![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien de Moslims zich fatsoenlijk zouden gedragen, zou er geen kritiek zijn.
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islam moet leren dat religie in Europa geen invloed heeft op het politieke, sociale leven, kortom, zich houden aan strikt individuele beleving, nu worden constant de grenzen afgetast om toch invloed te hebben op politiek en sociaal terrein, dat pikken mensen steeds minder en dat is de kern van het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegd dat de islam-kritiek op basis van een academische achtergrond geen probleem is, wie graag de islam kritisch wilt bestuderen, raadpleegt gewoon een academische referentie, en blijft deze kritiek beperkt tot dat gebied alleen. Het ideologiseren van deze islam-kritiek is het probleem, want hier krijgen de extremen een kans om hun politieke doeleinden te verkrijgen, door deze kritiek te misbruiken, en aan de andere kant verspreiden ze -bewust of onbewust- haat, en gevaarlijk aan deze haat is dat er gefocust wordt op een bepaalde zwakke doelgroep zoals in de tijden van nazisme en fascisme. Dat is het probleem en dat is wat de wildersisten doen, kritiek op moslims moet in het algemeen gebeurd worden, niet steeds islam/moslim erbij plakken, want wie de statistieken van de criminaliteit benadert, zal zien dat er in grote getallen ergere criminelen zijn die geen moslims zijn. Er moet vooral geleerd worden om eerst naar eigen criminelen en extremen te kijken, zodat er een opvoeding gebeurt met besef dat extremisme van beide kanten komt. Citaat:
De regeringen moeten ingrijpen om deze eigenschappen van Europa te beschermen, want het werkt, het is niet perfect want er zijn nog steeds kolonies en er wordt nog steeds troepen naar buiten gestuurd en kloof tussen arm en rijk word immens groter , maar het gaat, het werkt binnenland, met uitzonderingen .. maar OK. Wij, de moslims, begrijpen dat de islam die wij hier praktiseren beperkt moet worden tot socio-culturele en individuele beleving, dit is trouwens het recht van alle culturen, levensbeschouwingen en religies in het kader van de wet en mensenrechten. Politiek-maatschappelijke islam en/of sharia willen we helemaal niet opdringen, dit zijn leugens van extreemrechts. Het zijn bepaalde westerse autoriteiten die hun ideologie met oorlogen in moslimlanden blijven proberen opdringen, een democratie en secularisering, maar alleen als deze democratie en seculariteit hun goed uitkomt natuurlijk, anders de moslims willen allemaal democratie (echte democratie) in de islamwereld in plaats van seculiere dictatuur en privézaken nep-sharia in sommige landen. Laatst gewijzigd door porpo : 1 augustus 2009 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Porpo: ik vind dat je verkeerd bezig bent, met 1 moord te proberen uit te buiten om reclame te maken voor de islam.
Om nieuwsfeiten kun jij zelfs niet heen, het was vandaag weer raak in de berichten uit moslim-landen. Nederland heeft ongeveer 6% moslims maar de gevangenisbevolking weerspiegelt dit vèr boven die verhouding. De overlast is hier en nu; aan de vruchten kent men de boom. http://forums.marokko.nl/archive/ind...t-2183553.html
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 augustus 2009 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of verandert u dan van "ideologie?" De grenzen op vrije meningsuiting zijn er trouwens al en terecht, ik zie niet in wat daaraan nog moet veranderen, en al zeker niet omdat islamkritiek zich dient te houden aan een "academische" wereld. Dat u dit direct als "extreem" ziet zegt iets over u, waarschijnlijk vond u de film submission extreem?Ik niet, ik vond het indrukwekkend knap gemaakt en een zeer schrijnende klacht over de positie van vrouwen binnen islam. Uw vergelijking met Joden is echt "er over" omdat daar helemaal nergens prake van is, of je tot een zwakke doelgroep behoort omdat je moslim bent ligt in de handen van moslims zelf. ergere criminelen geen moslims, Verkrachting, huiselijk geweld, eremoorden, diefstal vaak met geweld, huisinbraken, steaming, gebruik van wapens bij ruzie, drugshandel, agressie op vrouwen, zijn voor u niet "erg" genoeg? U bent gelovig moslim(a), en wil als ik u begrijp de pijlers van Europa best respecteren. Dat is fijn maar u kunt niet praten voor andere moslims, die in hun extremisme zichzelf beroepen op dezelfde religie dan u doet, islam. Laatst gewijzigd door alice : 1 augustus 2009 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#647 |
Europees Commissaris
|
![]() ALs je grenzen stelt aan vrijheden zijn het geen vrijheden meer. Als ik zeg: "het is mijn mening dat alle Moslims of Joden, of homosexuelen, of vegetariers, ... geen recht van bestaan hebben, is dat mijn mening. ALs ik zeg dat diezelfden moeten vermoord worden omdat een of andere hogere macht of ideologie dat wil, dan zet ik aan tot haat en moord. En dat moet inderdaad verboden worden. Te beginnen met Bijbel en Koran.
![]() |
#648 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sinds wanneer is Engels daar de voertaal? Taal van de koran?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
[Extrait de Angoisse et certitude, Maurice Schumann] http://www.evene.fr/citations/mot.php?mot=antifascisme Laatst gewijzigd door filosoof : 2 augustus 2009 om 11:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 augustus 2009 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#653 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die "normen" zijn door profeet en volgelingen zo gesteld; natuurlijk wel hoogst hinderlijk dat politiek-incorrecte Ongelovigen dit ook weten en zomaar hardop zeggen.
![]() |
#654 |
Banneling
|
![]() In pakistan hebben ze vele christenen levend verbrand. De brave (sarcasme) moslims. Laten we massaal op straat komen en roepen dat pakistanen oh zo raciestisch zijn.
bron : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...Pakistan.dhtml Laatst gewijzigd door grimbergen : 2 augustus 2009 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Reclame? hoezo reclame? Moet ik dan westerse media nadoen en deze barbaarse racistische extreemrechtse daad geheimhouden? *Europe Media* Talk too Much on NEDA Sultan but Quiet on Marwa Shirbini George galloway: because she wear a hijab De Pakistaanse fanatieke moslims en christenen die eergisteren op elkaar gingen schieten en waarbij doden en gewonden zijn gevallen, waarom trekt dat aandacht van westerse media? Waarom wordt hier geconcentreerd op de 6 doden tussen de christenen en niet op de hele confrontatie tussen twee kleine groepjes fanatici? En waarom is dat nodig als we allemaal weten dat de verantwoordelijken -van beide partijen- doodstraf riskeren? Waarom -in dezelfde Pakistan- geen aandacht voor moslim slachtoffers kinderen en vrouwen en onschuldigen in hun dorpen platgebombardeerd door christelijke en kapitalistische democratische Amerikanen? Ik moet dus Alexander W. verzwijgen, terwijl Mohammed B. een internationaal nieuws mocht zijn, anders ben ik hier reclame voor de islam aan het maken? Apply double standards, wat een achterlijke superioriteitsgevoel !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#658 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De islam die wij hier praktiseren moet beperkt worden tot socio-culturele en individuele beleving, politiek-maatschappelijke islam en/of sharia moet men vergeten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is verschil tussen moslim en islam. Mensen die Hans Van Themsche hersengespoeld en gemotiveerd hebben, doen beroep op vrijheid van meningsuiting en dezelfde extreme rechtse politiek. Laatst gewijzigd door porpo : 2 augustus 2009 om 15:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik daar ruzie over krijg, omdat ik uitgescholden wordt en dan naar de rechtbank stap, om te beginnen wordt ik daar al weggelachen, want voor die rechtbank moet ik me aanpassen en niet provocerend met mijn lijf en leden te koop lopen, mocht dan een heethoofd me neerschieten zou u prompt nuanceren, mijn gedrag provocerend noemen en dan geef ik u nog gelijk ook! Want natuurlijk is het zo dat wie zich in andere oorden begeeft zichzelf beter informeert, wat is gebruikelijk in dat land,wat wekt agressie op, waar liggen gevoeligheden...daarmee wil ik op geen enkele wijze goedpraten wat die mevrouw is overkomen, maar martelaar van jihaab??? Nee dus, hoe graag dat u die zienswijze ook wilt opdringen. |
|
![]() |
![]() |