![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge verschuilt u achter het formele van de strafvorderingsprincipes, terwijl het er in feit op neerkomt dat die 'hoge onnozelaar' maar blijft de trauma's van de slachtoffers negeren, verergeren, ontkennen ... we zullen in ieder geval wel merken hoezeer de Vlaming dit kan smaken. En het eerste feit hoe we dat gemerkt hebben, is de ongeziene afkeuring van zijn woordvoerder. Is er ooit in Vlaanderen een naaste medewerker geweest die zijn baas zo uitgespuwd heeft ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind leonard nog zo slecht niet om tegen te discuteren ,hij mag hier direct op politics komen , introduceren we hem bij hot marijke, ik denk dat die twee zeker 'naar redeneerstalent' een goei wedstrijdje zouden debateren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#644 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Léonard staat voor alles wat ik haat: onvoorstelbare arrogantie, een totaal gebrek aan empathie, godsdienstwaanzin, grootheidswaanzin, enfin, waanzin tout court. Hij is een wrede middeleeuwse dictator, overtuigd van zijn eigen grote gelijk, ten koste van alles en iedereen. Zijn Kerkfabriek is een Godslastering op zich, het tegenovergestelde van de Echte Liefde die Jezus preekte: "Bemin uw naaste als uzelf." Hoe kunnen kerkperverten een eucharistieviering leiden, een gelovige de absolutie geven en over Liefde lullen terwijl ze kindjes tot orale en anale sex dwingen? En dat soort afval moet niet gestraft worden? ZUM KOTSEN. Léonard is een klootzak in het kwadraat die levenslang in de bak thuishoort. Hij is even schuldig als degenen die hij verdedigt. Maar ja, in het slechtste geval kan zo'n uitschot gaan bezinnen "in het verborgene". Terwijl hun slachtoffers sedert hun prille jeugd gruwelijk getraumatiseerd zijn, elke dag terug kreperen en er sommigen zelfmoord plegen, zuipen deze kinderverkrachters glimlachend een triple in een klooster! Zonder enige spoor van berouw, ze hebben enkel spijt dat hun misdaden uitgekomen zijn. Dat er hier achterlijken zijn die dat krapuul verdedigen, tot daar aan toe, op ieder forum zitten idioten. So be it. Maar laat ons terugkomen op de feiten die de aanleiding waren van mijn topic: hoe is het in Godsnaam (héél toepasselijk) mogelijk dat het Vlaams Belang bij monde van Alexandra Colen en Philippe Vander Sande deze aartsbisschop verdedigen, zelfs bewonderen? Filip Dewinter had van deze partijgenoten afstand moeten nemen en ze buitensmijten, hij heeft ze zelfs niet terecht gewezen. Wie stemt nu nog voor het Vlaams Belang, een partij die dus vindt dat homo's ziek zijn, dat AIDS een immanente rechtvaardigheid is en dat bejaarde kinderverkrachters vrijuit moeten gaan? Want daar staat deze partij voor als ze Alexandra en Philippe niet schorsen, zo simpel is dat. Een stem voor het VB is stem voor Léonard.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 3 november 2010 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
AIDS Wat denkt u trouwens over aids? Beschouwt u de ziekte als ‘een straf van God’ ten gevolge van de seksuele bevrijding? Men heeft ooit eens aan Johannes Paulus II de vraag gesteld of aids een straf van God was. Hij heeft toen heel wijs geantwoord dat het erg moeilijk is Gods bedoelingen te kennen. Ikzelf redeneer helemaal niet in dat soort termen. Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gerepresenteerd krijgen voor wat wij het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide moet komen. Misschien is het een soort immanente gerechtigheid, maar wat de concrete oorzaken betreft, moeten de artsen ooit in staat zijn te zeggen hoe deze ziekte is ontstaan, hoe ze aanvankelijk werd doorgegeven en dan verder verspreid raakte… Maar algemener beschouwd, houd ik het bij iets in de orde van een soort immanente gerechtigheid. Slecht omgaan met de fysieke natuur brengt haar ertoe ons op onze beurt slecht te behandelen en slecht omgaan met de diepere aard van de menselijke liefde mondt ten slotte altijd uit in catastrofes op alle niveaus." Bron: Mgr. Léonard, Gesprekken, p.173-174. HOMOSEKSUALITEIT Quelle est votre position sur l'homosexualité? La même que Freud: c'est un stade imparfaitement développé de la sexualité humaine qui contredit sa logique intérieure. Les homosexuels ont rencontré un blocage dans leur développement psychologique normal, ce qui les rend anormaux. Je sais bien que dans quelques années, je risquerai la prison en affirmant cela, mais ça pourrait m'offrir un peu de congés (sourire). Bron: Télémoustique GEPENSIONEERDE GEESTELIJKE PEDOFIELEN "Willen de slachtoffers echt dat een priester van 85 jaar oud nu opeens aan de schandpaal genageld wordt, publiekelijk zwartgemaakt wordt?", vraagt de aartsbisschop zich af. "Ik denk dat de meesten dat niet wensen." Léonard vergelijkt de berechting van pedofiele priesters die niet meer in functie zijn met "een soort van wraak die geen enkel concreet resultaat meer heeft". Hij vraagt zich af of dit "een menselijke oplossing" is. De aartsbisschop meent dat "gerechtigheid in de eerste plaats betekent dat de slachtoffers gehoord worden". Hij geeft niettemin toe dat priesters die kinderen misbruiken en die nog in functie zijn, wél gestraft moeten worden, alleen al om ander mogelijk misbruik te voorkomen. Bron: RTBF-programma 'Questions �* la une'.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 3 november 2010 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel pleit hij juist voor meer inspraak van de slachtoffers. Als de feiten verjaard zijn, dan vindt hij dat de slachtoffers alsnog moeten kunnen beslissen als er tot vervlging wodrt overgegaan of niet. Dat is dus pleiten voor een grotere pakkans als nu het geval is. Ik begrijp dan ook niet hoe iemand daartegen kan zijn. Wat betreft AIDS noemt hij het 'een soort' van 'immanente' gerechtigheid. En hij verduidelijkt dat ook. Blijkbaar is de term 'immanent' u onbekend? Vanuit de visie van de Roomse kerk is de seksualiteitsbeleving iets voor binnen het huwelijk. Leonard heeft dat niet uitgevonden, dat is al eeuwen zo. En het is inderdaad juist, moest deze visie in de praktijk worden omgezet, dat Aids veel minder kans zou krijgen om zich te verspreiden. Maar ook het omgekeerde is waar. Als men overal en met om het even wie seksualiteit beleeft, dan geef je Aids alle kansen om zich te verspreiden. Dit is wat Leonard bedoelt met "immanente" gerechtigheid, en zo legt hij dat ook uit. Je hoeft zijn levensvisie en dat van zijn kerk niet te volgen, maar hem kruisigen zonder proces voor zijn mening, lijkt me toch ook wel een brug te ver. Vergeet trouwens niet dat ok de Joden en Moslims die visie delen. Ook zij vinden dat seksualiteit binnen het huwelijk thuishoort. Ook wat betreft homoseksualietit heeft hij gelijk. Het is een minderwaardige vorm van seksualiteit omdat ze minder functioneel is. Bij de waardebepaling van iets zal men steeds kijken naar het aantal functies. Koop maar eens een GSM of zo; hoe meer functies, hoe duurder. Ook bij mensen is dat zo. Hoe funtioneler iemand is, hoe meer hij zal verdienen, lees maar gewaardeerd worden. Gezien homoseksualiteit nooit tot vootplanting kan leiden en dit toch wel de reden is waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust, is ze minder functioneel en dus ook minderwaardig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 november 2010 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag natuurlijk blijven steken in uw vooroordelen, maar wat u daar allemaal de aartsbisschop toeschrijft zegt meerr over uzelf dan over mgr. Léonard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u trouwens ondertussen die stukken uit het interview gelezen die ik hier in de originele vormgeving heb geplaatst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij deze daag ik u trouwens uit om uw bewering concreet te onderbouwen en dus een bewijsplaats geven. Ik zie er al naar uit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rtbf.be/info/belgique/rel...leglise-269457 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Amusante draad van onwetendheid versus rationaliteit. Geestig. O ja, ik heb ondertussen ook al - als zijnde VB mandataris - openlijk Leonard gesteund. Shocking neem ik aan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wenst u dat niet te zien, omdat het bij u nu eenmaal niet draait om dit onderwerp op zich maar om de gespeelde verontwaardiging; de spreekwoordelijke stok om eens een instelling aan te vallen en diens vertegenwoordigers. Rond deze hetze draait het eigenlijk. Al is de rest is gespeelde komedie, wat blijkt uit het feit dat men niet wil lezen of wat mgr. Léonard zei en liet optekenen, maar slechts wat men zelf er in wil vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dan zegt ge toch niet dat ge denkt dat de meeste slachtoffers dat niet wensen, en die slachtoffers die dat wel wensen veroordelen door ' uit te zijn op wraak' en die slachtoffers beledigen 'met het heeft geen enkel concreet resultaat' ', insinueren dat die slachtoffers kiezen voor een onmenselijke oplossing' enz... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Staatssecretaris
|
![]() Haha, als Duivels in een wijwatervat doen jullie alles om Führer Léonard te verdedigen. Helaas gaat de vergelijking met dé Führer helemaal op, want (neo)nazis zullen Adolf Hitler ook altijd blijven verdedigen, ondanks alle gruwelijke misdaden die hij begaan heeft. Blinde adoratie verdooft het gezonde verstand, als dat ooit al aanwezig was. Lul en zwam zoveel jullie willen, met kommaneukerij komen jullie er niet: de ideeën van Léonard zijn klaar en duidelijk. Voor de allerlaatste keer geef ik hier mijn gezonde mening (en die van de gezonde meerderheid) over de uitlatingen van Léonard en consoorten. Voor de rest nog veel plezier met jullie perverse adoratie van klootzakken. Ik verspil mijn tijd niet meer aan verblinde extremisten.
AIDS Aids krijgt men na besmetting met het HIV-virus. Het is een SOA, maar kan ook overgedragen worden van moeder op kind, via bloedtransfusie enzovoort. Immanente rechtvaardigheid? Iedereen heeft recht op het seksleven dat hij/zij wenst en hoeft geen rekening te houden met achterlijke meningen van (pedofiele) geestelijken. Als men niet veilig vrijt is dat dom en verhoogt men het risico op SOA's, maar daarom is het nog niet "rechtvaardig" dat men er mettertijd aan sterft. Er is gewoon nog geen vaccin. Syfilis was ook dodelijk (volgens jullie hoogstwaarschijnlijk ook een rechtvaardigheid) tot men in 1929 een vaccin vond. De pedo's waar jullie fan van zijn hebben één voordeel: die zogezegde rechtvaardigheid geldt nooit voor hen, want de maagdelijke kinderen die door deze klootzakken verkracht worden zijn niet besmet. Goed gezien, Van Gheluwe en co. Nog eens: ZUM KOTSEN. Punt uit. HOMOSEKSUALITEIT Homoseksualiteit is een geaardheid waar men mee geboren wordt, net zoals heteroseksualiteit en pedofilie. Deze laatste geaardheid is de enige die men onder controle dient te houden, uiteraard vanwege het feit dat seks enkel bedreven mag worden met meerderjarigen én met de toestemming van de andere partner(s), zoniet is het altijd verkrachting. Ik vermoed dat jullie pedofiele kerkklootzakken de toestemming van hun koorknaapjes niet vragen. Besluit: homoseksualiteit is één van de menselijke geaardheden, is niet abnormaal en is geen ziekte. Punt uit. GEPENSIONEERDE PEDOFIELE GEESTELIJKEN Allereerst dient men de verjaring van een walgelijke misdaad als kinderverkrachting op te heffen. De trauma's van de verkrachte kinderen verjaren ook niet. Dat pastoors op hun 85, 95 of voor mijn part 105 nog voor het gerecht dienen te verschijnen én bestraft worden is geen wraak, maar absoluut échte rechtvaardigheid, eindelijk! Punt uit.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 3 november 2010 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Staatssecretaris
|
![]() Shocking is niet de juiste term, ik noem het achterlijk.