![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hangt er maar van af hoe je het bekijkt ![]() Het overgangs dialect wordt dan wel gesproken door de oostvlamingen. Zelf woon ik op de grens oost/west. Maar dan wel in west. M'n buren zijn oosterlingen van afkomst en ze klinken west maar met een oostvlaamse twang zoals ik da noem. De buur, aan de andere kant, een westerling, is een boer van in de 70. Hij kan geen AN zonder veel moeite maar heeft geen problemen om te communiceren met bezoekers die plat oostvlaams praten ![]()
![]() |
![]() |
#642 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En da tussentaaltje wa ze gebruiken op tv en radio is echt wel irriterend want het is gewoon Brabants eigenlijk ![]() Ik denk dat erkenning van Vlaams als een dialect would go a long way to show da Brussel ook maar een reet geeft om Vlaanderen ![]()
![]() |
![]() |
#643 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Misschien gaat u dan wat anders denken over het, naar uw mening, minderwaardige tussentaaltje http://www.janstroop.nl/ Laatst gewijzigd door JP Coen : 13 november 2009 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een flagrante en schaamteloze leugen. Ik heb niemand horen pleiten voor een verbod van deze cursussen. Laat staan dat het ging om "veel flamiganten" (sic).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Partijlid
|
![]() kunt u uw gedachtengang eens op drietaligheid zetten?
![]() |
#648 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/West_Flemish De link want ik weet nie hoe pictures te pasten ![]() Antwerps en Brussels zijn dialecten van Brabantse taal. Vlaams is een taal in zijn/haar eigen recht. Dan nog liever Hollands spreken als zogenaamde 'Beschaafde' taal dan een tussentaaltje gedomineerd door brabantse invloeden. En excuseer mijn gebbrekkige schrijven. 'Beschaafde' taal bij voorkeur voor schrijven is UK Engels ![]()
![]() |
![]() |
#649 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
mijn mening is dat een tussentaal gedomineerd door brabantse klanken irriterend is. 't Feit dat ik het minderwaardig vind is UW INTERPRETATIE van MIJN MENING. Misschien vind u Vlaams minderwaardig om te beginnen en ik, als Vlaming die echt wel een taal trauma overgehouden heb aan al dit taalgezever waar ik mee moest opgroeien, vind inderdaad dat Vlaams behandeld word als een minderwaardige taal. De Hollanders aan de andere kant hebben hun taalklanken doorgevoerd als de basis voor NL Nederlands. Een ouwe kennis uit Dordrecht heeft me nog verhalen vertelt uit zijn schooltijd toen ABN 'ingevoerd' werd in NL. Zelf heb ik geen problemen met NL. Ik praat Hollands. En ik spreek Westerlings ![]()
![]() |
![]() |
#650 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat de "Vlamingen" zich dan ook maar schikken naar de Grondwet, en indien die Belgische GW hen niet aanstaat, kunnen ze ook opkrassen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: Laatst gewijzigd door BWarrior : 20 november 2009 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratische rechtstaat hoort iedere burger de bestaande wetten te volgen. Hij mag evenwel langs de geëigende democratische weg naar verandering van die wetten streven. Hij moet dus geenszins "opkrassen" zoals u smadelijk schrijft. Een burger heeft het recht op meningsverschil, het uiten ervan en het streven naar verandering. Indien u dit hem ontzegt, bent u in het diepste van uw gedachten een dictatoriaal mannetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
|
![]() En dus niet illegaal een Nederlandse smartcard aanschaffen om in Vlanderen naar de Nederlandse commerciële zenders te kunnen kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet illegaal. Ik heb u dat trouwens in een uitgebreide post al uitgelegd (waarschijnlijk heeft u die nooit gelezen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is zeer juist. Ik begrijp die preoccupatie voor 'het Hollands' niet zo. In de Nederlandse provincies buiten de Randstad wordt 'het Hollands' ook niet gekopieerd. Men is zich zeer bewust van het bestaan van de standaardtaal en die is van ons allemaal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het wel illegaal van een overheid om de bevolking (het Nederlandstalige deel ervan dan) de toegang te ontzeggen van de belangrijkste media in de taal van deze bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het dagelijkse gebruik? Nee. |
|
![]() |
![]() |