![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er een probleem mee als iemand in het belang van wie dan ook moet worden opgenomen. Alleszins als het gaat om minderjarigen die niet ziek zijn en geen misdrijf hebben gepleegd.
En dit terwijl de ouders niet meer kunnen dan ondergaan. Wie heeft uiteindelijk wat gevraagd ? De minderjarige ? Als de Staat zich te veel begint te bemoeien in een gezinsleven dan loopt het verkeerd af. De actoren welzijn, justitie hebben uiteraard elk hun functie maar een verschillend werkdomein: gewest, federaal. Samenwerking tussen het federaal departement Justitie en het gewestellijk departement Welzijn is per definitie een utopie |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bevestigt mijn mening: zolang er volgens de perceptie geen misdrijf wordt gepleegd is iedere collocatie of therapie zinloos: de Staat kiest voor een bescherming van de minderarige waarbij de minderjarige in haar vrijheid wordt beknot. De meerderjarige die een misdrijf pleegt (seks met minderjarige) is zich hoogstwaarschijnlijk van geen kwaad bewust, en loopt vrij rond. Een buitenstaander kan daar eens goed mee grimlachen hoewel het niet om te lachen is en er principieel iets totaal verkeerd wordt beoordeeld en veroordeeld. Dat de dochter van Gast2 ooit nog eens voor de verkeerde kerel zou kunnen kiezen, daar kan jij of wie dan ook niets aan doen. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 juni 2012 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar heb jij het in godsnaam over?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#645 |
Lokaal Raadslid
|
![]() even updaten:
eerst een "misverstand" rechtzetten:waarom ik dat aanhaalde tegen mijn dochter ivm haar naam op de doodsbrief te zetten of niet, was om een emotie los te weken, wat dus totaal niet gelukte!ze reageerde emotieloos!en dat is net één van onze grootste bezorgdheden... effe over het nieuwe "huis(begeleidingshuis)": 1.in de eerste week, werd er gemerkt dat op haar kamer en badkamer gerookt is, dus moest ze 3 dagen de afwas doen... 2.mr "de snul" neemt contact op met consulent omdat hij die een onfaire straf vond... 3.maandag belt begeleiding om te vragen of onze dochter haar haren donkerbruin mocht verven(ze praatte vroeger al over zwart...), wij vonden 15j om haren volledig te verven te jong...ze mocht wel haar snit kiezen, resultaat, sms naar mij:....zus mag wel veel meer thuis hè...(we proberen de negeermethode momenteel, zeer hard...had ook kunnen antwoorden, zus luistert misschien ook meer of iets anders...) 4.ze heeft muziekles gevolgd en speelde klarinet, heeft hier thuis eentje 2de-hands, belt begeleiding of onze juffrouw die niet mocht hebben daar, zij wilden ze wel komen halen want ze wil ons "voorlopig" nog niet zien...ik vroeg haar eens te vragen waarom, kan ze geen antwoord op geven, broers of zussen wil ze ook niet zien.... heb toen geantwoord dat ze THUI kon klarinet spelen maar als ze wilden de begeleiding, ik had nog wel een blokfluit liggen...die mag ik dinsdag meenemen want dan gaan mijn man en ik het daar binnen bekijken terwijl zij haar natuurlijk op haar kamer opsluit.... 5.gisteren vroeg onze dochter om 21.00h of ze met een ander meisje nog naar de nachtwinkel te voet mochten gaan(ah ja hè, is daar vrijer, vergeet effe niet, dat hij 1 bezoekrecht per week heeft als straf voor haar weglopen begin juni...) kregen geen toestemming, dus...gingen ze met hun 2 van 21.00h tot 22.00h zonder toestemming, resultaat:beiden mogen een hele week niet meer zonder begeleiding weg... 6.alleen...toen ik belde om 20.30h was onze dochter niet in het huis want ze was "proefdraaien" voor een vakantiejob(kan nu vanaf 15j) in een eetcafé(alleen kennen we die zaak meer als café), ik zei al dat wij dit niet wilden, ligt aan de rand van de stad, hij met zijn familie en vrienden daar heel de tijd rondhangen, no way...wat was haar straf ook weer?????????? maw elke dag weer frustratie, volgend weekend en weekend erop gaan we ook niet maar volgens mij maakt haar dit geen bal uit, alleen hem en de rest niks meer... deze avond oudercontact geweest, ze is met de hakken over de sloot gedelibereerd en mag volgend schooljaar toch 4 humane wetenschappen starten maar heeft vakantiewerk van wiskunde, school hoopt zo een "constante" voor haar te zijn... voor haar is er maar 1 constante... |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat iemand mij nu komt vertellen dat zelfverminking enkel kan gebeuren door wie ziek is, en dus niet bij gezonde tieners. En doe aub niet zo uit de hoogte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja en ? Je ouders hebben waarschijlijk nooit het ongeluk gehad dat je het aanpapt met een meerderjarige vent. Je zal het wel gelaten hebben voor de goede vrede. De realiteit. Nyno, vind je dat je moet ingrijpen als je 14-jarige dochter stapelzot wordt van een 20-er. Toegegeven, ik zou mij niet om mijn gemak voelen. Laatst gewijzigd door Rudy : 29 juni 2012 om 20:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Lokaal Raadslid
|
![]() we zijn beroep gestart en hebben eerste provisie al mogen betalen natuurlijk...
inmiddels zit ze daar en omdat hoger beroep is gestart, mag jr geen beslissingen meer nemen maw ze mag niet in dat eetcaféé aan de rand van de stad gaan werken 1 voordeel, als ik het goed heb, normaal zou hij tot eind juli slechts 1x op bezoek mogen gaan wegens straf na nachtelijke verdwijning, en nu kan dit voorlopig niet omgezet worden terug in 2x... maar vermoed dat ze dan weer meer risico's gaat nemen.. hoe los je zoiets op?? 2 telefoontjes heb ik vrijdag van haar gehad, totaal hysterisch maw alle scheldwoorden wat in het woordenboek staan...oa verweten lui trien te zijn die niet werkt...zou ze misschien eens tegen hem kunnen zeggen want hij zoekt nog eens geen werk...(mijn zus zei vandaag nog dat ze echt alles tegen mij persoonlijk ventileert...ben ik de oplossing?hoe?kwetsbaar opstellen helpt niet, negeren helpt niet?wat kan je dan nog doen?luisteren?verweet ze me ook dat ik niet luister..als ik "probeer" een gesprek met haar aan te gaan, is het enige haar verliefdheid, meer komt er niet uit...) blijkbaar heeft ze ook zo een hysterisch telefoontje naar de consulent gedaan, eindelijk...heeft iemand ook eens zo een hysterische bui mee gemaakt... maar rare is dat we vandaag een dagvaarding van onze dochter kregen nagestuurd van kompas, die "zou" aangeboden zijn op 10/6(als je dat handschrift kan ontrafelen) terwijl de datum aanvangt met 22 juni(hoe kan die dan op 10 juni aangeboden zijn??) blijkt een dagvaarding zijn van jrb voor 4 oktober as voor pos-situatie(vreselijk als ze dit schrijven maar moet "opmerken" dat erop staat dat dit kan gebeuren na "gebeurtenis"...) consulent had het ook over verslag opname psy zh, zoek het in gezinscontext... had ze die fabeltjes over ruzie ook al niet verteld tegen cgg, crisisteams enz...die langzaam achter de waarheid kwamen... mijn vraag of alle hulpverlening dan ook gebaseerd is op dat ene verslag?tsja, teken dat het thuis niet goed draaide dat dochter dingen deed.. gisteren kreeg ik dan ook nog eens te horen dat wij, die onze dochter al 13j kennen, ook niet op juiste spoor kregen.. maar nu, als ze haar zin niet krijgt, zijn ze bang dat ze wegloopt?waar zijn me mee bezig... gisteren nog gezegd dat ik NOOIT OF TE NOOIT, zelfs een kind met zm-gedachten, nog hulp zou zoeken in jeugdhulp want dan raak je je kind zeker kwijt... intussen heeft die pipo al 2x berichten gestuurd naar de zus in de zin van:waar zijn jullie mee bezig?dochter helamaal kapot maken? en hij, hij natuurlijk...hij meent het goed... zo goed dat hij afgelopen weekend haar een een nieuw kleedje en schoenen kocht, alles in het rood, zij trots op nieuwe kledij, gooide dit op fb, enige manier om onze dochter nog te zien buiten jrb, wel, zelfs leiding in leefgroep vindt dit niet passen bij haar leeftijd, zij ziet eruit als een straatmadelief, thuis zou je zeggen, met die kledij ga je de deur niet uit...maar nu?wij hebben niks te zeggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het kan nog "mooier", dinsdag zijn de papa en ik het tehuis gaan bezoeken, onze dochter zat in de salon met nog een meisje aan het babbelen en "spelen", net als ze thuis met de zus deed...
![]() en het ergste, ze negeerde ons compleet, reageerde niet op dag x, niks! als de begeleidster wat vroeg, antwoordde ze wel, ik vond dit afschuwelijk, ik vond het minder erg in kompas toen ze haar op de badkamer opsloot, maar nu zo openlijk negeren, foei, foei, foei, wat is van mijn kind geworden... toen we na een half uurtje weg gingen, moesten we nog een boodschap in de stad doen en reden dan na kwartiertje terug langs het tehuis waar de meisjes net met begeleidster buiten kwamen, zij was laatste en je zag haar toch even schrikken, kan ik begrijpen want 100 m verder stond er ene tussen 2 wagens te wuiven van te stoppen mijn man hield al in en ik schreeuwd:rij door, rij door het is die vent... echt ...kotsbeu ben ik het allemaal, die situatie, dat geweld, onze dochter die zo doet en dan gisteren heeft ha eindelijk verteld aan mijn vader dat er geen behandeling meer volgt...maw hij is terminaal... onze dochter wist al eerder dat hij terminaal is en wil hem wel nog zien, maar dan moet een begeleidster even met haar meekomen want ze wil niet met ons, het mooiste nog weten?mijn ouders wonen thuis langs.... mijn vader weet dat ze hem wil bezoekn maar hij is van mening dat als ze haar eigen ouders niet wil kennen, dat hij haar dan ook niet wil kennen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel sterkte.
Ik wou dat ik kon helpen. Eén ding zie ik heel duidelijk. Ouders die zielsveel van hun dochter houden. Daarom geloof ik ook, dat het ooit wel goed komt. Liefde overwint alles. Maar wel op zijn/haar tijd. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
is nu naar hof van beroep, gelukkig kan deze jr geen beslissingen meer maken maar ben bang dat ze in antwerpen gaan redeneren dat ze "al" 15j is, maar ze was verdikke maar 13.5j...en we hebben de gevolgen gezien:zelfverminking, zm-brieven, opname, begeleidingen, pv's, advocaat, politie en niks wat die kon tegenhouden, hij geraakt OVERAL tot bij haar en dan een hele nacht met haar te verdwijnen en wij haar doodsbang zoeken en dan nog aangevllen te worden door die zijn familie en vrienden.. op dat punt zitten we ook vast, die polite weigerde eerst een pv door ons te laten opstellen, hield ons dan 2 weken aan het lijntje en vandaag gehoord dat rechtsbijstand verzekering voor een advocaat voor loonverlies van mijn man te recupereren ook niet tussenkomt, zolang parket niks uitgemaakt heeft en wij ook als verdwachten opstaan, wraakroepend zoiets!! Laatst gewijzigd door gast2 : 5 juli 2012 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Lokaal Raadslid
|
![]() over de dagvaarding, is de eerste keer sprake in van een pos-situatie terwijl op die 4 andere beschikkingen telkens werd gesproken dat het tussen onze dochter en ons niet draaide omwille dat ze een relatie had met een meerderjarige!!
wat zijn onze rechten en PLICHTEN als ouders om in te grijpen bij een foute relatie? 1 keer met jeugdhulp te maken?niks, nada, noppes, dan heb je niets meer te zeggen, alleen maar tegen de muur staan en wachten tot je "afgeschoten" wordt...kapot ga je eraan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De partner van je minderjarige dochter is meerderjarig. Hij is juridisch verantwoordelijk. Uw minderjarige dochter is niet schuldig, en zal dit ook nooit zijn. Als zij een misdrijf pleegt, draai jij op voor de kosten. Nogmaals. Ik stel vast dat een rechter instemt met de relatie, en jij in de ogen van het openbaar ministerie de stoorzender bent, ondanks je zeer terechte bezorgdheid. Laat ze doen. Voorlopig toch. Je overbezorgdheid doet enkel schade aan jou gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je het verschil ziet tussen "houden van" en een gevoel van overbezorgdheid. Ook al zou ik ook niet willen dat mijn 15-jarige dochter het aanpapt met een twintiger, ook al valt er een mouw aan te passen. Laat die liefde er buiten aub. Is zich beroepen op het cliché van liefde overwint alles niet iets te aftands ? Het is de passie die zorgt voor geluk en ongeluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ganse gezin, ganse familie, ganse vriendenkring is gefrustreerd dat wij ouders "geen rechten als ouders" meer hebben vroeger moesten de kinderen naar hun ouders luisteren nu moeten de ouders naar hun pubers luisteren dankzij jeugdrecht.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zeg je wel iets: "vroeger moesten de kinderen naar hun ouders luisteren". Dat was zo. "Was", want dit hoeft niet meer. Je hebt geen poot meer om op te staan als dit niet meer gebeurt. Integendeel, je zal je toch sterk mogen verdedigen tegenover de emancipatie van de kinderen. Wat niet belet dat je een gevoelig en interessant punt qua opvoeding aanraakt. Hoe dan ook, de tijd dat dochterlief blindelings in het voetspoor van moeder loopt is voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Lokaal Raadslid
|
![]() inmiddels doet onze dochter in de nieuwe leefgroep haar "best", elke week heeft ze een straf voor iets, laatst mocht ze met een vriendinnetje, wie konden ze niet zeggen, naar een grote stad gaan, alleen...kwam ze terug met een zakje van een andere stad in buitenland, net over grens en zolang ze niet zegt hoe ze eraan komt, mag ze niet meer weg...zij beweert dat dit zaak ook in de eerste stad ligt en zakjes van buitenland gebruikte..
een begeleider heeft har er cru opgewezen dat ze in een web van leugens verstrikt raakt,eindelijk ene daar die het ziet, haar persoonlijke begeleidster is nog altijd van mening dat ze "rust" nodig heeft.. contact opgenomen met consulent jr, deze zou me "normaal" afgelopen dinsdag terugbellen over de dagvaarding, vrijdag is ook al om, dinsdag krijgt hij telefoon van mij... ik h�*�*t leugenaars!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Lokaal Raadslid
|
![]() inmiddels consulent nog niet gesproken, is in verlof, dochter gaat begin augustus naar therapeut gaan, heb er met enkele begeleiders over gepraat, wij willen "onze" versie(ik heb bewijzen genoeg op papier) laten zien aan die therapeut maar moeten wachten tot individuele begeleidster terug is van haar verlof(degene die zei dat onze dochter vooral rust nodig had na 1 gesprekje...)hoofdconsulente zegt dat we die therapeut wel eerst mogen zien, ben benieuwd...griffier van hof van beroep heeft gebeld, staat op de rol, hoelang weet ik niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik denk ook dat ze volgende keer die fout niet meer maakt, inmiddels blijkt ze lusteloos en overmoeid te zijn, niet moeilijk als ze nog om 3.30h of 1.30h op fb zit...
vandaag tel gehad van jo-lijn, bemoedigend als je krijgt te horen dat kinderen soms omwille van liefdes hun ouders verstoten, dit gebeurt ook in israel en palestijnen, bemoedigend zoiets te horen en dat het nog van de lange adem gaat zijn en blablabla, zal hun woorden eens gebruiken:"dat verhaal kennen we al" je wordt er gewoon moedeloos van... |
![]() |
![]() |