![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk zullen er nog misbruiken zijn, gelovigen zijn namelijk zo zeker van het feit dat hun opperwezen het juiste is, en dat alle anderen verkeerd zijn, dat er altijd geprobeerd zal worden om privileges te verkrijgen. Maar hoe minder munitie we gelovigen geven, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De dogmatiek wordt zeker en vast afgetoetst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bombastisch gedoe over "privileges" heeft dus maar een magere inhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid doet dat niet. Dat deed de senaat, maar die lijst heeft geen enkele referentiële waarde voor het functioneren van de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid gaat hier gewoon na, zoals ik aangaf, in hoeverre er handelingen kunnen worden gepleegd die ingaan tegen de (staats)veiligheid. De overheid oordeelt niet over de dogmatiek. Of God nu één dan wel drie-een is, dat is niet het voorwerp van studie. Net zomin de overheid niet oordeelt of Jezus nu de Zoon Gods is ofwel de belangrijkste profeet voor Mohammed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ge hebt dat al zoveel keer geprobeerd bij mij, en altijd gefaald. Ik heb altijd gezegd: de godsdienstvrijheid was ooit heel nuttig 3 eeuwen geleden, maar nu totaal overbodig. Ze wordt nog enkel gebruikt door gelovigen om privileges te eisen. Maar u mag mij de nuttigheidswaarde van de godsdienstvrijheid uitleggen, hoor. Ik luister .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
|
![]() Citaat:
En dat is onrechtvaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
|
![]() Wat maakt dat uit? Of de senaat dat doet, of een speciale commissie, is onbelangrijk. Of de overheid er gebruik van wil maken of niet is totaal irrelevant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
|
![]() Citaat:
Ze gaan vragen lief vragen aan leden van religieuze groepen of ze even hun garagebox kunnen openen om te zien of er geen bommen in liggen? Of gaan ze de retoriek beoordelen in afgetapte telefoongesprekken of op websites? En dan beoordelen of die geradicaliseerd is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
En het gaat natuurlijk ook over: Hoofddoeken achter het loket, in scholen, in bedrijven, boerka's opstraat, boerkini op het strand, halal opschool (waar ik moet voor meebetalen), uitzonderingen op school tijdens de turnles, apartheid in zwembaden, 5 keer pauze pakken op het werk om te kunnen bidden etc etc etc. De Katholieke Boeve wil de moslims 'een betere plek aanbieden'. Het is zelfs zo erg hoe moslims religieuze eisen stellen, dat er Katholieken de moslims al VOOR zijn, en al privileges beginnen aanbieden voor de moslims ze opeisen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
|
![]() Citaat:
En het gaat natuurlijk ook over: Hoofddoeken achter het loket, in scholen, in bedrijven, boerka's opstraat, boerkini op het strand, halal opschool (waar ik moet voor meebetalen), uitzonderingen op school tijdens de turnles, apartheid in zwembaden, 5 keer pauze pakken op het werk om te kunnen bidden etc etc etc. De Katholieke Boeve wil de moslims 'een betere plek aanbieden'. Het is zelfs zo erg hoe moslims religieuze eisen stellen, dat er Katholieken de moslims al VOOR zijn, en al privileges beginnen aanbieden voor de moslims ze opeisen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 september 2016 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie op religieuze basis dus. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 september 2016 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() [quote=geertvdb;8224683]Maar de overheid doet niets anders dan constant levensbeschouwingen naar inhoud beoordelen, eerst en vooral of ze staatsgevaarlijk zijn, of ze schadelijk voor de gezondheid zijn, etc . Er wordt zelfs een onderscheid gemaakt tussen sekten en godsdiensten. Een onderscheid dat eigenlijk compleet arbitrair is, aangezien elke godsdienst ooit een sekte is geweest, ja ook uw godsdienst.
het probleem is dus niet de zogezegde neutraliteit van de overheid, maar de schroom/onwil van de overheid om het geloof van gelovigen in vraag te stellen. 1 voorbeeld: Stel dat er een bedrijf een dresscode heeft die religieuze uiterlijke kenmerken verbiedt, en een werkneemster wil plots een hoofddoek dragen, en die werkneemster wil dat afdwingen voor de rechter: Voor de rechter zal de WG stellen : ik heb een dresscode die religieuze kenmerken verbiedt. De moslima zal beweren: mijn opperwezen vraagt mij om altijd een hoofddoek te dragen. Ge kunt er vanop aan dat de rechter aan de WG zal vragen : toon mij die dresscode eens, zat het bij het arbeidscontract? Was de dresscode duidelijk zichtbaar aangehangen ad valvas? Maar de rechter zal nooit vragen aan de moslima: bewijs mij eens dat uw opperwezen dat van u eist? Toon mij dat eens in de Koran? (Laat staan dat de rechter zal vragen te bewijzen dat de Koran een goddelijk boek is.) Er is dus een duidelijk onevenwicht in bewijsplicht. Die 'zogezegde neutraliteit' is een drogreden om de ambetante vragen niet de moeten stellen. Vandaar dat atheïsten adh van een duidelijke parodie op een godsdienst rechten kunnen afdwingen. Een overheid of rechter zal nooit durven argumenteren: jamaar, uw godsdienst is flauwe kul. Of te wel: het sprookje van de nieuwe kleren van de keizer. Citaat:
Vrijheid van meningsuiting toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
|
![]() [quote=de vuile muilekoek;8224727]
Citaat:
![]() Wacht, ik mag niet te hard voor u zijn, of ge gaat weer beginnen jammeren hoe ge te beklagen zijt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |