Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2011, 20:18   #6621
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dan moet u het in de toekomst toch wat minder nonchalant formuleren want nu lees ik dat het uw overtuiging is dat er meer mensen zijn die iets krijgen tegen allochtonen.
Misschien moet jij wat minder nonchalant lezen.
Mijn overtuiging is dat ik ervan overtuigd ben dat het (waarom er meer mensen...) een overtuiging is en geen vraag.
Kom jij hier nog om te discussiëren?
Heb je nog wat te vertellen on-topic.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 21:08   #6622
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht

de meeste autochtonen krijgen iets tegen allochtonen omdat ze persoonlijk of dat iemand in hun familiekring/kennissenkring heeft mogen 'genieten' van deze verrijkers
de meeste van deze feiten haalt zelfs de media (of politie) niet...
Klopt volledig!

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 maart 2011 om 21:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 21:32   #6623
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk ook dat sommige autochtonen iets krijgen tegen allochtonen omdat die autochtonen selectief zijn (samen met de media).
Daarom ook dat men dit onding in het leven riep.


Citaat:
AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN
Deze Aanbevelingen zijn in 1994 door de AVBB in samenwerking met het Centrum voor Racismebestrijding op papier gezet na uitgebreid media-onderzoek. De Aanbevelingen hebben niet het karakter van formeel deontologische normen, wat niet belet dat de Raad voor Deontologie van de AVBB ze desgevallend wel in zijn beoordelingen betrekt.
Blijft alleen nog de vraag waarom?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 21:40   #6624
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daarom ook dat men dit onding in het leven riep.

Blijft alleen nog de vraag waarom?
Dit onding wordt toch niet opgevolgd.
Waarom kom jij daar zo dikwijls mee af?
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...88c67166f5a81e

Jij bent de tweede die mijn post citeert; en hetzelfde stuk weglaat bij het citeren. Waarom? Is het te onwelvoeglijk?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 22:07   #6625
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit onding wordt toch niet opgevolgd.
Is het daarom dat men steeds de term 'jongeren' gebruikt om de daders van straatcriminaliteit te duiden?
En daarmee weten we nog altijd niet waarom de berichtgeving over allochtonen zou moeten verschillen tgo de berichtgeving over autochtonen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 22:13   #6626
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En daarmee weten we nog altijd niet waarom de berichtgeving over allochtonen zou moeten verschillen tgo de berichtgeving over autochtonen.
Misschien eens een tijdje overschakelen op berichtgeving door 'allochtonen' voor 'allochtonen'; Weer eens iets anders als de plattelandsberichtgeving die nu tot ons komt.
Maar daar hebben de witte 'anti-racisten' van de VRT nooit zoveel zin in (om plaats te maken).
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 22:19   #6627
Pilleke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 630
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Misschien eens een tijdje overschakelen op berichtgeving door 'allochtonen' voor 'allochtonen';
Nee, liever niet.

Citaat:
Weer eens iets anders als de plattelandsberichtgeving die nu tot ons komt.
Maar daar hebben de witte 'anti-racisten' van de VRT nooit zoveel zin in (om plaats te maken).
Koop een schotelantenne en stem af op Tévé Rif.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 22:22   #6628
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Is het daarom dat men steeds de term 'jongeren' gebruikt om de daders van straatcriminaliteit te duiden?
En daarmee weten we nog altijd niet waarom de berichtgeving over allochtonen zou moeten verschillen tgo de berichtgeving over autochtonen.
Ik zou niet weten waarom dit zou moeten verschillen.
Of het nu een allochtoon of een autochtoon is, die een molotovcocktail in de rechtbank in Kortrijk smijt. De berichtgeving zou niet moeten verschillen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 23:06   #6629
Pilleke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom dit zou moeten verschillen.
Of het nu een allochtoon of een autochtoon is, die een molotovcocktail in de rechtbank in Kortrijk smijt. De berichtgeving zou niet moeten verschillen.
Ik zou niet weten waarom de achtergrond verzwegen zou moeten worden.

Allochtonen, vooral moslimallochtonen, blijven zich van generatie op generatie als allochtonen gedragen, ze benadrukken hun apartheid door hun integratieonwil en door hun opdringere religieuze provocaties en/of hun opvallend vastklampen aan de cultuur van hun heimweeland. Mits ze zelf aandringen op hun apartheid, moet de lijn gewoon doorgetrokken worden. Als ze om subsidies bedelen doen ze dat ook in hun hoedanigheid van allochtoon.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 23:22   #6630
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De berichtgeving zou niet moeten verschillen.
Mensen weten dat tegenwoordig al op voorhand, de berichtgeving is enkel bevestiging.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 01:57   #6631
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Klopt volledig!
Hieronder een algemene bewering (ook mijn overtuiging);
Alleen een stomme mens (een klassieke debiel liever) kan iets tegen allochtonen in het algemeen krijgen doordat hij/zij of iemand in zijn/haar familie- of kennissenkring problemen heeft (gehad) met een allochtoon of misschien met enkele allochtonen zelfs.

De meeste autochtonen zijn zeker niet stom (wel slim) en geen debielen (wel verstandige mensen). Dus ja.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 maart 2011 om 02:06.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 02:36   #6632
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Openingspost; blijft steeds onbeantwoord; al je andere beweringen zijn nutteloos.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5849
Ik denk niet dat u kunt opleggen wie uw vragen moet beantwoorden, ze waren niet aan mij gericht, ik voel me dus niet aangesproken.

Mijn bewering is helemaal niet nutteloos, integendeel, het gaat over gedrag wat als storend, agressief en bedreigend wordt ervaren, daarom neemt afkeer toe, met " overtuiging" heeft dat niets te maken;
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 02:42   #6633
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk niet dat u kunt opleggen wie uw vragen moet beantwoorden, ze waren niet aan mij gericht, ik voel me dus niet aangesproken.
Die vragen waren gerecht aan iedereen die met de overtuiging van de topicstarter akkoord is.

Citaat:
Mijn bewering is helemaal niet nutteloos, integendeel, het gaat over gedrag wat als storend, agressief en bedreigend wordt ervaren, daarom neemt afkeer toe, met " overtuiging" heeft dat niets te maken;
Jawel.
En daarom wil je (en kun je) mijn vragen niet beantwoorden.
Vragen worden gesteld met het doel om antwoord erop te krijgen. De topicstarter stelt geen vraag... ik - wel ! Anders zou ik zelf mijn vragen beantwoorden.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 03:37   #6634
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hieronder een algemene bewering (ook mijn overtuiging);
Alleen een stomme mens (een klassieke debiel liever) kan iets tegen allochtonen in het algemeen krijgen doordat hij/zij of iemand in zijn/haar familie- of kennissenkring problemen heeft (gehad) met een allochtoon of misschien met enkele allochtonen zelfs.

De meeste autochtonen zijn zeker niet stom (wel slim) en geen debielen (wel verstandige mensen). Dus ja.
Waar heb ik gezegd dat allochtonen dom of debiel zijn?

En het is totaal begrijpelijk en menselijk dat mensen iets tegen allochtonen hebben als je vrijwel dagdagelijks 'fait diverkes' leest.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze allemaal zo zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 03:46   #6635
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat allochtonen dom of debiel zijn?
Ik spreek over je "klopt volledig" omtrent het gelul van Dixie over "de meeste autochtonen".
-
Verder;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En het is totaal begrijpelijk en menselijk dat mensen iets tegen allochtonen hebben als je vrijwel dagdagelijks 'fait diverkes' leest.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze allemaal zo zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hieronder een algemene bewering (ook mijn overtuiging);
Alleen een stomme mens (een klassieke debiel liever) kan iets tegen allochtonen in het algemeen krijgen doordat hij/zij of iemand in zijn/haar familie- of kennissenkring problemen heeft (gehad) met een allochtoon of misschien met enkele allochtonen zelfs.

De meeste autochtonen zijn zeker niet stom (wel slim) en geen debielen (wel verstandige mensen). Dus ja.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 maart 2011 om 03:47.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 08:36   #6636
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Mensen weten dat tegenwoordig al op voorhand, de berichtgeving is enkel bevestiging.
(Onbepaald meervoud) mensen zijn inderdaad bevooroordeeld. En de pers vertelt wat ze willen horen.
Vergelijk de berichtgeving en beoordeling van de aanslag in het gerechtsgebouw in Kortrijk en de moord op de rechter en griffier in Brussel.

Alle 2 mannen die doorsloegen; alle 2 mannen die ontgoocheld waren in het "systeem" en wrok koesterden.
Bij de ene ligt het aan zijn opvoeding, cultuur,... de andere heeft psychologische problemen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 maart 2011 om 08:38.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 10:39   #6637
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
(Onbepaald meervoud) mensen zijn inderdaad bevooroordeeld. En de pers vertelt wat ze willen horen.
Vergelijk de berichtgeving en beoordeling van de aanslag in het gerechtsgebouw in Kortrijk en de moord op de rechter en griffier in Brussel.

Alle 2 mannen die doorsloegen; alle 2 mannen die ontgoocheld waren in het "systeem" en wrok koesterden.
Bij de ene ligt het aan zijn opvoeding, cultuur,... de andere heeft psychologische problemen
.
een (poging tot ) brandstichting en een dubbele koelbloedige moord op dezelfde lijn zetten om het zogenaamde racisme van de pers aan te kunnen klagen..u hoeft niet beschaamd te zijn ik ben het al in uw plaats..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 10:59   #6638
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En de pers vertelt wat ze willen horen.
Alles wat er gebeurt kan je dus in de pers terugvinden? Mensen weten dat de politie nutteloos en traag is, klachten neerleggen gebeurt slechts in een klein deel van de gevallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vergelijk de berichtgeving en beoordeling
Dat constant ontwijk/vergelijk van mensen die ten aller tijde politiek correct willen zijn is inderdaad een van de redenen waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen. Misschien naast de media en realiteit een van de sterkste factors.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 5 maart 2011 om 10:59.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 12:47   #6639
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als een allochtoon zegt dat meer mensen iets krijgen tegen allochtonen dan rijdt hij tegen zijn eigen kar. Simpel!
Dat is gewoon een vaststelling...heeft niets met tegen mijn kar rijden te maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 13:19   #6640
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Alles wat er gebeurt kan je dus in de pers terugvinden? Mensen weten dat de politie nutteloos en traag is, klachten neerleggen gebeurt slechts in een klein deel van de gevallen.


Dat constant ontwijk/vergelijk van mensen die ten aller tijde politiek correct willen zijn is inderdaad een van de redenen waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen. Misschien naast de media en realiteit een van de sterkste factors.
Spijtig dat je steevast mijn argumentatie weglaat.

Alle 2 mannen die doorsloegen; alle 2 mannen die ontgoocheld waren in het "systeem" en wrok koesterden.
Bij de ene ligt het aan zijn opvoeding, cultuur,... de andere heeft psychologische problemen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 maart 2011 om 13:19.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be