![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat tweede is niet voor direct na vlaamse onafhankelijkheid want eerst zal er serieus moeten onderhandeld worden hoe de confederatie er precies zal uitzien, op welke vlakken men zal samenwerken, ... Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 mei 2010 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord, en voeg er gerust een derde vraag bij,of dit zo nodig onder een monarchie dient te gebeuren.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-"kruimels" waarmee de haven van Gent-Terneuzen gebouwd werd? -"kruimels" waarmee de haven van Antwerpen uitgebreid werd? -"kruimels" waarmee voor Sidmar een nieuw complex gefinancierd werd zodat de Waalse staalindustrie naar Vlaanderen kon verhuizen? -"kruimels voor de KS? Is het de fout van België of van Wallonië dat het reconversiegeld voor de Kempense Steenkoolmijnen "zomaar" verdween en nooit gebruikt noch teruggevonden werd? Indien je ooit je zin zou krijgen en Vlaanderen door Nederland overgenomen worden zul je even hard klagen dat Vlaanderen de kruimels krijgt en Noord Nederland veel meer. Zeker weten ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 mei 2010 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens doet het er helemaal niet toe of ik kennis heb over de Belgische politiek (zoals die door het Shadowke wordt waargenomen, uiteraard). Feit is dat ik als Hollander nog iets te zeggen heb over een aansluiting van Vlaanderen bij Nederland, zeker als ik aan een referendum zal deelnemen. Want hoeveel Nederlanders weten iets over Belgie, denk je? En die wil je toch allemaal vragen voor een aansluiting van Vlaanderen te stemmen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
|
![]() Citaat:
de koning moet luisteren naar de Franstaligen of anders mag hij het aftrappen en dat weet hij goed genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
|
![]() Citaat:
dus irrelevant. dat laatste is al fout want antwerpen en rotterdam gaan nauw samenwerken. Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 mei 2010 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
|
![]() Allez, ik zal er even een tekeningetje bijmaken: stel 20% van de Vlamingen is voor een aanhechting bij Nederland (een absurd hoog cijfer, maar ik zal je een plezier doen), 35% voor een onafhankelijk Vlaanderen en 45% voor een federaal België.
Referendum 1, twee keuzemogelijkheden: Onafhankelijk: 55% (want ik veronderstel toch dat de GN'ers in dat geval niet voor België stemmen) België: 45% Referendum 2, drie keuzemogelijkheden: Onafhankelijk: 35% Confederatie: 20% België: 45% Fantasietjes als twee referenda na elkaar kan je vergeten, en bij referenda moet je wel kiezen. Met andere woorden, er is geen bolletje dat zegt "een confederatie, maar als dat geen meerderheid oplevert onafhankelijk". Snap je het nu? Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 mei 2010 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Republikein weet U... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
|
![]() Citaat:
wat gaat u doen indien de meerderheid de oranje-nassaus wèl aanvaard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En niet gaan roepen: de Rotterdammer heeft geen kennis van Belgische zaken. Misschien niet, maar waardeer het feit dat hij er belangstelling voor heeft. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 16 mei 2010 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
|
![]() Citaat:
'what's in it for me', maar ik krijg maar geen deftig antwoord. Het enige redelijk argument waarmee ze af kwamen was schaalvergroting, maar toen ik aanhaalde dat Nederland op basis van dat argument niet de meest logische keuze was werd ik alvast voor Franse rattachist uitgemaakt. ad-hominem indeed.
![]() |
![]() |
#676 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga dan wonen waar ik wil wonen. En dat is niet Nederland. *edit Nee niet Frankrijk ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 mei 2010 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
|
![]() Citaat:
deze families staan aan de wieg van de geboorte van België. Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 mei 2010 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |