Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 6 september 2013, 21:58   #641
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als ze beginnen zoals in Syrië dan komt er ook een reactie zoals in Syrië.
Ze hebben een stadje vol christenen bezet, 20.000 christenen vrezen voor hun leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Islamisten bezetten Dalga, 20.000 christenen lopen gevaar.

Breitbart - Morsi Backers Terrorize Christians in Egyptian Town
6 september 2013 - In Egypt, a group of Islamists who back their nation's ousted leader, fellow Islamist Mohammed Morsi, have taken over the town of Dalga where 20,000 Christians now live under oppression, fear, and violence. Already, a 1600 year old monastery has been burned and looted, 40 Christian homes and businesses have been attacked (looted and burned), including the home of an 80 year-old priest...
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 september 2013, 00:32   #642
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij kunt er daarentegen heel goed mee om: jij juicht wanneer mensen gefolterd worden omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe!
Ik juich niet, zeg enkel dat repressie nodig is van bewegingen die een gevaar zijn voor het land.
tomm is offline  
Oud 7 september 2013, 02:02   #643
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Israël is nochtans het enige beschaafde land in die regio, hoor.
Ze zijn het meest ontwikkelde land van de regio, daarom niet het meest beschaafde... Het is nog steeds een land dat een hele bevolking onderdrukt op een manier die je in de 21ste eeuw nog moeilijk kunt voorstellen, en ook tegen alle internationale normen ingaat.
tomm is offline  
Oud 7 september 2013, 11:45   #644
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik hoop alleen dat er geen pro-zionistisch regime komt zoals Mubarak. Dat is voor mij het voornaamste. De komende maanden worden cruciaal. Berichten uit de grens met Gaza zijn alvast niet positief. Grensposten met de Palestijnen uit Gaza worden opnieuw afgesloten zoals in de tijd van Mubarak...

Opnieuw wint Israël weer en verliezen de Palestijnen hierdoor.
Grensposten afgesloten. Huizen met smokkelputten in hen afgebroken. Ze gaan Hamas (MB) omverwerpen, net zoals ze in Egypte gedaan hebben in coördinatie met Israel.

Een 100% zionistisch approved regime dus.
Salah is offline  
Oud 7 september 2013, 11:51   #645
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Grensposten afgesloten. Huizen met smokkelputten in hen afgebroken. Ze gaan Hamas (MB) omverwerpen, net zoals ze in Egypte gedaan hebben in coördinatie met Israel.

AQ in Syrie?
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 september 2013, 12:19   #646
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
AQ in Syrie?

Salah is offline  
Oud 7 september 2013, 14:33   #647
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
The Egyptian interior minister survived an assassination attempt on Thursday morning, when a remote-controlled bomb targeted his convoy in Cairo’s Nasr city.
Salah is offline  
Oud 7 september 2013, 14:54   #648
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat wilt U?

In Syrie natuurlijk, want in Egypte is de MB zo dood als een pier.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 september 2013 om 14:55.
zonbron is offline  
Oud 7 september 2013, 15:52   #649
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Laat ons hopen, vroeger was ik tegen Israël maar als ik de debieliteiten van de moslims rond hen zie dan begrijp ik ze eigenlijk wel, met moslims kun je niet of nauwelijks samenleven als je een minderheid bent.
BonBon is offline  
Oud 7 september 2013, 18:01   #650
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een beetje zoals wat we in Syrië gaan krijgen als Assad omvergeworpen wordt met hulp van de 'uwen' als handig kononnenvlees.

Geen wonder dat het VS congres voor oorlog gaat, alwaar de Israëllobby een grote macht heeft. Meer zelfs. Ze willen Obama eveneens op Iran vastpinnen.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 7 september 2013, 18:04   #651
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een beetje zoals wat we in Syrië gaan krijgen als Assad omvergeworpen wordt met hulp van de 'uwen' als handig kononnenvlees.

Geen wonder dat het VS congres voor oorlog gaat, alwaar de Israëllobby een grote macht heeft. Meer zelfs. Ze willen Obama eveneens op Iran vastpinnen.
De mijnen verdedigen hun familie tegen de Assad moordenaars, verkrachters, martelaars enz. Hou je achterlijke klep dus al maar gauw dicht.

http://www.youtube.com/watch?v=NYymm...sau9llVzJ70217
Salah is offline  
Oud 7 september 2013, 18:06   #652
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Laat ons hopen, vroeger was ik tegen Israël maar als ik de debieliteiten van de moslims rond hen zie dan begrijp ik ze eigenlijk wel,
Ergens wel, maar hun continu oorlogstoken en pogingen om de moslims in dictatoriale regimes te houden creëren niet al te veel goodwill bij hun buren. Een klein land als Israël kan niet het hele midden Oosten naar haar hand zetten, ook al hebben ze de VS uit hun hand eten. Dat plan zal averechts uitdraaien m.i..

Citaat:
...met moslims kun je niet of nauwelijks samenleven als je een minderheid bent.
een apartheidsstaat is nu ook niet direct iets dat ik als een model voor een goede samenleving zou vooropstellen.

Het is allemaal een pot nat zou je kunnen beginnen denken. Europa verliest door zich daar te moeien.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2013 om 18:07.
Johan Bollen is offline  
Oud 7 september 2013, 18:29   #653
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergens wel, maar hun continu oorlogstoken en pogingen om de moslims in dictatoriale regimes te houden creëren niet al te veel goodwill bij hun buren. Een klein land als Israël kan niet het hele midden Oosten naar haar hand zetten, ook al hebben ze de VS uit hun hand eten. Dat plan zal averechts uitdraaien m.i..

een apartheidsstaat is nu ook niet direct iets dat ik als een model voor een goede samenleving zou vooropstellen.

Het is allemaal een pot nat zou je kunnen beginnen denken. Europa verliest door zich daar te moeien.
Welke moslim landen zijn dan pro Israël? Egypte vroeger en dat was het zo'n beetje, zelfs Assad en de rebellen zijn anti Israël. Er is eigenlijk geen enkel niet-dictatoriaal regime bij moslim landen, zowel seculier als islamitisch.
BonBon is offline  
Oud 7 september 2013, 22:28   #654
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik juich niet, zeg enkel dat repressie nodig is van bewegingen die een gevaar zijn voor het land.
Je keurt dus foltering goed, wat je fascistische natuur bevestigt. Je bevestigt ook alle vooroordelen die ik over de homo sovieticus had. Ik zie dat het in feite nog erger was dan de burgerlijke propaganda beweert...

Overigens zat je wel te juichen, hoor, in de discussie met Salah; je maakte je er vrolijk over dat de smeerlappen niet gestraft zullen worden en dat omgekeerd zij die vreedzaam voor democratie protesteren daarvoor gefolterd zullen worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 8 september 2013, 01:22   #655
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

MIS. Hamas is een creatie van de mossad, en meer dan dat, Hamas is een hinderpaal die het vooruitzicht op een Palestijnse staat belemmerd. The sooner they go, the better...
Jarenang kregen ze steun van Syrië, en toen dat land in moeilijkheden kwam, staken ze onmiddellijk een mes in de rug. Zulke mensen verdienen afgemaakt te worden als honden, en het ziet er naar uit dat dat niet lang meer op zich zal laten wachten, want de inwoners zien het niet meer zitten. De grens met Egypte wordt afgesloten en de wapens en het geld uit Iran en Syrië zijn opgedroogd (meer dan terecht).
tomm is offline  
Oud 8 september 2013, 01:31   #656
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Kallikles

Citaat:
Je keurt dus foltering goed, wat je fascistische natuur bevestigt.
Ik ben geen fascist, en zal het nooit zijn, en ik keur folteringen niet goed, ik zou het nooit persoonlijk goedkeuren moest ik beslissingsrecht hebben. Ik stel alleen vast dat in oorlogssituaties folteringen altijd en overal deel van de realiteit uitmaken. En het is nooit gebonden aan een kant, alle zijden doen het.

Citaat:
Je bevestigt ook alle vooroordelen die ik over de homo sovieticus had. Ik zie dat het in feite nog erger was dan de burgerlijke propaganda beweert...
De "homo sovieticus" is eerlijk, rechtvaardig, gastvrij, ietwat naïef, maar laat niet met zich sollen. Als hij ziet dat iemand slechte bedoelingen heeft, dan zijn er gevolgen. En voor de duidelijkheid, de Russische maffia, zijn geen "homo sovieticus", wel de gewone Rus, Tajiek, Oekraïener, Georgiër, etc.

Citaat:
Overigens zat je wel te juichen, hoor, in de discussie met Salah; je maakte je er vrolijk over dat de smeerlappen niet gestraft zullen worden en dat omgekeerd zij die vreedzaam voor democratie protesteren daarvoor gefolterd zullen worden.
Het zijn geen smeerlappen, ze hebben de wil gevolgd van de Egyptische bevolking en de moslimbroeders uitgeschakeld. Eenmaal duidelijk werd dat de moslimbroeders geen compromis wilden aanvaarden, was enkel harde actie een optie. Lees eens Lenin, die in dezelfde situatie zat.
tomm is offline  
Oud 8 september 2013, 03:05   #657
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "homo sovieticus" is eerlijk, rechtvaardig, gastvrij, ietwat naïef, maar laat niet met zich sollen. Als hij ziet dat iemand slechte bedoelingen heeft, dan zijn er gevolgen. En voor de duidelijkheid, de Russische maffia, zijn geen "homo sovieticus", wel de gewone Rus, Tajiek, Oekraïener, Georgiër, etc.
Hoe het ook zij, het uur van de waarheid is aangebroken voor Rusland. Haar status als 'wereldmacht' staat op het spel. Als ze zich Syrië nu nog laten 'afhandig' maken dan dient men eens aardig te lachen bij al die stoere foto's van Putin. Dan zijn ze blijkbaar niet in staat een 'partnerland' te beschermen en dat zal zijn weerklank hebben in heel de wereld.

Ondertussen is het natuurlijk al erg genoeg dat er weer eens een stuk van het historisch erfgoed van de mensheid aan flarden gebombardeerd gaat worden, om van het menselijk leed dat deze invasie van een soevereine staat veroorzaakt nog maar te zwijgen.

De proxyoorlog die we tot nu toe zagen in Syrië konden de Russen in ieder geval al niet verhinderen als lot voor hun partner. Maar als Rusland niet ingrijpt als hun partner door een andere grootmacht gebombardeerd wordt op illegale wijze dan verdienen ze enkel een 'pff' voor lafheid. Dan zie ik Rusland zelfs nog verder desintegreren (met wat hulp van Bandar Bush en consoorten), omwille van de zwakheid die ze tonen. Deze oorlog gaat evenzeer om de toekomst van Rusland als om die van Syrië.

Veel zal afhangen van de stemming in het Amerikaans congres alwaar AIPAC druk in de weer is om voor een oorlog tegen Syrië te lobbyen. En meestal lukt dat gelobby aardig. Wat dus als de angst voor een escalatie de VS niet tegen houdt een oorlog te beginnen tegen Syrië? Zal het bij wat extra wapenleveringen blijven aan Assad? Met zo'n ondermaatse Russische reactie zal het gringo empire eens goed lachen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 september 2013 om 03:13.
Johan Bollen is offline  
Oud 8 september 2013, 03:10   #658
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe het ook zij, het uur van de waarheid is aangebroken voor Rusland. Haar status als 'wereldmacht' staat op het spel. Als ze zich Syrië nu nog laten 'afhandig' maken dan dient men eens aardig te lachen bij al die stoere foto's van Putin. Dan zijn ze blijkbaar niet in staat een 'partnerland' te beschermen en dat zal zijn weerklank hebben in heel de wereld.

Ondertussen is het natuurlijk al erg genoeg dat er weer eens een stuk van het historisch erfgoed van de mensheid aan flarden gebombardeerd gaat worden, om van het menselijk leed dat deze invasie van een soevereine staat veroorzaakt nog maar te zwijgen.

De proxyoorlog die we tot nu toe zagen in Syrië konden de Russen in ieder geval al niet verhinderen als lot voor hun partner. Maar als ze niet ingrijpen als hun partner door een andere grootmacht gebombardeerd wordt op illegale wijze dan verdienen ze enkel een 'pff' voor lafheid.

Veel zal afhangen van de stemming in het Amerikaans congres alwaar AIPAC druk in de weer is om voor een oorlog tegen Syrië te lobbyen. En meestal lukt dat gelobby aardig. Wat dus als de angst voor een escalatie de VS niet tegen houdt een oorlog te beginnen tegen Syrië? Zal het bij wat extra wapenleveringen blijven? met zo'n reactie zal het gringo empire eens goed lachen.
Zelfs Iran en Syrië zien Rusland, die heel onbetrouwbaar zijn, niet als bondgenoot. Dat werd een paar dagen geleden nog duidelijk gemaakt, wanneer Rusland dreigde om Iran S-300 te verkopen... Ze gebruiken hen als chip voor onderhandelingen. Een echte bondgenoot had die al lang verkocht.

Rusland is geen wereldmacht, wel een atoommacht.

Laatst gewijzigd door Salah : 8 september 2013 om 03:11.
Salah is offline  
Oud 8 september 2013, 03:35   #659
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Hamas is een creatie van de mossad
Belachelijke praat natuurlijk. Ze lieten hen begaan, dat wel.

Citaat:
Zulke mensen verdienen
De Yahudi supremacist komt naar boven, meer van dat jongen, breng je walgelijkste kant maar naar voor.
Salah is offline  
Oud 8 september 2013, 04:37   #660
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik hoop alleen dat er geen pro-zionistisch regime komt zoals Mubarak. Dat is voor mij het voornaamste. De komende maanden worden cruciaal. Berichten uit de grens met Gaza zijn alvast niet positief. Grensposten met de Palestijnen uit Gaza worden opnieuw afgesloten zoals in de tijd van Mubarak...

Opnieuw wint Israël weer en verliezen de Palestijnen hierdoor.
Ties between Israel and Egypt only getting stronger, despite regional tension

Citaat:
One of the outcomes of the military coup in Egypt is the stronger bond between Cairo and Jerusalem. Although the two nations want to keep their warmer relationship under wraps, it is hard to ignore the fact that they enjoy not only tactical cooperation the ground, but also a convergence of strategic interests.
http://www.haaretz.com/news/diplomac...emium-1.545682
Salah is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be