![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De wisselkoers die jullie aanhalen is die van MtGox, een exchange die alle vertrouwen kwijtgeraakt is en waar iedereen van vermoed dat ze eigenlijk al lang failliet zijn door mismanagement. Fiat of Bitcoin weghalen is er momenteel onmogelijk en het 'management' '(de papzak Mark Karpeles) geeft geen antwoorden, zelfs niet aan klanten die half de wereld rondvliegen naar het hoofdkantoor. Dit is het einde van één incompetente exchange, niet van Bitcoin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
eigenlijk is dit het scenario waar wij -goldbugs- al jaren zitten op te wachten. Een Comex die smelt en de Chinezen die overnemen met fysiek only, de chinese overheid en Eurusland op kop. Bitcoin lijkt test/experiment in dit daglicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch grappig hoe op anonieme fora's iedereen aan de bodem koopt en aan de top verkoopt
![]() In een ander forum waar ik daarstraks was zag ik de bitcoin fanaten met elkaar vragen uitwisselen, wie er wel geslaagd was om z'n geld terug te vorderen van de brokers. Het leek daar niet zo simpel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kijk, je zou gelijk hebben gehad als de Bitcoin-wisselkoers overal even hard was gedaald als op MtGox maar dat is duidelijk het geval niet, dus moeten er andere redenen zijn. O, en Gambassi weet gewoon niet waar ie het over heeft. Hij zou beter z'n mond houden, daar zijn we het over eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zeg gewoon dat divergentie tussen de Comex-prijs (papiergoud) en de Changai-goudprijs (fysiek only 1/1 straks) onze verwachting is sinds jaar en dag,
en dit nu voorkomt bij Bitcoin. Wafwafwaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bitcoin als betaalsysteem krijgt het ook moeilijk, nog voor dat ze echt wat heeft betekend. Dat kan niemand ontkennen, ook jij niet. Ik blijf bij wat ik op 11 februari schreef : Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 17 februari 2014 om 10:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
O, al lang door hoor. Typisch dogmatische goldbug. Klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niks veranderd sindsdien. Als gij denkt goud te moeten traden, wie houdt er U tegen ? Laatst gewijzigd door Gambassi : 17 februari 2014 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zie, een markt beweegt in golven, en wat we nu zien is niet anders dan anders. Mensen die zoals ik al jaren Bitcoin volgen hebben dit exacte patroon al meermaals gezien (4 maal om precies te zijn). Echt speciaal of uitzonderlijk zijn de huidige fluctuaties niet, behalve dan dat ze percentueel kleiner zijn dan alle voorgaande. Ter vergelijking: in het verleden gingen we van $32 naar $2 naar $5 (val van 85%), van $280 naar $50 naar $100 (val van 65%), van $1200 naar $ 450 naar (voorlopig) $600 (val van 50%). Voor ontwikkelde, volwassen markten zijn dat inderdaad hallucinante, catastrofale cijfers. Maar Bitcoin staat nog maar in de stijgers, ver weg van maturiteit. Voor ons 'oldtimers' onder de Bitcoiners is dat gewoon business as usual. Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 februari 2014 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Business as usual, indeed. Niet over goud komen lullen als ge de Goldtrail niet gelezen hebt btw. Laatst gewijzigd door Gambassi : 17 februari 2014 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg zo het gevoel dat gans het bitcoin-verhaal eigenlijk terug te voeren is tot een experiment van een aantal informatica-wizzards die hun eigen kennis en kunnen buitengewoon hoog inschatten. Zodanig hoog dat ze het bestaan van een monetaire autoriteit, zoals een centrale bank, beschouwen als een soort irriterende hinderpaal voor hun eigen bewegingsvrijheid. Vandaar dat ze in zich in hoge mate gebelgd tonen wanneer iemand de betrouwbaarheid van hun eigen kindje durft te betwijfelen. Ik vrees dat hen nog grote emoties te wachten staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat gebeurt er trouwens met je bitcoins als je pc wordt gehacked
of je harde schijf crasht en je hebt geen back-up ? Ik heb verschillende vrienden/kenissen waar bitcoins plots 'verdwenen' blijken na een halfjaar niet meer bekijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Parlementslid
|
![]() Zolang jij de enige bent die de private key kent kan niemand eraan. Die key bijhouden op een pc is gewoon dom. Da's hetzelfde als zou je al je bank -en creditcardgegevens ergens opslaan op je pc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |