Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2012, 11:39   #641
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Oh, excuseer mij majesteit. Uw wijsheid is waarlijk onovertroffen. Nu ja, naast ezels zijn er inderdaad ook steenezels...

Den Olli vraagt nul de botten. Den Olli zegt dat bij gebrek aan feitelijke maatregelen hij nog wel eens wil nadenken of het bevrieven van uitgaven voor hem voldoende kan zijn. Dat die feitelijke maatregelen niet meer mogelijk waren, dat wist de man ook al wel. Dus pepert hij vriend Steven stevig in de oortjes dat hij enkel nog met een bevriezing de toorn van de Commissie kan ontwijken. Als gij daar een vrijblijvend vraagske wilt van maken, mij niet gelaten. Ik heb niets tegen steenezels.
Ik weet het, ik weet het.

Maar het doet me toch genoegen dat zich dit ook realiseert. Het werd dan ook tijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 januari 2012 om 11:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:41   #642
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik weet het, ik weet het.
Is dat al wat er op die kabinetten moet gebeuren?
Aandoenlijk...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 27 januari 2012 om 11:43.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:47   #643
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken die brief. Iedereen kent die brief. En wat zegt die brief nu eigenlijk?

Die brief zegt in een notendop:

1)Mijn diensten en uw diensten hebben informatie uitgewisseld betreffende de begroting. Ik heb zulke brief ook gezonden naar andere landen, zoals Polen Malta,....

2)Maar er is wel een probleem met de budgettaire reserve voor wat uw begroting betreft. Eigenlijk zegt ie: "ik zit met een vraag mbt. butgettaire reserve. Die vraag spruit voort uit het feit dat men begroot heeft met een te hoge groeiverwachting, enz."

3) Vervolgens:
"Daarom vraag ik u een reserve aan te leggen om niet tot verrassingen te komen en om uw begrotingsdoelstellingen (= 2,8% begrotingstekort) te kunnen halen."

Dat is wat de brief in feite zegt.
Neen, system, nogmaals NEEN. U doet aan "gekleurd lezen". De kern van de boodschap:

Citaat:
Against this background, as the first-best solution, if the Belgian Government were to adopt in the coming days measures of a structural nature amounting to at least 0.3-0.5% of GDP (about EUR 1.2 to 2billion), this would allow us to conclude for the moment, and based on the Commission services Autumn forecast, that Belgium has undertaken the required fiscal effort, resulting in a deficit below 3% of GDP in 2012.

Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget
In de eerst vermelde alinea vraagt hij structurele maatregelen. als dat wordt gevraagd dan betekent dat noch min noch meer dat de ingediende begroting wordt verworpen.

In de tweede alinea zegt hij dat "should the actual adoption not be possible", anders gezegd indien blijkt dat er een onmiddellijke aanpassing niet mogelijk is dan moet er een deel van de uitgaven worden geschorst.

Laatst gewijzigd door quercus : 27 januari 2012 om 11:47.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 11:50   #644
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Olli Rehn:
Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget

Dat is in diplomatieke taal: ik vraag u dat te doen.
Uw diplomatieke kennis lijkt me nogal roestig. Lees je volledige quote even. Wat Olli Rehn in beleefde termen (niet per se diplomatische termen) zegt is dat we maatregelen moeten nemen. Van de te nemen maatregelen aanvaard hij tijdelijk ook een bevriezing van fondsen.

DAT is wat daar staat.

Wat zei U ook weer van begrijpend lezen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 27 januari 2012 om 11:50.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 12:02   #645
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, system, nogmaals NEEN. U doet aan "gekleurd lezen". De kern van de boodschap:

In de eerst vermelde alinea vraagt hij structurele maatregelen. als dat wordt gevraagd dan betekent dat noch min noch meer dat de ingediende begroting wordt verworpen.

In de tweede alinea zegt hij dat "should the actual adoption not be possible", anders gezegd indien blijkt dat er een onmiddellijke aanpassing niet mogelijk is dan moet er een deel van de uitgaven worden geschorst.

Dus u erkent al dat Rehn iets 'vraagt'. Dat is al een vooruitgang. Want uw compaan, Amon Leugenaar-Re, schreeuwde bij hoog en bij laag dat er geen vragen waren.

Rehn zegt eigenlijk dat hij goed beseft dat er nog meer (structurele) maatregelen moeten komen, maar dat België uit een moeilijke periode komt en dat dit dus niet zo evident is voorlopig. En daarom vraagt hij 'een spaarpotje' aan te leggen om het begrotingstekort onder de 3% te houden.

Maar Rehn had moeten wachten tot in februari. Want volgende maand zùllen er nog structurele maatregelen moeten genomen worden. Eigenlijk en feitelijk is de brief van Europa wat te snel verzonden, maar ik vermoed dat de Commissaris preventief heeft willen werken. Hij heeft wel gelijk op dit punt.

Tenslotte: en nu kunnen u en uw hysterische vrienden op hun kop gaan staan, maar dat is wel degelijk het laatste wat ik hierover heb gezegd. Want door mijn goed hart laat ik me altijd verleiden nog wat verder in te gaan op verbitterde mails van slechte verliezers.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 januari 2012 om 12:02.
Oud 27 januari 2012, 12:08   #646
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dus u erkent al dat Rehn iets 'vraagt'. Dat is al een vooruitgang. Want uw compaan, Amon Leugenaar-Re, schreeuwde bij hoog en bij laag dat er geen vragen waren.
Begrijpend lezen is echt niet uw sterkste kant.

Dit is de relevante quote:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olli Rehn
On this basis, the Commission services have come to the conclusion that if the impact of the measures on the budget are taken into account, including the second round effects on growth which is the standard practice, the deficit forecast for Belgium in 2012 should be updated to about 3/4% of GDP, compared to the Commission's no policy change forecast of 4.6% of GDP and the government's fiscal target of 2.8% of GDP.

The divergence is notably the result of a 0.3% of GDP divergence in terms of the expected impact of budgetary measures (concerning in particular the reform of notional interests and the increase in the tax rate on interests and dividends, a part of the savings foreseen in healthcare expenditure and the expected yield of the fight against tax evasion), whereas the minor divergence that existed on the wage bill has been eliminated. In addition, it reflects an assumed 0.15% GDP of negative impact on the deficit stemming from the slower growth that will result from the new consolidation measures.

Against this background, as the first-best solution, if the Belgian Government were to adopt in the coming days measures of a structural nature amounting to at least 0.3-0.5% of GDP (about EUR 1.2 to 2billion), this would allow us to conclude for the moment, and based on the Commission services Autumn forecast, that Belgium has undertaken the required fiscal effort, resulting in a deficit below 3% of GDP in 2012.

Should the actual adoption of measures not be possible at this stage, as an alternative I would be prepared to consider the creation of a budgetary reserve of the above-mentioned size by freezing (at least temporarily) some additional budgetary expenditure in the 2012 budget. This would allow the government to either use some of this budgetary reserve or to replace it by other consolidation measures in the context of the February "budgetary control" exercise. It would of course be important that the use of this reserve is limited, for instance by establishing a rale that it can only be used if the 1 October EDP notification to the Commission shows a deficit of at most 2.8% of GDP.
In de volledige context is dus van een vraag GEEN SPRAKE. Het is een EIS.

Citaat:
Rehn zegt eigenlijk dat hij goed beseft dat er nog meer (structurele) maatregelen moeten komen, maar dat België uit een moeilijke periode komt en dat dit dus niet zo evident is voorlopig. En daarom vraagt hij 'een spaarpotje' aan te leggen om het begrotingstekort onder de 3% te houden.
Het bevriezen van fondsen is géén spaarpotje.

Citaat:
Tenslotte: en nu kunnen u en uw hysterische vrienden op hun kop gaan staan, maar dat is wel degelijk het laatste wat ik hierover heb gezegd. Want door mijn goed hart laat ik me altijd verleiden nog wat verder in te gaan op verbitterde mails van slechte verliezers.
U hebt nog steeds GEEN VRAGEN kunnen aanwijzen, zelfs niet met je quote cherry picking. Iedereen die het Engels beheerst ziet je hier afgaan als een gieter.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 januari 2012, 12:08   #647
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar Rehn had moeten wachten tot in februari. Want volgende maand zùllen er nog structurele maatregelen moeten genomen worden. Eigenlijk en feitelijk is de brief van Europa wat te snel verzonden, maar ik vermoed dat de Commissaris preventief heeft willen werken. Hij heeft wel gelijk op dit punt.

Wat moest hij dan geschreven hebben volgens u? Iets in de aard van: I ORDER you?.

Komaan system, jij mag nu ook op jouw kop staan, maar iedereen hier leest die brief als een afkeuring van de begroting in de vorm en inhoud waarin ze werd ingediend. Hij vraagt structurele maatregelen en in afwachting daarvan (en meteen ook om zeker te zijn dat de Belgische regering doet wat hij vraagt) wenst hij dat er tot nader order een bevriezing komt van een deel van de uitgaven.

Daarover gaat het over en jouw lezing van de feiten is zuiver wishful thinking.

Laatst gewijzigd door quercus : 27 januari 2012 om 12:09.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 12:16   #648
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat moest hij dan geschreven hebben volgens u? Iets in de aard van: I ORDER you?.

Komaan system, jij mag nu ook op jouw kop staan, maar iedereen hier leest die brief als een afkeuring van de begroting in de vorm en inhoud waarin ze werd ingediend. Hij vraagt structurele maatregelen en in afwachting daarvan (en meteen ook om zeker te zijn dat de Belgische regering doet wat hij vraagt) wenst hij dat er tot nader order een bevriezing komt van een deel van de uitgaven.

Daarover gaat het over en jouw lezing van de feiten is zuiver wishful thinking.
E.Gidius.
Oud 27 januari 2012, 12:17   #649
Amon_Re

Standaard

Citaat:
E.Gidius.
Voor de mensen die het Oostens niet verstaan: 'Ik sta met mijn rug tegen de muur, de feiten en bewijzen zijn overweldigend, dus ik loop weg van de discussie en doe alsof ik sowieso gelijk heb'
Oud 27 januari 2012, 12:23   #650
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor de mensen die het Oostens niet verstaan: 'Ik sta met mijn rug tegen de muur, de feiten en bewijzen zijn overweldigend, dus ik loop weg van de discussie en doe alsof ik sowieso gelijk heb'
Dat is het, inderdaad. Zijn zogezegde "wetenschappelijke objectiviteit" is daarmee volledig aan diggelen geslagen.
Oud 27 januari 2012, 12:24   #651
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amon Leugenaar-Re.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 januari 2012 om 12:31.
Oud 27 januari 2012, 12:33   #652
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Amon Leugenaar-Re.
Alleen kinderen grijpen naar koosnaampjes als ze hun gelijk niet halen
Oud 27 januari 2012, 12:45   #653
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen kinderen grijpen naar koosnaampjes als ze hun gelijk niet halen

Oud 27 januari 2012, 12:58   #654
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Rehn zegt eigenlijk dat hij goed beseft dat er nog meer (structurele) maatregelen moeten komen, maar dat België uit een moeilijke periode komt ...

1) Waar staat dat ergens?

2) Over wélke 'moeilijke periode' zou Meneer Rehn het eventueel kunnen hebben?

Edit:

Of liever: "Over wélke 'moeilijke periode' had Meneer Rehn het volgens u eigenlijk MOETEN hebben?"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 27 januari 2012 om 13:02.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:02   #655
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Je gaat zwaar off topic, Het Oosten.

En je blijft falen.
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:06   #656
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bedankt om mijn punt te bewijzen.
Oud 27 januari 2012, 13:07   #657
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Aandoenlijk!
Oud 27 januari 2012, 13:08   #658
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Waar staat dat ergens?2) Over wélke 'moeilijke periode' zou Meneer Rehn het eventueel kunnen hebben?Edit:

Of liever: "Over wélke 'moeilijke periode' had Meneer Rehn het volgens u eigenlijk MOETEN hebben?"

Grafisch analfabetisme.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 januari 2012 om 13:09.
Oud 27 januari 2012, 13:10   #659
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Grafisch analfabetisme.
Bespottelijk.
Oud 27 januari 2012, 13:18   #660
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Bespottelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be