![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb ik inderdaad meer bewondering voor mijn schoonma, 81 jaar. Die heeft ons vorige weekend uitgenodigd (nog net op tijd voor de lockdown) omdat ze nood had om wat familie te zien. Wij hebben wel goed opgelet de week daarvoor, maar 't was toch riskant ; ze zegde echter dat ze van die paar goeie jaren die haar restten, nog wilde profiteren, en als ze van corona moest dood gaan, dat niet erger was dan van een andere doodsoorzaak die toch zal komen, dat dat geen reden was om niet te genieten van wat nog kon, in tegendeel.
Nikske masker en zo. We hebben wel nagelaten van haar te knuffelen, maar dat was het dan ook. Voor de rest totaal normaal gedaan die paar dagen dat we bij haar zijn gaan logeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6742 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zij wil niet wegkwijnen in eenzaamheid maar tenminste nog wat levenskwaliteit hebben. Ze let op, maar weigert toe te geven aan de paniek.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6744 |
Minister-President
|
![]() Mijn ouders isoleren hun wel al volle 6 maanden, maar gisteren zei mijn moeder plots. We gaan begot wel skien met carnaval, da ze men klote kussen anders. (we gaan elk jaar met alle ganse familie samen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet alleen niet waarom ze dan betalen om hen te begeleiden en om hen de kennis van overleven in bossen en veld aan te leren. Ik weet dan wel niet wie al die kampeerspullen koopt in al de winkels. Ik weet dan wel niet waarom ze vechten om op de jeugdkampen ingeschreven te geraken. Ik weet dan wel niet voor wie alle gemeenten al die sportveldjes zetten. Ik weet dan wel niet waarom ze aan alle vijvers en kanalen controle uitvoeren op illegale zwemmers. Ik weet dan wel niet waarom ik de jongeren leer hoe ze bepalingen letterlijk moeten nemen. Van de zomer nog met meer dan 30 jongeren in verschillende vijvers gaan snorkelen, want zwemmen is er verboden. En als het de jongeren niet zijn die het fruit van de bomen plukken bij mijn zuster en mij, dan moet ik dringen enkele Mechelse schepers gaan aanschaffen, want dat fruit is niet bedoeld voor de egocentrische generatie. Straks krijg ik nog enkele processen aan mijn broek, omdat ze als +70jarige uit een boom zijn gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo dat er stoere mensen zijn zo blijft de eventuele hulp voorbehouden aan mensen die er niet hun klote aan wrijven. Maar pas op .....ik weet niet als ge begint te stikken of ge dan nog zo stoer zult zijn ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 oktober 2020 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6747 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6748 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is dat momenteel niet afgeraden of aan banden gelegd. Gaan skiën met gans de familie en of kennissen is dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijden veranderen maar mensen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6750 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan triage begrijpen in geval van grote ramp waar mensen zodanig gekwetst zijn dat hun kans op overleven nihil is. Gaan triages doen in geval van een pandemie op basis van ouderdom vind ik god spelen of een wansmaak van beslissen over leven en dood. Die 80 jarige heeft evenveel recht op leven als een 20 jarige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6752 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan vind ik als die 80 jarige gans zijn leven hard gewerkt heeft prioriteit moet hebben op een jongere die niet gaat werken en teert op de OCMW. Zo kan iedereen zijn prioriteiten beginnen instellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6755 |
Minister-President
|
![]() Nogal wiedes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6756 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet dus ik kan het niet raden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6758 |
Minister-President
|
![]() Als je met jongere bedoeld iemand die 60 jaar is en zn hele leven geen kloten gedaan heeft buiten geparasiteerd zou ik uw volstandig gelijk geven. Een jongeren van 20 kan nog niet lang op OCMW zijn en die zou ik toch nog een kans geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bedrag dat voor een behandeling uitgetrokken wordt gemiddeld wordt ook beoordeeld op het aantal levensjaren dat het kan redden, en mag daar 40 000 Euro per levensjaar voor kosten. Maar "triage" wil zeggen dat ge moet kiezen. Ge kunt er maar 1 verzorgen en ze liggen daar alletwee. Dewelke kiest ge ? Ge doet uiteraard geen triage als er genoeg is voor iedereen. De vraag is: als ge er maar 1 kunt verzorgen, dewelke ? Well, dat is eigenlijk simpel he: het meeste levensjaren redden. Dat is MEESTAL de jongste. Niet altijd: het kan zijn dat die jongste in een veel slechtere toestand is en dat de kans om erdoor te komen kleiner is. Bijvoorbeeld: als ene van 20 jaar 20% kans heeft om door IC te komen, en een 60-jarige 100% kans, dan gaan we 0.2 * 60 doen, dus 12 jaar voor die jongere, en 25 jaar voor die 60-jarige. Dan kiezen we de 60-jarige. Maar mijn punt was dat we vroegen aan 60+ om zich te beschermen en geen contacten te hebben. Als die dat toch willen, dan moeten ze maar aanvaarden dat ze door het extra risico dat ze nemen, en de "onwelvoeglijkheid" van hun actie, systematisch aanvaarden van bij triage geweigerd te worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2020 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |