Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 00:47   #641
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Voor de posters die ernstig met dit soort dingen bezig zijn en niet zomaar wat lol aan het trappen zijn: kijk eens naar de website van Youth at Risk.

http://www.yarvlaanderen.be/

Youth at Risk pakt zware gevallen aan op zijn manier. De resultaten schijnen interessant te zijn.
Oud 21 juni 2009, 00:50   #642
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zwaar lichamelijke arbeid 8 uur lang per dag, 7 dagen per week, gevolgd door 8 uur leren per dag 7 dagen per week, en ze zullen dankbaar zijn dat ze de rest van de tijd mogen slapen. Te moe en afgepeigerd om nog rottigheid uit te halen.
Harde maatregelen...

Helpt niet zo goed.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 00:51   #643
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een crimineel vindt het niet erg dat hij gepakt wordt, hij vindt het wel erg dat hij zijn ding niet kan doen.
Klopt.

En als je het verbiedt, wordt ie enkel wilder.
Oud 21 juni 2009, 00:55   #644
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Klopt.

En als je het verbiedt, wordt ie enkel wilder.
Ik geloof je niet, maar als het waar zou zijn, dan is er maar één oplossing: de vergeetput.
Oud 21 juni 2009, 00:57   #645
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof je niet, maar als het waar zou zijn, dan is er maar één oplossing: de vergeetput.
Je gelooft mij niet?

Harde aanpak heeft zelden gewerkt, tenzij ECHT harde aanpak, zoals in Singapore.

Neem de VS. Harde aanpak. Maar ook serieuze straatbendes. Een vriendin van mij die er woont vertelde dat in haar dorpje van 30.000 man af en toe wordt geschoten.
Oud 21 juni 2009, 01:00   #646
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Harde maatregelen...

Helpt niet zo goed.
De zachte geitewollensokkenaanpak van de afgelopen decennia helpt al helemaal niet. Dat is in elk geval wel gebleken.

Een paar eeuwen geleden werd dat soort lastpakken gewoon ergens op een onbewoond eiland neergekwakt. Mag van mij ook. Desnoods de zwaarste gevallen pacificeren middels verplichte inname van barbituraten, is natuurlijk ook een optie.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 01:04   #647
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gelooft mij niet?

Harde aanpak heeft zelden gewerkt, tenzij ECHT harde aanpak, zoals in Singapore.
Goed, dan moet het maar.

Ik geloof niet in beschaafde straffen, enkel in beschaafde behandeling van de slachtoffers.
Oud 21 juni 2009, 09:50   #648
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik geloof niet dat je gedrag op enkele weken kunt bijsturen, programma's zoals Jouth at risk lijken me maar geschikt voor een heel beperkte groep jongeren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 09:58   #649
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En ik geloof niet dat je gedrag op enkele weken kunt bijsturen, programma's zoals Jouth at risk lijken me maar geschikt voor een heel beperkte groep jongeren!
Enkele weken?
Op de home-pagina :
"Youth At Risk is een van oorsprong Amerikaans ambulant trainingsprogramma van elf maanden voor jongeren tussen 16 en 21 jaar met problemen op verschillende levensdomeinen. "
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 10:04   #650
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat had ik er niet uit begrepen...mogelijk biedt dit dan toch wel kansen, maar ik blijf toch wat voorzichtig, dit werkt maar als ook de omgeving van jongeren wordt aangepakt, het totale gezin dus...alternatieven om de druk van vrienden te weerstaan en voldoende gestructureerde vrije tijdsbesteding..voor jongeren die nog niet "te ver" zijn kan dit programma werken, maar voor jongeren die een complexere problematiek hebben betwijfel ik dit.
Oud 21 juni 2009, 10:06   #651
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In DM van 30 mei 2009 verscheen een lange reportage over de werking van YAR. Toch eens lezen, als je kan. (Ik wil je de pdf per PB doorsturen als je geïnteresseerd bent).

De "training" focust op een kantelmoment: de spiegel waarin je ziet dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. De trainers bouwen systematisch het zelfbeklag van de jongeren af, en stellen hen voor de keuze: welke weg wil je opgaan.

Niet vergeten ook dat het uitsluitend om jongeren gaat die hier zelf voor gekozen hebben. Ik denk dat zo'n training, hoe minimaal ook, toch meer kans op verandering geeft dan een gevangenisstraf of een jeugdinstelling.
Oud 21 juni 2009, 11:20   #652
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In DM van 30 mei 2009 verscheen een lange reportage over de werking van YAR. Toch eens lezen, als je kan. (Ik wil je de pdf per PB doorsturen als je geïnteresseerd bent).

De "training" focust op een kantelmoment: de spiegel waarin je ziet dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. De trainers bouwen systematisch het zelfbeklag van de jongeren af, en stellen hen voor de keuze: welke weg wil je opgaan.

Niet vergeten ook dat het uitsluitend om jongeren gaat die hier zelf voor gekozen hebben. Ik denk dat zo'n training, hoe minimaal ook, toch meer kans op verandering geeft dan een gevangenisstraf of een jeugdinstelling.
Als u me dit wilt doorsturen graag...heeft zeker mijn belangstelling
Oud 21 juni 2009, 11:44   #653
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De zachte geitewollensokkenaanpak van de afgelopen decennia helpt al helemaal niet. Dat is in elk geval wel gebleken.

Een paar eeuwen geleden werd dat soort lastpakken gewoon ergens op een onbewoond eiland neergekwakt. Mag van mij ook. Desnoods de zwaarste gevallen pacificeren middels verplichte inname van barbituraten, is natuurlijk ook een optie.
Zie jongen. Wij hebben hier geen straatbendes. Alle landen met een harde aanpak hebben dat wel. Zeker de VS.

Als je nog iets te zeggen hebt wat niet op afreageren lijkt, doe maar.
Oud 21 juni 2009, 11:51   #654
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie jongen. Wij hebben hier geen straatbendes. Alle landen met een harde aanpak hebben dat wel. Zeker de VS.

Als je nog iets te zeggen hebt wat niet op afreageren lijkt, doe maar.
Pardon? Geen straatbendes hier? Al eens in Amsterdam geweest? Rotterdam? Brussel? Antwerpen?
Oud 21 juni 2009, 11:53   #655
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Pardon? Geen straatbendes hier? Al eens in Amsterdam geweest? Rotterdam? Brussel? Antwerpen?
Ik woon in Antwerpen.

Met straatbendes bedoel ik ook echt straatbendes, en niet wat relmarokkaantjes.
Oud 21 juni 2009, 12:12   #656
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik woon in Antwerpen.

Met straatbendes bedoel ik ook echt straatbendes, en niet wat relmarokkaantjes.
Een bende als Black Demolition in Brussel bijvoorbeeld is niet goed genoeg naar uw maatstaven? De Marokkaanse bendes uit Amsterdam-West en de Diamantbuurt, eveneens in Amsterdam, ook niet zeker? Nochthans goed voor moord, geweldadige roofovervallen, vuurgevechten op straat en meer van dat fraais.
Oud 21 juni 2009, 12:23   #657
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bende als Black Demolition in Brussel bijvoorbeeld is niet goed genoeg naar uw maatstaven? De Marokkaanse bendes uit Amsterdam-West en de Diamantbuurt, eveneens in Amsterdam, ook niet zeker? Nochthans goed voor moord, geweldadige roofovervallen, vuurgevechten op straat en meer van dat fraais.
Je begrijpt niet goed wat een straatbende is, denk ik. Jongetjes met pistolen maken nog geen bende.

Maar goed, je bent een bange blanke man. Aan jou dingen vertellen is hopeloos.
Oud 21 juni 2009, 14:22   #658
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ok Flannie, wat is dan volgens jou een straatbende?
Oud 21 juni 2009, 14:33   #659
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is werkelijk niets vergeleken met wat er in Latijns- en Noord-Amerika allemaal rondloopt.

Dan denk ik vooral aan 'MS-13' oftewel 'Mara Salvatrucha'.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mara_Salvatrucha

Maar ook bekende 'Bloods-' en 'Crips-bendes' zoals 'Damus' en de 'Compton crips'. En natuurlijk ook de 'Aryan Brotherhood' en de 'NLR' of 'Nazi Lowriders'.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat alle straatbendes moeten aangepakt worden, ook in bv. Brussel en Amsterdam.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 14:35   #660
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok Flannie, wat is dan volgens jou een straatbende?

(laatste twee foto's getrokken in Irak. Bendeleden hebben succesvol het Amerikaans leger geinflitreerd)

[IMG]http://media.northjersey.com/images/279*418/0326L_L1GUNSRST.jpg[/IMG]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be