![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
een heldendaad |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een (misbegrepen) idealisme |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,84% |
een louter strategische blunder |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
een morele fout |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een criminele praktijk |
![]() ![]() ![]() |
30 | 43,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben bereid me periodiek naar een door u voorgestelde agora te begeven om met z'n allen één en ander te bespreken ook, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren ’30 deden bepaalde Amerikaanse firma’s (Standard Oil, I.T.T., Ford en nog anderen) zaken met Duitsland en Duitse bedrijven. Ook technologieën werden verkocht aan de Duitsers en leningen werden verstrekt aan Duitse bedrijven. Soms zaten zelfs Amerikanen in de 'bord' van Duitse bedrijven. Enz. Kortom, er werd handel gedreven tussen de twee landen. In die zin hielpen de Amerikanen eigenlijk mee aan het versterken van de Duitse industrie en technologie in de jaren ’30. Ook toen Duitsland Hitler-Duitsland werd. Bijvoorbeeld: het winnen van olie uit steenkool was een procédé dat ontwikkeld werd door Standard Oil en in patent werd verkocht aan Duitsland. Het had natuurlijk als gevolg had dat de (latere) Duitse (oorlogs)vliegtuigen op synthetische brandstof gingen vliegen (en konden vliegen) vermits Duitsland geen olie had. Dit eigenlijk allemaal dankzij Standard Oil. En zo zijn er nog voorbeelden. Dat men dit niet aan de grote klok ging hangen na de oorlog is nogal begrijpelijk. Hielpen de Amerikanen doelbewust Hitler militair sterker te worden? Neen, ze deden gewoon zaken. Bij mensen zoals Henry Ford kwam er wel nog een sympathie voor Hitler bij, maar hij was een uitzondering. Had het anders gemoeten? Hitler had toen nog geen oorlog verklaard aan Polen. Strikt genomen waren deze handelsbetrekkingen dus legaal. In de feiten natuurlijk en later bekeken, hebben Amerikaanse bedrijven Hitler militair en economisch sterk gemaakt op bepaalde vlakken. Maar dat was niet hun opzet. Hun opzet was : zaken doen. En zo ook met het goud. Sleutel-land was hier Zwitserland. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2015 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wees gerust, ik collaboreer meer dan genoeg met de staten van hier mee om mijn boontjes op het droge te houden. Het enige verschil met U is dat inzie, da's alles. Het is een beetje als met de Duitse bezetter he. Ergens heb je een gevoel dat uw fabriek voor de bezetter doen draaien, en daar rijk mee worden, ergens niet goed is, maar kom, de omstandigheden zijn zo dat de held uithangen enkel maar problemen kan opleveren. Welnu, ik bevind mij exact in dat soort situatie: ik collaboreer met de staat. Ik word daar niet slecht van. Maar het is en blijft collaboratie. Die in mijn ogen niet veel anders is dan de in deze draad zo vergruisde collaboratie met een andere machtswellusteling.
![]() |
![]() |
#644 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Doe jij dan eens een rigide poging, om aan te tonen dat dit een hoax zou zijn. Citaat:
En als Vlaam die al generarties lang gediscrimineerd zou zijn door Vlaamhatende Belgo-leiders ? Zo van; J�*�*�*, we verdienen dit ? Of sta je daar ook nooit bij stil ? Trouwens, om nog eens terug te komen op je blatante ontkenning; Je moest eens weten hoe het ‘fenomeen Hitler’ gevormd is geweest door bankiers, dat wat jij dus afdoet als onwaar: Je kent ongetwijfeld de toespraak van Benjamin Freedman ?: [i]“You must remember, Germany, at the time of Napoleon, at the time of the French Revolution, what was the German Reich consisted of 300 -- three hundred! -- small city-states, principalities, dukedoms, and so forth. Three hundred little separate political entities. And between that time, between the period of. . . between Napoleon and Bismarck, they were consolidated into one state. And within 50 years after that time they became one of the world's great powers. Their navy was rivalling Great Britain's, they were doing business all over the world, they could undersell anybody and make better products. And what happened? What happened as a result of that? There was a conspiracy between England, France, and Russia that: "We must slap down Germany", because there isn't one historian in the world that can find a valid reason why those three countries decided to wipe Germany off the map politically.”[/I] Duitsland was dus niet de aggressor, eh, nee, het waren zgz ‘de goei’... En verder: “Now the war -- World War One -- in which the United States participated had absolutely no reason to be our war. We went in there -- we were railroaded into it -- if I can be vulgar, we were suckered into -- that war merely so that the Zionists of the world could obtain Palestine. Now, that is something that the people in the United States have never been told. They never knew why we went into World War One.” De Balfour Declaration, iemand ? En het wordt nog mooier: “Now, that is where all the trouble started. The United States went in the war. The United States crushed Germany. We went in there, and it's history. You know what happened. Now, when the war was ended, and the Germans went to Paris, to the Paris Peace Conference in 1919, there were 117 Jews there, as a delegation representing the Jews, headed by Bernard Baruch. I was there: I ought to know. http://www.sweetliberty.org/issues/israel/freedman.htm Uit eerste hand, dus. Ga je Freedman nu ook als een leugenaar of revisionist bestempelen ? De video van de speech, luister of lees die maar eens door en weet me te zeggen wat er aan gelogen is: https://www.youtube.com/watch?v=x ![]() See, it’s all about the money, dude. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meet de inmenging van een staat in het leven van zijn onderdanen aan de fiscale druk. Dat was stukken beter dan in Belgie. Dat is onder Hollande wat minder goed geworden. En voor de rest heb ik uitgelegd dat ik inderdaad een collaborateur ben. Er is een verschil tussen intellectueel doorbomen over dromen van een vrije wereld, en dagdagelijks uw zaakjes doen om zoveel mogelijk te bekomen en zo weinig mogelijk te geven he. Staten bieden, wat dat laatste betreft, inderdaad serieuze mogelijkheden, waarvoor ik ze ergens wel dankbaar ben.
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En essentieel door het spel van coalities, indirect welke van de 2 of drie blokken van klieken dat zullen doen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2015 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U vergist zich opniezuw, er is geen enkele vergelijking mogelijk. U bent enkel iemand met extreme opinies, die gewoon niet genoeg fut heeft om er ook naar te leven. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat de vijand van uw staat, niet noodzakelijk uw eigen vijand is. In de mate dat uw staat meer uw vijand is dan de invaller, kan het het overwegen waard zijn de verandering te apprecieren, nee ?
![]() |
#649 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gans het punt. In een voetbalmatch is het juist zo dat de scheidsrechter niet meespeelt, en liefst geen banden heeft met een van de ploegen. Maar in het werkelijke leven gaat dat niet natuurlijk. De "onpartijdige minister" wil wel zelf ook voordelen (bijvoorbeeld electorale), en speelt dus ook mee. De bankier die bevriend is met de minister van financien, die speelt ook mee in het voetbalspel van productie en consumptie. De industrieel die een akkoordje wil sluiten met de lokale politieker: "ik open een fabriekske in uw regio, en gij vraagt aan uw partijgenoot om een wet te stemmen die het mijn concurrent wat lastiger maakt", daar is de scheidsrechter en zijn maten ook een speler in het veld. En mijn voorbeeldjes zijn natuurlijk naief. In werkelijkheid hebben we ingewikkelder en subtieler dingen waar de scheidsrechter er alle belang bij heeft dat een doelpunt gemaakt wordt of niet. Daarom is het probleem van de staat nu precies dat er menselijke beslissers aanwezig zijn. Vandaar dat ik niks tegen een staat die voor veiligheid en orde zorgt, heb, als minarchist. Maar een staat waar geen enkele geprivilegieerde "scheidsrechter" beslissingen mag nemen over de veranderingen van het voetbalreglement. Citaat:
Citaat:
Ik merk gewoon op dat het toch eigenlijk een raar idee is om de scheidsrechter mee te laten spelen, da's alles. Maar gezien ik vaststel dat vele mensen het leuk vinden dat de scheidsrechter in een van de ploegen zit, probeer ik ook met die zijn ploeg mee te spelen he. En ga zeker niet in de andere ploegen zitten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2015 om 19:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | ||
|
![]() Citaat:
Het bevestigt slechts wat ik al eerder schreef. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde: productieven, en zij die zonder wederdienst die productie afnemen met dwang (fiscaal zeg maar) en opconsumeren.
![]() |
![]() |
#652 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee ? Survival of the fittest ... de slimsten die hun lakeien gebruiken. Misschien moet je eens leren lezen en vooral begrijpend lezen.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 mei 2015 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al eens een betoging gezien waar het protest te hard is en het optreden van de politie eens in ogenschouw genomen ?
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2015 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 mei 2015 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.express.be/joker/nl/platd...erd/213316.htm Een klein stukje bos dat door allerlei omstandigheden tot geen enkele staat behoort, is geclaimed door deze man (zoals Leopold II Congo heeft geclaimed), en wil daar een libertarische staat oprichten. De politie staat aan de twee kanten van de "grens" om dat onmogelijk te maken.
![]() |
![]() |
#659 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom is dat een raar idee? Ge snapt niet veel van voetbal, hé? Citaat:
En mensen die toch proberen te parasiteren worden eruit gehaald, en krijgen een strenge straf. En hoe efficiënter de overheid, hoe minder de kans dat parasieten er voordeel uit halen, uit hun opportunistisch gedrag. Ik snap heel goed waarom gij tegen een sterke overheid zijt. Dat zijn ambetanteriken die u tegenhouden te profiteren van anderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |