Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2020, 11:33   #641
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Amerika heeft gewoon een ongelooflijk dom en ingewikkeld kiessysteem. Wat is er nu simpeler dan een blad papier of een scherm met 2 namen op met een vakje ervoor. Tik één van de twee aan en tel alles op als iedereen gedaan heeft.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 12:04   #642
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ik het niet in se kan volgen, dat is iets anders dan beoordelen. Ik ben weinig onderlegd in statistiek. En nu gedaan met dit gezever. Als ik zou willen tonen hoe intelligent ik ben, zou ik kunnen lange betogen kunnen houden over dingen waar ik wel in thuis ben, maar dat is hier niet de bedoeling...
Dat is niet erg: je weet toch dat statistieken zijn zoals bikini's ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 12:05   #643
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Kop luidt vrij vertaald: Trump valse kruistocht (..)

Waarom is dat nou nodig vraag ik mij af.

Het is hetzelfde als zeggen dat moslims, per definitie, slecht zijn. Hiermee is duidelijk een statement gemaakt maar daarmee blokkeer je elke vorm aan dialoog. Dom. Vergeet niet dat veel Trumpstemmers ook op Obama hebben gestemd. Ze, kiezers, wilden verandering. Die is dus niet gekomen. Dergelijke statements die het radicale midden, CNN, maakt radicaliseert en 'energieteert' met hun werkwijze de Trump aanhang.

Tot slot: betreffend artikel in RT was enkel berichtgeving. Er zat geen geur van politiek statement aan.

Zo hoort nieuws weergeven te worden vind ik. Al moet ik nageven dat ik politieke statements in andere berichtgeving van RT wel teruglees. Echter haalt het niet bij de frequentie waarmee uw broedernieuws te werk gaat.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 december 2020 om 12:19.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 12:07   #644
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zou kunnen, de handicapsfactor van *1,5 voor Wallonie moet dan wel naar de vuilbak.

Volgens de geregistreerde inwoners -naar 100 electorale stemmen totaal - zou het zelfs zijn:

Vlaanderen: 57
Wallonie: 32
Brussel: 11

51 is voldoende. (tot 6 kiesmannen "Franskiljons" mogen dan overlopen)
Goed !!!

Oud 9 december 2020, 12:09   #645
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Dit belooft, meerdere staten trekken naar het hoog gerechtshof om de verkiezingsresultaten aan te vechten. https://www.rt.com/usa/509074-alabam...supreme-court/
Allemaal boter aan de galg.

Oud 9 december 2020, 12:12   #646
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ah, de website Russia Today
RT: interessant maar zoals bij ALLE media: relativeren.
Oud 9 december 2020, 12:17   #647
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Allemaal boter aan de galg.

Een racefietsband overwinning is de slechtste denkbare uitslag voor Democraten. Slechter dan dat uitkomst andersom was geweest.. Trump aanhang zal radicaliseren en energieteren. Democraten kunnen geen progressieve agenda uitvoeren en verwordt een straathoer van de corporaten. Er zal geen ruimte zijn om partij van binnenuit ten goede te hervormen die opkomt voor werkers, idem milieu. Huis en Senaat zullen bloedrood worden, niet blauw. Biden zal inderdaad glibberig moeten manoeuvreren met een strop die steeds strakker komt te zitten om zijn nek.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 december 2020 om 12:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 15:24   #648
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit belooft, meerdere staten trekken naar het hoog gerechtshof om de verkiezingsresultaten aan te vechten. https://www.rt.com/usa/509074-alabam...supreme-court/
Om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat Biden nog een paar stemmen meer heeft???
Trump levert in ieder geval het bewijs dat het kiessysteem van één van de machtigste landen ter wereld gewoon waardeloos is. Daarmee maken ze zich wereldwijd belachelijk. Allé zeg, niet in staat zijn fatsoenlijke verkiezingen te houden met MAAR 2 KANDIDATEN????? Stel dat dit in België voorvalt.....

Laatst gewijzigd door TREBRON : 9 december 2020 om 15:25.
Oud 9 december 2020, 15:28   #649
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Een racefietsband overwinning is de slechtste denkbare uitslag voor Democraten. Slechter dan dat uitkomst andersom was geweest.. Trump aanhang zal radicaliseren en energieteren. Democraten kunnen geen progressieve agenda uitvoeren en verwordt een straathoer van de corporaten. Er zal geen ruimte zijn om partij van binnenuit ten goede te hervormen die opkomt voor werkers, idem milieu. Huis en Senaat zullen bloedrood worden, niet blauw. Biden zal inderdaad glibberig moeten manoeuvreren met een strop die steeds strakker komt te zitten om zijn nek.
Ik ben er ook van overtuigd dat de Republikeinen het leven van Biden zo zuur mogelijk gaan maken en juist zoals bij Obama, alles wat hen geld kost of niet opbrengt afschieten.
Oud 9 december 2020, 15:49   #650
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat Biden nog een paar stemmen meer heeft???
Trump levert in ieder geval het bewijs dat het kiessysteem van één van de machtigste landen ter wereld gewoon waardeloos is. Daarmee maken ze zich wereldwijd belachelijk. Allé zeg, niet in staat zijn fatsoenlijke verkiezingen te houden met MAAR 2 KANDIDATEN????? Stel dat dit in België voorvalt.....
Welk bewijs?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 16:42   #651
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welk bewijs?
Is de slechte show die Trump daar opvoert geen bewijs genoeg???
Oud 9 december 2020, 17:48   #652
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er ook van overtuigd dat de Republikeinen het leven van Biden zo zuur mogelijk gaan maken en juist zoals bij Obama, alles wat hen geld kost of niet opbrengt afschieten.
Vanzelfsprekend. Poets wederom poets.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 18:11   #653
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is de slechte show die Trump daar opvoert geen bewijs genoeg???
Dat is gewoon het bewijs dat Trump zo'n $ 500 miljoen extra binnengehaald heeft, schat ik.

Je denkt toch niet dat het daar om de stemuitslagen an sich gaat?

5 dagen geleden stond de teller op $207 miljoen extra sinds 1e verkiezingsuitslagen, en het totaal zal wel tegen het miljard lopen.
Aan die cijfers kan ik niet echt aan uit, ook de maand voor de verkiezingsdag kasseerde hij voortdurend geld want de stemming ging op voorhand al fraude zijn. lol.

Citaat:
04-12-20

Donald Trump bestookt zijn aanhang al sinds verkiezingsdag zelf met oproepen voor fondsenwerving om de volgens hem frauduleuze tellingen van stemmen aan te vechten. Samen met zijn partij heeft hij sindsdien zo al meer dan 207 miljoen dollar (170 miljoen euro) opgehaald. Dat is opvallend voor een zittende president die de verkiezingen verloren heeft. “Dit toont aan dat Trump de leider van de Republikeinse Partij blijft”, klinkt het bij zijn campagneteam.

In totaal voor al zijn fondsen gecombineerd gaat het zelfs om 495 miljoen dollar (407 miljoen euro) tussen 15 oktober en 23 november, terwijl Joe Biden in diezelfde periode ‘slechts’ 112 miljoen dollar (92 miljoen euro) inzamelde.

Het Trumpteam begon al om 23 uur op verkiezingsdag zelf, op 3 november, met het werven van nieuwe fondsen en verstuurde tot gisterennamiddag al 414 e-mails en nog eens 132 sms’jes om supporters tot sponsoring aan te sporen voor het ‘Official Election Defense Fund’, “om de uitslag te beschermen en om ook na verkiezingsdag te blijven strijden”.

Maar de kleine lettertjes maakten al duidelijk dat niet al het geld voor dat doel zou worden ingezet. Het grootste deel van de verworven fondsen vloeide naar de voorbije campagne van Trump en naar de partijkas van de Republikeinen. Een ander gedeelte ging dan weer naar een nieuwe spaarpot die Trump nog geen week na de verkiezingen in het leven riep en die moet dienen om zijn toekomstige politieke ambities te financieren. Zo zou hij zijn invloed op de Republikeinse Partij nog jaren kunnen behouden.

Bron: CNN, US News, Reuters

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2020 om 18:22.
Oud 9 december 2020, 18:32   #654
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sinds de verkiezing van Biden heeft de USD al 3% ingeboet tegenover de €. De financiële, industriële en commerciële wereld zien het blijkbaar niet zo zitten in de US.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 18:42   #655
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sinds de verkiezing van Biden heeft de USD al 3% ingeboet tegenover de €. De financiële, industriële en commerciële wereld zien het blijkbaar niet zo zitten in de US.
3% vind ik niet-significant.

En ik heb dit gelezen:
https://www.lynx.nl/kennis/artikelen...-eurusd-koers/

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2020 om 18:50.
Oud 9 december 2020, 18:47   #656
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Biden zijn presidency wordt duidelijk geen walk in the park

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 9 december 2020 om 18:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 18:47   #657
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3% vind ik niet-significant.
Ik wel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 18:52   #658
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel.
Deze ook niet.

Citaat:
Juli-augustus 2020 – rally van de euro

De afgelopen maanden hebben we de wederopstanding van de euro gezien. De euro/dollar koers steeg binnen een periode van 2 maanden met ruim 6% tot een koers van 1,19. Sinds de bodems uit mei is de koers inmiddels met 11% opgelopen. De stijging komt voornamelijk vanuit zwakte van de dollar. Het lukt de Amerikanen maar niet om het coronavirus onder controle te krijgen. In de VS neemt het aantal besmettingen nog altijd rap toe en ook de werkloosheid is historisch hoog. De pandemie heeft daarmee een duidelijk drukkend effect op de Amerikaanse economie. Deze kromp in het tweede kwartaal met 9,5% en dat was zelfs de grootste krimp van de Amerikaanse economie ooit. Het slechte economische klimaat nodigt dan ook zeker niet uit om te investeren in de Verenigde Staten.

Beleggers gaan liever op zoek naar investeringen in landen die de zaakjes beter op orde hebben. Zij komen dan al snel uit bij Europa, waar de meeste landen het virus aardig onder controle hebben. Het dragen van mondkapjes is in veel landen min of meer verplicht en nieuwe uitbraken worden scherp in de gaten gehouden. De oorzaak van de sterkere munt is een fundamentele verbetering van de structuur van Europa, zowel politiek als financieel gezien.

Stijging euro negatief voor Europa?

De opmars van de euro is niet per se een goed teken voor Europa. Veel Europese bedrijven halen hun inkomsten van buiten de eurozone en de stijging van de euro zorgt dus voor lagere inkomsten van deze bedrijven. Een stijging van 10% zal naar schatting 40 basispunten van economische groei (BBP) kunnen afhalen. De stijging van de euro is ook slecht nieuws voor beleggers. Indien beleggers het valutarisico niet hebben afgedekt zijn de in dollar genoteerde aandelen de afgelopen tijd 10% minder waard geworden. De negatieve effecten van de sterke euro worden gecompenseerd door een groter vertrouwen en positieve vooruitzichten van de Eurozone.

Eind 2020 – door de $1,20 grens

De forse stijging van de euro/dollar koers kwam exact op 1 september tot een einde. Vervolgens hebben we in aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen een meer zijwaartse periode mogen waarnemen. Een nieuwe rally lijkt exact na de verkiezingen weer van start te zijn gegaan. Sinds bekend is geworden dat Joe Biden de Amerikaanse verkiezingen heeft gewonnen is het belangrijkste valutapaar ter wereld binnen één maand tijd met circa 4% opgelopen.
Ook die 4% is weinig vergeleken met mei - juli-augustus (11%)

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2020 om 18:58.
Oud 10 december 2020, 00:24   #659
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Al 17 staten zeventien , hebben zich aangesloten bij Texas om de resultaten van de verkiezing ongeldig te laten verklaren. https://www.zerohedge.com/political/...-supreme-court
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 01:30   #660
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/zevent...komen~af1cfb95
Die wil kost-wa-kost winnen , zoveel is duidelijk !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 december 2020 om 01:30.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be