Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2022, 19:27   #641
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom veronderstel jij golven van tien meter hoog?
Het water kwam uit de grond en steeg alzo omhoog.
Tien meter? Tientallen kilometers! Dat is de enige manier waarop je kan voorkomen dat al dat water snel de oceaan in zakt, een dergelijk gewelddadige klotsbak aanzetten. Ik veronderstel dit omdat het de enige manier is waarop ik jouw scenario werkend krijg.

Of dat, of het water bleef op magische wijze schuin op alle berghellingen liggen.
Oud 11 januari 2022, 19:29   #642
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
De wetten van Mendel zeggen wat ik beweer, ge krijgt de diversiteit via uw ouders mee. Dat is geen mutatie.
Nee, klopt, de wetten van Mendel zeggen niks over mutatie. Dat zij ik ook niet. Mendel's werk is daarentegen wel een belangrijk puzzelstuk in de ontdekking van het geheel van evolutie, bestaande uit mutatie en selectie.
Oud 11 januari 2022, 19:33   #643
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, klopt, de wetten van Mendel zeggen niks over mutatie. Dat zij ik ook niet. Mendel's werk is daarentegen wel een belangrijk puzzelstuk in de ontdekking van het geheel van evolutie, bestaande uit mutatie en selectie.
En daarom dat ik die voorbeelden aanhaal om te laten zien dat ik niet het licht van de zon ontken, maar dat als iets duidelijk waarneembaar is ik dat wel voor bewezen beschouw.
Bacterie tot mens vereist echter meer geloof dan ik doorworstelde met de Bijbel, echt waar.

De creatie van de mens is nog iets anders....

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 januari 2022 om 19:50.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 19:37   #644
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tien meter? Tientallen kilometers! Dat is de enige manier waarop je kan voorkomen dat al dat water snel de oceaan in zakt, een dergelijk gewelddadige klotsbak aanzetten. Ik veronderstel dit omdat het de enige manier is waarop ik jouw scenario werkend krijg.

Of dat, of het water bleef op magische wijze schuin op alle berghellingen liggen.
Sorry verkeerd gelezen.
Terwijl het water spoot, was er overal neerslag en lekte het ook nog tegelijk.
Die drie factoren spelen zich op diverse plaatsen ter aarde verschillend af. Maar uiteindelijk kwam alle land onder water voor meer dan een maand lang. Dat is volgens mij echt gebeurd.
Wereldwijd spreken beschavingen in hun geschiedenis over een wereldwijde zondvloed die alle leven (zoals we dat kennen) vernietigde, op een groep mensen na die dieren mee aan boord had.
Oud 11 januari 2022, 20:29   #645
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat een voorstelling van de feiten. Alsof we Sharon gevonden hebben die op zijn bootje op de Stix diep in de aarde ronddobbert

https://en.wikipedia.org/wiki/Ringwoodite

Het gaat hier om chemisch gebonden hydroxide ionen in kristallen. Dat is geen vrij water.
Zover ben ik wel mee, maar ooit moet die waterhoeveelheid veel hoger gelegen hebben, vooraleer het niveau ervan in de loop der tijd verlaagde door insijpeling bij bv tektonische verschuiving, waardoor ook de druk erop toenam:

"This water is not in a form familiar to us — it is not liquid, ice or vapor. This fourth form is water trapped inside the molecular structure of the minerals in the mantle rock. The weight of 250 miles of solid rock creates such high pressure, along with temperatures above 2,000 degrees Fahrenheit, that a water molecule splits to form a hydroxyl radical (OH), which can be bound into a mineral's crystal structure."

https://www.bnl.gov/newsroom/news.php?a=111648

Als het meeste van die watermassa ooit aan de oppervlakte gelegen heeft, zal er weinig land te bespeuren geweest zijn.
Oud 11 januari 2022, 20:53   #646
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is de vraag die ik stel in #633, erg moeilijk voor CUFI, want hij doet alsof zijn neus bloedt...

Ik heb nog altijd geen antwoord hoe CUFI een barmhartige god rijmt met één die alle soorten uitroeit.
Onze taal heeft er zelfs geen woorden voor, het is veel ruimer dan misdaden tegen de mensheid...
Vele malen erger dan de nazi's...
Dus, CUFI, in welk soort god geloof jij juist?
Een barmhartige of een moordlustige?
Een die mensen indeelt in Untermenschen (die 99.99999% die eraan moest) en Übermenschen (Noah en zijn vrouw), dieren in Untertieren (alle dieren behalve die paar die in de ark zaten) en Übertieren (die paar exemplaren die in de ark zaten)?
Komt dat niet enorm primitief over en wraaklustig?
Toch niet echt het gedrag dat je zou verwachten van een opperwezen...

Trouwens, als je alles 40 dagen onder water zet, moet je dan ook niet van alle plantensoorten zaden meepakken, of overleeft dat 40 dagen onder water staan, terwijl er al van die planten zijn die doodgaan als je ze wat teveel water geeft...
Om nog maar te zwijgen van al dat voedsel dat je moet meenemen voor al die dieren, want 40 dagen lang heb je geen eten...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 januari 2022 om 21:04.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 22:13   #647
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

In de bijbel, zo blijkt uit onderzoek, is god door zijn rechtstreeks ingrijpen verantwoordelijk voor minstens 1 miljoen doden, hoogstwaarschijnlijk véél meer. Vooral het oude testament is één en al bloed, wraak en uitmoorden.

De duivel heeft ca. 10 mensen gedood in de bijbel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 22:30   #648
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Bacterie tot mens vereist echter meer geloof dan ik doorworstelde met de Bijbel, echt waar.
Ondanks dat het op de tijdsschaal waar het over gaat geheel redelijk is, er ruim bewijs voorhanden is voor de mechanismes die het mogelijk maken.

Maar een fysiek simpelweg onmogelijke wereldwijde zondvloed die nul sporen heeft nagelaten, terwijl we uit dezelfde periode wel sporen zien van bijvoorbeeld ontbossing voor landbouw, gletsjers van de ijstijden en zelfs de begrafenissen van individuele mensen, op basis van wat vage gelijkenissen tussen een aantal mythes, dat gaat er dan weer wel soepel in.
Oud 11 januari 2022, 22:32   #649
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondanks dat het op de tijdsschaal waar het over gaat geheel redelijk is, er ruim bewijs voorhanden is voor de mechanismes die het mogelijk maken.

Maar een fysiek simpelweg onmogelijke wereldwijde zondvloed die nul sporen heeft nagelaten, terwijl we uit dezelfde periode wel sporen zien van bijvoorbeeld ontbossing voor landbouw, gletsjers van de ijstijden en zelfs de begrafenissen van individuele mensen, op basis van wat vage gelijkenissen tussen een aantal mythes, dat gaat er dan weer wel soepel in.
De sporen zijn er wel, ge googled gewoon liever zaken random uit dan eens eerlijk te kijken en effectief onderzoek te doen zonder google.
Oud 11 januari 2022, 22:46   #650
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
De sporen zijn er wel, ge googled gewoon liever zaken random uit dan eens eerlijk te kijken en effectief onderzoek te doen zonder google.
De sporen zijn er? Oké, dus de volgende keer dat ik ergens van die prachtige door wind uitgehouwen woestijnrotsen met een gezandstraald uiterlijk zie ben ik eigenlijk naar een platte stapel rotsen met duidelijke sporen van watererosie aan het kijken? Never nooit niet dat dit soort formaties het proces dat jij omschrijft op deze manier zouden overleven.

Die stuwwallen uit de ijstijd waar ik het eerder over had? Is maar een beetje zand en kiezels, zou compleet weggespoeld zijn door een proces met genoeg kracht om de wereld een maand lang onder water te houden na een eenmalige wateruitbarsting.

De grotten in de Ardennen, denk je dat zoiets zou overleven als er van bovenaf met enorme kracht water in geperst wordt? En van onderaf trouwens ook? En dat stort de hele grond in omdat er een heleboel ruimte is vrijgekomen en het gesteente zichzelf moet herschikken?

Alleen al de grond onder je voeten klopt niet!

En dan heb ik het nog niet eens over de atmosferische sporen die we in hout en plantenresten en zachte gesteentes uit die tijd zouden moeten vinden. Nadat op zijn minst het grootste deel van al het landleven op aarde gestorven is ga je atmosferische afwijkingen zien, veel grotere dan bijvoorbeeld de afwijkingen die we waarnemen voor ontbossing door landbouw. Maar die sporen zijn er niet.

Het kan niet dat dat enkele duizenden jaren gebeurt is. Los ervan dat je mechanisme voor de gebeurtenis zelf erg twijfelachtig is, het is gewoon duidelijk niet zo gebeurd.

Misschien moet je maar wat vaker random dingen googelen, in plaats van enkel te zoeken naar bewijs dat jou uitkomt. Een bredere kennis van de wereld biedt zoveel aanknopingspunten om de mogelijkheid van een dergelijk impactvolle gebeurtenis te kunnen plaatsen of niet.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 januari 2022 om 22:49.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 23:16   #651
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In de bijbel, zo blijkt uit onderzoek, is god door zijn rechtstreeks ingrijpen verantwoordelijk voor minstens 1 miljoen doden, hoogstwaarschijnlijk véél meer. Vooral het oude testament is één en al bloed, wraak en uitmoorden.

De duivel heeft ca. 10 mensen gedood in de bijbel.
Is het niet vreemd dat mensen die de bijbel letterlijk nemen geen enkel probleem hebben om een moordlustige god te aanbidden?
Overigens zijn ze dan weer heel kieskeurig in wat ze letterlijk nemen, want als er domme fouten instaan, zoals eerst dag en nacht schapen, en pas 3 dagen later de Zon en de planeten, dan vergeten ze met gemak die kemel van een fout.
Oud 11 januari 2022, 23:20   #652
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Bovenbuur: veronderstellingen...
Oud 11 januari 2022, 23:21   #653
De gemuilkorfde

Standaard

Vooral niet ingaan op mijn vragen over die moorddadige god, CUFI.
Het toont aan hoe zwak je argumenten wel zijn.
Oud 11 januari 2022, 23:26   #654
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vooral niet ingaan op mijn vragen over die moorddadige god, CUFI.
Het toont aan hoe zwak je argumenten wel zijn.
Wat moorddadige?
Alle levenden van nu zijn de overlevenden van toen. En ge hebt dan nog wel eens mogen leven in de genadetijd van de Zoon.

Je moet begrijpen dat de aarde toen een heel vijandige plek was. Maar na de vloed was er terug orde in de keten.
God heeft zelf voorzien hoe de aarde zal vergaan, maakt Hem dat de moordenaar als Hij u een uitweg biedt tegen de eeuwige vervloeking van de hel?
Oud 11 januari 2022, 23:31   #655
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wat moorddadige?
In uw sprookje van de Ark moordt hij toch alle soorten uit via zijn mega-overstroming, hij laat er van elke soort wel een paar exemplaren over, maar de rest moordt hij uit.
Dat is pas een Endlösung...

Citaat:
Alle levenden van nu zijn de overlevenden van toen.
Ik veronderstel dat je bedoelt: afstammelingen van ..., want ik ben toch van iets recentere datum dan je 6.000 jaar waarvan jij uitgaat.
Maar concreet: volgens jou, als je een hele bevolking uitmoordt, en er 2 van spaart, ben je geen massamoordenaar?
Tijd dat men Hitler en Stalin in ere herstelt, er is die goede mensen serieus onrecht aangedaan, ze hebben er zelfs veel meer dan 2 laten leven...!

Citaat:
Je moet begrijpen dat de aarde toen een heel vijandige plek was.
Hoezo?

Citaat:
God heeft zelf voorzien hoe de aarde zal vergaan, maakt Hem dat de moordenaar als Hij u een uitweg biedt tegen de eeuwige vervloeking van de hel?
Ja, natuurlijk.
Het vloekt met het beeld van de barmhartige god.
Of is volgens u god een vijandige, wraakzuchtige, moordlustige god?

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 januari 2022 om 23:50.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 23:36   #656
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet vreemd dat mensen die de bijbel letterlijk nemen geen enkel probleem hebben om een moordlustige god te aanbidden?
Overigens zijn ze dan weer heel kieskeurig in wat ze letterlijk nemen, want als er domme fouten instaan, zoals eerst dag en nacht schapen, en pas 3 dagen later de Zon en de planeten, dan vergeten ze met gemak die kemel van een fout.
Er is veel vreemd aan mensen die de bijbel geloven.

De bijbel is een oneindige verzameling van de meeste vreemde, absurde, tegenstrijdige en bloeddorstige regels, maar de meeste worden straal genegeerd door gelovigen.

Meestal plukt men er wat citaten uit, een handvol uit het OT en een handvol uit het NT, mixt dat wat door elkaar en zegt: voila, die regels ga ik volgen. De rest negeer ik gemakshalve.
Oud 11 januari 2022, 23:38   #657
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet begrijpen dat de aarde toen een heel vijandige plek was.
Kan ik geloven, god leefde toen veel meer tussen de mensen dan nu. Gevaarlijke tijden, met een zo onvoorspelbare god in je midden.
Oud 12 januari 2022, 00:02   #658
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is de vraag die ik stel in #633, erg moeilijk voor CUFI, want hij doet alsof zijn neus bloedt...

Ik heb nog altijd geen antwoord hoe CUFI een barmhartige god rijmt met één die alle soorten uitroeit.
Onze taal heeft er zelfs geen woorden voor, het is veel ruimer dan misdaden tegen de mensheid...
Vele malen erger dan de nazi's...
Dus, CUFI, in welk soort god geloof jij juist?
Een barmhartige of een moordlustige?
Een die mensen indeelt in Untermenschen (die 99.99999% die eraan moest) en Übermenschen (Noah en zijn vrouw), dieren in Untertieren (alle dieren behalve die paar die in de ark zaten) en Übertieren (die paar exemplaren die in de ark zaten)?
Komt dat niet enorm primitief over en wraaklustig?
Toch niet echt het gedrag dat je zou verwachten van een opperwezen...

Trouwens, als je alles 40 dagen onder water zet, moet je dan ook niet van alle plantensoorten zaden meepakken, of overleeft dat 40 dagen onder water staan, terwijl er al van die planten zijn die doodgaan als je ze wat teveel water geeft...
Om nog maar te zwijgen van al dat voedsel dat je moet meenemen voor al die dieren, want 40 dagen lang heb je geen eten...
Nu moet ik wel toegeven dat mocht ik goddelijke krachten hebben, ... 40 dagen regen het minst van de aardlingen hun zorgen zou zijn.

Ge zult mij dan wel vereren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 00:08   #659
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu moet ik wel toegeven dat mocht ik goddelijke krachten hebben, ... 40 dagen regen het minst van de aardlingen hun zorgen zou zijn.

Ge zult mij dan wel vereren.

Maar dat is nu net geredeneerd als een mens, met beperkte mogelijkheden.
Als je werkelijk een almachtige, onfeilbare god zou zijn, hoe zou je dan ooit in die situatie terechtkomen?
En die ijdelheid om aanbeden te willen worden, is typisch menselijk.

PS : hij doodt ook al die andere dieren, wat hadden die juist misdaan?

Het is dan ook duidelijk dat de mens god geschapen heeft, naar eigen beeld en gelijkenis, en niet omgekeerd.
Je ziet alle slechte kanten van de mens terug : ijdelheid, ongeduld, wraakzucht, moordlust, onrechtvaardigheid, gebrek aan vergevingsgezindheid, ...
Oud 12 januari 2022, 08:34   #660
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edoch is dat logischer dan te verklaren alle water van asteroïden kwam.
Het woordje "logisch" in uw mond komt wel vreemd over moet ik zeggen. Ik weet niet wat je je erbij voorstelt. Ik denk dat het in uw denkwereld enkel wil zeggen "komt dichter bij een Bijbel verhaaltje".

Je hebt nog altijd niet gezegd waarom je in die Bijbel gelooft. Is dat van kindsbeen af ingelepeld, of heb je dat nadien ontdekt ?

Hoe zou jouw denken zijn mocht je nooit van de Bijbel gehoord hebben ?

Want om even op het bovenstaande in te gaan: als het onlogisch is dat water van asteroiden kwam, waar komt de rest van de aarde dan vandaan ?

"ploef, daar was de wereldbol, maar zonder water" ?

Zoals nadien "ploef daar stonden twee olifanten" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2022 om 08:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be