![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gateway....2810_years.29 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijke aanvallen en voor de rest komt er niks uit.
![]() |
![]() |
#643 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga uw eigen citaat even herhalen: Citaat:
Citaat:
Maar in hetzelfde artikel staat er gelukkig ook iets over alcohol en tabak. Ik vind het raar dat ge niet verder gelezen hebt... Citaat:
Laatst gewijzigd door captain jack : 18 mei 2012 om 16:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant geven ze in hun algemene onderzoekscriteria aan tussen de 500 en 800 mensen te ondervragen zoals ik al eerder gequote heb. Het blijft een beeld, zeker. Toch vind ik het in combinatie met alle media berichten waar omwonenden van coffeeshops hun afkeur afspreken een signaal, en niet meer dan dat, dat de minister met de wietpas in deze vorm niet de wil van de meerderheid van de Nederlandse bevolking uitvoert. Citaat:
Persoonlijk hoop ik op PvdA en SP omdat ik me over deze afbraakcoalitie nog drukker kan maken dan over die domme wietpas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En in de link door hemzelf aangehaald als DE bron voor zijn al lang door de normale wetenschappen verworpen steppingstone theorie staat op het einde: Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 mei 2012 om 20:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar werken hier ergens mensen de klok rond om te zien wat er op staat. Maar om ergens te beginnen, en indien ik echt de moeite doe kan ik misschien wel nog veel meer vinden voor de aandachtige tussen de lijntjes lezer; http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio Niet meteen de link die je zoekt, maar een aanzetje...men moet in die richtingen dus zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja men kan dat legaliseren zoals ze in Nederland hebben gedaan en uiteraard geconfronteerd worden met een drugs toerisme in al zijn soorten. Men zou het ook wereldwijd kunnen legaliseren natuurlijk. Maar goed er zullen evenveel redenen zijn allicht om dat niet te doen als er redenen zijn om het wel te doen. Ik ken ze ook niet allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer nog eens te achterhalen wat ik probeer te zeggen. Ik heb het je een beetje gemakkelijker gemaakt. Citaat:
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, Savatage geeft na dagenlang eens een bron vrij die zou moeten aantonen dat hij gelijk heeft wanneer het over de stepping-stone theorie gaat en die moet aantonen dat dat bv niet opgaat bij alcohol.
Vergeef mij voor het over de grond rollen van het lachen maar ten eerste bewijst die link juist niks over de stepping stone theorie (die, hoe moeilijk Savatage het er ook mee heeft om dat te aanvaarden, al lang van de baan is) maar bovenal bewijst die link net het tegendeel van wat Savatage al dagen beweert. (voor hij erachter vraagt; niet cannabis is de start van de meeste drugsverslavingen maar alcohol en tabak en de link tussen cannabis en harddrugs komt vooral door de criminalisering van cannabis) Kortom; iemand die eerst categoriek weigert om een bron te vermelden bij zijn beweringen om daarna alsnog met een link af te komen die net het tegendeel bewijst van zijn beweringen kan ik echt niet meer serieus nemen. Sorry Savatage, ik heb het lang genoeg geprobeerd maar ik kan u in deze discussie echt niet meer als een volwaardige, geloofwaardige gesprekspartner beschouwen.
![]() |
#652 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 19 mei 2012 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Gouverneur
|
![]() Nog steeds geen reactie betreffende het alcoholgebruik Savatage?
Het blijft ijzig stil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tot nog toe waart ge bijvoorbeeld héél zacht tegenover alcohol. Het is niet omdat gij bepaalde zaken graag consumeert dat ze daarom minder schadelijk zijn dan andere drugs. Wees kritisch tegenover alles, ook zaken die sociaal aanvaard worden. Besef dat ons drugsbeleid niet consequent is in haar huidige vorm. Laatst gewijzigd door captain jack : 19 mei 2012 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als het dan toch over selectief lezen gaat; ik lees in de link ook hetvolgende (zoals hierboven al eerder aangehaald); Citaat:
U hoeft dus mij niet te beschuldigen van selectief lezen aangezien u er zelf blijkbaar ook vrij goed in bent. U doet het zelfs met de links die u zelf post. Citaat:
De link naar wiki die u hier plaatste is zowat de eerste die ik door u aangereikt krijg. En dan nog leest ieder in die link wat-ie wil. Tegenstanders vinden er hun gelijk in (zoals u), voorstanders vinden er hun gelijk evenzeer in (zoals de pro's hier). U kan zo'n stelling dus bezwaarlijk een basisfeit of tegenargument noemen. Ik wacht nog steeds op de eerste tegenargumenten. -De stepping stone ligt van tafel. -Als we de gateway theorie gaan aannemen moet u even hard tekeer (of zelfs harder, alcohol blijkt het begin van alle drugsverslavingen) tegen alcohol of tabak. -De gezondheidsrisico's van cannabis zijn niet groter dan die van pakweg alcohol of tabak. -De verslavende impact van cannabis blijkt kleiner dan die van alcohol. -Cannabis is vele malen minder gevaarlijk dan andere drugs. (tel de dodelijke slachtoffers bv maar eens) -Het criminele milieu dat rondom cannabis bestaat is een gevolg van de criminalisering en niet van cannabis an sich. -Het wereldwijde verbod op cannabis blijkt voornamelijk een gevolg van economische redenen waarbij gezondheidsredenen als drogredenen worden gebruikt. -... En zo wacht ik inderdaad nog steeds op de eerste steekhoudende tegenargumenten. En dat doe ik niet omdat ik cannabisgebruiker ben (in principe ben ik het niet want ik heb sinds half april niet meer geblowd, pauze) maar omdat de tegenargumenten steevast van een cafe-toog kwaliteit zijn.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 mei 2012 om 15:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gesteld dat dat zou kloppen, is het dan verantwoord om alcohol legaal te maken en cannabis niet?
![]() |
![]() |
#658 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ik weet niet goed allemaal. Misschien moet men toch eens meegaan met de geest van de tijdsevolutie en er toch wat ruimer mee omgaan allemaal. Radicaal verbieden werkt toch voor geen meter. Dat is zoiets als verbieden dat het gaat regenen morgen. Vraag is hoe je zoiets in een aanvaardbaar circuit zet? Misschien moeten ze het integreren in hun nieuwe "groene" economie en er een centje aan verdienen nu het ijzer heet genoeg is om het te smeden? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 mei 2012 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 mei 2012 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |