![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is dan ook laibach ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, beste vriend, u weet van geen hout hier pijlen maken. U leutert eerst een beetje over "dat" nationalisme van ons dat zogezegd "oubollig" en "niet meer van deze tijd" zou zijn, om dan de hele tijd de zeveren over uniformpjes, oranje dassen, trommels, e.d.
Uw fotootjes? Wat zeggen die? Heeft u dan niet gehoord dat de huidige scoutsbeweging nogal pluralistisch is? Gaande van heel liberale afdelingen die nog nauwelijks een uniform dragen (vaak beperkt tot een sjaaltje) tot heel conservatieve die nog het complete oude uniform dragen met alle rituelen eraan en erbij zoals vroeger? Indien u mij niet gelooft, kom dan eens af naar onze traditionele Europascouts! |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
|
![]() Ik hou het op het feit dat je niet van de slimste moet zijn om op die manier te paraderen en het nog serieus nemen tezelfdertijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
|
![]() Niks aan te doen uiterst rechts breekt overal door. Spijtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet, hoor. Denkt u hetzelfde bij volgende beelden. Van de Europascouts, mocht u het niet weten:
http://agse.hl.free.fr/photos/we-fid-06/baussant1.jpg http://data1.blog.de/media/568/357568_177f5f22ff_m.jpg Of hier, van mijn lievelingsafdeling in Frankrijk: http://www.riaumont.net./scoutisme/u...b82f2aecc042a0 Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 augustus 2007 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
|
![]() ik heb ook in die organisatie gezeten. Geloof me: nooit meer!
Omdat we een goeie vriendengroep waren ben ik in afdeling Leuven gebleven totdat er geen leiding meer was. Maar how zeg, als ik keek naar andere afdelingen: wat een ouwbollige belgicistische krampachtige boel was me dat zeg. Ik ken genoeg VVKSM afdelingen waar het nog aan toe gaat zoals het zou moeten: een gezonde dosis traditie, sport, en spel. Maar symboliek óm de symboliek? nee bedankt. Ooit een keer op een "belgojam" geweest (nationale bijeenkomst van alle afdelingen, en alle leeftijden). Leuven en Brugge kampten zich tegen de belgicistische houding van de top. Op een gegeven ogenblik hadden we een "menselijke toren" gemaakt en een manneke vanboven haalde een Vlaamse leeuw boven. Vanaf dat moment zijn onze afdelingen als "gevaarlijk" beschouwd. De Brugse afdeling had het jaar erop merkelijk minder leden, de gevaarlijke elementen waren weg. Btw: het Opus Dei heeft in een aantal afdelingen blijkaar ook een flinke vinger in de pap te brokken. Waarom Opus Dei? Waarom? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 augustus 2007 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel veel afdelingen van de Europascouts willen ook katholiek zijn. Trouw katholiek. Er lopen bijgevolg daar natuurlijk wat mensen rond van Opus Dei, maar ook van andere conservatieve strekkingen. Zo zijn er niet zelden kinderen van ouders die bij traditionele parochies van wijlen mgr. Lefebvre kerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
|
![]() Citaat:
Een kameraad van mij zit in de VVKS in de buurt, en daar gaat nog altijd een aalmoezenier mee en daar zingen ze nog altijd het avondlied. Meer moet dat echt niet zijn voor de scoutsbeweging vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |