Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2009, 09:22   #661
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Utrecht ligt niet in Holland ,maar oke een kleine vergissing mag.
Als ik het goed begrijp ,ben je vroeger een dagje in Amsterdam en Rotterdam geweest ,niet de laatste jaren en niet in andere steden.
Dus Holland ken je niet.
Wees daarom wijzer en ga hier niets meer over Holland en Hollanders vertellen.

Met 'Holland' bedoel ik de 'Hollandse republiek'. En met 'Hollanders' bedoel ik de 'Nederlanders, zoals dat bij ons in Limburg gebruikelijk is. En niet alleen in Limburg trouwens.

Ik herhaal: ik woon sinds mijn geboorte naast de Nederlanders, ik spreek regelmatig met Nederlanders, ik ken de Hollanders. En het zijn dezelfde niet als de mensen van bij ons. Meer nog, er zijn in de loop der tijden relatief veel Noorderlingen afgezakt naar Limburg. En die pik 'je' er zo uit.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2009 om 09:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:23   #662
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet zich beter informeren. De inwoners van de nu Nederlandse steden met 'grote besturen' (Roermond, Sittard, Geleen, Weert, enz), zoals men dat toen noemde, kozen in 1830 partij voor het nieuwbakken België. Zij wilden dus af van het protestantse Holland. Wat begrijpelijk is. Limburg in zijn geheel was diep katholiek. Had men 'uw' Limburgers laten kiezen, dan waren ze nu bij België.

Wikipedia:

"In 1830 sloot geheel Limburg, met uitzondering van Maastricht en Mook, waar Nederlandse garnizoenen waren gelegerd, zich aan bij de Belgische Revolutie. De tijdelijke hoofdstad werd Hasselt. In 1831 werd in het Verdrag der XXIV artikelen, dat het definitieve grensverloop tussen Nederland en de nieuwe Belgische staat vastlegde, bepaald dat het oostelijk deel van Limburg naar Nederland zou terugkeren en tevens als hertogdom bij de Duitse Bond zou worden aangesloten, ter compensatie voor het verlies van westelijk Luxemburg. België zou ter compensatie recht krijgen op een verkeersverbinding door Nederlands Limburg naar Duitsland, de latere IJzeren Rijn. Koning Willem I bleef zich lang tegen de Belgische afscheiding verzetten, maar aanvaardde het verdrag uiteindelijk in 1839. Sindsdien is Limburg gesplitst in een Belgisch en een Nederlands deel. Onder de bevolking ontstond in 1838 nog een protestbeweging tegen de splitsing en tegen aansluiting van oostelijk Limburg bij Nederland, maar die haalde niets uit."

Als je nu in Nederlands Limburg komt, ziet het er welvarend uit met energieke en vrolijke mensen.
Blijkbaar hebben deze limburgers in Nederland het goed getroffen na 1830.
Het Limburgse deel daarentegen, is door de Franse overheersing achter gebleven en oogt weinig dynamisch.Er zijn ook weinig toeristen in vergelijking met Nederlands Limburg.
Hoe zou dat komen?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:26   #663
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Als je nu in Nederlands Limburg komt, ziet het er welvarend uit met energieke en vrolijke mensen.
Blijkbaar hebben deze limburgers in Nederland het goed getroffen na 1830.
Het Limburgse deel daarentegen, is door de Franse overheersing achter gebleven en oogt weinig dynamisch.Er zijn ook weinig toeristen in vergelijking met Nederlands Limburg.
Hoe zou dat komen?
U bent weer clichématig bezig. Dus zal ik ook maar clichématig antwoorden. Bij ons zijn het ook vrolijke mensen en energie mensen. Er zijn nooit zoveel huizen gebouwd bij ons in Limburg als de laatste 15 jaar. Helaas, zou ik bijna zeggen, want veel natuurschoon heeft moeten sneuvelen. En waar mensen kunnen bouwen, gaat het goed. Nu met de crisis, zal dat wel wat minder worden vrees ik.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:27   #664
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Met 'Holland' bedoel ik de 'Hollandse republiek'. En met 'Hollanders' bedoel ik de 'Nederlanders, zoals dat bij ons in Limburg gebruikelijk is. En niet alleen in Limburg trouwens.

Ik herhaal: ik woon sinds mijn geboorte naast de Nederlanders, ik spreek regelmatig met Nederlanders, ik ken de Hollanders. En het zijn dezelfde niet als de mensen van bij ons. Meer nog, er zijn in de loop der tijden relatief veel Noorderlingen afgezakt naar Limburg. En die pik 'je' er zo uit.
De Hollandse Republiek is in 1795 ten einde gekomen.
U leeft in het verleden met enkele economische vluchtelingen uit Nederland om u heen, bladert wat in wikipedia enz.
Mijn advies is ,ga af en toe eens een weekje naar Holland en andere provincies van Nederland, dan kan u uw kennis bijspijkeren en meepraten.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:29   #665
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
De Hollandse Republiek is in 1795 ten einde gekomen.
U leeft in het verleden met enkele economische vluchtelingen uit Nederland om u heen, bladert wat in wikipedia enz.
Mijn advies is ,ga af en toe eens een weekje naar Holland en andere provincies van Nederland, dan kan u uw kennis bijspijkeren en meepraten.
In Limburg worden de 'Nederlanders' aangeduid met 'Hollanders'. Op vele plaatsen in ons land worden 'Nederlanders' nog altijd 'Hollanders' genoemd. Het trauma moet wel heel groot zijn geweest bij de Belgen dat deze benaming zo lang bleef standhouden. Vroeger werden ze aangduid met 'kaaskoppen'. Dat hoort men soms nog, maar niet meer zo veel. Nu, de 'Hollandse kaas' is wel lekker, dat moet ik toegeven.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2009 om 09:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:29   #666
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent weer clichématig bezig. Dus zal ik ook maar clichématig antwoorden. Bij ons zijn het ook vrolijke mensen en energie mensen. Er zijn nooit zoveel huizen gebouwd bij ons in Limburg als de laatste 15 jaar. Helaas, zou ik bijna zeggen, want veel natuurschoon heeft moeten sneuvelen. En waar mensen kunnen bouwen, gaat het goed. Nu met de crisis, zal dat wel wat minder worden vrees ik.
Weer geeft u geen antwoord om mijn vraag.
Waarom zijn er in Nl- Limburg zo veel toeristen en in Be- Limburg zo weinig?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:32   #667
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In Limburg worden de 'Nederlanders' aangeduid met 'Hollanders'. Op vele plaatsen in ons land worden 'Nederlanders' nog altijd 'Hollanders' genoemd. Het trauma moet wel heel groot zijn geweest bij de Belgen dat deze benaming zo lang bleef standhouden. Vroeger werden ze aangduid met 'kaaskoppen'. Dat hoort men soms nog, maar niet meer zo veel. Nu, de 'Hollandse kaas' is wel lekker, dat moet ik toegeven.
Waarschijnlijk komt u ook weinig in NL- Limburg ,want de Limburgers noemen zichzelf nooit Hollanders.
Bovendien als we over kennis van Holland praten, dan hebben we het niet over kennis van Limburg.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:33   #668
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Weer geeft u geen antwoord om mijn vraag.
Waarom zijn er in Nl- Limburg zo veel toeristen en in Be- Limburg zo weinig?
Omdat Nederlands Limburg ook wel eens de 'Alpen van Holland' wordt genoemd. Zeer mooie streek met heuvels en dalen en zeer pittoreske dorpjes. . Valkenburg was al een gekend in de 'belle epoque'. Men kon er toen (en nu nog altijd) alpenstokken kopen, wandelstokken. En dat allemaal hebt u ons ontnomen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 09:36   #669
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Weer geeft u geen antwoord om mijn vraag.
Waarom zijn er in Nl- Limburg zo veel toeristen en in Be- Limburg zo weinig?
Omdat Nederlands Limburg ook wel eens de 'Alpen van Holland' wordt genoemd. Zeer mooie streek met heuvels en dalen en zeer pittoreske dorpjes. Valkenburg was al een gekend toeristenoord in de 'belle epoque'. Men kon er toen (en nu nog altijd) 'alpenstokken' kopen, wandelstokken. En dat allemaal hebt u ons ontnomen. Belgisch Limburg had vroeger grote stukken natuurschoon, met uitgestrekte heidegronden (Nederlands Limburg heeft dit relatief weinig) en natuurlijke plassen, enz. Veel hiervan is verdwenen omdat door de economische 'boom' van Belgisch Limburg dit natuurschoon heeft moeten wijken. Maar toch zijn er nog vele mooie plaatsen in Belgisch Limburg. Men kan Nederlands Limburg een beetje vergelijken met de Voerstreek.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2009 om 09:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 10:14   #670
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In Limburg worden de 'Nederlanders' aangeduid met 'Hollanders'. Op vele plaatsen in ons land worden 'Nederlanders' nog altijd 'Hollanders' genoemd.
Als u goed onderzoek had gedaan had u geweten dat in Nederlands Limburg, een Hollander verschillende betekenissen heeft.

Iemand in Maastricht noemt mensen van boven Sittard al Hollanders
Iemand in Sittard weet zeker dat de Hollanders boven Roermond wonen
Kom daar in Roermond niet mee, want die zeggen dat Hollanders achter Weert wonen.

Kortom, het is meer een classificatie voor 'mensen die niet van hier zijn'. dan een serieuze geografische aanduiding waar we ethnologische conclusies aan kunnen en mogen verbinden.

Als u de term Hollander gebruikt in een discussie over regionale verschillen dan mogen wij verwachten dat u zich als respectabele gesprekspartner opstelt en dat u zich bewust bent van deze verschillen.

Hollanders wonen in het huidige Noord-, en Zuid- Holland. Iemand uit Arnhem is geen Hollander. Een Fries is OOK geen Hollander. En iemand uit Roermond is ook géén Hollander.
Wel Nederlanders. Leert u dat nou toch eens.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 10:26   #671
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als u goed onderzoek had gedaan had u geweten dat in Nederlands Limburg, een Hollander verschillende betekenissen heeft.

Iemand in Maastricht noemt mensen van boven Sittard al Hollanders
Iemand in Sittard weet zeker dat de Hollanders boven Roermond wonen
Kom daar in Roermond niet mee, want die zeggen dat Hollanders achter Weert wonen.

Kortom, het is meer een classificatie voor 'mensen die niet van hier zijn'. dan een serieuze geografische aanduiding waar we ethnologische conclusies aan kunnen en mogen verbinden.

Als u de term Hollander gebruikt in een discussie over regionale verschillen dan mogen wij verwachten dat u zich als respectabele gesprekspartner opstelt en dat u zich bewust bent van deze verschillen.

Hollanders wonen in het huidige Noord-, en Zuid- Holland. Iemand uit Arnhem is geen Hollander. Een Fries is OOK geen Hollander. En iemand uit Roermond is ook géén Hollander.
Wel Nederlanders. Leert u dat nou toch eens.

Ja ja, dat weten we allemaal wel. En historisch we weten dit reeds lang. En strikt genomen hebt u historisch wel wat (niet helemaal) gelijk. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. In België is 'Hollander' vaak gewoon een andere term voor 'Nederlander'. Daar zult u toch mee moeten proberen te leven. Er is geen enkele reden om u hierin zo op te jagen, geloof me.

Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2009 om 10:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 10:43   #672
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Persoonlijk wordt ik wel graag Hollander genoemd. Maar als u mijn mede-Nederlanders ongewenst deze classificatie opplakt dan zeg ik dat u zich vergist. Dat is alles.

Als u Nederlanders Hollanders wilt noemen is dat uiteindelijk uw zaak. De vraag blijft dan wel waarom u wel spreekt over Nederlands Limburg, en niet over Hollands Limburg. Als u consequent bent zou dat logisch zijn.
Kortom, ik verdenk u ervan de classificatie 'Holland(s/er)' op niet neutrale wijze te gebruiken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 12:11   #673
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja ja, dat weten we allemaal wel. En historisch we weten dit reeds lang. En strikt genomen hebt u historisch wel wat (niet helemaal) gelijk. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. In België is 'Hollander' vaak gewoon een andere term voor 'Nederlander'. Daar zult u toch mee moeten proberen te leven. Er is geen enkele reden om u hierin zo op te jagen, geloof me.
Dom zijn is niet erg ,dom blijven wel.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 12:16   #674
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Omdat Nederlands Limburg ook wel eens de 'Alpen van Holland' wordt genoemd. Zeer mooie streek met heuvels en dalen en zeer pittoreske dorpjes. Valkenburg was al een gekend toeristenoord in de 'belle epoque'. Men kon er toen (en nu nog altijd) 'alpenstokken' kopen, wandelstokken. En dat allemaal hebt u ons ontnomen. Belgisch Limburg had vroeger grote stukken natuurschoon, met uitgestrekte heidegronden (Nederlands Limburg heeft dit relatief weinig) en natuurlijke plassen, enz. Veel hiervan is verdwenen omdat door de economische 'boom' van Belgisch Limburg dit natuurschoon heeft moeten wijken. Maar toch zijn er nog vele mooie plaatsen in Belgisch Limburg. Men kan Nederlands Limburg een beetje vergelijken met de Voerstreek.
Als je van Slenaken de grens over gaat de Voerstreek in , dan kom je van een dynamisch ,actief land met vriendelijke mensen in een andere wereld van somberheid en inactiviteit.
De afstand is slechts 1 kilometer.U kunt toch niet beweren dat dit verschil komt door het landschap.
Het een is het gevolg van Nederlandse vrijheid , creativiteit en werklust .Het ander is het gevolg van jarenlange achterstelling en dansen naar de pijpen van de Fransen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 12:26   #675
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Persoonlijk wordt ik wel graag Hollander genoemd. Maar als u mijn mede-Nederlanders ongewenst deze classificatie opplakt dan zeg ik dat u zich vergist. Dat is alles.

Als u Nederlanders Hollanders wilt noemen is dat uiteindelijk uw zaak. De vraag blijft dan wel waarom u wel spreekt over Nederlands Limburg, en niet over Hollands Limburg. Als u consequent bent zou dat logisch zijn.
Kortom, ik verdenk u ervan de classificatie 'Holland(s/er)' op niet neutrale wijze te gebruiken.
In tegenstelling tot anderen hier, ben ik trots om Hollander te zijn.
Holland heeft een geweldige geschiedenis, met grote prestaties.
Dankzij Holland bestaat het Nederlands nog als taal.
Hollanders kennen de gevoeligheid van hun mede-Nederlanders ,als het om verschillen gaat tussen de provincies ,hun culturen en dialecten.
Belgen zijn opgevoed met de eenheid van de kerk ,van de Staat en van het Latijnse Belgie.
Nu nog, kunnen ze de verschillen en bevoegdheden van de deelstaten niet goed regelen.
Nu nog, kunnen ze de grenzen van het Brussele Gewest niet regelen.
Daarom snappen Belgen niets van Nederland.De meeste komen er nooit en leven zoals je zegt met de frustraties van 1830 naar Holland toe.
Het wordt tijd dat het onderwijs in Belgie verbetert en dat mensen meer leren over de buurlanden en over Europa.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 13:31   #676
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet zich beter informeren. De inwoners van de nu Nederlandse steden met 'grote besturen' (Roermond, Sittard, Geleen, Weert, enz), zoals men dat toen noemde, kozen in 1830 partij voor het nieuwbakken België. Zij wilden dus af van het protestantse Holland. Wat begrijpelijk is. Limburg in zijn geheel was diep katholiek. Had men 'uw' Limburgers laten kiezen, dan waren ze nu bij België.

Wikipedia:

"In 1830 sloot geheel Limburg, met uitzondering van Maastricht en Mook, waar Nederlandse garnizoenen waren gelegerd, zich aan bij de Belgische Revolutie. De tijdelijke hoofdstad werd Hasselt. In 1831 werd in het Verdrag der XXIV artikelen, dat het definitieve grensverloop tussen Nederland en de nieuwe Belgische staat vastlegde, bepaald dat het oostelijk deel van Limburg naar Nederland zou terugkeren en tevens als hertogdom bij de Duitse Bond zou worden aangesloten, ter compensatie voor het verlies van westelijk Luxemburg. België zou ter compensatie recht krijgen op een verkeersverbinding door Nederlands Limburg naar Duitsland, de latere IJzeren Rijn. Koning Willem I bleef zich lang tegen de Belgische afscheiding verzetten, maar aanvaardde het verdrag uiteindelijk in 1839. Sindsdien is Limburg gesplitst in een Belgisch en een Nederlands deel. Onder de bevolking ontstond in 1838 nog een protestbeweging tegen de splitsing en tegen aansluiting van oostelijk Limburg bij Nederland, maar die haalde niets uit."

Toch heeft ook België ermee ingestemd dat Limburg gesplitst werd, dat laat u wel mooi weg. Beide partijen, dus zowel Nederland als België, zijn uiteindelijk tot dit compromis bewogen; dus dat er nu een Oostelijk en Westelijk Limburg is, ligt aan Nederland en België (en de (internationale) partijen die mee dit compromis hebben onderhandeld).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 29 maart 2009 om 13:32.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 15:35   #677
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dat allemaal hebt u ons ontnomen.
En daarmee hebben wij de Limburgers kunnen redden uit de klauwen van de Belgische onstaat. Stiekem zijn de Limburgers maar wat blij dat ze nu bij Nederland horen, en niet bij Belgie.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 15:43   #678
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En daarmee hebben wij de Limburgers kunnen redden uit de klauwen van de Belgische onstaat. Stiekem zijn de Limburgers maar wat blij dat ze nu bij Nederland horen, en niet bij Belgie.
Daarom dat ziekenhuizen, scholen en plattelandsgemeenten langs de Nederlandse grens overspoeld worden door die gelukzakken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 16:06   #679
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Daarom dat ziekenhuizen, scholen en plattelandsgemeenten langs de Nederlandse grens overspoeld worden door die gelukzakken.
Och, Nederland heeft zeker z'n probleempjes. Huizen zijn in Belgie goedkoper, en je betaald er minder belasting. En de ziekenhuizen daar kennen geen wachtlijsten, alhoewel ze niet beter in kwaliteit zijn. Maar vooralsnog geen separatistische onvrede in Nederland. In Belgie is het zo fijn dat een aanzienlijk deel van de Vlamingen het niet meer ziet zitten met dat land.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 18:36   #680
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
en je betaald er minder belasting.
Eurostat denkt daar anders over.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be