Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2017, 07:01   #661
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik voel mijn portemonnaie toetrekken.
Heeft dat ermee te maken misschien ?
Het zal tijd worden dat men die waalse portemonnaie eens toetrekt, ze verkwisten er nu al genoeg!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 07:36   #662
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Het zal tijd worden dat men die waalse portemonnaie eens toetrekt, ze verkwisten er nu al genoeg!!

Is de vijandigheid die hier constant tot uiting komt onderdeel van het debat?
Ik heb dertig jaar op de barricaden gestaan en de Vlaamse problematiek aangekaart. Wie doet beter? Maar op die manier zoals het er hier aan toe gaat vind ik nu nog steeds beneden mijn waardigheid. Ik zou nooit gezegd hebben dat de Walen verkwisters zijn. Er zijn daar ook werkers hoor. Als er met "ze" sommige politieke partijen bedoeld worden dan is dat een belangrijke nuance.
Maar goed. Die verkwisters zitten dus niet in Vlaanderen?
Die zijn er echter steeds overal geweest. Momenteel denken sommige Vlamingen wel dat ze in de hemel op aarde leven. Dagdromen mag.
Maar vegen voor eigen deur is wel het begin om eigen huis proper te krijgen.
Maar.....willen leven als God in Frankrijk en alles en iedereen aanwrijven dat onze teloorgang steeds de fout is van anderen en niet van onszelf zal dus niets meer oplossen. Mogelijk is dit wel een te simpele redenering van mezelf.
Trouwens......wie leest ze? Past niet in het kader van hooliganisme.
Met de "goedendag" op anderen hun schedel kloppen is leuker!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 08:55   #663
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Is de vijandigheid die hier constant tot uiting komt onderdeel van het debat?
Ik heb dertig jaar op de barricaden gestaan en de Vlaamse problematiek aangekaart. Wie doet beter? Maar op die manier zoals het er hier aan toe gaat vind ik nu nog steeds beneden mijn waardigheid. Ik zou nooit gezegd hebben dat de Walen verkwisters zijn. Er zijn daar ook werkers hoor. Als er met "ze" sommige politieke partijen bedoeld worden dan is dat een belangrijke nuance.
Maar goed. Die verkwisters zitten dus niet in Vlaanderen?
Die zijn er echter steeds overal geweest. Momenteel denken sommige Vlamingen wel dat ze in de hemel op aarde leven. Dagdromen mag.
Maar vegen voor eigen deur is wel het begin om eigen huis proper te krijgen.
Maar.....willen leven als God in Frankrijk en alles en iedereen aanwrijven dat onze teloorgang steeds de fout is van anderen en niet van onszelf zal dus niets meer oplossen. Mogelijk is dit wel een te simpele redenering van mezelf.
Trouwens......wie leest ze? Past niet in het kader van hooliganisme.
Met de "goedendag" op anderen hun schedel kloppen is leuker!
En zullen er altijd zijn, want ze hebben de structuren zodanig aangepast dat ze onaantastbaar geworden zijn.
En het mooie is ze moeten duur betaald worden om al hun verantwoordelijkheden op lagere echelons te kunnen afschuiven.

Laatst gewijzigd door subocaj : 8 september 2017 om 09:00.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 08:58   #664
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Te horen aan het gereutel van de vakboungden, zitten we heel goed met deze regering.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 06:20   #665
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Te horen aan het gereutel van de vakboungden, zitten we heel goed met deze regering.

Schoof; ik ben niet de vriend van gelijk welke vakbond.
Zij beogen niet het belang van alle werknemers maar bezondigen zich aan favoritisme. Zelfs onwettelijke middelen passen ze toe om niet leden van hun eigen familie in het zak te zetten. Ik zal mij beperken en het niet bewijzen wat ik beweer want dan wordt mijn inbreng weer te lang.
Maar uw conclusie om daaruit te besluiten dat we goed zitten met deze regering is een nietszeggende one-liner.
Dat is uw mening maar niet de mijne.
Mijn bewering is evenmin als de jouwe bewijskrachtig.
Met dit verschil dat U de eigen partij in een gunstig daglicht wil stellen op een manier die eerder afstotend werkt. Bij mij is dat niet het geval.
Ik heb alleen vermeld dat ik via vaststellingen conclusies trok.
Ik heb niemand te promoten. Binnenkort zal mijn brievenbus waarschijnlijk weer vol zitten met zelfverheerlijkende kiespropaganda.
Ik laat mij daar niet meer aan vangen. Als degenen die denken over zichzelf dat ze het goed doen dan moeten ze dit maar vermelden.
Als ik die folders nog lees. Wat ik betwijfel. Voor mij hoeft het niet meer.
Ik kan tellen en voor de mier werknemer die een appeltje voor de dorst spaarde is de rekening negatief. Ik trek daaruit conclusies en niet uit pamfletten of nietszeggende one-liners. Weet dus dat er kiezers zijn Schoof die men niet meer kan vangen met stroop. Uw one-liners zonder enige betekenis zou ik dus maar best afschaffen. Ze wekken weerzin op.
Teveel beginnen te beseffen; hoop ik toch; dat alles draait om eigen zakken vullen.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 september 2017 om 06:32.
Oud 9 september 2017, 09:05   #666
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Maar uw conclusie om daaruit te besluiten dat we goed zitten met deze regering is een nietszeggende one-liner.
Dat is uw mening maar niet de mijne.
...
One liner vragen behoeven een one liner antwoord.

Mijn one liner antwoord is slechts een antwoord op een vraag, en geen mening.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 september 2017, 09:31   #667
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste vriend, de regering moet er naar streven dat ze inzake openbare financiën op zowat het gemiddelde ligt van hetgeen we aantreffen in Nederland en Duitsland. Want dat is met onze gruwelijk hoge staatsschuld (106 % van ons BNP) meer dan nodig. Dat kan moeilijk in één legislatuur verwezenlijkt worden. Maar om dit land terug economisch performant te maken is het nodig dat de inspanningen serieus verder gezet worden. Daarom:

I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat. We have before us an ordeal of the most grievous kind. We have before us many, many long months of struggle and of suffering.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 10:22   #668
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beste vriend, de regering moet er naar streven dat ze inzake openbare financiën op zowat het gemiddelde ligt van hetgeen we aantreffen in Nederland en Duitsland. Want dat is met onze gruwelijk hoge staatsschuld (106 % van ons BNP) meer dan nodig. Dat kan moeilijk in één legislatuur verwezenlijkt worden. Maar om dit land terug economisch performant te maken is het nodig dat de inspanningen serieus verder gezet worden.
Mooi gesteld maar tegengesteld aan het beleid van Charles Michel I. Zelfs met de éénmalige maatregelen, ( verkoop aandeel BNP Paribas, verkoop Belfius, verkoop Royal Park Investments, ...) stijgt de overheidsschuld.

De grote leugen bestaat eruit dat de overheidsschuld wordt uitgedrukt relatief aan het BNP. Een toename van overheidsverkwisting zorgt voor een relatieve daling van de overheidsschuld maar in reële getallen stijgt deze in het kwadraat.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 10:36   #669
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mooi gesteld maar tegengesteld aan het beleid van Charles Michel I. Zelfs met de éénmalige maatregelen, ( verkoop aandeel BNP Paribas, verkoop Belfius, verkoop Royal Park Investments, ...) stijgt de overheidsschuld.

De grote leugen bestaat eruit dat de overheidsschuld wordt uitgedrukt relatief aan het BNP. Een toename van overheidsverkwisting zorgt voor een relatieve daling van de overheidsschuld maar in reële getallen stijgt deze in het kwadraat.
Daar kan ik in komen. De quantificering van de overheidsschuld in functie van het BNP is inderdaad voor kritiek vatbaar. Een flinke stijging van het BNP doet verkeerdelijk de indruk ontstaan dat de overheidsschuld in de goede richting evolueert. In feite zou de procentuele groei van de overheidsschuld tegenover de procentuele groei van het BNP moeten geplaatst worden.
Oud 9 september 2017, 13:56   #670
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goede huisvader (m/v) moet zijn of haar portemonnaie voelen toe trekken vooraleer de uitgave verricht wordt.
De sossen en de andere machtspartijen wachtten met dat gevoel te krijgen, tot de factuur toekwam. Dat is te laat natuurlijk.

Voeg daar nog wat lijken uit kasten aan toe, en wij zullen de boel wel opklaren ...

Oud 9 september 2017, 20:21   #671
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
One liner vragen behoeven een one liner antwoord.

Mijn one liner antwoord is slechts een antwoord op een vraag, en geen mening.

Ten eerste Schoof heb ik geen mening gevraagd.
Ik gaf alleen bedenkingen die men mag weerleggen.
Ten tweede stel ik nooit one-liner vragen.
Dus veronderstel ik dat U niet op een one-liner vraag van mij antwoordt.
En ten derde geeft U wel een mening want U stelt dat alles goed gaat met deze regering. Wat is dan volgens U een mening? Als uw one-liner geen mening of inhoud voorstelt dan vraag ik mij af wat de bedoeling ervan is. Judassen of anderen uitlachen soms? Akkoord! Je bent niet de enige die dit spelletje meespeelt op dit forum. En ik kan mij ook voorstellen dat het potje wel soms overloopt. Maar er is een gezegde dat luidt : "Met azijn vangt men nooit vliegen" Als u vindt dat U deel uitmaakt van een meer waardige partij dan de andere partijen dan kan dat aangetoond worden via waardig zelfgedrag. En die waardigheid ligt niet in het leedvermaak om anderen uit te lachen via nietszeggende reacties maar wel in ofwel niet reageren ofwel om uw reacties te staven. Kan je dat niet dan doe je er best aan van te zwijgen.
Ik bedoel Schoof dat dit forum geen debatcultuur toont die bewijs levert van waardigheid. Het lijkt van dag tot dag meer op een ordinaire scheldpartij.
Maar goed. Ik ben geen moderator. Dus het is mijn bekommernis niet.
Maar het is wel de reden waarom ik het vertik om verder deel te nemen aan debatten die geen debat voorstellen.
Wie er wel aan deelneemt op die manier bewijst alleen maar zijn zwakheid.
Mocht ik Dewever zijn Schoof; ik ben het niet en wil het zelfs niet zijn; dan zou ik verbieden dat de partij op zulke manier vertegenwoordigd wordt op een forum. Het is niet de eerste partij die ik kapot heb weten maken door schandalige zelfverheerlijking van sommige van haar leden.
Maar ook dat is mijn probleem niet. Ik zeg alleen maar mijn mening.
Te nemen of te laten. Het interesseert mij geen bal meer. Maar niemand kan mij beletten om op een forum eigen mening te verwoorden. Punt.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 september 2017 om 20:24.
Oud 9 september 2017, 21:03   #672
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat hoog tijd worden,gedaan met zingen mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 21:08   #673
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En dat is nog maar het begin.

Even wachten tot de rente stijgt.
Oud 9 september 2017, 21:10   #674
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Mocht ik Dewever zijn Schoof; ik ben het niet en wil het zelfs niet zijn; dan zou ik verbieden dat de partij op zulke manier vertegenwoordigd wordt op een forum.

Gelukkig is het anders en wordt er zelfs betaald om vertegenwoordigd te zijn
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 21:17   #675
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laten zingen! Als zijn keel schor wordt stopt hij wel vanzelf.
Als je hem steeds afbreekt begint hij automatisch opnieuw aan de inleiding van het lied. Zo geraakt hij nooit uitgezongen.
Ken je niet het TV-programma waar er iemand constant herhaald : "I repeat only once"?

Laatst gewijzigd door werkman : 9 september 2017 om 21:20.
Oud 10 september 2017, 09:07   #676
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Mocht ik Dewever zijn Schoof; ik ben het niet en wil het zelfs niet zijn; dan zou ik verbieden dat de partij op zulke manier vertegenwoordigd wordt op een forum. Het is niet de eerste partij die ik kapot heb weten maken door schandalige zelfverheerlijking van sommige van haar leden.
...
Niemand kan mij iets verbieden, niemand. En al zeker geen vrouw.
Dat was een citaat van de sjah van Iran destijds, dat ik hier zeer toepasselijk vind.

Overigens mag jij vanzelfsprekend jouw mening hebben.
Er zijn slechts een paar partijen die het hebben van een mening aan banden wensen te leggen. Dat zijn de communistisch geïnspireerde partijen. Doorgaans spreken we dan van "sossen en groensels".

Oud 10 september 2017, 09:10   #677
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dat is nog maar het begin.

Even wachten tot de rente stijgt.
Dan zullen er inderdaad nogal scheten gelaten worden.
Oud 10 september 2017, 11:10   #678
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

De verkwisting zit in de ambtelijke dictatuur
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 07:53   #679
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De pensioenen van de hardwerkende mensen naar beneden halen en die van de rechters en hogere ambtenaren doen stijgen ....

Ik kan begrijpen dat je pissed of bent als rechter of hoger ambtenaar als je de inkomens bekijkt van de bankiers tegenwoordig. Een klootzak van een Thijs van KBC bvb rijft miljoenen euro's binnen terwijl zijn bank zwaar ondersteund wordt door overheidsgaranties en gesubsidieerd door belastingaftrekken voor mensen die hun geld naar de bank brengen. Het aandeel KBC doet het vooral goed omdat het tien jaar geleden compleet ineengestuikt was na zeer slechte beslissingen en omdat de spaarders/beleggers keihard worden afgeript.

Deze regering doet dus het omgekeerde van wat ze zegde te zullen doen. De hard werkende Vlamingen worden verder opgelicht. Ze neemt het alleen op voor de hard ervende Vlamingen en de monopolisten Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 september 2017 om 07:54.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 09:01   #680
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog altijd sedert mijn pensioen, betaal ik 100 euro per maand solidariteit.
Recent las ik nog dat die maatregel 20 jaar (?) geleden ingevoerd werd door Verafstoot, die die maatregel bestempelde als 'tijdelijk'.
Hij werd inmiddels wel afgeschaft voor relatief lagere pensioenen.

Als men mij niet langer die 100 euro afpakt, is dat geen 'verhoging' van mijn pensioen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be