![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschappers zijn niet anti, ze zijn objectief en zeggen dat het ongezond is. Langs alle kanten ongezond, ook passief roken. Er zijn wel "anti-rook-blazen-in-mijn-gezicht-en-longen". Toegegeven: er zijn rokers die meer respect opbrengen voor het interieur van hun nieuwe auto (en daar dus niet in roken), dan voor de longen van hun kinderen en kleinkinderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal niet anti-roker trouwens. Ik heb zelf gerookt en ik sta vierkant achter de vrijheid om dat te doen. Maar niet in een huis dat je van mij huurt. Dan mag je 5 minuten buiten gaan staan. Als je het per se binnen wil doen, koop dan je eigen huis. Of huur een huis waar het mag, en dat zal een krot zijn. Want niemand wil rokers in zijn eigendom. Je kiest, en ik gun het je van ganser harte, maar neem de gevolgen ervan dan ook mee. En stigmatiseer eigenaars die hun eigendom in goede staat willen houden niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je een liefdadigheidsinstelling wil moet je er zelf maar één opstarten. De huurprijzen zijn hoog door vraag en aanbod. Laat ons nog wat strenger zijn en er zal een tekort aan huurwoningen komen. Als het dat is wat je wil,... Eigen gehuurde woning,.... dat is een tegenstelling men beste. Je verdediging zit er btw vol van. Blijf maar in je eigen wereldje leven de huurmarkt zal er ver met komen. Die zogezegde huisjesmelkers houden de huurprijs btw laag. (hiermee bedoel ik niet deze die aan illegalen verhuren) Verbied deze en die mensen die een lagere huurprijs zochten worden aan hun lot overgelaten. Als je een vast maandelijks bedrag wil stap dan naar de bank en koop je een huis. Als je je huur wil verlagen wees dan een beetje sociaal en ga samenwonen met anderen. Maar bon zoals er hier reeds een huurder op het forum zei,... ik ben gewend van in villa's te wonen,.... Ik ben sinds kort huiseigenaar, ik heb me een krot gekocht om te verbouwen omdat het me anders ook te duur is. Wat voor mij de verbouwing echter moeilijk betaalbaar maakt is het verschil in btwtarieven voor iemand die alles laat doen en iemand die het zelf doet. Ik doe alles zelf en moet 21% btw betalen iemand die alles laat doen betaald er maar 6. Als je echt vooruit wil in dit land wordt er dus onder het mom van sociale zekerheid aan alle kanten afgeroomd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is wss de zin dat je op doelde: Citaat:
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 maart 2013 om 10:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Minister-President
|
![]() Dus als jij bij iemand bij gaat dan steek je ongevraagd een sigaret op in zijn huis. Hij mag immers ook je leven niet bepalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van de prijzen swingen de pan uit door verhuurders die denken dat ze net als in tv-programma's met een likje verf en een beetje plamuur van een krotwoning een mooi ingericht huis kunnen maken en daar ook de prijs voor vragen. Mss eens rondvragen bij bv. Wonen Vlaanderen hoeveel mankementen er in huurwoningen te vinden zijn. Een huis kopen? Graag, net als de meeste mensen zeker, maar er loopt een andere draad over huren en kopen waar ook duidelijk wordt dat het niet zo eenvoudig is om een huis te kopen. Banken houden niet meer van leningen voor woningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in het huurhuis van die persoon ben en ik mag van die persoon roken in zijn huurhuis zal ik eventueel wel roken. Die persoon woont daar en dus zijn het zijn huisregels. Niet die van een verhuurder die daar geen affaire mee heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Minister-President
|
![]() Dus die persoon bepaalt wat jij al dan niet mag doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Rokers zijn onverdraagzame kloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ......zegt de verdraagzame niet-roker.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en trouwens, ik heb zo'n bloedhekel aan de antirokersbrigade dat ik zeker nog drie jaar heb doorgerookt enkel en alleen om hen te pesten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Minister-President
|
![]() Ik ben dan ook geen anti roker maar het mes moet wel snijden aan twee kanten. Als een huiseigenaar niet wil dat er in zijn huis wordt gerookt gelieve je daar dan bij neer te leggen. In je eigen huis doe je wat je wil maar niet in dat van een ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom? Omdat het in het contract staat dat je tekende. Geen zin daarin? Huur iets anders. ![]() In mijn volgende huurcontract zal ik trouwens een clausule opnemen dat de eerste drie maand vooraf betaald moeten worden, naast de twee maand waarborg, vooraleer hij de sleutels krijgt. Een huurder die te krap bij kas zit dat hij geen 3000 euro op tafel kan leggen moet ik niet meer. Ik heb genoeg van late betalers die van de hak op de tak leven. Ik heb ook rekeningen te betalen. En jij krijgt een perfect onderhouden mooi ruim huis voor een redelijke som. En ik wil het ook zo terugkrijgen. Laatst gewijzigd door Liederik : 13 maart 2013 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als huurder je laat roken zal huurder de gevolgen van het niet naleven van het reglement dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Iedereen mag zoveel roken als ze willen. Alleen niet in mijn huis. Laatst gewijzigd door Liederik : 13 maart 2013 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |