![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of........je kerft misschien een "Z" in zijn gat ! Of........je kent "Mega Mindy" persoonlijk ? Allez kies maar ![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een zeer interessant artikel over "Welk geweld haalt onze voorpagina's?" http://humanieuws.wordpress.com/2007...ina%E2%80%99s/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt hier wel niet gelachen met Mega Mindy ok ! ![]() ![]() @ duveltje : echt, serieus, zelfs iemand getraind gaat niet zomaar zonder nadenken zo iemand te lijf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Minister
|
![]() Ik had het niet over mezelf maar wel over de overdreven reacties van zoveel mensen hier die alles weer dramatiseren als zoiets gebeurt. Als ze het dan toch allemaal zo erg vinden waarom doen mensen dan zo weinig aan het onmenselijk leed in de derde wereld landen. Daar komen dagelijks honderden al dan niet duizenden kinderen om door oorlog, honger en dorst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#667 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#668 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iets anders is de vraag naar de oorzaak. De eerste vraag luidt dan: van w�*t zoeken we de oorzaak? Gesteld dat geweld op zich het motief is, is dat "wat" niet langer het geweld, maar wat het mogelijk heeft gemaakt dat Kim D. deze drang naar geweld niet heeft kunnen bedwingen. Als hij bijvoorbeeld zelfmoordplannen had, dan kan ik eerlijk gezegd geen enkele reden verzinnen waarom hij het niét zou doen? Je leeft per slot van rekening maar één keer, en dan sowieso niet lang meer. Ik kan mij overigens wel iets voorstellen bij het genot van geweld. Jij niet? Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 25 januari 2009 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok het word te weinig betaald beste duupje maar een baby die aan MIJ toevertrouwd word mag gerust zijn,mijn leven staat voor deze baby
![]() |
#671 |
|
![]() Belachelijk. Baby's zijn waardeloos grut in vergelijking met een volwassen mens. Compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaaierig, zwak. Een volwassene die zijn leven geeft voor een baby is niet goed bij zijn verstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een loon van zelfs 4000€ netto zet een verstandig iemand zijn leven nog steeds niet op het spel. Een mensenleven is onbetaalbaar. Wat moeten ze dan doen ? Veiligheidsagenten aan elke deur zetten ? Wat signaal geef je daar mee naar de mensen ? Ik denk dat de overige kinderopvangcentra nu wel voorzichtiger te werk zullen gaan. Maar de schuld op anderen gaan steken dan de effectieve dader, vind ik er nogal over. Ik hoor net dat hij zou behoren tot de gothic-scene. Zelfs dat vind ik rot. Waarom altijd de schuld gaan leggen bij een hele groep ipv bij het individu op zich... Degoutant gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Banneling
|
![]() Begin het stilaan beu te worden al die berichtgeving en dat gedoe. Met alle respect hoor, maar afgelopen 3 dagen is er nog wel wat anders op de wereld gebeurt. Bv de moord op de campus in Virginia,
http://www.huffingtonpost.com/2009/0..._n_159882.html , daar rept men geen woord van hier in de media. En dan nog tal van andere zaken Blijkbaar ben ik niet de enigste die daar zo over denk, als ik de vlaamse fora's eens bekijk. http://forums.zita.be/showpost.php?p...4&postcount=65 Laatst gewijzigd door jones : 25 januari 2009 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou die gast echt hebben afgemaakt Daarom ook duveltje382
![]() |
![]() |
#675 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als moeder kan ik me evengoed inleven in de moeders die dit drama meemaken, als in moeders in Gaza of gelijk welke moeder die haar kind verliest. Van een krant verwacht ik, behalve inlevingsvermogen, ook maatschappelijke relevantie. Ik was dan ook gedegouteerd toen ik op het nieuws hoorde dat het appartement van de dader op persbelangstelling kon rekenen; en daarbij de beelden getoond werden van een journalist op een ladder tegen de reling van het balkon die beelden nam van de binnenkant. Is dit inlevingsvermogen? Relevant? Of smaakloze sensatiezucht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achteraf blijkt dat het gaat om een werkloze man van 20 jaar, die niet in een psychiatrische instelling zat, zich niet verkleed heeft als The Joker en op het politiebureau ook niet lacherig zat te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#680 |
Europees Commissaris
|
![]() Correctie: Een gewetenloos kolonialistisch bezettingsleger met nazistische trekjes die in een paar weken tijd duizend onschuldige burgers door de vleesmolen draait waaronder zo'n 400 kinderen, duizenden huizen verwoest en honderdduizenden mensen in een gigantische ellende onderdompelt om gewoon electoraal wat te scoren valt niet te vergelijken met 1 geestesgestoorde die de pedalen verliest en in het wilde weg kinderen begint te steken.
|
![]() |
![]() |