![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over mutaties by de fauna en niet flora. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Banneling
|
![]() Dus nogmaals, hoe kan ik een falsificatie brengen van iets dat nergens wordt waargenomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 |
Minister
|
![]() Dat is dan jouw interpretatie. Ik geef hier simpel een voorbeeld hoe mijn uitleg ivm gene duplication zorgt voor nieuwe soorten (speciation) zoals je mij gevraagd hebt. Waarom flora? Dat was het eerst wat ik vond op google. Simple as that.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Doe maar verder want ik leer van uw reacties, en laat u niet afleiden door degenen die op de man ipv op de bal spelen. Laatst gewijzigd door porpo : 22 mei 2014 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is tijd voor islamkritiek, academische geschoolde intellectuele kritiek, in plaats van islambashing (van extreemrechts en nationalisten). ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus je vond niets toepasselijk maar gaf dan liever een ander antwoord... er rondomheen gaan kan Dawkins beter. Maar daarmee bekom je niet het antwoord. Gaat hier over fauna. Vis naar mens. Wat moet ik falsifiëren? Laatst gewijzigd door Peche : 22 mei 2014 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tging over betere botten door een teveel ... (niet spontaan dus) Waarop ik zei: Dat is dan jouw interpretatie. Zover ik weet zijn dikkere botten tevens te wijten aan een gebrek van een stof en niet aan een teveel maar er zijn meerdere redenen mogelijk. De eigenschap lijkt in het algemeen ressesief te zijn. Hoe link je die aan uw laatste link? Ik geef hier simpel een voorbeeld hoe mijn uitleg ivm gene duplication zorgt voor nieuwe soorten (speciation) zoals je mij gevraagd hebt. Waarom flora? Dat was het eerst wat ik vond op google. Simple as that. Oftewel, ik link dat helemaal niet aan elkaar. Ik geef je op een blaadje hoe de wetenschap beweert dat het vormen van nieuwe soorten ontstaat. Het heeft niets met die botten te maken (vanwaar komt die ref nr kleuren?). Ik moet toegeven dat mijn antwoord nogal gerushed was. Bovendien heb ik niet beweerd dat één van mijn voorbeelden van spontane mutatie leidt tot macro-evolutie (speciation). In het geval van de botten is de eigenschap misschien wel ressecief, maar toch zijn er aardig wat mensen met deze eigenschap (en zwaktes). Verder ga ik ook niets toepasselijks zoeken om vis naar mens proberen aan te tonen. Je hebt al meermaals duidelijk aangegeven dat je daar niet in gelooft. Geen probleem, het zei zo. Ik heb al moeite gedaan de principes uit te leggen die voor macro moeten zorgen, wat macro is etc. Ik heb het gevoel dat er niets is wat ik meer kan zeggen. Buiten af en toe eens inspringen op de conversatie zoals de laatste dagen, ga ik mij niet meer moeien met het gesprek. Ik zal het wel van ver wat volgen zoals daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Banneling
|
![]() Ah, mogen islamisten hun geloof of de rol van Mohammed in vraag stellen misschien? Lijkt me moeilijk academisch te discuteren dan, niet mijn schuld dat jullie zo zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Banneling
|
![]() En ik zal dan maar de flauwe zijn zeker? Ik gaf meteen toe dat er spontane dingen zijn. Deed ik maanden geleden ook maar ik zie het niet on de context zoals besproken. En beide hebben een andere visie op Marco evolutie. Jij vindt erectus naar sapiens al Marco. Wanneer ik dan vraag waarom er Neandertaler in ons bloed zit, grijpt praha naar een gemeenschappelijke voorouder die er niet is. Het is overduidelijk dat het seksuele kruisingen zijn en er mogelijk wel eens een enorme rassenzuivering plaatsvond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | ||
Minister
|
![]() Ik ga zeker niet ontkennen dat ik in het verleden van deze discussie nooit zaken heb gezegd waar ik achteraf geen spijt van had (ik zou het niet meer weten eerlijk gezegd) of dat ik alle waarheid in pacht heb, maar zover ik weet heb ik toch geen uitspraken gedaan in de vorige post(en) die een directe aanval zijn naar jou of suggereren dat je 'een flauwe' bent? Ik zeg gewoon dat we meningsverschillen hebben. Ik heb de feiten gegeven die mij overtuigd hebben van evolutie, wat naar mijn weten de wetenschappelijke inhoud is van terminologie en mechanismes. Ik heb ook gezegd dat ik fossielen - net als Dawkins, ik weet het
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ten hoogste zijn : het fossielenverslag laat niet zien dat er ooit evolutie plaatsgevonden heeft Laatst gewijzigd door praha : 23 mei 2014 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op het vooral op het laatste ( nog even extra onderstreept voor de half blinden ) ... is hier al een paar keer aangehaald |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ( Maar misschien eerst even nagaan wat men onder falsificatie en onder falsifieerbaarheid precies bedoelt want schijnbaar is dat je nog steeds wat onduidelijk ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Banneling
|
![]() Ik heb een klavier met casing terug moeten sturen. Dat paste niet. Dus ik ga het kort houden.
Ik ontken evolutie niet. Ik vind de werking van natuurlijke selectie prachtig, vooral bij de flora. Maar wat wij waarnemen sluit voor geen meter aan bij origins of species. Ik kan evolutie waarnemen, maar niet zoals men het mij leerde. Ik zie niets spontaan, en ik zie resistentie en aanpassen op ... niet als een oorzaak tot nieuwe soorten. De fossielen tonen veel aanwezigheid. We kennen ons en onze neefjes nog niet, kennen onze gemeenschappelijke voorouder niet... Maar wij, wij stammen af van een muis zo een 165mjg die van een vis komt zo een 400mjg. Er is geen falsificatie mogelijk, en er zijn falsificaties nodig om het een theorie te maken en geen hypothese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We verschillen onderling zo veel van elkaar dat evolutie eigenlijk maar een kleine stap is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Banneling
|
![]() En wat nemen we waar bij onszelf? Zeven miljard verschillende mensen, ieder anders aangepast, wij zijn zelfs blank geworden. Maar wat zegt het dan? 7 miljard x mensen.
Evolutie is waarneembaar, maar hoe pas je het toe op origins? Welke waarneming of onderzoek toont dat voor jou? Iemand die film gezien van Adam en Eva verhaal gekaapt? Duurt tien uur en mijn favo filosoof hamert daar even door over evolution. De stoned aap theorie. Vroeger wou men niet toegeven dat Adam een zwarte was omdat de bijbel zei dat de mens in gods gelijkenis is geschapen. Zou men nu durven toegeven dat psychedelische middelen een slingshot aan onze evolutie gaf? Lijkt mij er vingerdik op te liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal daar denk ik nooit voorbij geraken, jij lijkt dat al aanvaard te hebben ![]() What caused the cause that caused the cause? Citaat:
En toen kwamen de planten. Die eigenlijk best interessant waren. Ik zou zo graag in herhalen vallen, maar het antwoord is er niet he lol Citaat:
Begrijpt gij het dan nog? Ik zie beide kampen dingen in bochten duwen om er iets te doen in zien. Maar als het dan toch tot 25% is, what does that mean for the theory? Ik zeg niet evolutie, maar de theorie dan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zinnetje op zich is al onzin laat staan dat het waar zou zijn. Geen falsificatie mogelijk ? Waar haal je datte ? Er zijn falsificaties nodig opdat het een theorie zou zijn ? Man, dat zou betekenen dat een theorie onherroepelijk zou onderuit gaan. Heb je nu al eens opgezocht en begrijp je d'r iets van ? zo moeilijk is dat toch niet ? (ver)simpel(d) voorbeeld : 1) Theorie zegt dat massa's elkaar aantrekken met een kracht omgekeerd evenredig met hun afstand. 2) Is dit falsifieerbaar ? ja natuurlijk door de meten en te wegen 3) Is er falsificatie tot nu toe ? Zover we weten niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'evolutie is waarneembaar' -> gelieve daar dus ook nooit meer op terug te komen 'maar hoe pas je het toe op origins?' -> Blijkbaar hebben fervente tegenhangers nog steeds niet door dat de moderne evolutiebiologie Darwin al een hele tijd ontgroeid is. Niettemin blijft het hele idee van gemeenschappelijke afstamming met modificatie blijft netjes staan en dit omdat er alleen een bepaald patroon (geneste hiërarchie) verwacht mag worden, en niet elk willekeurig patroon. De grote lijnen kloppen dus en zijn er alleen maar meer op bevestigd. Je blijven vastpinnen op de eventuele 'fouten' of 'onnauwkeurigheden' van een stoffig oud boek is getuigt enkel van het eigen probleem met het het uitsluitend naturalistische karakter van de moderne wetenschap en de innerlijke wens naar bovennatuurlijke 'verklaringen'. ..bezie het zo : "Darwins On the Origin of Species" is net zo min representatief voor de huidige evolutiebiologische kennis als Newtons Principia dat is voor de huidige natuurkundige kennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Op dat vlak doen we met de theorie niet anders dan met bvb de theorie van de zwaartekracht of atoomtheorie. We gebruiken een theorie waarvan we weten dat ze werkt en we passen die toe op het verleden. Is dat een valide manier van werken? Naar mijn mening wel ja zolang men dit onderbouwt met feiten en geen feiten vindt die de extrapolatie tegen spreken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |