![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paletten in brand, vuurtje stook, afval, heftig rokende BBQ's, plastiekafval ... Nu hoor je die van het milieu ineens niet meer of zijn die het zwijgen al opgelegd geweest? De actie van een man die een pamflet uitdeelde aan de passerende autobestuurders maar ze ook gewoon door liet rijden, die kon ik nog smaken. Misschien zijn er véél mensen niet echt tegen waarom men juist staakt maar de manier waarop ... In sommige gevallen maakt de manier waarop anderen boos ende kwaad. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 februari 2019 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Banneling
|
![]() Aldi brood is idd droog en niet te vreten; ik ga nu naar de lidl, hoor. Veel beter en quasi dezelfde prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Economie en politiek zijn sowieso met elkaar verweven. En als je vakbonden links vindt, het zij zo, dan ben ik ook links. Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 februari 2019 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een huis koop je volgens uw eigen inkomen, niet volgens het inkomen van uw vrienden en dat wordt vaak vergeten. Huizen van vroeger kunnen ook niet vergeleken worden met deze van nu. Vroeger had je 4 muren en een dak , nu moet er alles op en aan zijn met een met stereo en TV uitgeruste badkamer, een keuken van Donald Muyle nog een Jacuzzi buiten en een sauna in de hoek; Dan hebben wij nog moeten lenen aan 12% tegenover 3.5% vandaag. Kom me nu niet vertellen dat je toen 13% interest kreeg want dat was alleen voor de mensen die niet gebouwd en geleend hadden. Laatst gewijzigd door TREBRON : 14 februari 2019 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() nee, ik zeg dat je je verkijkt op de problemen. in je voorbeeld van de aankoop van een huis, moet je ook de woonbonus meenemen en het fiscaal voordeel, bovendien staat de rentevoet nu laag en kan je lenen tegen een vaste rentevoet. wat in de praktijk wil zeggen dat je het de eerste drie jaar mss wat moeilijk hebt na een aankoop, maar dat het daarna steeds makkelijker wordt en dat je de meerwaarde van het vastgoed waarin je woont zelf zal kunnen ontvangen later en niet een verhuurder. die eigen woning, dat is je gezonde spaarpot ... geen cash die staat de verpieteren zonder interesten en onder inflatie op je spaarrekening. die financiële put wordt trouwens onder dezelfde mechanismen elk jaar van zelf kleiner ... leen dus zoveel je bank je maar toe staat! ... ook al lijkt dat onoverkomelijk in t begin. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Europees Commissaris
|
![]() Niks tegen vakbonden en niks tegen indexen. Wel tegen de manier waarop vakbonden hun gram willen halen. Mensen "spreken" tegen elkaar , maar bedreigen elkaar niet.. De index is een goede zaak, dat er geen dure smartphones, terreinwagens, verre reizen en restaurants op staan is niet meer dan logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indexering betekent opslag van lonen, dus meer kosten voor een bedrijf. De hoofdactiviteit van een bedrijf is maken van winst. Door een stijgende kost van de lonen zal het bedrijf ook de prijzen van zijn producten moeten verhogen om te compenseren. Dit is mogelijk omdat de koopkracht van de klanten is gestegen door de indexering, dus de prijsstijging worden doorgevoerd. Gevolg: Aanpassing van de lonen wegens de indexering van de prijzen. Het is gewoon een vicieuze cirkel... ![]()
![]() |
![]() |
#651 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet waar je een indexaanpassing van 3,8% haalt? Maar los daarvan, een indexaanpassing is GEEN loonsverhoging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zuig dat zo maar niet uit mijn duim he! https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=614 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus het correcte verhaal is dat bedrijven de prijzen van hun producten verhogen (omwille van wisselkoersen, brandstof, grondstoffen,... of gewoon omdat ze meer winst willen). Daardoor daalt de koopkracht, en vervolgens herstelt de indexaanpassing die koopkracht terug naar het vorig niveau. De koopkracht stijgt NOOIT door een indexaanpassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan verschieten dat de mensen die fascistische fratsen niet leuk vinden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 februari 2019 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lichaamsverzorging.
Is dus geen luxe.
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij een staking van camionneurs die de grensovergangen hadden geblokkeerd. Tot er een autobus toekwam met supporters van RC Genk op weg naar een Europese verplaatsing van hun club naar Zwitserland. De camionneurs hebben toen maar braafjes even de blokkade onderbroken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en die van ons ook, maar dat heeft er weinig mee te zien.
Het punt is eerder dat de staat tattoo's bij de lichaamsverzorging heeft ingedeeld om er op die manier hogere BTW op te kunnen eisen.
![]() |
![]() |