Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2010, 01:12   #641
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Dion Mase (cover cd)

Dion Mase. De onderschatte rapper uit Spangen, Rotterdam. Soms, bij de lange ee klinkers tegen doet zijn stem denken aan Extince (Peter Kops), de (ex)meester van de flow in Holland. Ook Dion hangt heel even op de e klinker in zijn rijm. Leuk detail.
Hier is sowieso een onderhoudende rapper met een buitengewoon soepele flow aan het werk. In onderstaand nummer kan dat ook relatief makkelijk omdat er nauwelijks tempowisselingen in voorkomen. Dit nummer is niet van de nieuwe stijlvolle mixtape Leefstijl maar al uit 2008.
Op een behoorlijke ziek beat gaat de broodmagere en beenharde spuger los. Zo horen wij het graag op het Forum.

"Ze rappen over mij,
Ze weten niet wat de gevolgen zullen zijn.
Houdt je handen omhoog,
Houdt je handen op jouw hoofd.

Competentie om competitie,
Om te concurreren.
Ik heb de competentie om hun ,
Een hoop te leren.

Nigga je zal toch boeten.
Je weet niets van,
De straten van diep Rottterdam.

Verhalen over Spangen
Kijken hoe hard je bent!"

http://www.youtube.com/watch?v=5V0B6pxgoUY
Dion Mase - Handen omhoog (2400 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 januari 2010 om 01:14.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 01:37   #642
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Eddy Murphy

Snoeihard gaat ie.

Oh, Shrek. Don't worry. Things just seem bad because it's dark and rainy and Fiona's father hired a sleazy hitman to whack you.

You might have seen a housefly, maybe even a superfly, but I bet you ain't never seen a donkey fly. Ha, ha.

Harde beats zijn 'm niet te min. Deze tuigezel gaat voor z'n buit.

Kom niet in se buurt! Deze muilezel is hard en gewoonweg uit de wijke van Rotterdam.

(3000000 hits)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 12:01   #643
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terror MC (links), Jaak (tweede links)

De Kaapse tuigmannen stomen door. Al jaren zijn deze skollies bezig met hun eigen ding. Op de Kaapse Vlaktes, in de duisternis. Zij voeren een heroisch gevecht tegen de machtige US mainstream producties en hun willige dienaren in de politiek & media.
Nu Jack Parow met de eerste echte grote Hiphop Afrikaans beuker 'cooler as ekke' grote successen boekt, en de geesten in Zuid Afrika en Namibie aan het voorbereiden is op een golf van Afrikaans Rap, komen er langzamerhand mogelijkheden voor een grote Afrikaans gangsterhit uit Kaapprovincie of uit de Transvaal.
Hier een vingeroefening van MC Terror:

http://www.youtube.com/watch?v=2ihjLfNRcfo
Terror MC - Street life (96 hits) Januari 2010
Oud 2 februari 2010, 01:22   #644
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Appa

Appa. De politiek onderlegde en welbespraakte tuigbaas uit Amsterdam Noord. De man die nog minder respect heeft voor de overheid als voor de politie.
Zeer invloedrijke en inspirerende rapper voor de mocro-milieus van Antwerpen, Gent, Mechelen, Brussel, Lokeren en Aalst. Hun held, hun generaal.
Politieke tuigrap, in de gevangenis in 2007 geschreven door Appa.

"Maar ook in Nederland zijn ze bang,
Voor een luie werkeloze jonge Marokkaan,
Ik ben van school weggekickt,
En ik heb geen werk,
Maar ik schiet,
Voor mijn click bradda 100 man sterk,
Blaffer staat op scherp,
Met mijn vinger op de trekker,
Mn leven is net een nachtmerrie,
Maar er is geen wekker,
Ik word niet wakker,
En ik word met elke seconde gekker,
Beste makker,
Zijn leven wordt geregeld met een stekker,
In de stop,
Ben niet bang om dood te gaan,
Want ik ga toch!
De vraag is,
ga ik natuurlijk?
Of wordt ik gepopt?
Wordt ik geschoten ,
Maar nooit niet om te kopen,
Dus als het moet moet het,
Je moet het maar geloven
Ik leef het hete leven,
Dus wie gaat mijn vlam doven?

Rap blijft voor mijn weerspiegeling van realiteit,
Constante strijd met de overheid,
Zie alleen maar haat,
Als ik in hun ogen kijk,
Liegen ze zo vaak dat de waarheid gelogen lijkt,
Als ik naar boven kijk,
Voel ik alleen maar pijn en verdriet,
Ik leef me uit,
En leg mijn leven uit op die beat,
Het is moelijk om uit te leggen,
Want mijn pijn is te diep."

http://www.youtube.com/watch?v=-dTeoJ8zRg4
Appa - Wat is er aan de hand? (165.000 hits) 2007

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 februari 2010 om 01:27.
Oud 2 februari 2010, 23:56   #645
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NTS click (Breda)

NTS. Harde en grote click uit Breda (076). Een klein stadje (160.000 inwoners) met een wit centrum en rustige buitenwijken in het Zuiden. Maar Breda Noord en West! Daar vinden we de creatieve klasse. Als Richard Florida, maar dan net even anders. Als daar ooit rellen uitbreken staan het opgehokte klootjesvolk met hun hoogbetaalde leiders weer te gillen van 'hoe kan dat nou ?'. Tsja , dan hadden ze deze draad maar moeten bijhouden.
NTS betekent NederlandsTalige Spitters, niet te verwarren met de NTS rapcrew uit Hilversum waar het acronym staat voor Niet-Te-Stoppen. Abusievelijk wisselde ik de namen op pagina 17 om.
Virri B, ook bij ons in Vlaanderen bekend door zijn optreden in het tv programma "So you think you can dance?", staat vrolijk mee te spugen in de clip. Andere rappers: Leipe-M, Cray-C, Longie, MellA, JellA , en Amy.
Jammer dat de beat absoluut niet pompt en er matig in wordt gerapt. De tuigclip is natuurlijk altijd aardig om te bekijken. Ik bedoel welk Vlaams witneusje komt er nu in deze wijken? Vanuit de luie stoel dan maar.

"Kom niet vragen naar wat je al weet,
Want je weet toch hoe ik werk?
Mijn status is nog hoger,
Dan dat jij denkt dat je salaris is."

"Rasta op mijn kop,
En kijk eens hoe het zweeft, G."

"Shit, shit,
Mijn naam is de bitch."

http://www.youtube.com/watch?v=3W2dks83UHk
NTS - Ik Ben Van NTS (134.000 hits) 2007

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 februari 2010 om 23:58.
Oud 3 februari 2010, 00:30   #646
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

NTS click (Breda)
Die foto doet me keihard hier aan denken
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 00:40   #647
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Die foto doet me keihard hier aan denken
http://www.youtube.com/watch?v=pFFz_Hbrj2A&feature=fvw
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 00:43   #648
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die zijn zo onnozel eh, die filmkes
Oud 3 februari 2010, 00:44   #649
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zijn zo onnozel eh, die filmkes
't gaat dan ook niet over PBL-RKT'ers he
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 3 februari 2010, 00:47   #650
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't gaat dan ook niet over PBL-RKT'ers he
Gelukkig maar
Oud 3 februari 2010, 00:51   #651
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig maar
http://www.youtube.com/watch?v=Rwoaj...eature=related

Oud 3 februari 2010, 00:53   #652
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
da's lang geleden
Oud 3 februari 2010, 12:13   #653
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Salah Edin

Straatklassieker met, wat later zou blijken, een starcast van Nederlandse rappers. Hele lange Old Skool track. Salah Edin (Rotterdam), Sticks (Zwolle), Kempi (Eindhoven), Appa (Amsterdam) en Winne (Rotterdam)
Geen bijzondere beat maar een kapstok-beat waaraan de liks worden opgehangen door een aantal befaamde en beruchte rapbeesten. Heerlijk lang en langzaam uitgesponnen, waardoor het wonder van de gangstarap uit de Nederlanden en de verschillende beoefenaars eens rustig beluisterd kan worden.

De tekst hieronder integraal.

"Op de straat Is het geven en nemen kiezen of delen brood bleken met men neven stelen en helen hosselen zeker niet te vergeten et is men huis men school men werk en men leven. Op de straat men zakken vol geladen chillen met maten neven en kameraden. Snitches die je verraden of ze niks gunnen of haten velen ogen houden ons in de gaten. je weet hoe het gaat loyaliteit en verraad zolang de rekeningen worden betaald. Het eten binnen haalt jij en ik iedereen in deze zaken weet dat het geld ligt te rapen. Ja ja is alles te verkrijgen drugs prostitutie wapens en partijen vermiste personen psychopaten en lijken. Het enige wat politie doet is toekijken en zwijgen.

Dag en in de nacht zijn we er te vinden. Levenslang 24/7 shit die binnen niet ziet alleen buiten. Want je ziet geen mens die je niet hoort van ver niemand is er te zien wiens spoor loopt hier op de straat.

[Sticks]
Ja je weet er van ja ik ben begonnen onder een flat zonder een cent nog onbekend. Met een pen wat pollen en een container talent. Ik was de hele tijd te vinden op het stellingplein. Als klein jochie spelend vond ik daar injectienaalden. De burgermeester wil verbetering van het imago en zo zie ik herinneringen vervagen. Blokken gaan ten onder met een stoot van een sloopkogel. En worden vervangen door een sfeerloze koopwoning. 20 jaar van men leven liggen daar en ik zit hier maar niets aan te doen en daarmee is het klaar. Spijtig als je af moet vragen waar je wijk is maar goed de mensen voelen zich weer veilig (op de straat). Nu zit ik in een volkswijk geen gezeik. Men eigen woning de koning te rijk en dat is tijd. Getunede kalibra`s opgevoerde suta`s en alle nationaliteiten samen gaat ie prima. Opgezwolle fans we delen … houden party`s en verneuken onze Nikes. Maar is het slecht weer dan is de sfeer ongekend somber en zie je geen sterveling meer in zwolle.

[Kempi]
Welkom op de straat bitch ja welkom op de straat yeah straat … breken of maken. Pokko word gepakt velen magen blijven knagen. De boy hier in de … de junkie en de … lopen over de blok mijn mattie gepakt word waar je geklapt word en strip je cocos. Kijk uit boy de zoemer is uit morgen achter wille morgen in de kofferbak. Popo`s zijn viezer dan de dieven op de blok mama ik zeg slechts hoor de straat is de basis weet dat grondlegger van dit alles je pa is. Respect voor de gene die het op de straat flikt. Ja, dit is de straat modderfokker de dokterspraktijken haal je drugs bij de dokter. … geen frustratie kemp met al men hosselaars op straat.

Dag en in de nacht zijn we er te vinden. Levenslang 24/7 shit die binnen niet ziet alleen buiten. Want je ziet geen mens die je niet hoort van ver niemand is er te zien wiens spoor loopt hier op de straat.

[Appa]
Amsterdam.. geachte heer mevrouw ik zit weer in de kou ik heb het koud maar ook dit keer laat het u weer eens koud. Ik kan niet lachen geen tijd voor geintjes hier is geen supermarkt oorlog gaande let op de kleintjes. (op de straat) neem een kijkje en zie wat wij zien professionele crimi`s en sommige zijn pas 15 of jonger schijt niet gedonder blijf niet dus donder een eind hier vandaan. En kijk niet zonder een poot om op te staan. (op de straat) moet je je dough verdienen dus er word van alles gehosseld van genakte lappie`s tot gekookte cocaïne. Sommige …. Dus andere slingeren birki`s om de honger te stillen.( op de straat ). Moet je overleven vechten om te eten zolang je de huur niet betaalt heb je geen recht van spreken. Dus ik calculeer men stap en pak wat ik kan pakken hoogachtend Appa de meest onderschatte modderfokker

[Winne]
Winne neemt alles onder de loop. Kijk met me mee ik hang elke dag op de hoek want ik zie … op tv. De overheid wist zich met de overlast geen raad dus hang ik hoog en hou het toezicht (op de straat). Voor mij kunnen ze niks verbloemen ik en inzoomen indien nodig alles terug spoelen. Hoor ze zeggen dat ze zich veilig voelen en ze zijn alle mensen buiten met hun beide voeten (op de straat). Ik zie ik zie wat jij niet ziet. Ik check de straat maar wat weet je van men grote broer de satelliet. Broertje ik hou alles in de gaten. Zonder wapen of geweld men territorium afgebakend. Verminder tijd in de verhoorkamers ben de oplossing voor drugsdealers en moordzaken. Shit is een kut als een vagina, maar ben gekomen om te blijven winnen alias de camera.

http://www.youtube.com/watch?v=C81or2wv7vk
Salah Edin Ft. Sticks, Kempi, Appa & Winne - Op de straat (308.000 hits) 2007
Oud 3 februari 2010, 12:44   #654
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Dit is pas Gangsta rap !

Classic : http://www.youtube.com/watch?v=2zza9cOXwVQ

En mooi vb van Freedom of speech :
http://www.youtube.com/watch?v=CvT03NR6wxE
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 10:30   #655
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De naar eigen zeggen gevaarlijkste rapper uit de Nederlanden, Don GG , heeft jaren in de jilla gezeten.

Even nadenken dus voordat je iets negatiefs post over deze man.
De Antilliaanse man in het begin die trots is op zijn 10 jaar gevangenisstraf is niet Don G maar een vriend.
Welkom in de Amsterdamse onderwereld. Twee tuigrap-clips van het zuiverste water. Kk hard zoals de Hollanders dat zo mooi zeggen.

http://www.youtube.com/watch?v=lWXM_JyiwyA
Don-GG - Ik Ben Een Hustler (24.000 hits)

http://www.youtube.com/watch?v=T9bTzV43z8U
Boze man (uit de Don G click) in Bijlmerbajes/Don GG - Binnenkort kom ik vrij (58.000 hits)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 februari 2010 om 10:37.
Oud 5 februari 2010, 11:09   #656
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Reejon

In 2008 gooide Reejon (Amsterdam, 1990) zijn mixtape: "Regen voor de Storm" in de samenleving. Toch wel even een schokje voor rapland want niemand had deze man zien komen. Een behoorlijk hoog niveau werd door deze beginnende rapper uit Amsterdam Noord behaald met als boegbeeld de hit "Voel je die pijn?" ism met Sjaak. Mooi geproduceerd ook deze ep. Maar het blijft natuurlijk gangsta-light ondanks alle foute vrienden..
Een bariton rapstem op een lome flow met een messcherpe timing.

"Die gasten zien mij staan,
Ze zeggen, ze weten:
Die shit is aan.
Blijf hier schatje,

Ze vinden mij dope
Ik ben het gewend al die haat

Ik heb het in de hand,
Anders blijven dames plakken,
Net als klittenband."

http://www.youtube.com/watch?v=kKbob5BNWho
Reejon - Je vindt Me Dope (120.000 hits) 2008

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 februari 2010 om 11:10.
Oud 5 februari 2010, 15:13   #657
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De naar eigen zeggen gevaarlijkste rapper uit de Nederlanden, Don GG , heeft jaren in de jilla gezeten.

De Antilliaanse man in het begin die trots is op zijn 10 jaar gevangenisstraf is niet Don G maar een vriend.
Welkom in de Amsterdamse onderwereld. Twee tuigrap-clips van het zuiverste water. Kk hard zoals de Hollanders dat zo mooi zeggen.

http://www.youtube.com/watch?v=lWXM_JyiwyA
Don-GG - Ik Ben Een Hustler (24.000 hits)

http://www.youtube.com/watch?v=T9bTzV43z8U
Boze man (uit de Don G click) in Bijlmerbajes/Don GG - Binnenkort kom ik vrij (58.000 hits)
Wil er iemand tegen de heer Don GG zeggen dat er "banken" bestaan.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 16:54   #658
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom? Is hij een bedreiging?
Oud 5 februari 2010, 20:57   #659
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Is hij een bedreiging?
Alleen voor zichzelf ... Nog een paar van die jonko's en Dom GiGi l'amoroso krijgt z'n eerste psychoso... Ja, die jongen gaat het maken met z'n heidikapsel op de afdeling Dementia Praecox bij parnassia

En de verbeeldingskracht die uitgaat van z'n straatnaam... G wordt GG.. Zelluf chgefonde? Hoeveel jonko's heeft ie daarvoor moeten consumeren?

Opscheppen met het "zware penitentiaire verleden in de Hollandse bak" da's als stoefen over het feit dat ge in Plopsaland op de gevaarlijkste attractie gezeten hebt.

Bij de ketnetsjeek blijf ie steek op niveau 2

Laatst gewijzigd door kgeefgenefok : 5 februari 2010 om 20:59.
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 21:39   #660
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Wil er iemand tegen de heer Don GG zeggen dat er "banken" bestaan.

Op de Amsterdamse zender AT5 (http://www.at5.nl/tv) verklaarde Don GG nog dat hij heel veel respect heeeft voor mannen als Rijkman Groenink (ex ABN opperhoofd, verliet deze bank met 28 miljoen € ). 'Deze tsjap is mijn broer, hij trekt die hele kankertoko leeg en loopt met een breedlachend gezicht de deur uit. Kijk daar heb ik nu respect voor.'

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 februari 2010 om 21:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be