![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zou overigens de moeite zijn om in te gaan op het verschil tussen Orval- en Duvel-drinkers en hun resp. politieke overtuigingen, maar dat terzijde.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 juli 2009 om 17:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
zhuangzi schreef: Citaat:
![]() |
![]() |
#663 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Shadowke en ik hebben rekening gehouden met de reeds bestaande feest- en gedenkdagen in Nederland en Vlaanderen. Een aantal daarvan geldt als vrije dagen. 15 augustus is in Nederland bekend als Einde Tweede Wereldoorlog in Zuidoost-Azië. Wij hopen ook op uw steun voor ons streven. Vrede voor u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Banneling
|
![]() Noch een Orval noch een Duvel noch een Chimay kunnen me bekoren. Een Leffe daarentegen of een goed gekoelde (blonde) Grimbergen van de tap sla ik niet af.
Laatst gewijzigd door system : 1 juli 2009 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij en ik moeten zelfs de schijn dat we het ooit zouden kunnen eens zijn vermijden. Daarom ben ik blij te kunnen melden: jij bent blijkbaar enkel in gesimplifieerde industriële bieren geïnteresseerd.
![]() |
#666 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juli 2009 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
|
![]() het plan wordt nog bijgewerkt
![]() ik hoop dat de enquete nog kan 'gereset' worden ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juli 2009 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Wat een pretentieuze uitspraak. U weet helemaal niet of ik überhaupt in bier geïnteresseerd ben. En de mythe dat 'streekbieren' per se 'goede bieren' zijn, wordt door bepaalde simpele mensen klakkeloos overgenomen. En zo komt het dat ik Amstel ook een lekker biertje vind, ook al is het volgens uw normen een 'gesimplifieerd industrieel biertje'. Laatst gewijzigd door system : 1 juli 2009 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
|
![]() ik heb het plan beetje bijgewerkt en het vlaamse en nederlandse invalshoeken gegeven.
bepaalde punten dienen volledig te worden aangepast over héél nederland-vlaanderen zoals bvb wegnummering, onderwijs en sociale zekerheid. de tekst is dus véél minder Nederlands gericht waarop velen hier commentaar hebben. Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juli 2009 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De stad heet brussel of Bruxelles. Broekzele is iets uit de jaren stillekes
ge toont ongelooflijk veel respect shadow en zo'n klein snoepke volstaat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is trouwens de 'vernederlandsing' van Bruxelles. de originele naam kan gerust terug in ere worden hersteld als we van de Franse vazalstaat België af zijn. Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juli 2009 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is nieuw? Franse benamingen van Nederlandstalige plaatsen zijn over het algemeen altijd een ouderwetsere variant. Dat komt omdat ze niet Nederlandstalig zijn en bijgevolg niet mee zijn met de evolutie van onze taal. Logisch hè?
De meeste Franstaligen spreken het ook uit als 'Bruksel'. Het is zeker geen verfranste benaming, maar gewoon een geconserveerde oude naam.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 juli 2009 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Minister-President
|
![]() Ik zit al lang genoeg naar die film te kijke, wordt tijd dat ze doorspoelen naar de aftiteling en dan cinema toe.
![]() |
#678 |
|
![]() dus de grote vraag is: Brussel of Broekzele als naam voor je weet wel wat.
iedereen, ook de nederlanders, mogen meedoen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 juli 2009 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Minister-President