![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamas wou de nog levende gijzelaars vrijlaten als het israëlische leger zich basically overgeeft. Netanyahu noemt het dan ook een "terms of surrender"
Israël zou zich volledig moeten terugtrekken uit Gaza (&West bank) en Hamas in leiding laten. --- Guardian The prospect of a deal to release the remaining hostages held by Hamas appeared to recede on Sunday after an official in the militant group said Benjamin Netanyahu’s rejection of its conditions meant there was “no chance” of their return. The Israeli prime minister earlier dismissed Hamas’s conditions to end the war, which he said included leaving Hamas in power and Israel’s complete withdrawal from Gaza. A Hamas official, Sami Abu Zuhri, said Netanyahu’s refusal to end the offensive in Gaza “means there is no chance for the return of the [Israeli] captives”, estimated to number 130. Netanyahu said that “I reject outright the terms of surrender” in Hamas’s demands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Israël stelt voor de gevechten voor 2 maanden te staken, als de terroristen van hamas alle gegijzelden vrij laten.
https://www.zerohedge.com/geopolitic...e-all-hostages
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 januari 2024 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, als Israël 90% van de Iraanse wapenleveringen kan blokkeren (dankzij grote broer VS in de Rode Zee), dan heeft Hamas gewoon 2 maand tijd om puin te ruimen, en een grote hoop rekruten een beetje opleiding te geven.
![]() |
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het begonnen in 1948 he. 45% van het gebied waaronder Gaza was Arabisch land. Gaza was Egyptisch, toen een lid van wat de Palestijnen voorstelde (de Arabische Liga). De eerste dag was het oorlog door de Arabieren.
Waarom zou dat deze keer wel werken, als dat destijds zo begonnen was, en tot 75 jaar oorlog heeft geleid ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2024 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten alleen het herenvolk erkennen, en de Yizya betalen, als goeie dhimmiekes.
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israël heeft gisteren 21 man verloren bij het opblazen van tunnels, voor 100 man stop je geen oorlog van die schaal. ———— IDF increases soldier death toll to 21 in past 24 hours Israel’s army has revised up its death toll and says a total of 21 soldiers were killed in an attack in central Gaza in the last 24 hours. It makes it the largest single loss of life for the Israeli military since the war began. Rear Adm Daniel Hagari, the chief military spokesperson, made the announcement on Tuesday, updating an earlier toll. He said the soldiers were preparing explosives to demolish two buildings on Monday when a militant fired a rocket-propelled grenade at a tank nearby, setting off the explosion prematurely. The buildings collapsed on the soldiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
|
![]() Citaat:
Ik vermoed al langer dat 07/10 een beetje het "pearl harbour" van Israël was, en dat de intelligentie-diensten goed wisten dat er "iets groots" op til was. Men liet dat gebeuren, als het ware, omdat oorlogskabinetten meestal goed kunnen blijven zitten op hun plaats. Maar uiteraard brengt dat mee dat je als oorlogkabinet "iets moet doen" om het grote onrecht (de gegijzelden) op te lossen, terwijl net dat grote onrecht het "get out of jail for free" kaartje is voor het oorlogkabinet om de gaza in te nemen. Dus nu heeft Israël zich een beetje in de hoek geschilderd; zo lang er gegijzelden zijn, kan Israël zich in principe alles veroorloven, maar het probleem van de gegijzelden moeten ze ook oplossen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 januari 2024 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was voor de zionisten gewoon afwachten tot de barbaren in actie zouden treden, dat is waar, maar echt vermijdbaar was het ook niet. Onze grens met de buurlanden staat wagenwijd open, als die een 7 oktober willen doen dan kunnen we ze ook niet tegenhouden. Buurlanden moeten vriendschappelijke banden hebben of er moet een bufferzone zijn zoals afgesproken in Libanon. Het volgende slagveld wordt trouwens Libanon, als zij geen bufferzone willen vormen dan zal Israël het wel doen, met weeral een extra stuk land bij als beloning. Die moslims leren het echt niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groot probleem minder voor hem. En dan zal de wens van zijn volk de Palestijnen te verdrijven nog groter worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
|
![]() Citaat:
Het zal, contra-intuïtief, mss het einde van netanyahu inluiden.
![]() |
![]() |
#654 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#655 |
Gouverneur
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Ik zei toch al steeds dat Hamas en Netanyahu in hetzelfde bedje ziek zijn? Dat betwijfel ik. De Hamas-zijde ken ik onvoldoende. Maar in Israel is een deel van de bevolking tegen de gevoerde politek van Netanyanu. Het is een kleine groep die het Zionistisch idee (Groot-Israel en de bestaande bevolking verwijderen) ten koste van alles willen doorzetten ook al moeten ze daarvoor gijzelaars opofferen. Een twee-statenoplossing moet volgens hen vermeden worden. Door hun bevolking gesteund? Je kan zo ook zeggen dat de Belgen achter de Zionisten staan. De werkelijkheid is complexer.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
|
![]() En dan zijn ze minder terrorist dan ze nu zijn.
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
|
![]() Citaat:
ik herhaal mijn reactie op de uwe van 16/01 nog eens; Citaat: Eberhard Leclerc Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht De Palestijnen hun eigen staat geven, herstelbetalingen en vrijlaten van de onschuldige Palestijnse gevangenen zou een goed begin zijn. Maar maak je geen illusies want gijzelaars zijn geen topprioriteit. Netanyahu wil herkozen worden, daar gaat het om. Citaat; gunter5148 Ken je het woord reciprociteit? De Palestijnen dwingen Israel te erkennen, vanaf oprichting tot in de eeuwigheid, herstelbetalingen aan de rest van de wereld voor de talloze terreurslachtoffers, vrijlaten van alle gegijzelden, en 100 jaar hun bakkes houden. DAT zou een goed begin zijn. Maar maak je geen illusies, want de topprioriteit is de vernietiging van alles niet-moslim.
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |