![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Banneling
|
![]() Het is beginnen sneeuwen ook nog. Dat maakt dat de radioactieve deeltjes op de grond gaan vallen en deze voor onbepaalde tijd contamineren. Dat is zeer slecht nieuws voor de Japanners, en een kleine opluchting voor de buurlanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) het is een zeer bepaalde tijd, die rechtstreeks samenhangt met de halfwaardetijd van de radioactive materialen. 2) de contaminatie gaat omgekeerd evenredig duren tegenover de moeite die men spendeerd op het op te ruimen. 3) het opruimen van deze radioactive rommel gaat gemakkelijker gaan dan bijvoorbeeld , een Seveso-ramp. Dit is allemaal makkelijker vindbaar. Een apparaatje genaamd geigerteller doet het. Probeer dat maar eens voor dioxine.
![]() |
![]() |
#644 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ga ik me verkneukelen, want ik kan mijn eigen stroom maken, onafhankelijk van zon of wind.
![]() |
![]() |
#646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou me aan de feiten : het is daar een echte rotzooi aan het worden, hoe meer hoe erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, hij weet wat een halfwaardetijd is.
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 16 maart 2011 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lach mij rot de dag dat daar een chinees contianerschip de schortcut pakt door dat windmolenpark. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hier geposte stukje gaat over opgenomen radioactieve deeltjes in't lichaam. Maar, de halveringstijd van radioactieve materialen is gekend, in veel, indien niet alle gevallen tot op een microseconde, en U leuterd over onbepaalde duur. Dat is zoals zeggen dat BHV onverwijld gaat splitsen.
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik minimaliseer niks, ik wijs U erop dat een halfwaardetijd van een radioactieve isotoop wel degelijk "uitermate" bepaald is.
Dit feit word zelfs gebruikt als dateringmethode om geschiedkundige vondsten te dateren, of geologisch onderzoek te ondersteunen.
![]() |
#654 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik hoor nu toch dat de regering wakker is geschoten.
Crembo heeft zijn airbus ingezet (waarvoor dank), en mensen zullen gerepatrieerd worden naar België. En de minister gaat een stresstest uitvoeren op onze centrales, inclusief onderzoek of ze veilig zijn bij terroristische aanslagen. EINDELIJK is het taboe doorbroken inzake. Die kerncentrales zijn totaal verkeerd gebouwd. Het gebouw met de 'core' ziet er zo uit (een blokske, dus niet de koeltoeren): http://clubtroppo.com.au/files/2011/...nt_Diagram.jpg Muren zijn amper de dikte van een redelijke, militaire bunker. Dus met de juiste wapens schiet ge daar lossen door (bunkerbusters, enz) Nu zie ik niet direct een terrorist rondlopen met zo'n raket, maar met bv een raketje van amper 2.4m BLU-116 schiet men er dus lossen door. Je hebt zo een land op de knietjes met een paar verrassingsaanvallen op de installaties. En dat is dus als men de sarcofaag viseert, en niet de koelinstallatie (zoals eerder gepost, het vitale gedeelte). Hier ziede zo'n bommeke in werking: http://www.youtube.com/watch?v=SuniKsBxZ10 (geluid niet te luid zetten van je pc) De betonnen sarcofaag zou diep in de grond moeten zitten met verschillende wanden er rond met water, inclusief een gewapende muur, als een gebolsterde walnoot in de grond, en de koeltorens zouden moeten opgeven worden door een water. Men zou als het ware de sarcofaag moeten steken in een structuur zoals een 'kwak-bierglas', waarbij de beker zelfs totaal ondergedompeld is in een groot (kunstmatig), aangelegd bassin met water er rond. Op deze wijze is de sarcofaag heel moeilijk bereikbaar voor aanslagen, en als er een destructie plaats vind, doet het bovenliggend water zijn werk. Dit alles is ook geen perfecte oplossing bij aardverschuivingen, maar het is alleszins beter dan hetgeen er nu is. In ieder geval zullen ze zien, als ze kritisch onderzoek leveren, dat ik gelijk heb, en dat ze bijzonder kwetsbaar zijn voor terroristische aanslagen, doordat men misschien ook verschillende, toegangsring moet maken rond de bol van de structuur, met aansluitingen op een tweede waterreservoir, en om toegang te verkrijgen bij verschuivingen. Nu, men heeft goede architecten genoeg om het uit te werken. Maar nemen we nog het afvalprobleem erbij en de tijd voor herbouw, zou men beter beslissen om ze af te voeren en intensief te investeren in windmolens, getijdenkrachtcentrales en het intelligent elektriciteitsnet in combinatie met inderdaad vertikale-as windmolens, windmolenparken en zonnepanelen. Maar goed, in het land beweegt er al iets, en dat is al veel. En ik zou veel liever zien dat men ze gewoon nu al sluit, want je moet geen genie zijn om te zien dat ze momenteel onveilig zijn. Onze technologie en wetenschap is zover dat we veel veiliger manieren hebben om energie op te wekken, en en maakt er nu beter werk van. Want op lange termijn zullen de inkomsten veel groter zijn dan bij kerncentrales. Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het weerbericht voor de streek had ik wel al zo zien aankomen. En het klopt dus. CCN is daar zeer goed in, niet ik ![]() Het enige positieve is dat door dit weer Tokyo een beetje gevrijwaard wordt, voorlopig toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dat doenbaar denk je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet door mij hoor, trouwens, ik heb dat geschreven. 'k ben zowiezo al aangebrand voor de anti-lobby. Dus wat maakt het mij uit.
Maar hier een artikeltje uit de online GVA. Dat plaatst toch een beetje in perspectief.
![]() |
#658 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog een filmpke: http://www.youtube.com/watch?v=hAfjFm2jJo4 En als ie vanuit de zijkant de centrale raakt.... http://www.youtube.com/watch?v=rMTcViSApgI Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Later heeft men zo'n ontwerp ook getest: http://en.wikipedia.org/wiki/Upshot-Knothole_Ruth Alleen was de explosie van zo'n kernwapen niet echt krachtig vergeleken met andere ontwerpen van kernwapens. Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=fO6-96Pyi0o
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
||
![]() |
![]() |