Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 11:14   #641
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb Hilde Rens nooit gekend, maar vond haar liedjes wel mooi en ben haar dankbaar dat ze tijdens haar leven door gewoon zichzelf te zijn (of proberen te zijn?) jonge lesbische meisjes die in de knoop men henzelf lagen een hart onder de riem stak.

Ik vind het jammer dat ze die beslissing heeft genomen omdat ze nog zoveel in haar had, zowel voor haar fans als voor degenen die haar persoonlijk kenden en lief hebben.
Het stemt me ook droef dat ze geen andere uitweg heeft gevonden voor haar persoonlijke problemen dan de dood.

Elk overlijden is tragisch, dat een jonge persoon het zo moeilijk kan hebben en zich zo eenzaam kan voelen dat hij/zij besluit om zelf uit het leven te stappen maakt het extra hard voor de nabestaanden die dan vaak met de pijnlijke en niet te beantwoorden vraag blijven zitten "wat hadden we - meer - kunnen doen om hem/haar te helpen en deze zelfmoord te voorkomen?"...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 17:28   #642
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
amai, de eerste die preusse een beetje degelijk op eigen terrein weet aan te vallen.
benieuwd naar de repliek.
och, geertje C heeft hem ook al goed op zijn plaats gezet. feit is dat het hem niet raakt, en wel met de simpele redenen dat hij helemaal geen christen is.
Oud 1 juli 2009, 17:45   #643
jsnauwaert
Vreemdeling

Standaard

Ik heb Hilde Rens ook nooit persoonlijk gekend. Jammer genoeg leer ik haar nu pas goed kennen, dwz postuum. Ze maakt op mij als persoon en artieste een diepe indruk. Ik schat haar hoger in dan de meeste andere Vlaamse BVs. Een groot verlies, inderdaad.
jsnauwaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:42   #644
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
En jij verdient die niet. Respect moet van 2 kanten komen. Je moet er eerst geven voor je er kan krijgen.
Je bent zogezend Christen, maar je leeft niet volgens de leer van Jezus die het op nam voor degenen die door de schriftgeleerden uitgestoten werden.

Zelfs degenen die "de zondige vrouw" wilden stenigen waren nog "christelijker" dan jij. Toen Jezus zei "wie vrij is van zonde, werpe de eerste steen" lieten die tenminste hun steen vallen. Jij zou er zowel naar die vrouw als naar Jezus zelf hebben gegooid.

Jij gedraagt je als een schriftgeleerde, die op de avond van Zijn overlijden mee met de wolven zou gehuild hebben en "Kruisig hem" zou hebben geroepen.

Jij bent geen Christen, jij bent een farizeeër.
Héél voorspelbaar en flauwe repliek. Typische holebi-hysterie zonder de minste nuchterheid. Het citaat van Christus was gericht tegen een groep mannen die een vrouw wouden ombrengen. Niemand heeft "Yasmine" toch willen ombrengen, wat zit u dan te kletsen? Ironisch genoeg heeft die lesbische "zangeres" zich zélf van kant gemaakt. Misschien moet u eens de werkelijkheid lezen? Het mens bracht zichzelf op de meest laffe manier van kant in de buurt van de woonst harer familieleden. Is dat bewonderenswaardig? Ik snap uw frustratie wel hoor, tenslotte gaat het hier om een soort "icoon" van de holebi's dat als "gelukkig, eigenzinnigheid en succesvol" werd omschreven in de meest ranzige boulevardpers. En dan pleegt ze plots zelfmoord! Het facadistische wereldje van de "holebi's" was er meteen aan: zelfs hun eigen icoon was allesbehalve gelukkig. En er was niemand, blijkbaar, in dat "holebi" wereldje die écht iets om haar gaf of die haar kon troosten. Het icoon pleegde zelfmoord, de zonde maakt niet gelukkig. De waarheid is dat "Yasmine" zichzelf veroordeelde door de geboden Gods op de meest perfide manier te overtreden. En nog iets: het waren niet de schriftgeleerden die opriepen om Christus te kruisigen maar wel de gewone man in de straat, 't is te zeggen op het plein voor Pontius Pilatus. Als u wil dwepen tijdens uw hysterisch gekrijs met feiten uit de Bijbel, zorg er dan wel voor dat u tenminste weet waarover het gaat in plaats van na te praten.

Moraal van het verhaal: zondigen en Christus lasteren lonen niet, wat men er ook van moge zeggen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:46   #645
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het is beangstigend om zien hoe hier een soort aanbiddingscultuus begint te ontstaan. Yasmine als postuum sekteleider? De zelfmoord wordt ook duchtig uitgemolken door de sensatiepers lees ik.
Ik durf te wedden dat er in de eerste eeuw van onze tijdrekening hogepriesters in Judea waren die net hetzelfde dachten over ene Jezus C.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:49   #646
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat er in de eerste eeuw van onze tijdrekening hogepriesters in Judea waren die net hetzelfde dachten over ene Jezus C.
Nu gaat het Christus met zoiets als "Yasmine" vergelijken om zijn gelijk te halen.

Oud 1 juli 2009, 18:50   #647
Geert C

Standaard

Citaat:
Nu gaat het Christus met zoiets als "Yasmine" vergelijken om zijn gelijk te halen.
"Het" doet niets van die aard.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 1 juli 2009, 18:51   #648
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
"Het" doet niets van die aard.
Laat me raden: u wist het verschil wel tussen Christus een lesbische "zangeres" maar u verwarde het weer eens even?

Oud 1 juli 2009, 18:57   #649
Geert C

Standaard

Citaat:
En nog iets: het waren niet de schriftgeleerden die opriepen om Christus te kruisigen maar wel de gewone man in de straat, 't is te zeggen op het plein voor Pontius Pilatus. Als u wil dwepen tijdens uw hysterisch gekrijs met feiten uit de Bijbel, zorg er dan wel voor dat u tenminste weet waarover het gaat in plaats van na te praten.
Ge moet uw bijbel beter lezen: "Toen vergaderden de overpriesters en de Schriftgeleerden, en de ouderlingen des volks, in de zaal des hogepriesters, die genaamd was Kajafas; En zij beraadslaagden te zamen, dat zij Jezus met listigheid vangen en doden zouden." (Mattheüs 26; 3-4) Nogal logisch ook, Hij had de toorn van het religieuze establishment opgewekt door uw soort van de zweep te geven in de tempel.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 juli 2009 om 18:57.
Oud 1 juli 2009, 19:05   #650
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ge moet uw bijbel beter lezen: "Toen vergaderden de overpriesters en de Schriftgeleerden, en de ouderlingen des volks, in de zaal des hogepriesters, die genaamd was Kajafas; En zij beraadslaagden te zamen, dat zij Jezus met listigheid vangen en doden zouden." (Mattheüs 26; 3-4) Nogal logisch ook, Hij had de toorn van het religieuze establishment opgewekt door uw soort van de zweep te geven in de tempel.
Nee, de bewuste hysterische poster had het over diegenen die "kruisig hem!" riepen. Dat waren niet die schriftgeleerden natuurlijk maar wel de "gewone" man in de straat die voor Pontius Pilatus stonden. Hij vroeg hun namelijk of hij Barabas of Jezus moest vrijlaten, de massa echter schreeuwde uit wie het wenste gekruisigd te zien. Staat ook allemaal duidelijk in de Bijbel (Lucas XXIII als ik me niet vergis).

Ik zie dat u uw kar weer eens gekeerd heeft en nu toch de Bijbel als heilig, dat is te zeggen canoniek, aanneemt U heeft al veel geleerd de laatste dagen: dat er zoiets als een Novus Ordo bestaat, een Vaticanum II en zelfs het woordje "construct" dat u zo naarstig gebruikt.

Oud 1 juli 2009, 19:08   #651
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Héél voorspelbaar en flauwe repliek. Typische holebi-hysterie zonder de minste nuchterheid. Het citaat van Christus was gericht tegen een groep mannen die een vrouw wouden ombrengen. Niemand heeft "Yasmine" toch willen ombrengen, wat zit u dan te kletsen? Ironisch genoeg heeft die lesbische "zangeres" zich zélf van kant gemaakt. Misschien moet u eens de werkelijkheid lezen? Het mens bracht zichzelf op de meest laffe manier van kant in de buurt van de woonst harer familieleden. Is dat bewonderenswaardig? Ik snap uw frustratie wel hoor, tenslotte gaat het hier om een soort "icoon" van de holebi's dat als "gelukkig, eigenzinnigheid en succesvol" werd omschreven in de meest ranzige boulevardpers. En dan pleegt ze plots zelfmoord! Het facadistische wereldje van de "holebi's" was er meteen aan: zelfs hun eigen icoon was allesbehalve gelukkig. En er was niemand, blijkbaar, in dat "holebi" wereldje die écht iets om haar gaf of die haar kon troosten. Het icoon pleegde zelfmoord, de zonde maakt niet gelukkig. De waarheid is dat "Yasmine" zichzelf veroordeelde door de geboden Gods op de meest perfide manier te overtreden. En nog iets: het waren niet de schriftgeleerden die opriepen om Christus te kruisigen maar wel de gewone man in de straat, 't is te zeggen op het plein voor Pontius Pilatus. Als u wil dwepen tijdens uw hysterisch gekrijs met feiten uit de Bijbel, zorg er dan wel voor dat u tenminste weet waarover het gaat in plaats van na te praten.

Moraal van het verhaal: zondigen en Christus lasteren lonen niet, wat men er ook van moge zeggen.
Jezus was verdraagzaam, zonder vooroordelen. Hij veroordeelde niet. (Volgens de verhaaltjes toch) Maar jij bent bot, hard en hatelijk. Man wat ben ik blij dat ik ingezien heb welke zever het christelijk geloof is. Dat is dan het enorme voordeel als men opgroeit in de kerk en ziet hoe hypocriet het allemaal is. Heel mijn kindheid en jeugd heb ik doorgebracht temidden van het religieus milieu doordat mijn vader dominee was. Wat een bevrijding nu ik van al die zever af ben. Voel me nu vééééél gelukkiger. Al die extreme religies leiden tot afzondering, verstoting, angst, depressie,.... en ja zelfs tot zelfmoord. Ik heb genoeg gezien.

Laatst gewijzigd door debbie : 1 juli 2009 om 19:09.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:11   #652
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ironisch genoeg heeft die lesbische "zangeres" zich zélf van kant gemaakt. Misschien moet u eens de werkelijkheid lezen? Het mens bracht zichzelf op de meest laffe manier van kant in de buurt van de woonst harer familieleden.
Net zo laf als Christus deed. Alleen hij wordt er de held door. U bent zo hypocriet.
Oud 1 juli 2009, 19:21   #653
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Jezus was verdraagzaam, zonder vooroordelen. Hij veroordeelde niet zomaar.
Jezus Christus noemde huichelaars nochtans addergebroed. En de goddeloos geworden handelaars, die van de tempel een profane plaats gemaakt hadden, jaagde hij zelfs buiten met een zweep van koorden.

Citaat:
Wat een bevrijding nu ik van al die zever af ben. Voel me nu vééééél gelukkiger.
Ja, Yasmine zei ook nog dat ze wel degelijk gelukkig was. En toen pleegde ze zelfmoord. Dat is het schizofrene van de hedendaagse maatschappij: alles is schijn en uiterlijk. De tweeverdieners in hun fermettes en lofts zijn ook doodongelukkig maar zullen het nooit durven toe te geven of aan iemand toe te vertrouwen.

Citaat:
Al die extreme religies leiden tot afzondering, verstoting, angst, depressie,.... en ja zelfs tot zelfmoord. Ik heb genoeg gezien.
Klaar met uw hysterisch geraaskal zonder einde of maat? Goed, dan kan u even bedaren en naar rede luisteren. De Franse wetenschapper Emile Durkheim, die ook wordt beschouwd als een soort grondlegger van de sociologie, was de eerste die onderzoek verrichte naar zelfmoord in het moderne Europa. Hij ontdekte dat zelfmoordcijfers het kleinst (dat is te zeggen: niet-voorkomend) waren in de hechte, godsdienstige families meer bepaald bij de joodse families. Het zelfmoordcijfer lag het hoogst in de steden, waar het eenzaam en recent gemigreerd proleteriaat, afgesneden van godsdienst, cultuur en traditie in de diepste miserie leefde. Met andere woorden: de sociologie leert ons juist het tegenovergestelde dan uw hopeloos simplistische pseudo-redeneringen. Dat kan men toch ook vandaag vaststellen? Er is wat dat betreft niets veranderd: zij die zelfmoord plegen behoren juist tot de ontkerkelijkte, zielloze onderbuik van de samenleving en maken er een eind aan om uit dit soort van leven te ontkomen. Denk maar aan Herman Brood en natuurlijk "Yasmine".

Oud 1 juli 2009, 19:22   #654
debbie
Minister

Standaard

Wie heeft het lef om deze eerlijke en objectieve film te kijken? Preusse niet denk ik.
Zeker vanaf 14 minuten wordt het heel interessant.

Maar godsdienstwaanzinnigen durven over het algemeen niet kijken naar zoiets, bang dat God hen straft of dat de duivel vat op hen krijgt

De film is echt een absolute aanrader !!!

http://video.google.nl/videoplay?doc...tgeist+1+dutch
Oud 1 juli 2009, 19:29   #655
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de bewuste hysterische poster had het over diegenen die "kruisig hem!" riepen. Dat waren niet die schriftgeleerden natuurlijk maar wel de "gewone" man in de straat die voor Pontius Pilatus stonden. Hij vroeg hun namelijk of hij Barabas of Jezus moest vrijlaten, de massa echter schreeuwde uit wie het wenste gekruisigd te zien. Staat ook allemaal duidelijk in de Bijbel (Lucas XXIII als ik me niet vergis).

Ik zie dat u uw kar weer eens gekeerd heeft en nu toch de Bijbel als heilig, dat is te zeggen canoniek, aanneemt U heeft al veel geleerd de laatste dagen: dat er zoiets als een Novus Ordo bestaat, een Vaticanum II en zelfs het woordje "construct" dat u zo naarstig gebruikt.
Och gottekes toch, em eeft een detailke gevonden dat niet helemaal klopte.
Maar het klopt dus wel dat de schriftgeleerden de dood van Jezus beraamden omdat Hij tegen hun schenen had geschopt.

Ik beken dat ik het Nieuwe Testament niet rats van buiten ken, zoals jij. Ik ben dan ook geen schriftgeleerde zoals jij.
Ik heb echter wel de boodschap van Jezus begrepen (bemin God, bemin je naaste als jezelf, kom op voor wie door de schriftgeleerden en consoorten uitgestoten worden en oordeel niet of je zal zelf beoordeeld worden). De Bijbel kennen is 1 zaak, de boodschap van Jezus ook begrijpen en na leven is een andere zaak.

Ipv Hilde Rens te beschimpen als een schriftgeleerde zou je beter doen als Jezus en voor haar op komen. Ja, misschien zelfs wat medeleven tonen voor een vrouw die zo ongelukkig was dat ze geen enkele andere uitweg zag dan zelfmoord te plegen...

Maar ach, tzijn parels voor de zwijnen, want om zoiets te doen moet je zowel een hart als verstand hebben, niet enkel boekenwijsheid.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:36   #656
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hij ontdekte dat zelfmoordcijfers het kleinst (dat is te zeggen: niet-voorkomend) waren in de hechte, godsdienstige families meer bepaald bij de joodse families. Het zelfmoordcijfer lag het hoogst in de steden
Zelfmoord in gesloten gemeenschappen wordt gemakkelijk verborgen onder een andere doodsoorzaak. Dat kan kan niet of veel minder in open gemeenschappen.

Tot dusver die achterhaalde studie. Zo achterhaald als uw bijbel.

Maar zie. U mag altijd op water lopen om uw groot gelijk bewijskracht te geven.
Oud 1 juli 2009, 19:37   #657
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Net zoals die hele cover up story van Christus' zelfmoord in de bijbel.
Oud 1 juli 2009, 19:39   #658
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Och gottekes toch, em eeft een detailke gevonden dat niet helemaal klopte.
Maar het klopt dus wel dat de schriftgeleerden de dood van Jezus beraamden omdat Hij tegen hun schenen had geschopt.

Ik beken dat ik het Nieuwe Testament niet rats van buiten ken, zoals jij. Ik ben dan ook geen schriftgeleerde zoals jij.
Ik heb echter wel de boodschap van Jezus begrepen (bemin God, bemin je naaste als jezelf, kom op voor wie door de schriftgeleerden en consoorten uitgestoten worden en oordeel niet of je zal zelf beoordeeld worden). De Bijbel kennen is 1 zaak, de boodschap van Jezus ook begrijpen en na leven is een andere zaak.
Compleet naast de kwestie natuurlijk. Christus heeft de ontucht ten strengste veroordeeld en de onkuisheid als een van de meest schadelijke zonden aangewezen. Al die onzin over "de boodschap van Jezus" is postmodern geleuter voor de zwakke en onbeschaafde westerling wiens geest dom en zwak geworden is. De Goddelijke Openbaring gereduceerd tot een pietluttige, melige en simpele "boodschap van liefde" die zo ongeveer op alles en op niets van toepassing is. Zo hult de "moderne" mens zich in een mantel van comfortabele meeloperij zonder nog ernstig te moeten nadenken over wat Christus ons waarlijk leerde.

Citaat:
Ipv Hilde Rens te beschimpen als een schriftgeleerde zou je beter doen als Jezus en voor haar op komen. Ja, misschien zelfs wat medeleven tonen voor een vrouw die zo ongelukkig was dat ze geen enkele andere uitweg zag dan zelfmoord te plegen...
Ah, nu begint u eindelijk al nuchterder te worden. U heeft tenminste toe dat uw idool ongelukkig was, dat is al iets. En hoe zou dat nu komen, al die ongelukkigheid ondanks het feit dat het de meest gefêteerde "zangeres" was in gansch Vlaanderen? Dat ze constant in alle boekjes stond en constant op tv te zien was? Zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat "Yasmine" eigenlijk geen eigen leven had, buiten dan het keurslijf waar de holebi-lobby en de linkse persmachine haar in staken om alsnog een "gelukkige lesbische" te vinden? Het is vandaag nochtans "trendy" en "hip" om te zeggen dat je holebi en ook "Yasmine" was de eerste om op de kar te springen als het erop aan kwam Christus te lasteren (zie dat persbericht dat ik citeerde) of om zich in de schijnwerpers proberen te plaatsen (zie haar meeloperij met de 0110-concerten)? En is het niet frappant, hoe ze bij niemand in dat nepwereldje van pers en lesbo's terecht kon en zich moederziel alleen moest gaan ophangen in de buurt van haar familie?

Weet u wat Judas ging gaan doen, nadat hij Christus verraden had?

Oud 1 juli 2009, 19:43   #659
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Zelfmoord in gesloten gemeenschappen wordt gemakkelijk verborgen onder een andere doodsoorzaak. Dat kan kan niet of veel minder in open gemeenschappen.

Tot dusver die achterhaalde studie. Zo achterhaald als uw bijbel.

Maar zie. U mag altijd op water lopen om uw groot gelijk bewijskracht te geven.
Tuurlijk, als insider heb ik genoeg gezien. Zelfmoord is daar absoluut taboe. Wie zelfmoord pleegt gaat voor straf naar de hel. Dus een deel van de zelfmoordenaars zorgt er gewoon voor dat ze sterven door zogezegd "toeval". Gewoon genoeg gevaarlijke en onvoorzichtige dingen doen in de hoop om het "per ongeluk" niet te overleven zodat ze niet na dit lijden nog eens eeuwig moeten lijden. En bij anderen die toch de stap zetten om er gewoon een eind aan te maken wordt er een andere doodsoorzaak genoemd. De schande is immers te groot.

Laatst gewijzigd door debbie : 1 juli 2009 om 19:45.
Oud 1 juli 2009, 21:10   #660
Geert C

Standaard

Citaat:
Kerel, kunt gij nu écht niets anders dan de woorden van anderen verdraaien en anderen woorden in de mond leggen?

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 juli 2009 om 21:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be