Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 14:06   #641
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus dan mogen er geen 'ladies only nights' meer georganiseerd worden enkel als men deze zaken afhuurt.... gaan we deze lijn naar alle andere man vrouw gescheiden zaken doortrekken..?.., of enkel naar religieuze zaken? Jij maakt hier een religieuze zaak van, wel beste Pelgrim in nederland alsook in België zijn er evengoed niet moslims die naar deze 'ladies only nights' gaan, maw uw stelling gaat niet echt op lijkt me.
Als ze naar ladies only nights willen gaan om te zwemmen, dan moeten ze aar ofwel een eigen zwembad kopen ofwel een zwembad afhuren. Net zoals andere vrouwen-alleen sportclubs hun eigen lokalen en infrastructuur huren. Net zoals ik ook een lokaal moet huren als ik een buddies-only-night wil organiseren.

Al de rest is totaal irrelevant gezeik.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:06   #642
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De voormalige generaties linksen zouden zich daar inderdaad vragen bij stellen, maar ze zouden zich ook serieuze vragen stellen bij de opgeklopte hetze tegen al wat islamitisch is.

Het gaat hier maar om één ding en dat is de apartheid die door sommige obscurantisten wordt verdedigd, ongeacht in gelijk welke naam of godsdienst.

En in naam van de verdraagzaamheid de apartheid willen invoeren is ook geen optie.

Dat is nu eigen aan uw links nationalistisch denken, het beperken van uw beeld tegenover bvb anders religieuzen en deze veralgemenen bvb met groepen zoals de moslims... niet elke moslim is een islamist beste Pelgrim.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:08   #643
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu eigen aan uw links nationalistisch denken, het beperken van uw beeld tegenover bvb anders religieuzen en deze veralgemenen bvb met groepen zoals de moslims... niet elke moslim is een islamist beste Pelgrim.
Lees eens goed wat ik geschreven heb want je bent wel zelf serieus je eigen beperkte wereldbeeld aan het etaleren. Blijkbaar moet alles wat ik zeg worden getaxeerd aan "mijn links nationalistisch denken".
Oud 13 februari 2011, 14:09   #644
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
De voormalige generaties linksen zouden zich daar inderdaad vragen bij stellen, maar ze zouden zich ook serieuze vragen stellen bij de opgeklopte hetze tegen al wat islamitisch is.

Het gaat hier maar om één ding en dat is de apartheid die door sommige obscurantisten wordt verdedigd, ongeacht in gelijk welke naam of godsdienst.

En in naam van de verdraagzaamheid de apartheid willen invoeren is ook geen optie.
Ik ben het volledig met je eens. Niettemin zou ze m.i. niet met serieuze vragen zitten over een 'opgeklopte hetze tegen al wat islamitisch is, net zomin ze van een ' opgeklopte hetze' zou spreken tegen al wat RKK is ten gevolge van de pedofilie-affaires.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:12   #645
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze naar ladies only nights willen gaan om te zwemmen, dan moeten ze aar ofwel een eigen zwembad kopen ofwel een zwembad afhuren. Net zoals andere vrouwen-alleen sportclubs hun eigen lokalen en infrastructuur huren. Net zoals ik ook een lokaal moet huren als ik een buddies-only-night wil organiseren.

Al de rest is totaal irrelevant gezeik.

Is het irellevant gezeik omdat jij geen argumenten hebt ? Wel wel, als elke sportclub zijn eigen zwembad moet gaan bouwen met wat zijn we dan bezig? Is 2 uurtjes per week 'ladies only night' geen gulden middenweg om deze zever te vermijden?
Oud 13 februari 2011, 14:13   #646
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het irellevant gezeik omdat jij geen argumenten hebt ? Wel wel, als elke sportclub zijn eigen zwembad moet gaan bouwen met wat zijn we dan bezig? Is 2 uurtjes per week 'ladies only night' geen gulden middenweg om deze zever te vermijden?
Veel moed Pelgrim.
Oud 13 februari 2011, 14:26   #647
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen ook gedurende 2 uren per week een zwembad afhuren. Of ze kunnen aan de eigenaar/beheerder van dat zwembad vragen om zo'n twee uren per week te organiseren. Maar als die dat niet wil, pech voor hen.

Ik heb van jou nog geen enkel argument gezien dat dit tegen spreekt. Tenzij jij een bepaald deel van de bevolking speciale voorrechten wil geven? In dat geval eis ik ook twee uur per week een zwembad op, voor alle Esperantosprekers.
Oud 13 februari 2011, 14:27   #648
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Apartheid is trouwens zever die ik niet wil vermijden. Apartheid moet bestreden worden.
Oud 13 februari 2011, 14:36   #649
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen ook gedurende 2 uren per week een zwembad afhuren. Of ze kunnen aan de eigenaar/beheerder van dat zwembad vragen om zo'n twee uren per week te organiseren. Maar als die dat niet wil, pech voor hen.

Ik heb van jou nog geen enkel argument gezien dat dit tegen spreekt. Tenzij jij een bepaald deel van de bevolking speciale voorrechten wil geven? In dat geval eis ik ook twee uur per week een zwembad op, voor alle Esperantosprekers.
Citaat:
Tuurlijk, maar dan moeten ze dat zwembad maar apart afhuren. En niet zagen op momenten dat iedereen daar mag komen.

Het gaat trouwens niet zozeer om vrouwen en mannen maar om moslims die er hun eigen apartheidsideeën op nahouden. Maar de ene apartheid is minder erg dan de andere blijkbaar.
afhuren of vragen om zo'n twee uren per week te organiseren.
Is dat dan niet wat volgens de OP gebeurde? Hetgeen waar de blokkers tegen protesteren?
Of werd dat dok eerst belegerd en daarna gewapenderhand ingenomen?

Was er sprake over iets wat gebeurde op momenten dat iedereen daar mag komen?

Tuin jij er elke keer in als het blok een persbeichtje naar het Behang van Limburg post?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2011 om 14:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:38   #650
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
1-Ze kunnen ook gedurende 2 uren per week een zwembad afhuren. Of ze kunnen aan de eigenaar/beheerder van dat zwembad vragen om zo'n twee uren per week te organiseren. Maar als die dat niet wil, pech voor hen.

2-Ik heb van jou nog geen enkel argument gezien dat dit tegen spreekt. Tenzij jij een bepaald deel van de bevolking speciale voorrechten wil geven?

3-In dat geval eis ik ook twee uur per week een zwembad op, voor alle Esperantosprekers.
1- Er is dus een 'ladies only night' dus de toelating, geen probleem.., toch? De toelating is er.

2- Wie heeft er bepaalde voorrechten ? De vrouwen ? Wat een onzin kraam je nu weer uit .... gaan we over de zogezegde voorrechten van vrouwen discussieren? Dan zijn we nog lang bezig denk ik niet?

3-
Citaat:
wel beste Pelgrim in nederland alsook in België zijn er evengoed niet moslims die naar deze 'ladies only nights' gaan,
Alles netjes lezen Pelgrim het gaat hier wel duidelijk niet over enkel de moslims.
Oud 13 februari 2011, 14:40   #651
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1- Er is dus een 'ladies only night' dus de toelating, geen probleem.., toch? De toelating is er.
.
Als die toelating er is dan is er geen probleem. Daar was ik niet van op de hoogte, in dat geval mijn excuses.

Citaat:
2- Wie heeft er bepaalde voorrechten ? De vrouwen ? Wat een onzin kraam je nu weer uit .... gaan we over de zogezegde voorrechten van vrouwen discussieren? Dan zijn we nog lang bezig denk ik niet?
De discussie die ik voerde ging er van uit dat er geen afspraken waren. ALs dat wel zo is wordt dit irrelevant.
Oud 13 februari 2011, 14:49   #652
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die toelating er is dan is er geen probleem. Daar was ik niet van op de hoogte, in dat geval mijn excuses.

De discussie die ik voerde ging er van uit dat er geen afspraken waren. ALs dat wel zo is wordt dit irrelevant.
Case closed, next one.
Oud 13 februari 2011, 15:07   #653
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De tribune was dus ook afgehuurd?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 15:15   #654
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Noch het zwembad, noch de tribune was afgehuurd. Da's een leugentje om bestwil van de islamblokkers. Isn't it filosoof?
Oud 13 februari 2011, 15:16   #655
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg ons eens uit dat die géén deel uitmaakt van de instelling.
Oud 13 februari 2011, 15:17   #656
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leg ons eens uit dat die géén deel uitmaakt van de instelling.
Doen ze nu ook al aan apartheidszwemmen in tribunes?
Is dat de nieuwste mode bij de religieuze gekken?
Oud 13 februari 2011, 15:18   #657
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

.....
Oud 13 februari 2011, 15:20   #658
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
afhuren of vragen om zo'n twee uren per week te organiseren.
Is dat dan niet wat volgens de OP gebeurde? Hetgeen waar de blokkers tegen protesteren?
Of werd dat dok eerst belegerd en daarna gewapenderhand ingenomen?

Was er sprake over iets wat gebeurde op momenten dat iedereen daar mag komen?

Tuin jij er elke keer in als het blok een persbeichtje naar het Behang van Limburg post?
Als ze het zwembad willen afhuren voor hun discriminerende toestanden moeten ze het maar BUITEN de vrije zwemuurtjes proberen, want daar begon de draad over...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 15:22   #659
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.....
En waar wacht u als u uw dochter naar 't zwembad brengt en ze een paar uurtjes wilt laten zwemmen ??
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 15:25   #660
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En waar wacht u als u uw dochter naar 't zwembad brengt en ze een paar uurtjes wilt laten zwemmen ??
In de auto, op 3 km van het zwembad tiens.
Met afgeschermde ruiten natuurlijk.
Filosoof die knijpt zijn ogen toe op het strand, anders denkt hij dat hij een voyeur is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be