![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de ochtend van 5 juni 1967 werd de Egyptische luchtmacht vernietigd door een Israëlische verrassingsaanval. Die dag brak een onverwachte frontale aanval in het noorden van de Sinaï door de Egyptische verdediging. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zesdaagse_Oorlog 5 juni 1967 is toevallig of niet het begin van de 6 daagse oorlog... Je hebt het over het VN-verdelingsplan van 1947. Bekijk dat plan eens goed en vergelijk ook eens goed met de huidige grenzen van Israel... (ik heb het dan nog niets eens over de gebieden die bezet werden na 1967) . In 1948 werd de meerderheid van de Palestijnen etnisch gezuiverd (Benny Morris, als U te lui bent om het zelf op te zoeken kan ik de nodige links geven.) Dit op bevel van Ben Gurion. Dat dit plan reeds lang daarvoor had klaarliggen. We must EXPEL ARABS and take their places ... http://www.palestineremembered.com/A.../Story638.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typfoutje. Kan iedereen overkomen hé. ![]()
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je de Amerikanen eigenlijk nog ernstig nemen? Herinnert u zich nog, die wapens die Saddam zou hebben gehad maar uiteindelijk toch maar fantasie bleken te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ik me zelden zal baseren op persartikels uit de Russiche of de Amerikaanse media. Onze media, de Belgische, is op dat gebied een pak objectiever.
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere bronnen die ik geraadpleegd heb geven trouwens eenzelfde beeld hoor.
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over joden worden er behoorlijk wat stukken gemaakt door sommigen. Als ze evenveel zouden inzitten met andere mensen zou het mooi zijn. Inwoners van Rusland bijvoorbeeld. Ik denk dat kojak een Rusland-hater is die op dit forum al verscheidene keren een definitieve ban gekregen heeft. Waar de haat vandaan komt is onduidelijk. Dergelijk soort haat is zelden productief. Het verhindert een normale discussie.
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je die kan staven.
![]() |
![]() |
#650 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De teneur in onze media is tegenwoordig bijna dezelfde als die over Irak of Libië in het jaar vóór de oorlog daar startte of over Iran toen de Israëlische dreigementen om dat land aan te vallen op zijn hoogste punt waren... Wie de boodschap kan begrijpen...
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Objectief is ook relatief.
Let wel, als ik het heb over 'onze' media is dat wel de Belgische en dan nog vergelijk je best een aantal verschillende kranten met elkaar. Objectief... Daar zit ook een psychologisch kantje aan. En dat heeft dan vooral te maken met je eigen voorkeuren of politieke geaardheid. Ik heb zo bvb iets tegen de groenen in ons landje. Als ik een artikeltje lees, door de groenen geschreven, ben ik al op voorhand wantrouwend ten overstaan van de inhoud. Mensen die pro Amerika zijn, die gaan hetzelfde voorhebben, net als mensen die pro Rusland zijn. Ik probeer mij, ik zeg wel probeer, me zo neutraal mogelijk op te stellen. Als ik dan de kranten wat lees, Belgische of artikeltjes uit de buitenlandse media, dan valt het bij ons nog heel goed mee vind ik. Een journalist heeft er ook alle belang bij, toch in ons landje, om de waarheid zo getrouw mogelijk weer te genven, of anders, mocht nadien het tegendeel uitkomen, slaat hij zijn eigen ruiten in. Maar dan heb ik het wél over de courante geschreven media en niet over partijblaadjes wel te verstaan. Nu ja, hier in deze draad worden er al conclusies getrokken voor er zelf maar sprake is van een bewijs, en dan ben je wel verkeerd bezig. En daar volg ik Rudi Vranckx voor de volle 100%. '...VRT-conflictjournalist Rudi Vranckx volgde de afgelopen dagen met open mond de escalatie van de oorlogsretoriek na de vermoede gifgasaanval in Syrië. Terwijl op sociale media believers en non-believers met elkaar bekvechten, bestoken Iran en Israël elkaar met bedreigingen....' -bron-
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 19 april 2018 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker en vast, ze hebben dan ook toegegeven achteraf dat ze fout zaten en hun positie vooraf te weinig kritisch was. En er WAREN ook wel elementen die aanleiding gaven om te denken dat er Chemische wapens in Irak waren, bvb. de Leugens van de iraakse informant Curveball, die oorspronkelijk wel geloofd werd. Dus ja : de amerikanen zijn zeker geen heilige boontjes en hun politici nemen ook geregeld een loopje met de waarheid, maar dat staat nog altijd lichtjaren af van het systematisch en staatsgeorganiseerde leugen- en bedrogcircus in Moskou en hun propaganda-vehikels in de media. Het enige wat met Moskou's communicatie-stijl en inhoud te vergelijken valt is de Nazi-propaganda en communicaties in de jaren '30. Rusland heeft die technieken en stijl decennia verbeterd en geperfectioneert en gebruikt dat nu als wapen. Goebbels zou van zijn stoel vallen moest hij zien hoe perfect ze dat beheersen. En onze media valt doorgaans in de val. https://feitoffake.wordpress.com/201...isinformation/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://politiek.tpo.nl/2016/08/12/de...onopolisering/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diego Raga
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verslaggeving is gekleurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() parcifal
Citaat:
Miljoenen mensen demonstreerden tegen die oorlog, en iedereen met een beetje gezond verstand wist natuurlijk dat dat verhaal bullshit was. Gemakkelijk toegeven dat je "fout" zat na een oorlog te veroorzaken die tot meer dan een miljoen doden leidde, op basis van een pure leugen. Citaat:
CNN, Fox, etc. is pure propaganda, ERGER dan RT. Op RT komen soms nog eens dissidente (vanuit het standpunt van de Russen dan) stemmen aan bod. Op CNN zelden of nooit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt in België een reportage over Molenbeek en clochards draaien, en dat steeds herhalen, enkel de negatieve aspecten benadrukken. Wel dat is wat de westerse media doet wat Rusland en de Sovjet-Unie betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Fox is uiteraard pulp maar RT zit daar nog een paar niveau's onder, en daaronder dan nog, helemaal op de bodem : Sputnik. Overigens gaan de Britten nu een paar van de leugens van RT onderzoeken vanwege potentiele inbreuken tegen de Ofcom Broadcasting code : dit krijgt nog een staartje. ![]() https://www.independent.co.uk/news/u...-a8310346.html Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 19 april 2018 om 10:31. |
||
![]() |
![]() |