![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Staatssecretaris
|
![]() Met die mislukte onderwijshervorming zal vlaenderen in armoede vallen.
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons interesseert wat het met Vlaanderen gaat doen en het Nederlandstalig onderwijs.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedere jongen/meisje dat die opleidingen volgt, kan het aan om die zaken behoorlijk onder de knie te krijgen. Maar er zijn er die dat wel kunnen, en mits wat groei en praktijkervaring, dit zeer goed gaan kunnen. Is dit het verschil tussen technisch en beroeps ? Maar het is wel de oorzaak dat onvoldoende ingelichte, of hardnekkig vooringenomen ouders weigeren hun kind naar die 'domste richtingen' te sturen. Kijk eens naar de opleidingen voor kok. Je hebt er die altijd zullen staan 'helpen', maar je hebt er die top-chef worden. En het zeer goed kunnen uitleggen, al dan niet in tv-programma's. Citaat:
Op deze vlakken, voor deze jongens en meisjes, moet niet teveel kennis overgedragen worden, maar eer een soort van basiscultuur .. bla bla ... anderen zullen dit veel beter kunnen formuleren dan ik. Eigenlijk zouden leerkrachten die dit kunnen, (die goed overweg kunnen in die richtingen en die daar er iets van kunnen bakken .... bla bla ...) een mooie bonus moeten krijgen ten opzichte van de leerkrachten in Grieks Latijn, waar de leerlingen zelf sponsen zijn die de leerstof met graagte zelf tot zich nemen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Grote hervorming onderwijs baart muis." (*) (*) Voorlopig dan toch. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2013 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2013 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik met dit voorbeeld duidelijk wou maken is dat je het soms gewoon niet weet. En als je het niet weet, dan is ASO de veilige keuze. Omdat het alle deuren voorlopig open houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wiskunde die je op school leert is een vereiste om aan ingenieurstudies te beginnen, maar je kan perfect masterstudies in theologie aanvangen zonder één les godsdienst te hebben gevolgd tijdens je schoolloopbaan. Idem ditto voor tekenen (behalve technisch tekenen), en muziek. Maw het zijn vakken die je kan schrappen zonder deuren te sluiten voor de kinderen. Met de vrijgemaakte tijd kan je bovendien enorm nuttige dingen doen. Je zou bijvoorbeeld geleide studietijd kunnen voorzien wat de leerlingen zou toelaten om nog binnen de schooluren hun taken af te werken. Dat is een heel concret voordeel voor de minder bevoordeelde gezinnen, gescheiden ouders en leerlingen met weinig zelfdiscipline. We motgen niet vergeten dat de school ooit enkel diende om te leren lezen, rekenen en schrijven. Vandaag doen de scholen zoveel meer maar blijkt nu dat de kinderen minder goed lezen, schrijven en rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een Amerikaanse tiener anno 1776 spendeerde veel minder tijd op de schoolbanken dan zijn moderne tegenhanger maar dat heeft de Amerikanen niet belet om in opstand te komen en de meest merkwaardige democratie ooit (in theorie althans) op te bouwen. Het risico op Brave New World toestanden is volgens mij kleiner indien het onderwijs afziet van het idee dat het van een kind een mens moet maken. Ik vertrouw de staat immers niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek vanuit de ervaring die de (nu net iets meer dan 10 jaar durende) praktijk mij opleverde.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |||
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat die tarieven door de Vlaamse overheid vastgesteld zijn. En dus overal gelijk. Voor 2012/2013 vind ik deze bedragen.: Citaat:
Citaat:
Daarbuiten heeft muziekonderricht in de scholen het voordeel dat sommige minder goede leerlingen ervaren dat zij in dit vak uitblinken terwijl de primussen in andere leervakken daarvan niks bakken. Dat lijkt me niet onbelangrijk voor het gevoel van eigenwaarde van sommige leerlingen. Maar ook om sommige door ouders/leerkrachten over het paard getilde studenten met de voeten op de grond te houden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In mijn ogen zijn de ouders de aangewezen personen om een kind te stimuleren tot tekenen, schilderen, een instrument te leren bespelen, etc... Want wat gebeurt er nu ? Nu verprutsen kinderen een halve lesdag per week aan dat soort vakken, met de bedoeling hen warm te maken voor artistieke uitingen. Dat haalt echter niets uit als de ouders daar thuis verder niets mee doen. Ik ben ervan overtuigd dat het aanbod van deze vakken op school nauwelijks verschil maakt. Ouders die hun kinderen in de huidige omstandigheden stimuleren om expressief bezig te zijn, zouden dat ook doen mochten die vakken niet op school aangeboden worden. En vice versa.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat je in de vakopleidingen bepaalde algemene vakken (aardrijkskunde, biologie en talen) MOET behouden. Je kan er niet van uit gaan dat jongeren van thuis uit gestimuleerd worden om die algemene kennis op te doen, en iemand die bij wijze van spreken niet weet waar Parijs ligt, krijgt sowieso het etiket van een dommekloot, hoe goed hij ook kan timmeren of lassen.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 5 juni 2013 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En trouwens, als je de opgespaarde uren besteedt aan geleide en verplichte studie bvb dan bevorder je net wat jij voor ogen hebt. De buitenlanders zullen beter leren en werken op school dan thuis waar niemand Nederlands begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
|
![]() Citaat:
Bv tijdens de tekenles of de muziekles. Waarom de kinderen geen eenvoudig muziekinstrument laten bouwen? http://www.youtube.com/watch?v=iEqAy-hWfaM |
|
![]() |
![]() |