Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 14:24   #6641
Kpax
Lokaal Raadslid
 
Kpax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Locatie: Ergens in Helvetië
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
andersom kan ook ooit eens gebeuren hé en ik durf niet te denken aan wat de gevolgen zijn indien er een machtverschuiving komt in de wereld waardoor israel alleen komt te staan in die regio. en dat al die islam handen vrije hand krijgen om hun wraak van dit beleid te voltooien.
ik denk dat de duitse holocaust een vakantieoord geweest geweest zal zijn vergeleken met wat de moslims de joden wel niet willen aan doen voor al deze agressie en haat campagnes van israel
Israel heeft al een paar keer een oorlog van "allen tegen een" in het Midden Oosten overleefd. Onderschat die lui niet.

Citaat:
maar nogmaals recht op verdediging ? ja volledig mee eens maar de manier waarop dit gebeurt is uitermate belangrijk.
Het heeft weinig zin het recht op zelfverdediging te erkennen, zonder daarbij het recht te erkennen dat effectief te doen.

Het is alsof je iemand wel de toestemming geeft van een brand te blussen, maar er mag geen water gebruikt worden.
__________________
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:17   #6642
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
over het recht op zelfverdediging van israël daar heb ik geen problemen mee maar op de manier hoe ze zich verdedigen daar heb ik wel grote vraagtekens bij en kritiek op.
Ik vind niet dat het doel heiligt de middelen dus met andere woorden niet alles mag worden toegestaan.
En niet omdat ik voor de terroristen ben, integendeel ik ben juist voor het welzijn van elke israëlische burger maar niet enkel diegene die nu leven maar ook diegene die in de toekomst daar een veilig en stabiel leven willen leiden en daar gaat het mij vooral om.

iedereen kent het gezegde je oogst wat je zaait en zeker als het gaat om oorlogsgeweld en alles wat er bij hoort.

Men moet in israël eens gaan nadenken naar de toekomst toe want stel dat de VS zijn superieure economische en militaire macht ooit eens verliest en niet meer in staat zal zijn om israël zowel militair als economisch te steunen?? en ik zeg niet dat dit ooit gebeurt maar als dit gebeurt denk je dat de islam wereld dit huidig agressief beleid van israël zomaar vergeet en vergeeft??
recht op zelfverdediging? ja volledig mee eens maar er zijn andere manieren om tot een vreedzame oplossing te komen.
En indien ze zo blijven doordoen dan zullen ze ooit een 2de joodse holocaust krijgen indien de islam wereld vrij spel krijgt en israel alleen komt te staan.
Slappe praat.Alle middelen zijn gerectvaardigd.Het zijn de arabieren die al tientallen jaren voor het geweld gekozen hebben.Ze moeten maar de gevolgen van hun keuze dragen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:27   #6643
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Slappe praat.Alle middelen zijn gerectvaardigd.Het zijn de arabieren die al tientallen jaren voor het geweld gekozen hebben.Ze moeten maar de gevolgen van hun keuze dragen.
Dus in uw ogen zouden alle ex kolonies van de veel europese landen met alle middelen een rechtvaardige oorlog beginnen tegen hun vroegere heersers want toen waren het wij die onnodige voor geweld kozen en deze volkeren onderdrukte, uitbuiten en misbruikte.
Wat u vertelt zorgt enkel voor nog meer geweld en meer haat.

en het conflict in het midden-oosten word in stand gehouden door beide partijen en beide vechthanen hebben schuld aan dit langdurig conflict
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 15:45   #6644
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Toen Egypte tegen Israel zei: "Laten we vrede sluiten" sloot Israel vrede met Egypte.
idd. Zowel Begin als Sadat waren in de wereld gekend als Havikken, maar toch stonden ze samen op het gras aan het witte huis.
Sadat moest zijn daad bekopen met zijn leven (doodgeschoten door zijn "broeders")
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 11:40   #6645
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Olmert: "Oorlog in Libanon was voorbereid"

Ehud Olmert.De Israëlische premier Ehud Olmert heeft voor een commissie bevestigd dat de manier waarop de oorlog in Libanon in de zomer van 2006 verlopen is, maanden voordien goedgekeurd was en dat het niet ging om improvisatie. Dat heeft de Israëlische krant Haaretz bekendgemaakt. Olmert verscheen op 1 februari voor de officiële commissie die belast is met het onderzoek naar het falen van de oorlog tegen de Hezbollah in Libanon afgelopen zomer.

Volgens Haaretz gaf Olmert in maart 2006 groen licht voor een aanvalsplan in Libanon in het geval Hezbollah Israëlische soldaten zou ontvoeren. De premier spreekt daarmee de kritiek tegen dat hij zich zonder voorbereiding in een oorlog gestort was na de ontvoering door Hezbollah van twee Israëlische soldaten op 12 juli 2006.

De oorlog eindigde na iets meer dan een maand, met meer dan 1.000 doden, grote verwoestingen in Libanon en onophoudelijke raketbeschietingen op het noorden van Israël - zonder dat Israël er in geslaagd was Hezbollah te verslaan.

De conclusies van de commissie kondigen zich cruciaal aan voor de toekomst van Olmert aan het hoofd van de reeds door verschillende schandalen geteisterde regering. De commissie zal de komende weken haar voorlopige conclusies neerleggen. (belga)
dus hij geeft toestemming aan het leger om Libanon binnen te vallen indien Hezbollah soldaten ontvoert... en een paar maanden later verdwijnen inderdaad een paar soldaten en start de oorlog???

ik denk dat Olmert, naast het leger bevelen Libanon binnen te vallen, aan Hezbollah vriendelijk gevraagd heeft om een paar van zijn soldaten te ontvoeren...

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 maart 2007 om 11:40.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 11:41   #6646
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

van www.demorgen.be
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 11:44   #6647
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

De Belgen horen ook niet thuis in Libanon?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 13:58   #6648
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
dus hij geeft toestemming aan het leger om Libanon binnen te vallen indien Hezbollah soldaten ontvoert... en een paar maanden later verdwijnen inderdaad een paar soldaten en start de oorlog???

ik denk dat Olmert, naast het leger bevelen Libanon binnen te vallen, aan Hezbollah vriendelijk gevraagd heeft om een paar van zijn soldaten te ontvoeren...
Steeds weer diezelfde verdraaiing van de feiten.

1) Israel trekt zich eenzijdig en volledig terug uit Libanon, met felicitaties van de VN.

2) Hezbollah valt Israel aan (een patrouille binnen Israel), vermoordt 8 soldaten van de patrouille en ontvoert er 2.

3) Israel valt Libanon aan en bombardeert Hezbollah posities in het Zuiden.

4) Hezbollah vuurt raketten op Israel (zie foto onder) op dorpen en steden van het noorden tot bij Haifa.

5) De oorlog bestaat uit Israelische bombardementen op Zuid-Libanon gevolgd door een grondoffensief (aan de ene kant) en raketten van Hezbollah op Israel (aan de andere kant).

Er worden ongeveer 5000 raketten op Israel afgevuurd en een 8000-tal bommen op Libanon gedropt.
Zuid-Libanon kent een exodus naar het noorden, Noord Israel een exodus naar het zuiden alsook leven in bunkers.

Beide kanten kennen doden en materiële schade. Maar gezien de schade en het aantal doden in Libanon groter is, en gezien de eenzijdigheid van de pers, hebben velen slechts oog en oor voor de Libanese problemen.

Maar het belangrijkste mag je nooit vergeten : Hezbollah, een Libanese regeringspartij, is de oorlog begonnen, en heeft daarna met veel peha zelfs gemeend de oorlog te hebben gewonnen. Waarom klagen ze nu?

Betreffende de dramatische dood van de Belgische soldaten : het is een spijtig ongeval met hun pantserwagen, wat nooit had mogen gebeuren.
Mijn medeleven gaat naar hun nabestaanden.
Maar een ongeval is rap gebeurd.

.



Met tientallen raketten op Israëlische steden en dorpen heeft de
shi’itische terroristenbeweging Hezbollah gereageerd op het Israëlische
offensief in Zuid-Libanon na de aanval door Hezbollah op een Israëlische patrouille in Israel.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 maart 2007 om 14:00.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:08   #6649
Needles
Burger
 
Needles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2006
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Slappe praat.Alle middelen zijn gerectvaardigd.Het zijn de arabieren die al tientallen jaren voor het geweld gekozen hebben.Ze moeten maar de gevolgen van hun keuze dragen.
Eens zien hoe jij zou reageren als hier plots een bevolkingsgroep aankomt, die beweert dat zij 2000 jaar geleden daar woonden waar jij nu woont.
Dat je mag opkrassen naar een vluchtingkamp.
Ik denk dat hier ook probleempjes zouden zijn, mocht er een groep Britten terugkomen en onze gronden opeisen...
__________________
"Tempus te citius quam oratio deficiet"
Needles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:13   #6650
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Eens zien hoe jij zou reageren als hier plots een bevolkingsgroep aankomt, die beweert dat zij 2000 jaar geleden daar woonden waar jij nu woont.
Dat je mag opkrassen naar een vluchtingkamp.
Ik denk dat hier ook probleempjes zouden zijn, mocht er een groep Britten terugkomen en onze gronden opeisen...
Ik ben geen arabier,noch een jood dus ik trek partij voor degene die het meest respect verdient en dat zijn duidelijk niet de arabieren.De joden mogen alles wat ze gepakt hebben,houden.De arabieren hebben grond genoeg.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:14   #6651
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Steeds weer diezelfde verdraaiing van de feiten.

1) Israel trekt zich eenzijdig en volledig terug uit Libanon, met felicitaties van de VN.

2) Hezbollah valt Israel aan (een patrouille binnen Israel), vermoordt 8 soldaten van de patrouille en ontvoert er 2.

3) Israel valt Libanon aan en bombardeert Hezbollah posities in het Zuiden.

4) Hezbollah vuurt raketten op Israel (zie foto onder) op dorpen en steden van het noorden tot bij Haifa.

5) De oorlog bestaat uit Israelische bombardementen op Zuid-Libanon gevolgd door een grondoffensief (aan de ene kant) en raketten van Hezbollah op Israel (aan de andere kant).

Er worden ongeveer 5000 raketten op Israel afgevuurd en een 8000-tal bommen op Libanon gedropt.
Zuid-Libanon kent een exodus naar het noorden, Noord Israel een exodus naar het zuiden alsook leven in bunkers.

Beide kanten kennen doden en materiële schade. Maar gezien de schade en het aantal doden in Libanon groter is, en gezien de eenzijdigheid van de pers, hebben velen slechts oog en oor voor de Libanese problemen.

Maar het belangrijkste mag je nooit vergeten : Hezbollah, een Libanese regeringspartij, is de oorlog begonnen, en heeft daarna met veel peha zelfs gemeend de oorlog te hebben gewonnen. Waarom klagen ze nu?

Betreffende de dramatische dood van de Belgische soldaten : het is een spijtig ongeval met hun pantserwagen, wat nooit had mogen gebeuren.
Mijn medeleven gaat naar hun nabestaanden.
Maar een ongeval is rap gebeurd.

.



Met tientallen raketten op Israëlische steden en dorpen heeft de
shi’itische terroristenbeweging Hezbollah gereageerd op het Israëlische
offensief in Zuid-Libanon na de aanval door Hezbollah op een Israëlische patrouille in Israel.
Dit lijkt mij inderdaad een correcte analyse/weergave van de feiten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:16   #6652
Needles
Burger
 
Needles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2006
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Ik ben geen arabier,noch een jood dus ik trek partij voor degene die het meest respect verdient en dat zijn duidelijk niet de arabieren.De joden mogen alles wat ze gepakt hebben,houden.De arabieren hebben grond genoeg.
I rest my case....
__________________
"Tempus te citius quam oratio deficiet"
Needles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:17   #6653
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Eens zien hoe jij zou reageren als hier plots een bevolkingsgroep aankomt, die beweert dat zij 2000 jaar geleden daar woonden waar jij nu woont.
Dat je mag opkrassen naar een vluchtingkamp.
Ik denk dat hier ook probleempjes zouden zijn, mocht er een groep Britten terugkomen en onze gronden opeisen...
Er hebben altijd joden in Israël gewoond.



Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:21   #6654
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
I rest my case....
Ik heb een gezond respect voor het recht van de sterkste en meest vastberadene. Gij dus niet.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 14:51   #6655
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Steeds weer diezelfde verdraaiing van de feiten.

1) Israel trekt zich eenzijdig en volledig terug uit Libanon, met felicitaties van de VN.

2) Hezbollah valt Israel aan (een patrouille binnen Israel), vermoordt 8 soldaten van de patrouille en ontvoert er 2.

3) Israel valt Libanon aan en bombardeert Hezbollah posities in het Zuiden.

4) Hezbollah vuurt raketten op Israel (zie foto onder) op dorpen en steden van het noorden tot bij Haifa.

5) De oorlog bestaat uit Israelische bombardementen op Zuid-Libanon gevolgd door een grondoffensief (aan de ene kant) en raketten van Hezbollah op Israel (aan de andere kant).

Er worden ongeveer 5000 raketten op Israel afgevuurd en een 8000-tal bommen op Libanon gedropt.
Zuid-Libanon kent een exodus naar het noorden, Noord Israel een exodus naar het zuiden alsook leven in bunkers.

Beide kanten kennen doden en materiële schade. Maar gezien de schade en het aantal doden in Libanon groter is, en gezien de eenzijdigheid van de pers, hebben velen slechts oog en oor voor de Libanese problemen.

Maar het belangrijkste mag je nooit vergeten : Hezbollah, een Libanese regeringspartij, is de oorlog begonnen, en heeft daarna met veel peha zelfs gemeend de oorlog te hebben gewonnen. Waarom klagen ze nu?

Betreffende de dramatische dood van de Belgische soldaten : het is een spijtig ongeval met hun pantserwagen, wat nooit had mogen gebeuren.
Mijn medeleven gaat naar hun nabestaanden.
Maar een ongeval is rap gebeurd.

.



Met tientallen raketten op Israëlische steden en dorpen heeft de
shi’itische terroristenbeweging Hezbollah gereageerd op het Israëlische
offensief in Zuid-Libanon na de aanval door Hezbollah op een Israëlische patrouille in Israel.

Ik kan me voor een stuk vinden in je standpunten. De oorlog is een spijtige zaak en is voor een groot deel een schuld van de Libanezen zelf, maar wat is de reden van de Belgische aanwezigheid in Libanon? Juist ja, Clusterbommen en daarvoor is er maar 1 schuldige. Dat is Israel. De mensen die de verspreiding van die Clusterbommen bevolen hebben moeten naar mijn mening terechtstaan voor misdaden tegen de mensheid.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:39   #6656
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik kan me voor een stuk vinden in je standpunten. De oorlog is een spijtige zaak en is voor een groot deel een schuld van de Libanezen zelf, maar wat is de reden van de Belgische aanwezigheid in Libanon? Juist ja, Clusterbommen en daarvoor is er maar 1 schuldige. Dat is Israel. De mensen die de verspreiding van die Clusterbommen bevolen hebben moeten naar mijn mening terechtstaan voor misdaden tegen de mensheid.
daar ben ik het dus niet mee eens. Want, zo blijkt, de Israelische machthebbers hebben maanden op voorhand een offensief gepland. Als het die ontvoering van die soldaten niet was, dan hadden ze wel een ander excuus gebruikt om Libanion binnen te vallen. Het zijn de israelische machthebbers die uit zijn op confrontatie.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:40   #6657
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik kan me voor een stuk vinden in je standpunten. De oorlog is een spijtige zaak en is voor een groot deel een schuld van de Libanezen zelf, maar wat is de reden van de Belgische aanwezigheid in Libanon? Juist ja, Clusterbommen en daarvoor is er maar 1 schuldige. Dat is Israel. De mensen die de verspreiding van die Clusterbommen bevolen hebben moeten naar mijn mening terechtstaan voor misdaden tegen de mensheid.
Israël had goede redenen om zuid-libanon te satureren met clusterbommen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:40   #6658
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik kan me voor een stuk vinden in je standpunten. De oorlog is een spijtige zaak en is voor een groot deel een schuld van de Libanezen zelf, maar wat is de reden van de Belgische aanwezigheid in Libanon? Juist ja, Clusterbommen en daarvoor is er maar 1 schuldige. Dat is Israel. De mensen die de verspreiding van die Clusterbommen bevolen hebben moeten naar mijn mening terechtstaan voor misdaden tegen de mensheid.
Het gebruik van clusterbommen door Israël in de oorlog tegen Libanon is helaas volledig legitiem. Daardoor kunnen de Israeli's onmogelijk vervolgd worden voor misdaden tegen de mensheid.

Wat moet gebeuren is de productie, de financiering, het bezit en uiteraard het gebruik van clusterbommen strafbaar maken, volledig verbieden op internationaal niveau. Hetzelfde voor alle soorten landmijnen.

Maar enkel en alleen Israël laten opdraaien voor de gevolgen van het gebruik van clusterbommen is totaal oneerlijk en bijgevolg ook onaanvaardbaar. Dit is iets wat we allemaal samen moeten doen, met alle menselijke regeringen van de planeet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:46   #6659
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het gebruik van clusterbommen door Israël in de oorlog tegen Libanon is helaas volledig legitiem. Daardoor kunnen de Israeli's onmogelijk vervolgd worden voor misdaden tegen de mensheid.

Wat moet gebeuren is de productie, de financiering, het bezit en uiteraard het gebruik van clusterbommen strafbaar maken, volledig verbieden op internationaal niveau. Hetzelfde voor alle soorten landmijnen.

Maar enkel en alleen Israël laten opdraaien voor de gevolgen van het gebruik van clusterbommen is totaal oneerlijk en bijgevolg ook onaanvaardbaar. Dit is iets wat we allemaal samen moeten doen, met alle menselijke regeringen van de planeet.

Paulus.
Als het gebruik legitiem was dan is er geen reden om het gebruik strafbaar te stellen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:49   #6660
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
daar ben ik het dus niet mee eens. Want, zo blijkt, de Israelische machthebbers hebben maanden op voorhand een offensief gepland. Als het die ontvoering van die soldaten niet was, dan hadden ze wel een ander excuus gebruikt om Libanion binnen te vallen. Het zijn de israelische machthebbers die uit zijn op confrontatie.
Denk je nu echt dat bijvoorbeeld Rusland geen militaire plannen hebben mochten ze worden aangevallen vanuit welke windstreek dan ook?

Denkt u dat de VS geen militaire plannen hebben mochtyen ze bijvoorbeeld opnieuw aangevallen worden door Japan?

Denkt u dan de NAVO geen militaire plannen klaar heeft mocht de USSR plots aan uitbreiding denken?

Het is volkomen normaal dat alle mogelijke scenario's worden voorbereid door het leger. Dat is een deel van haar taak.

Uitlokking is wat anders. Dat is wat de Hezbollah gedaan heeft. Goed wetende Hoe Israël ging reageren (er waren op dat moment pas ook twee militairen ontvoerd in de Gazastrook) hebben ze 8 militairen gedood en 2 ontvoerd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be