![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je legt de vinger op de zere plek, en toch ontkent hij in alle toonaarden. Man toch. Ga je weer zeggen dat je het niet hebt geschreven? Of dat de context niet klopt?
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 4 maart 2019 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kuch, dat vormt geenszins "de zere plek", maar wel het noodzakelijk onderscheid dat trouwens heel sterk tot uiting komt in Jezus' optreden tegenover de overspelige vrouw. Hij maakt daarin een uitgesproken onderscheid tussen de zonde en de persoon. Jezus keurt haar zonde niet goed, maar vanuit haar berouw schenkt Hij haar vergeving en zendt haar weg met de uitdrukkelijke nadruk: "Zondig niet meer!" Haar handelen was verkeerd; niet haar persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén bericht is voldoende. Volgens alice liggen die berichten er voor het grijpen, want ik zou me daar "regelmatig" aan bezondigen. Welnu, het moet voor jullie een fluitje van een cent zijn om dat bewijs voor te leggen. Probeer maar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om horendol van te worden, negeren is uiteindelijk nog het enige wat je kunt doen, want hij saboteert menige discussie met dit" parcours" . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 4 maart 2019 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon afkomen met die koude klets water. Beweerde u immers niet dat ik "regelmatig" zulke uitspraken deed? Welnu, dan is eentje aanhalen toch niet zo moeilijk?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien is alle logica weer zoek, even niet schrikken Jan, Homofielen hebben SEKS! Ja echt hoor! ![]() Maar we onthouden het hoor, bij Jan is homofilie een perverse afwijking maar wie homofiel is , geen perverseling! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=586 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hi-la-risch! U beschuldigt mij ervan te stellen dat "homoseksuelen perverselingen zijn", maar tot op heden hebt u nog geen enkel bericht van me kunnen geven waarin dit staat. Meer zelfs, in alle berichten door mij aangehaald, staat juist het tegendeel te lezen.
Ook al schrijft u plotseling in hoofdletters, het verandert niets aan die harde waarheid: u kunt niet bewijzen wat u beweert. De reden is eenvoudig: het was en is niet mijn visie. Wel uw deformatie door een begrip aan helder lezen en denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betekent dit ene bron van kwaad? Nee , dat is inderdaad de opvattingen, en hypocriete houding van de club. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, de vraag die u stelt, geldt evenzeer voor u. Eens in het eigen hart kijken, beste alice, kan geen kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Banneling
|
![]() dat doet er niet toe
het probleem is structureel. en er wordt in uw club nog steeds niks keihard aangepakt (behalve dan de kinderen) nee, er wordt nog steeds afgeschermd van de reguliere justitie, belastende dossiers worden nog steeds achtergehouden of vernietigd. dat is zo wat de definitie van georganiseerde misdaad. in de machtsstructuur natuurlijk ,het aantal en aandeel naieve volgelingen heeft daar geen invloed op, het blijft georganiseerde misdaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, een aantal homofielen hebben seksuele betrekkingen. Een handeling dus. Net zoals de overspelige vrouw zich schuldig maakte aan wat moreel niet te verdedigen viel. En toch veroordeelde Jezus niet de vrouw, maar wel haar zonde. Het onderscheid vindt in zijn oorsprong in Jezus' boodschap waar wij als christenen toe geroepen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel zie, is dat de huidige paus geen schrik heeft om zelfs heel hoge en invloedrijke kerkvorsten aan te pakken. De machtige kardinaal McCarrick w |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() gewoon degoutant eigenlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, in eerdere draden heb ik al onderstreept dat één geval van kindermisbruik er sowieso altijd één teveel is. Kindermisbruik is een ernstige zonde, een grote misdaad, en daarom pleit ik al vele jaren voor een keiharde aanpak. Indertijd heb ik, samen met Alexandra Colen en enkele andere getrouwen, nog voor het aartsbisschoppelijk paleis gestaan om bepaalde toestanden aan te klagen. Kardinaal Danneels wenste ons toen niet te ontvangen. De laksheid van zijn beleid is later op onmiskenbare wijze aan de oppervlakte gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |