Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 10:23   #641
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Even terzijde: BMW gaat een 123d op de markt brengen. Gemiddeld verbruik: 5,2 liter; CO2-uitstoot: 138 gram; vermogen: 204 PK; koppel: 400 Nm. Monster met mussendorst.

Bron: www.autoweek.nl
Aardig beestje ; die houden we in het achterhoofd.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 14:05   #642
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Australiërs pakken gevaarlijke chauffeurs bij hun pietje

In Australië weten ze hoe ze mannen moeten aanpakken: onder de gordel. Doel? Het aantal verkeersdoden doen dalen en mannen te overtuigen minder snel te rijden. De reclamespotjes tonen een vrouw die haar pink in de lucht houdt (symbool voor een kleine penis) terwijl een man aan hoge snelheid voorbij scheurt. De bijhorende spreuk laat niets meer aan interpretatie over: ‘Speeding. No-one thinks this big of you’ betekent zoveel als ‘Te snel rijden. Niemand vindt dat stoer’.

Bloed
Met deze miljoenencampagne (1,2 miljoen euro) hoopt de regering te snel rijden sociaal onaanvaardbaar te maken. Hierbij worden vooral enthousiaste en onbezonnen jongeren geviseerd. Eerdere, choquerende campagnes met beelden van ongevallen, doden en gewonden bleken niet te werken. Reden? Jongeren zijn door tv, films en computerspelletjes te zeer gewend aan bloed en verwondingen.

Nieuwe maatregelen
“We zullen alles doen om ervoor te zorgen dat we ons doel bereiken,” zegt woordvoerder John Whelan van de plaatselijke verkeersorganisatie in de staat New South Wales. Te snel rijden is in 40 procent van de verkeersdoden de oorzaak.

Maatregelen
Samen met de campagne worden ook nieuwe maatregelen van kracht. Zo zullen beginnende bestuurders onder zware beperkingen staan, zoals gsm’en achter het stuur, een limiet op het aantal passagiers en zwaardere verkeersboetes. (hln)

Prachtig!
Oud 27 juni 2007, 14:11   #643
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Prachtig!
En vrouwen met een zware voet ????
wat doen ze daar mee ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 14:13   #644
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Prachtig!
Ik rijd niet te snel, de maximum toegelaten snelheden zijn te laag .
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 14:21   #645
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Omdat een motor met max snelheid van 120 er 30 seconden over doet om naar 50 op te trekken, misschien?

maximum snelheid =/ optrekvermogen...

met de juiste overbrenging hoeft men er niet langer over te doen om een bepaalde snelheid te halen en de maximum snelheid te 'cappen'...

Men neemt dan 160 als bovengrens om de motor niet te hard te 'stretchen' als hij 120 rijd, mav niet op volle toeren.... maar men kan dan nog wel 160...

Als het optrekken dan geen probleem is, wat is dan de reden om harder dan 120, met deze auto's zelfs !160! te rijden?

Laatst gewijzigd door Zyp : 27 juni 2007 om 14:24.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 14:26   #646
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
maximum snelheid =/ optrekvermogen...

met de juiste overbrenging hoeft men er niet langer over te doen om een bepaalde snelheid te halen en de maximum snelheid te 'cappen'...

Men neemt dan 160 als bovengrens om de motor niet te hard te 'stretchen' als hij 120 rijd, mav niet op volle toeren.... maar men kan dan nog wel 160...

Als het optrekken dan geen probleem is, wat is dan de reden om harder dan 120, met deze auto's zelfs !160! te rijden?
Is dat nu zo moeilijk te snappen dat wij als ultraliberalen ons niet door de overheid willen laten ketenen? Zelfs al rijdt ik geen 160 maar maximaal 140, dan nog wil ik geen begrenzer in mijn kar.
Oud 27 juni 2007, 14:27   #647
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En vrouwen met een zware voet ????
wat doen ze daar mee ???
Inderdaad: hier is sprake van discriminatie op basis van geslacht.
Oud 27 juni 2007, 14:56   #648
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, maar vrouwen hebben dan ook gemiddeld kleinere schoenmaat.
Oud 27 juni 2007, 15:44   #649
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dat is inderdaad mijn stelling. Volgens de uwe zou een veel lichtere vertraging hiervoor voldoende zijn. Dan is het normaal dat gevraagd wordt vanaf welke dit het geval is? Niet rond de pot draaien, Praha, gewoon even antwoorden.
draai zelf niet rond de pot, Rene.... voor de zoveelste maal tracht je hier weer wat in m'n mond te leggen als ware het dat een persoon letterlijk uit zijn stoel gelicht wordt, en weggeslingerd wordt door de voorruit
grijswaarden zijn je weer totaal onbekend

van zodra je remt heeft je lichaam de neiging naar voren te vliegen, zover ben je het met me eens dacht ik zo ?
nu moet je eens goed nadenken waar het het massazwaartepunt zich zoal zou kunnen bevinden van een volwassen persoon in zithouding en waar het knikpunt zich bevindt.... mij lijkt dit boven de voeten te liggen en ja zelf boven het bekken, wat denk jij ?
het is dit punt dat theoretisch een kogelbaan ( hoe plat die ook moge wezen ) beschrijft
het is dus vrij absurd te gaan beweren dat zonder enige actie ( afdrukken op het stuur ed ) je voeten dus op de rempedaal gedrukt zou worden .. het is eerder net omgekeerd daar je bekken meer naar achteren gedrukt worden terwijl je bovenlichaam naar voren komt
laat nu net die zonder enige actie belangrijk zijn om de bestuurder in staat te stellen optimaal te kunnen ageren op wat ie moet

bovendien is jou stelling zelfs geheel niet logisch als je enerzijds beweert dat dit het geval zou zijn bij lage de remvertragingen en anderszijds dat je ook door de voorruit kan geslingerd worden als de remvertraging ( bij botsing ) maar groot genoeg is
waar ligt de grens dan dat de richting plots omkeerd ?

ps. en gelieve ook op de rest te reageren als het even kan

Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2007 om 15:48.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 15:48   #650
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
draai zelf niet rond de pot, Rene.... voor de zoveelste maal tracht je hier weer wat in m'n mond te leggen als ware het dat een persoon letterlijk uit zijn stoel gelicht wordt, dreigend weggeslingerd te worden door de voorruit

van zodra je remt heeft je lichaam de neiging naar voren te vliegen, zover ben je het met me eens dacht ik zo ?
nu moet je eens goed nadenken waar het het massazwaartepunt zich zoal zou kunnen bevinden van een volwassen persoon in zithouding en waar het knikpunt zich bevindt.... mij lijkt dit boven de voeten te liggen en ja zelf boven het bekken, wat denk jij ?
het is dit punt dat theoretisch een kogelbaan ( hoe plat die ook moge wezen ) beschrijft
het is dus vrij absurd te gaan beweren dat zonder enige actie ( afdrukken op het stuur ed ) je voeten dus op de rempedaal gedrukt zou worden .. het is eerder net omgekeerd daar je bekken meer naar achteren gedrukt worden terwijl je bovenlichaam naar voren komt
laat nu net die zonder enige actie belangrijk zijn om de bestuurder in staat te stellen optimaal te kunnen ageren op wat ie moet

bovendien is jou stelling zelfs geheel niet logisch als je enerzijds beweert dat dit het geval zou zijn bij lage de remvertragingen en anderszijds dat je ook door de voorruit kan geslingerd worden als de remvertraging ( bij botsing ) maar groot genoeg is
waar ligt de grens dan dat de richting plots omkeerd ?

ps. en gelieve ook op de rest te reageren als het even kan
Zolang je niets raakt valt het allemaal wel mee.
Oud 27 juni 2007, 16:00   #651
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hierdoor alleen meer deskundig dan u. Bij geen enkele van een vijftal noodstops (alle remmen dicht dus) heeft de veiligheidsgordel me in de zetel moeten houden. Ofwel schiet ABS in werking ofwel trokken vroeger de banden een 11 van een paar meter lang op het wegdek. Een auto heeft gewoon het vereiste remvermogen niet.
zie je nu wel dat je uit je nek aan 't zeveren bent
je brengt jouw vijftal noodstops ( zonder gordel wel te verstaan ? ) aan als argumentatie
voor elk van je noodstops vind ik door 1-2-3 te googlen er 10 die beweren dat ze tegen de voorruit vliegen zonder die gordel

btw wat heeft abs er in godsnaam met te maken, mijnheer de ervaringsdeskundige ? als die abs er voor iets ertussen komt is het net dat je remweg nog eens zo kort is

Citaat:
Om tot de oorspronkelijke kwestie terug te komen. Een fietser zal sneller nood hebben aan een fietshelm voor bescherming tegen overhangende en uitstekende obstakels dan een automobilist aan zijn veiligheidsgordel bij een remmanoeuvre.
ja laten we hier eens terug op komen ....
ach is dat zo ? bewijs dat dan maar eens...

en daarna mag ja dan aan de gordel beginnen
Oud 27 juni 2007, 16:05   #652
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze hebben niets te klagen...
er is een ware trend 'vrouwelijke' dummies te gebruiken
Oud 27 juni 2007, 16:10   #653
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
zie je nu wel dat je uit je nek aan 't zeveren bent
je brengt jouw vijftal noodstops ( zonder gordel wel te verstaan ? ) aan als argumentatie
voor elk van je noodstops vind ik door 1-2-3 te googlen er 10 die beweren dat ze tegen de voorruit vliegen zonder die gordel

btw wat heeft abs er in godsnaam met te maken, mijnheer de ervaringsdeskundige ? als die abs er voor iets ertussen komt is het net dat je remweg nog eens zo kort is

ja laten we hier eens terug op komen ....
ach is dat zo ? bewijs dat dan maar eens...

en daarna mag ja dan aan de gordel beginnen
Zulk risico geldt voornamelijk de bijrijder.
Oud 27 juni 2007, 16:19   #654
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rond de pot draaien zegt ie dan. U zou zeer goed moeten weten waar het mij om ging want het is hier ten uwe behoeve een aantal malen herhaald moeten worden. Antwoorden op vragen die niet gesteld worden doen, of u het nu leuk vindt of niet, niets terzake.
nou, ik wist alvast waar je naartoe wou, Rene
dat had ik je al eens verteld
jou was het slechts te doen de discussie eeuwig te verengen tot een punt waar je me probeerde in de mond te leggen dat zonder gordel het voor de bestuurder verder remmen onmogelijk zou worden onafgezien de vertraging...
en dan weer terug naar de beginhypothese
zo ken ik je weer

een beetje in dezelfde lijn waar je probeerde mij te laten bewijzen dat niet geheel zuid-amerika onder invloed van de Aztekenen stond
Oud 27 juni 2007, 16:21   #655
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zolang je niets raakt valt het allemaal wel mee.
het ging dan ook over de situatie waarvóór je iets raakt
Oud 27 juni 2007, 16:29   #656
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zulk risico geldt voornamelijk de bijrijder.
uiteraard, juist omwille van de twee voordelen : het zien aankomen en het stuur dat je reeds (verondersteld) vast hebt en zal gebruiken om je af te drukken doch echter net niet de bedoeling is
dat heb ik dan ook talloze male proberen aan het verstand te brengen van Rene
niettegenstaande zijn er eveneens gevallen van bestuurders bekend die wel tegen de voorruit zijn gekomen
Oud 28 juni 2007, 10:25   #657
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zal toch wat meer crashtests moeten bekijken. Het bekken wordt onder invloed van vertraging helemaal niet naar achter gedrukt. Hoe komt u daarbij?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:26   #658
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwacht dus 50 van die verwijzingen. Laat maar komen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 11:33   #659
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Te snel rijden is in 40 procent van de verkeersdoden de oorzaak.
Met een beetje statistiek kan je zelfs bewijzen dat 100% van de verkeersdoden een gevolg zijn van de snelheid.
En ook van die zogenaamde 40% waren een groot deel bezopen bestuurders en een ander groot deel puberende jong volwassenen. Op geen van beide heeft een ingrijpen op gebied van snelheid op zich enige vorm van invloed.

Heeft er iemand ook al aan gedacht dat het 'begrenzen' van onze koekendoos nogal wat invloed kan hebben op uwe portemonee !? Stel u maar eens voor dat iedereen zich de toegestane snelheid respecteerd -> geen boetes meer, (=belangrijke inkomsten voor de begroting) -> wie gaat dat gat weer gaan opvullen ?

Gewoon betalen volgens verbruik/co2 uitstoot daar is niks mis mee, desnoods expotentieel zodat de grootste verbruikers heel veel meer moeten ophoesten.
De Ferrari zal rap in de living staan 'pronken' (zonder nummerplaat)

Laatst gewijzigd door postbus24 : 28 juni 2007 om 11:33.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 12:14   #660
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Gewoon betalen volgens verbruik/co2 uitstoot daar is niks mis mee, desnoods expotentieel zodat de grootste verbruikers heel veel meer moeten ophoesten.
De Ferrari zal rap in de living staan 'pronken' (zonder nummerplaat)
Dit indachtig:

Citaat:
Even terzijde: BMW gaat een 123d op de markt brengen. Gemiddeld verbruik: 5,2 liter; CO2-uitstoot: 138 gram; vermogen: 204 PK; koppel: 400 Nm. Monster met mussendorst.

Bron: www.autoweek.nl
En mijn eigen gemiddelde verbruik indachtig (5,6 liter over de hele lijn, waarbij regelmatig 140 tot 160 doe), kan ik dat alleen maar ondersteunen. Dat is ook een manier om oude rammelkarren van de baan af te krijgen.

Vreemd genoeg zijn er een hoop mensen die er automatisch van uit gaan dat de wat duurdere wagens (BMW, Mercedes, Audi) ook per definitie meer verbruiken, maar het tegendeel is vaak waar...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be