Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2012, 19:24   #641
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is uw mensbeeld.
Ik vind dat elke burger een blanco cheque verdient.
Goed .
Met die attitude heb ik al veel te veel negatieve ervaringen gehad.
Genoeg om daar nu helemaal anders over te denken.
Een verzekeraar tracht de risico's te beperken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:32   #642
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Goed .
Met die attitude heb ik al veel te veel negatieve ervaringen gehad.
Genoeg om daar nu helemaal anders over te denken.
Een verzekeraar tracht de risico's te beperken.
Ook verzekeraars zouden enkel op de werkvloer mensen als potentiële melkkoeien of lasten mogen zien.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 maart 2012 om 19:32.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 19:51   #643
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij kan de waarheid niet vertellen, je wenst hen niet eens te leren kennen.
Hoe komt dat toch dat zoveel mensen iets tegen vreemdelingen/moslims hebben terwijl ze ze volgens jou niet kennen????
En dan dezelfde soort vraag die al dikwijls werd gesteld:
Waarom is dat zoveel meer het geval met moslims dan met al de andere groepen "die we ook niet allemaal kennen"?
Misschien zijn er redenen waarom veel mensen de behoefte niet hebben om een bepaalde bevolkingsgroep nog meer te leren kennen dan ze ze al kennen? Ze komen voldoende aan bod in de media...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 08:30   #644
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe komt dat toch dat zoveel mensen iets tegen vreemdelingen/moslims hebben terwijl ze ze volgens jou niet kennen????
Dat bleek inderdaad uit de enquête van enige tijd geleden.
Degenen die niet of minst in contact komen met vreemdelingen, en hen dus minst kennen, hadden het meest iets tegen die vreemdelingen.

‘Samenleven met de andere biedt de mogelijkheid om hem te leren kennen en te aanvaarden’

“De meest opvallende conclusie” verduidelijkt Jozef De Witte, directeur van het Centrum, is dat Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen.
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=119
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 08:48   #645
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Degenen die niet of minst in contact komen met vreemdelingen, en hen dus minst kennen, hadden het meest iets tegen die vreemdelingen.

‘Samenleven met de andere biedt de mogelijkheid om hem te leren kennen en te aanvaarden’

“De meest opvallende conclusie” verduidelijkt Jozef De Witte, directeur van het Centrum, is dat Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen.
Studies van Jozef De Witte zijn geen fluit waard. Die verkoopt enkel linkse multikulpropaganda.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 08:52   #646
Elbow
Banneling

Standaard

Liever een keertje karnaval Aalst dan Artisjoks rotte appels.

Citaat:
Laten we een aanslag in België plegen'
vrijdag 30 maart 2012, 17u08
Bron: de standaard, belga
In Mechelen is vrijdagmiddag een groot terrorismeproces begonnen. Veertien personen worden vervolgd voor deelname aan terroristische activiteiten, het leiden van een terroristische groepering en inbreuken tegen de wapenwetgeving.
Onder de veertien beklaagden zijn drie Russen van Tsjetsjeense origine, drie Nederlanders met Marokkaanse roots en acht Belgen, eveneens met Marokkaanse roots.

De beklaagden hebben geen gekende daden van terrorisme op hun palmares staan. Wel werden zij door de internetrecherche betrapt op het plannen van aanslagen, het bespreken van mogelijkheden en het rekruteren van mensen om ze naar opleidingskampen in Pakistan en Afghanistan te sturen.

Verschillende chatsessies tussen de beklaagden op extremistische websites wijzen erop dat ze een aanslag planden in ons land. Bovendien zijn ook enkele beklaagden lid van Sharia4Belgium.

Lees hieronder enkele uittreksels uit de chatsessies.

Dit is de letterlijke weergave van een uit het Arabisch vertaalde conversatie op de website Ansar-al-Mujahideen. De gesprekspartners zijn Abu_Musab_Afghani alias Hassan H. uit Antwerpen en Swat Wazerstan uit Saudi-Arabië, echte naam onbekend. Het gesprek werd onderschept door een buitenlandse politiedienst en vond plaats op 29 december 2009.

Het is niet altijd even duidelijk wie van de twee betrokkenen wat zegt. De conversatie begint om 19u.54.33 en eindigt op 20u.29.52.

19u.54.33

Begin conversatie met wederzijdse begroeting.

(....)

20u.02.55

Een Marokkaanse broeder zei me: deze wijk wordt volledig door joden bewoond.

‘Ach! Had ik toen maar een kalasjnikov. Dan had ik er twintig van hen gedood. Ik kan de kalasjnikov goed bedienen, broeder. Hahahaha!'

‘Er was eens een Tsjetsjeense broeder die heel nerveus was. Onderweg stapte hij in een joodse juwelenzaak binnen en hij dreigde met een wapen en die jood betaalde hem onmiddellijk 50.000 euro. Mocht iemand me in Europa een kalasjnikov bezorgen...'

‘Ik kan naar Europa komen.'

‘Ik kan minstens twintig of dertig joden doden. Hahaha, laten we samen een aanslag plegen. Aha!'

‘Akkoord! Waarlijk, broeder.'

‘Ik zweer bij God, had ik maar een kalasjnikov...'

‘Broeders, echte mannen.'

‘Ik heb een plaats in Europa. Ik ben bereid er een aanslag te plegen.'

‘Die heel Europa zal doen beven!'

‘Ik heb daarvoor automatische geweren nodig.'

‘Broeders, er zijn wapens, echt waar. Hier is een Koerdische broeder die oorlogswapens heeft, ik praat serieus.'

20u 05.48

(...)

20u.07. 37

‘Broeder, als je voor een wapen kunt zorgen in Europa, dan kunnen we... Ik kan voor geld zorgen om een wapen te kopen.'

‘Ik heb geen probleem, broeder. Mocht ik veel geld hebben en broeders die mij helpen bij het voorbereiden, dan had ik al lang een aanslag gepleegd.'

‘Hoeveel broeders zijn er bereid een dergelijke aanslag te plegen? Bij jou, bedoel ik. Nee, ik heb slechts één broeder uit Dagestan.'

‘Eén broeder, een Marokkaan, misschien zal hij bereid zijn mee te doen.'

‘Goed zo. Ik, jij en de broeder uit Dagestan. Ze moeten te vertrouwen zijn, hé.'

‘Zeer te vertrouwen.' (...)

‘Dan zijn we met ons drieën.'

‘Er is hier een straat volledig door joden bewoond. Dat is precies wat we zoeken. Meer dan veertig winkels!'

‘Hoeveel kost de kalasjnikov bij jullie?'

‘Ik ben bereid de aanslag voor te bereiden. En ook bereid de aanslag zelf uit te voeren. We hebben een vierde broeder nodig.'

20u.10.29

(...)

20u.11.49

‘Ik ben bereid voor het geld te zorgen om wapens te kopen.'

‘Ja.'

‘Goed, eerst en vooral wil ik je vragen. Hoeveel kost een kalasjnikov bij jullie? En kan je zorgen voor handgranaten? En hoeveel kosten die? Is dat allemaal te regelen door jou?'

‘Kijk, broeder elke keer verandert de prijs hier bij ons.'

20u12.35

(...)

20u.20.12

‘Ik zeg je. Laten we een aanslag in België plegen. Er zijn Belgische troepen in... (onduidelijk)'

‘God bescherme je.'

‘Ik meen het, broeder'

‘We weten waar ze zich bevinden.'

‘Weet je? Als we een aanslag plegen, dan zal ze dezelfde invloed hebben als de aanslagen van Madrid. In een trein! De Navo-troepen bevinden zich in België.'

‘Dat is wat we willen.'

20u22.23
Oud 31 maart 2012, 10:00   #647
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me de allochtonen nog levendig voor de geest halen die me vroegen 'maar waarom laten jullie allochtonen toch binnen (in verschillende van de grotere nachtclubs), ze maken de zaak kapot!'.

Ze hadden gelijk.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:04   #648
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus wie allochtonen kent, heeft er minder tegen?
Dan zouden sociale woningcomplexen paradijzen moeten zijn want daar leven mensen van verschillende origine dicht bij mekaar! En wat blijkt? Juist daar zijn ontzettend veel samenlevingsproblemen, ergernissen, vallen mensen terug op eigen kring, juist omdat ze geen raakvlakken hebben met anderen.

Beweren dat het een kwesie is van mekaar" beter kennen" is dus gelul, integendeel, vaak baseren mensen zich op die ervaring om een oordeel te vellen.
Dat betekent natuurlijk niet dat er nergens vriendschappen mogelijk zijn tussen mensen van verschillende origine, gelukkig wel! Maar over het algemeen zijn verschillen vaak te groot, bovendien hebben vooral moslims een voorkeur voor andere moslims om mee op te trekken, degenen die dit niet doen leven vaak ook niet meer in praktijk als moslim en hebben zich dus voor een gedeelte uit dat keurslijf losgemaakt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 11:39   #649
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.

De vraag stellen is ze beantwoorden:

De reden is omdat ze ze niet kennen.
Ik ken een aantal van die mensen en weet dus beter dan mening populist hier.
Oud 31 maart 2012, 11:41   #650
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is inderdaad mijn ervaring.

Ik ken een man die zo goed als letterlijk zei: Ik moet van vreemdelingen niets hebben, niets dan last, behalve mijn Chinese buur en mijn Turkse werkmakker, dat zijn goede mensen.
Oud 31 maart 2012, 11:44   #651
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En heb je al gelezen wat meneer De Witte vandaag neerpoot in de Standaard? De mislukking van de multicul enz ?

Tiens, dat is toch ook geldig voor zoveel andere bevolkingsgroepen! En daar hebben we dan geen problemen mee, ook zonder er dagelijkse contacten mee te hebben! Het komt altijd op hetzelfde neer: een bepaalde bevolkingsgroep die dagelijks op allerlei manieren negatief in het nieuws komt zorgt voor meer problemen dan al de rest van de andere vreemdelingen samen! Maar dat is onze schuld, "we kennen ze niet genoeg"....
Oud 31 maart 2012, 11:49   #652
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Juist.

De vraag stellen is ze beantwoorden:

De reden is omdat ze ze niet kennen.
Ik heb toch nog een andere vraag:
Hoe komt het dat dat probleem zich bijna uitsluitend voordoet tov één bepaalde bevolkingsgroep uit de vele vreemdelingengroepen die we rijk zijn??? En die andere vreemdelingengroepen kennen we nochtans toch ook niet zo goed, net zoals we ook niet alle autochtonen kennen... Is blijkbaar niet nodig om er minder of geen problemen mee te hebben?
Zou het kunnen dat die bepaalde bevolkingsgroep nergens past als ze hun islamland hebben verlaten en de andere groepen wel? Waarom?
Oud 31 maart 2012, 11:53   #653
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad mijn ervaring.

Ik ken een man die zo goed als letterlijk zei: Ik moet van vreemdelingen niets hebben, niets dan last, behalve mijn Chinese buur en mijn Turkse werkmakker, dat zijn goede mensen.
Dat is een volkomen normale reactie!
Al die groepen bestaan niet uitsluitend over lieden die niets dan last verkopen! Alleen is er een groep die daar met kop en schouders bovenuit steekt (overal ter wereld) qua problemen veroorzaken! Ook daar lopen prachtige goede mensen rond! Die moeten we houden, de anderen eruit aub!
Oud 31 maart 2012, 11:55   #654
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik heb toch nog een andere vraag:
Hoe komt het dat dat probleem zich bijna uitsluitend voordoet tov één bepaalde bevolkingsgroep uit de vele vreemdelingengroepen die we rijk zijn???
Dat is niet zo.

Er zijn problemen met zigeuners, Oost-Europeanen, Franse dievenbendes, Nederlandse oplichters, Moslim extremisten, ...
Maar ook met 'het soortje' van om de hoek, pedofiele autochtonen, ... enz.

Het kan helpen om de paardenbril af en toe eens af te zetten, Andev.

Ik kan het niet genoeg herhalen.

Pak de problemen aan, bestraf overtreders en laat het hokjesdenken, discriminatie op basis van afkomst en het platvloers racisme achterwege.
Oud 31 maart 2012, 11:56   #655
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is een volkomen normale reactie!
Natuurlijk is dat een normale reactie, en het is ook normaal om aan te geven hoe verkeerd die reactie is.
Oud 31 maart 2012, 12:13   #656
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan zouden sociale woningcomplexen paradijzen moeten zijn want daar leven mensen van verschillende origine dicht bij mekaar! En wat blijkt? Juist daar zijn ontzettend veel samenlevingsproblemen, ergernissen, vallen mensen terug op eigen kring, juist omdat ze geen raakvlakken hebben met anderen.

Beweren dat het een kwesie is van mekaar" beter kennen" is dus gelul, integendeel, vaak baseren mensen zich op die ervaring om een oordeel te vellen.
Dat betekent natuurlijk niet dat er nergens vriendschappen mogelijk zijn tussen mensen van verschillende origine, gelukkig wel! Maar over het algemeen zijn verschillen vaak te groot, bovendien hebben vooral moslims een voorkeur voor andere moslims om mee op te trekken, degenen die dit niet doen leven vaak ook niet meer in praktijk als moslim en hebben zich dus voor een gedeelte uit dat keurslijf losgemaakt.
Volgens mij heeft Dewitte noch zijn voorgangen Leman ooit één voet in een sociale woningblok gezet, laat staan dat ze zich verwaardigden om met de witte bevolkingsgroep uit die aso-blokken te gaan spreken.....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:14   #657
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo.

Er zijn problemen met zigeuners, Oost-Europeanen, Franse dievenbendes, Nederlandse oplichters, Moslim extremisten, ...
Maar ook met 'het soortje' van om de hoek, pedofiele autochtonen, ... enz.

Het kan helpen om de paardenbril af en toe eens af te zetten, Andev.

Ik kan het niet genoeg herhalen.

Pak de problemen aan, bestraf overtreders en laat het hokjesdenken, discriminatie op basis van afkomst en het platvloers racisme achterwege.
graag cijferkes van de gevangenis bevolking in functie van de door u aangegeven categorieën aub.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 12:44   #658
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Volgens mij heeft Dewitte noch zijn voorgangen Leman ooit één voet in een sociale woningblok gezet, laat staan dat ze zich verwaardigden om met de witte bevolkingsgroep uit die aso-blokken te gaan spreken.....
Hoe zouden ze het fenomeen van de witte vlucht verklaren?
De witten gingen lopen wegens te veel aangename contacten?
Oud 31 maart 2012, 12:45   #659
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Hoe zouden ze het fenomeen van de witte vlucht verklaren?
De witten gingen lopen wegens te veel aangename contacten?
De witten gingen lopen omdat het racisten zijn! Volgens de rode duivels!

Laatst gewijzigd door bf62 : 31 maart 2012 om 12:46.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 13:12   #660
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je er een aantal kent mag je dus de lijn doortrekken voor iedereen?
Waarom mogen andere mensen dan niet generaliseren. Elke ervaring is immers subjectief.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be