![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#642 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
#643 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer lezen?
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Banneling
|
![]() Het moet op een poster passen, natuurlijk...
Abeguwo (godin) Abzu (god) Aditi (godin) Aditya (god) Adonai (god) Adonis (god) Aedh (god) Aegir (god) Ahriman (god) Ahuramazda (god) Aitne (godin) Akasagarbha (god) Akhlut (god) Aker (god) Alalu (god) Allah (god) Amaterasu (godin) Amaunet (godin) Amset (god) Ammit (godin) Amon (god) Amon-Ra (god) Amor (god) Anagami (godheid) An of Anu (god) Anahita (godin) Anat (godin) Anu (godin) Anubis (god) Anzar (god) Apis (god) Apollo (god) Apollon (god) Apsu (god) Aphrodite (godin) Asclepius (god) Asen (goden) Astarte (godin) Arachne (mythe) Ares (god) Artemis (godin) Artemis van Efese (godin) Athena (godin) Athena Pronaia (godin) Asherah (godin) Ashtoreth (godin) Astarte (godin) Atl (godin) Atlas (god) Atoem (god) Aton (god) Atropos (god) Aurora (godin) B[bewerken] Baäl (god) Bacchus (god) Badb (godin) Baka Brahma (god) Baldr (god) Banba (godin) Bastet (godin) Bel (god) Belenos (god) Beli (god) Bes (god) Bhaisajyaguru (god) Bilé (god) Boann (godin) Brahma (God) Brahma Sahampati (God) Bragi (god) Bres (god) Brigit (godin) Britomartis (godin) C[bewerken] Centzon Totochtin (goden) Cernunnos (god) Ceres (godin) Charon (god) Chepri (god) Chons (god) Clotho (god) Coatlicue (godin) Consus (god) Cú Chulainn (godenzoon) Cumal (god) Cupido (godheid) Cura (godin) Cybele (godin) D[bewerken] Dagan (god) Dagda (god) Dana (godin) Danu (Keltische mythologie) (godin) Danu (hindoeïsme) (godin) Demeter (godin) Deva (het Goddelijke) Dharmapala (god) Dhatarattha (god) Dian Cécht (god) Diana (godin) Dionysus (god) Domnu (godin) Donar (god) Drie-eenheid (God) Doeamoetef Don (godin) Donn (god) Devi (godin) Durga (godin) E[bewerken] Ériu (godin) Ehecatl (god) El (god) Ekaliath (god) Enki (god) Enlil (god) Eochaidh Ollathair (god) Eos (godin) Epona (godin) Eris (godin) Eros (god) Eryniden (godinnen) Esus (god) F[bewerken] Fand (godin) Fauna (god/godin) Flora (god/godin) Fódla (godin) Forsite (god) Fráech (godenzoon) Freya (godin) G[bewerken] Gaia (godin) Ganesha (god) Garoeda (god) Geb (god) Gefion (godin) Germaanse goden God (bahá'�*) God (christendom) God (islam) God (jodendom) Guanyin (godin) Guan Yu (god) H[bewerken] Hades (god) Hapy (god) Hanuman (god) Harmachis (god) Hathor (godin) Heh (god) Heilige Drieëenheid (God) Heka (god) Helios (god) Hephaestus (god) Hera (godin) Herakles (godenzoon) Hercules (god) Hermes (god) Hesus (god) Hestia (godin) Hexia (godin) Horus (god) Huitzilopochtli (god) Hyacinthos (halfgod) Hygieia (godin) Huehuecoyotl (god) I[bewerken] Iaret (godin) Iðunn, Iduna (godin) Inanna (godin) Indra (god) Irene (godin) Ishtar (godin) Ishvara (god) Isis (godin) J[bewerken] Jahweh (God) Jam (god) Janus (god) Jaw (god) Jezus (godenzoon) Juno (godin) Jupiter (god) Justitia (godin) K[bewerken] Kálii (godin) Khnum (god) Krishna (god) Kratos (god) L[bewerken] Lakshmi (godin) Laren (goden) L�* Ban (godin) Liber (god) Libertas (godin) Loki (god) Lugh (god) Luna (godin) M[bewerken] Maät (godin) Maitreya (god) Manánnan Mac Lir Marduk (god) Mars (god) Mercurius (god) Meskhenet (godin) Mextli (god/godin) Mictlantecuhtli (god) Min (god) Minerva (godin) Mithras (god) Mixcoatl (god) Miysis (god) Moet, ook wel Amaoenet (godin) Moiren (godinnen) Morpheus (god) Mórr�*gan (godin) N[bewerken] Naga (god) Nagarjuna (god) Nefertem (god) Nehalennia (godin) Neith (godin) Nekhbet (godin) Nemesis (godin) Nephthys (godin) Neptunus (god) Nezha (god) Nintu (godin) Njord (god) Noet (godin) Nike (godin) Nyai Loro Kidul (godin) Nyx (godin) O[bewerken] Odin (god) Ogma (god) Olodumare (god) Ometecuhtli (dubbelgod) Ometeotl (dubbelgod) Osiris (god) Ostara (godin, twijfelachtig) P[bewerken] Pakhet (godin) Pallas Athene (godin) Pan (god) Panakeia (god) Parvati (godin) Pele (godin) Persephone (godin) Phaedra (godin) Phoebe (godin) Pluto (god) Pomona (godin) Pontos (god) Poseidon (god) Praxidike (godin) Priapus (god) Ptah (god) Q[bewerken] Qetesh (godin) Quetzalcoatl (god) R[bewerken] Ra (god) Ruadh Rofessa (god) Roma (godin) S[bewerken] Saturnus (god) Sedna (godin) Sekhmet (godin) Selene (godin) Selket (godin) Serapis (god) Seth (god) Shiva (god) Sif (godin) Sin (god van de maan) Sita (godin) Sjoe (god) Skaði (godin) Sobek (god) Sokaris (god) Sopdet (godin) Sucellus (god) Surya (god) T[bewerken] Taranis (god) Tatenen (god) Taweret (godin) Tefnut (godin) Teshub (god) Tethys (godin) Teutatès (god) Tezcatlipoca (god) Themis (god) Thor (god) Thoth (god) Tiamat (godin) Tislit (godin) Tlaloc (god) Tloque Nahuaque (god) Toëris (godin) Tonatiuh (god) Triton (god) Trimurti (God) Typhon (god) U[bewerken] Uranus (god) Utu (god) V[bewerken] Varuna (god) Venus (godin) Vesta (godin) Vier hemelse koningen (goden) Viracocha (god) Vishnoe (god) Vulcanus (god) W[bewerken] Wadjet (godin) Wepwawet (god) Wodan (god) X[bewerken] Xilonen (godin) Xipe Totec (god) Xochipilli (god) Xochiquetzal (godin) Y[bewerken] Yamm (god) Yaw (god) Yemayá (godin) Z[bewerken] Zeus (god) Ziva (godin) Dat lijkt me wat lang, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Banneling
|
![]() Dat uitgerekend jij dat durft te vragen?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2015 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb me erg aangetrokken gevoeld tot de spiritualiteit van het christendom, en de orthodoxie, omdat dat iets zeer toegankelijk was. Maar ik heb ondertussen begrepen dat enkel spiritualiteit niet voldoende is om het christendom te beleven als je niet in de moraal of leerstellingen gelooft. Een halve beleving van het christendom is geen substituut voor een oprechte zoektocht naar spiritualiteit.
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 december 2015 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je niet protestant worden en enkel de delen eruit pikken die je wel aanstaan? Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2015 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, ik heb er net afstand van genomen. Moraal, dat moet als iets organisch komen, en het is mijns inziens fout jezelf te dwingen de moraal van een spiritualiteit te volgen die niet natuurlijk komt.
![]() |
#651 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 december 2015 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat hang je dan nu aan? ben je een soort non-religieuze gelovige? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hang niets concreets aan. Ik haal veel uit het nieuw-heidendom en Indo-Europese religiën, maar kan zeker nog delen van de orthodoxie appreciëren. Ik zoek nu verder naar een spirituele beleving die mijn moraal omvat, ipv ritualisme te zoeken en mezelf te dwingen de daarbijbehorende moraal te volgen. Ik ben zeker gelovig. God, goden, schepper, ik geloof in iets groter dan ons, al kan ik het op vele manieren invullen (maar niet de abrahamistische persoonlijke enkele God).
![]() |
![]() |
#655 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet echt.
Ietsisten zij niet echt op zoek naar, dacht ik. Een ietsist wilt eerder een soort stok achter de deur voor als er wel "iets" is, niet?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 december 2015 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel meer heb je nodig ? Gelukkig zijn en het juiste proberen te doen is toch waar het omgaat? Ik begrijp je zoektocht niet helemaal. Die zoektocht komt op mij juist nogal geforceerd over. 2: Iets specifieks meegemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen jij bent er wel vrij zeker van dat er een God bestaat, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leerstellingen: Vrijwel alles wat de Kerk doet staat haaks op de geschriften. Nu voel ik wel iets voor sommige van die dingen, zo bijvoorbeeld de heiligenverering (die sterk doet denken aan de indo-europese heroïsche figuren) en liturgische rituelen, maar het is nogal straf dat men dan verwacht dat je de geschriften en leer als absolute waarheid gaat verkondigen. Het gehele concept van godsdienst in wat de abrahamistische monotheïsten ervan gemaakt hebben staat me eigenlijk niet aan (zij en enkel zij hebben de waarheid, de rest moet bekeerd worden). Protestanten zijn de ergsten. Dat is het christendom minus de mooie aspecten die het nog heeft, zoals liturgie.
![]() |
![]() |
#659 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkel mis ik wel het rituele aspect nog wat, dit is bij het christendom erg vloeiend en bij bv nieuw-heidendom komt dit mij soms geforceerd over. Neen. Gewoon beseft dat ik mezelf niet kan voorliegen.
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de islam ben je afhankelijk van de goedkeuring van bepaalde leiders (imams). 2: Ok. 3: ?? |
|
![]() |
![]() |