met toegenepen billen heeft geen effect. Het feit dat dat schorremorie dat soort liedjes regelmatig aanheft spreekt alleszins boekdelen. Gewoon het feit dat parlementsleden de teksten van dat soort liedjes uit het hoofd kennen, vind ik al zeer verontrustend.
Oud 6 oktober 2008, 15:52   #654
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Flauw en zielig afleidingsmaneuver, Bertje. Je kan beter!
Ik denk niet dat hij beter kan.
Het is ofwel de monarchie of de Walen die de schuld zijn van alles... Zelf van zijn eigen onvermogen wat aan te vangen met zijn leven.
Oud 6 oktober 2008, 15:55   #655
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat doet toch iedere fanfare?
Wat doet iedere fanfare, zingen? Sorry wist ik niet, dacht dat die alleen maar op toeters, potten en pannen speelde na het nuttige van een goede pint.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 15:55   #656
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag niet of u het 'dom' vindt. Ik vraag of u dit afkeurt omdat u zich ethisch niet kunt vinden in deze liederen. Dat is wat ik vraag.
Moesten deze liedjes enige invloed hebben op de werking en de standpunten van het Vlaams Belang dan zou ik er problemen mee hebben ja. Maar een lied afkeuren omdat het uit een bepaalde periode afstamt dat doe ik niet. En dat ze het gezongen hebben geloof ik niet maar ik blijf herhalen dat ik het dom en onverstandig vind moest het toch gebeurd zijn.

De teksten van Rage Against The Machine of van Clawfinger staan me ethisch ook niet aan en toch heb ik hun cd's. Soms moet men muziek en politiek kunnen scheiden. Al geef ik toe dat de link soms moeilijk weg te denken valt.
Oud 6 oktober 2008, 15:59   #657
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moesten deze liedjes enige invloed hebben op de werking en de standpunten van het Vlaams Belang dan zou ik er problemen mee hebben ja. Maar een lied afkeuren omdat het uit een bepaalde periode afstamt dat doe ik niet. En dat ze het gezongen hebben geloof ik niet maar ik blijf herhalen dat ik het dom en onverstandig vind moest het toch gebeurd zijn.

De teksten van Rage Against The Machine of van Clawfinger staan me ethisch ook niet aan en toch heb ik hun cd's. Soms moet men muziek en politiek kunnen scheiden. Al geef ik toe dat de link soms moeilijk weg te denken valt.
Citaat:
De vraag is echter waarom de jongeren van een Vlaamse politieke partij

1) DUITSE
2) MILITAIRE
liederen zingen uit het
3) DERDE RIJK

?
Oud 6 oktober 2008, 16:00   #658
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Flauw en zielig afleidingsmaneuver, Bertje. Je kan beter!
Is dat tegen mij?
Oud 6 oktober 2008, 16:02   #659
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is dat tegen mij?
Oh sorry, dat moest Garry zijn, natuurlijk. Jullie avatars zijn even potsierlijk, vandaar allicht mijn vergissing.
Oud 6 oktober 2008, 16:02   #660
system
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent teminste zo eerlijk om te zeggen dat u dat soort liederen niet afkeurt. Maar troost u, u bent blijkbaar niet de enige in het Vlaams Belang die dat soort samenzang niet veroordeelt. U bent toevallig toch geen een (ex)NSV-er?

Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2008 om 16:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be