![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke staan op het hoogste trapje? Wetenschappelijke waarheden of 'geloofs'waarheden?
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat maakt dat de mens boven de natuur staat? Omdat hij de intelligentie heeft om die natuur naar zijn hand te zetten? Eigenschappen van die natuur te herkennen en uit te buiten voor zijn voordeel? Mieren doen dat namelijk ook. Ze houden vee (bladluizen, die ze dan melken), kweken gewassen (bepaalde schimmelsoorten)... Zeg het me, waarom staan wij boven de natuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord dus de vraag: hecht jij aan de geloofswaarheden van de bijbel hetzelfde waarheidsgehalte als aan de waarheden der wetenschap?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 augustus 2005 om 16:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
|
![]() Citaat:
Ik zei enkel dat de mens zichzelf boven de natuur heeft geplaatst, door bv behandelingen tegen ziektes, tegen plantenziektes, misoogst,...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geloofswaarheden gaan over het geloof, de immateriële werkelijkheid. De wetenschappelijke feiten over de materiële werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien als ik ze in jouw termen formuleer: Ken jij waarheidswaarde toe aan wat de bijbel verkondigt inzake de immateriële werkelijkheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel gelovigen hebben problemen met de evolutietheorie omdat het een nogal gemakkelijke opstap is tot gratuit nihilisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk bevat de bijbel Gods openbaring door de geschiedenis van Zijn volk. Wat die openbaring bevat, is waarheidsgetrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was duidelijk genoeg. Zeg gewoon dat u niet wil, kan of wenst te antwoorden.
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Lukt u blijkbaar niet me in een bepaald hoek te drummen... De manier waarop u reageert spreekt boekdelen. Verzuurder kan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag beantwoorden volstond met een simpel ja of neen. Dat kan ik in uw rond-de-pot-gedraai nergens terugvinden. U blijft beweren dat ik deverkeerde vraag stel, hoewel ik ze zelfs herformuleerde vanuit uw optiek waarin 'bijbelse waarheden niet verward mogen worden met wetenschappelijke'. De vraag welke waarheden van beide u als meer of minder waar beschout, weigert u te antwoorden. Citaat:
Een veeg teken, wanneer u zich begint te beperken tot louter stemmingmakerij. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u moet ik op uw vragen met ja of neen antwoorden. Hier dus nog even de vragen: Citaat:
![]() ![]() ![]() En op de onderstaande vraag kwam al een antwoord. Voor alle duidelijkheid zet ik er maar een ja/neen voor, daar u blijkbaar de betekenis van het woordje "natuurlijk" niet snapt: Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan het! Moest dat nu zoveel voeten in de aarde hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
|
![]() God als 'oorzaak' zeg maar Schepper vh heelal is alleszins een onhoudbaar argument.
De daaropvolgende logische vraag kan niet anders zijn dan : Wie heeft God gemaakt? Onze intelligentie is volgens mij niets anders dan een ferm geëvolueerd geheel van dierlijke instincten dat het vermogen ontwikkeld heeft om zowel vooruit als achteruit dingen te herinneren en te projecteren. Vandaar dat wij achter alles een oorzaak menen te moeten vinden. Dat is correct voor onze ervaringswereld, maar wanneer wij een beschouwing maken over het "heelal" hebben wij het over een ander niveau. Een auto werd gemaakt, wij hebben allen een moeder, maar het heelal als zodanig heeft geen moeder of maker. Het is er altijd geweest.
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schokkend zelfs. Maar wellicht de enige waarheid. Logisch dus dat een aantal onder ons hiervoor wél een oorzaak te menen moeten zoeken.
![]() |
![]() |
#660 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Knuppel]
Citaat:
door het "wellicht de enige waarheid" te noemen. Ik behoor tot de talloze mensen die gans hun bewuste leven op zoek zijn naar de waarheid. En ik moet ootmoedig bekennen : ik snap het niet. Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat sommige mensen "zekerheden hebben" in beide richtingen. De stelling "het heelal is nu eenmaal een feit en het is er altijd geweest" overtuigt me niet helemaal. Zoals de stelling "als God bestaat moet Hij wel zichzelf geschapen hebben" mij bezighoudt, houdt de stelling "Het heelal bestaat en is uit zichzelf ontstaan" mij evengoed bezig. Beide stellingen intrigeren mij. Ben ik naïef? Misschien. Wie heeft gelijk? Ik weet het niet. Diegene die mij zekerheid kan bieden mag zijn vinger opsteken. Liefst niet zijn middelste evenwel. |
|
![]() |
![]() |