Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 20:30   #661
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat deed ik en nergens las ik dat onze Eberhart het fout vindt dat tasjes gestolen worden, integendeel!
Goed, 'in tegendeel' zegt ge.
Ge kunt dus de post tonen waar Eberhard Leclerc heeft gezegd dat tasjes stelen ok is.
Even bewijzen op tafel dan graag.

Citaat:
Ik stel voor dat jij op jezelf let, en even nadenkt voor je jezelf akkoord verklaart met anderen!
Dat doe ik altijd en sta er nog altijd achter trouwens.
En het is niet omdat hij het is, want we zijn het al over andere onderwerpen grondig oneens geweest, maar in deze sta ik achter zijn mening.

Dat gij die mening gaat verdraaien, daar lig ik niet wakker van moet ik zeggen.
Stropoppen aanvallen moet een heel boeiende hobby zijn blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 augustus 2010 om 20:53.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 08:32   #662
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedereen die niet expliciet schrijft "stelen is fout" stelt impliciet "stelen is ok"
Dat vind ik nu een rare kronkel.
Ja...want sommige mensen vinden dat ze het recht hebben op ongestrafte misdaden/belastingsontduiking omdat ANDEREN het ook mogen doen..dus moet men even duidelijk zijn..zeker Eberhart..een allochtone racist die zijn misprijzen voor het autochtone 'klootjesvolk' niet onder stoelen of banken kan steken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 09:21   #663
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ja...want sommige mensen vinden dat ze het recht hebben op ongestrafte misdaden/belastingsontduiking omdat ANDEREN het ook mogen doen..dus moet men even duidelijk zijn..zeker Eberhart..een allochtone racist die zijn misprijzen voor het autochtone 'klootjesvolk' niet onder stoelen of banken kan steken..
Bedoel je nu ja, het is een rare kronkel; of ja, iedereen die niet expliciet schrijft "stelen is fout" stelt impliciet "stelen is ok".

Ik hoop dat jij hier op het forum al een lijstje neergeschreven hebt met alles wat je niet ok vindt; want anders vind je dit allemaal automatisch ok.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 09:40   #664
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu ja, het is een rare kronkel; of ja, iedereen die niet expliciet schrijft "stelen is fout" stelt impliciet "stelen is ok".

Ik hoop dat jij hier op het forum al een lijstje neergeschreven hebt met alles wat je niet ok vindt; want anders vind je dit allemaal automatisch ok.
Andere misdaden aanhalen zonder met één woord over de originele misdaad te reppen is het nuanceren of vergoeilijken van de besproken misdaden...

Als Ebertje de witteboordcriminaliteit cijfermatig vergelijkt met een handtasdiefstal of inbraak..nuanceert hij het onveiligheidsgevoel dat 'lijfelijke' misdaden creeren...
Witteboordcriminaliteit is criminaliteit maar het gaat alleen over geld..geen enkele traumatiserende fysieke bedreiging of schending van de 'huiselijke' veilige cocon...
Oud 16 augustus 2010, 10:17   #665
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Andere misdaden aanhalen zonder met één woord over de originele misdaad te reppen is het nuanceren of vergoeilijken van de besproken misdaden...

Als Ebertje de witteboordcriminaliteit cijfermatig vergelijkt met een handtasdiefstal of inbraak..nuanceert hij het onveiligheidsgevoel dat 'lijfelijke' misdaden creeren...
Witteboordcriminaliteit is criminaliteit maar het gaat alleen over geld..geen enkele traumatiserende fysieke bedreiging of schending van de 'huiselijke' veilige cocon...
Dit is de post waarover het gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Degeen die denkt dat er geen slachtoffers zijn van belastingfraude is simpelweg oerdom.

Maar dat is het leuke van het klootjesvolk. Een tasje met 25 euri van een schouder aftrekken, dat snappen ze. Een gederfde belastinginkomst van ettelijke miljarden is heel moeilijk natuurlijk.

Daar is het dan ook klootjesvolk voor.
Waar lees jij dat nuanceren, minimaliseren?; omdat niet eerst plechtig verklaard wordt "ik vindt diefstal niet ok maar,..."

Anderzijds is nuanceren toch iets heel anders dan zeggen dat het ok is.
Ik begrijp de kronkel dus nog altijd niet.
Oud 16 augustus 2010, 10:24   #666
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar lees jij dat nuanceren, minimaliseren?; omdat niet eerst plechtig verklaard wordt "ik vindt diefstal niet ok maar,..."

Anderzijds is nuanceren toch iets heel anders dan zeggen dat het ok is.
Ik begrijp de kronkel dus nog altijd niet.
Hij ziet zoals alle racisten en radicalen alleen de splinter in het oog van de ander..over de eigen balk heeft hij nog nooir één woord gerept...

Ik blijf erbij dat een fysiek bedreigende misdaad zoals tasjes sleuren véél traumatischer is dan wat minder belastingsinkomsten...en dat betwist hij ten zeerste...dat heet NUANCERING van misdaden die voornamelijk door één marginale bevolkingsgroep worden gepleegd..
Oud 16 augustus 2010, 10:30   #667
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij ziet zoals alle racisten en radicalen alleen de splinter in het oog van de ander..over de eigen balk heeft hij nog nooir één woord gerept...

Ik blijf erbij dat een fysiek bedreigende misdaad zoals tasjes sleuren véél traumatischer is dan wat minder belastingsinkomsten...en dat betwist hij ten zeerste...dat heet NUANCERING van misdaden die voornamelijk door één marginale bevolkingsgroep worden gepleegd..
De discussie ging niet direct over "wat is de meest traumatische misdaad"; maar over "zijn er ook slachtoffers bij belastingsfraude" en "is belastingsfraude een misdaad".

Maar je legt nog altijd niet uit wat er normaal is aan de kronkel :
"Iedereen die niet expliciet schrijft "stelen is fout" stelt impliciet "stelen is ok""
Oud 16 augustus 2010, 10:35   #668
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie ging niet direct over "wat is de meest traumatische misdaad"; maar over "zijn er ook slachtoffers bij belastingsfraude" en "is belastingsfraude een misdaad".

Maar je legt nog altijd niet uit wat er normaal is aan de kronkel :
"Iedereen die niet expliciet schrijft "stelen is fout" stelt impliciet "stelen is ok""
Kan je nu echt niet begrijpend lezen ?

De titel van de draad was 'zijn marokkanen nu echt vaker verdacht?"..waar de moslimknuffelaars en linkiewinkies ettelijke malen vruchteloos hebben geprobeerd van er een witteboord draad van te maken..
Oud 16 augustus 2010, 10:47   #669
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Goed, 'in tegendeel' zegt ge.
Ge kunt dus de post tonen waar Eberhard Leclerc heeft gezegd dat tasjes stelen ok is.
Even bewijzen op tafel dan graag.

Dat doe ik altijd en sta er nog altijd achter trouwens.
En het is niet omdat hij het is, want we zijn het al over andere onderwerpen grondig oneens geweest, maar in deze sta ik achter zijn mening.

Dat gij die mening gaat verdraaien, daar lig ik niet wakker van moet ik zeggen.
Stropoppen aanvallen moet een heel boeiende hobby zijn blijkbaar.
Hola, het gaat om jou bewering dat Eberhard het stelen van tasjes fout zou vinden, aan jou om aan te tonen dat dit dan zo is he?
Het citaat waarmee je jezelf akkoord verklaarde toont duidelijk aan dat Eberhard dit niet vond,sta je daar nog steeds achter?
Kun je niet persoonlijk worden? Stropoppen aanvallen?? Geen idee waar je het over hebt. Ik verdraai uw mening niet, moet ik nog eens citeren waarmee je jezelf akkoord had verklaard?
Daar heb ik je op aangesproken maar blijkbaar weet je zelf niet zo goed waarmee je nu wel of niet akkoord wilt zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 10:49   #670
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zij n er toch forummers zoals Alboreto het met hem eens...nu nog uitvinden waarmee die mensen het dan eens zijn!
Oud 16 augustus 2010, 10:53   #671
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Erger nog, Eberhard beweert dat het klootjesvolk niets anders dan dit soort geweld begrijpt en het dus verdient heeft, uit wat hij schrijft blijkt dat hij dat helemaal niet afkeurt, integendeel, we verdienen niet beter omdat we niet begrijpen dat de witte elite die ons besteelt veel meer kwaad doet, dat is de redenering van Eberhard, ookal maken sommigen hier daar graag wat anders van.
Oud 16 augustus 2010, 11:01   #672
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

De titel van de draad was 'zijn marokkanen nu echt vaker verdacht?"..waar de moslimknuffelaars en linkiewinkies ettelijke malen vruchteloos hebben geprobeerd van er een witteboord draad van te maken..
Dat is inderdaad de titel van de draad.
(Mag ik je er terloops op wijzen dat Marokkanen niet per definitie Moslim zijn; en Moslims niet per definitie Marokkaan)

Er wordt niet gepoogd om er een "witteboord draad" van te maken. Er wordt gepoogd duidelijk te maken dat niet alle mogelijke verdachten van alle mogelijke misdaden worden in rekening gebracht; alleen al om de eenvoudige reden dat sommige misdaden amper of niet worden opgespoord/vervolgd.
Waarom worden die misdaden niet opgespoord/vervolgd?
Enerzijds omdat de politieke wil er niet (voldoende?) is; anderzijds is er zelfs een deel van de bevolking die dit zelfs niet als een misdaad beschouwt.
Daar waren we aanbeland in de discussie.

Wanneer iemand dan stelt
"Degeen die denkt dat er geen slachtoffers zijn van belastingfraude is simpelweg oerdom.

Maar dat is het leuke van het klootjesvolk. Een tasje met 25 euri van een schouder aftrekken, dat snappen ze. Een gederfde belastinginkomst van ettelijke miljarden is heel moeilijk natuurlijk.

Daar is het dan ook klootjesvolk voor."
zijn er forummers die daarin lezen "diefstal is ok"!!!!
Oud 16 augustus 2010, 11:08   #673
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de titel van de draad.
(Mag ik je er terloops op wijzen dat Marokkanen niet per definitie Moslim zijn; en Moslims niet per definitie Marokkaan)

Er wordt niet gepoogd om er een "witteboord draad" van te maken. Er wordt gepoogd duidelijk te maken dat niet alle mogelijke verdachten van alle mogelijke misdaden worden in rekening gebracht; alleen al om de eenvoudige reden dat sommige misdaden amper of niet worden opgespoord/vervolgd.
Waarom worden die misdaden niet opgespoord/vervolgd?
Enerzijds omdat de politieke wil er niet (voldoende?) is; anderzijds is er zelfs een deel van de bevolking die dit zelfs niet als een misdaad beschouwt.
Daar waren we aanbeland in de discussie.

Wanneer iemand dan stelt
"Degeen die denkt dat er geen slachtoffers zijn van belastingfraude is simpelweg oerdom.

Daar is het dan ook klootjesvolk voor."
zijn er forummers die daarin lezen "diefstal is ok"!!!!
U bent tegen racisme maar verdedigd hier wel een allochtone racist...telkenmale dit heerschap nog denigrerende veralgemeende opmerkingen over de autochtone vlaming neerpent, ga ik het melden..

U bent alweer de linkiekaart aan het trekken...enkel 'eigen' racisten aanvallen..alweer een selectieve moraal..
Oud 16 augustus 2010, 12:08   #674
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent tegen racisme maar verdedigd hier wel een allochtone racist...telkenmale dit heerschap nog denigrerende veralgemeende opmerkingen over de autochtone vlaming neerpent, ga ik het melden..

U bent alweer de linkiekaart aan het trekken...enkel 'eigen' racisten aanvallen..alweer een selectieve moraal..
Neen; ik verdedig geen allochtone racist. Waar doe ik dit?

Ik wilde weten waarom iemand schrijft :
"Ik wil echt wel ens weten waarom het stelen van mensen op straat blijkbaar ok is"
alsof iemand beweert heeft dat stelen ok is!
Het komt wel meer voor op het forum dat men niet antwoordt op de neergeschreven mening/argumentatie; maar dat men repliceert op een zelf-gebrouwen mening/argumentatie.
Oud 16 augustus 2010, 12:16   #675
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

"Ik wil echt wel ens weten waarom het stelen van mensen op straat blijkbaar ok is"
Het komt wel meer voor op het forum dat men niet antwoordt op de neergeschreven mening/argumentatie; maar dat men repliceert op een zelf-gebrouwen mening/argumentatie.
Dat zegt genoeg..dat u het probleem niet ziet bij iemand die niets anders doen dat de autochtone vlaming/nederlander belachelijk te maken en te kleineren..en criminele 'tuigmannen' verheerlijkt...
Oud 16 augustus 2010, 15:31   #676
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dat zegt genoeg..dat u het probleem niet ziet bij iemand die niets anders doen dat de autochtone vlaming/nederlander belachelijk te maken en te kleineren..en criminele 'tuigmannen' verheerlijkt...
Waarom heb ik toch de indruk dat jij niet antwoordt op wat ik net geschreven heb?
Oud 16 augustus 2010, 17:25   #677
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hola, het gaat om jou bewering dat Eberhard het stelen van tasjes fout zou vinden, aan jou om aan te tonen dat dit dan zo is he?
Nee, de bewijslast niet omkeren.

Ik verklaarde me akkoord met wat Eberhard stelde, niet met uw spin van zijn woorden, het is aan u om aan te tonen dat ik me akkoord verklaarde met de stelling 'tasjes stelen is ok'
Gezien ge stelt dat hij dat stelt, kan het niet moeilijk zijn dat te quoten.

Kunt ge dat niet, dan zijt ge gewoon droogweg aan het liegen.
Oud 16 augustus 2010, 18:39   #678
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen dat wil ze niet.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 19:34   #679
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, de bewijslast niet omkeren.

Ik verklaarde me akkoord met wat Eberhard stelde, niet met uw spin van zijn woorden, het is aan u om aan te tonen dat ik me akkoord verklaarde met de stelling 'tasjes stelen is ok'
Gezien ge stelt dat hij dat stelt, kan het niet moeilijk zijn dat te quoten.

Kunt ge dat niet, dan zijt ge gewoon droogweg aan het liegen.
Blij dat je nu niet meer akkoord bent met Eberhard!
Volgens u vond Eberhard het stelen van tasjes fout, maar het citaat kunt u niet vinden..niet erg hoor, want het is niet te vinden!
Wanneer iemand beweert dat het klootjesvolk niet anders begrijpt zie ik dat niet als een afkeuring!
Oud 16 augustus 2010, 19:37   #680
Alboreto

Standaard

Citaat:
Blij dat je nu niet meer akkoord bent met Eberhard!
Blij dat ge me eindelijk begrepen hebt.
Jammer dat ge uw punt niet hebt kunnen maken, maar dat is niet erg zulle.
De quote die ge zoekt bestaat immers niet.
Better luck next time

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be