Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2021, 08:08   #661
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is in vele landen zo maar beperkt zich tot diegenen die met het vliegtuig komen.
Blijkbaar kunnen alleen mensen zijn besmet die met een vliegtuig reizen. De miljoenen andere die per fiets te voet met de auto of de trein een land binnenkomen zijn blijkbaar niet besmettelijk
Wil je van Hong Kong naar China gaan ook een hongkonger , eender welk vervoermiddel, is het 3 weken quarantaine.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 08:22   #662
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wil je van Hong Kong naar China gaan ook een hongkonger , eender welk vervoermiddel, is het 3 weken quarantaine.
Dat lijkt me dan ook logischer dan in Europa waar men alleen vliegtuig reizigers controleert.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 08:46   #663
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me dan ook logischer dan in Europa waar men alleen vliegtuig reizigers controleert.
3 weken is wel overdreven, a la limite nog haalbaar voor iemand die beslist pakweg 6 maand te blijven maar voor een doorsnee businesstrip van pakweg een week moet je al 3 weken in het hotel (kamer niet verlaten) en dan heb je nog eens quarantaine als je terug naar HK of een een ander Aziatisch land gaat.
Oud 6 november 2021, 08:53   #664
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hong Kong is een eiland met maar 3 bruggen, veel makkelijker te controleren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 09:05   #665
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3 weken is wel overdreven, a la limite nog haalbaar voor iemand die beslist pakweg 6 maand te blijven maar voor een doorsnee businesstrip van pakweg een week moet je al 3 weken in het hotel (kamer niet verlaten) en dan heb je nog eens quarantaine als je terug naar HK of een een ander Aziatisch land gaat.
Business trips zijn dan ook iets van het ancien regime he. Binnenkort allemaal gedaan. Enkel migratie reizen mag nog, zoals je zegt, voor minstens een half jaar. Maar je was toch zo blij met je pasje en je prikje he

Verkleed U als vleermuis, dan mag je misschien door.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 november 2021 om 09:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 09:15   #666
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Business trips zijn dan ook iets van het ancien regime he. Binnenkort allemaal gedaan. Enkel migratie reizen mag nog, zoals je zegt, voor minstens een half jaar. Maar je was toch zo blij met je pasje en je prikje he

Ge vergeet dat het mijn leven is. Professioneel en mentaal is dat verre van ideaal.
Oud 6 november 2021, 09:19   #667
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge vergeet dat het mijn leven is. Professioneel en mentaal is dat verre van ideaal.
Als je nu echt hoog technologische machines verkoopt en je moet die gaan installeren lijkt me dat misschien wel nodig. Maar om gewoon zaken aan te kopen zijn die reisjes overdreven. Of moet jij nog in elke appelsien gevoeld hebben voor je ze koopt?

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 6 november 2021 om 09:20.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 09:28   #668
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als je nu echt hoog technologische machines verkoopt en je moet die gaan installeren lijkt me dat misschien wel nodig. Maar om gewoon zaken aan te kopen zijn die reisjes overdreven. Of moet jij nog in elke appelsien gevoeld hebben voor je ze koopt?
Feitelijk zou ik op die zever niet moeten antwoorden maar ik delocaliseer reeds sinds 1977. De productie wordt opgevolgd alsof het in België zou zijn om kwalitatief te voldoen ook worden continu nieuwe producten ontwikkeld dat is mijn taak en dat gaat zo maar niet via email en video conference.
Het is zo maar niet "reisjes" waar je ready made Chinese brol koopt en goed gaat fretten en poepen.
Oud 6 november 2021, 09:30   #669
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
China raadt zijn bevolking aan voedsel te hamsteren ... WTF ?
Zo gek is dat niet.
Door de vele maatregelen zijn er nu al wereldwijd te korten in vanals en nog wat.
En het zijn niet alleen de coronamaatregelen die deze te korten veroorzaken, ook de klimaat en milieumaatregelen hebben daar een grote invloed op.
En de stijgende olieprijzen zorgen dat de voedselproductie steeds duurder word, waardoor die steeds minder rendabel word.

Het is dus niet zo gek, dat overheden die werken met 10 en 20 jarenplannen en zicht hebben op hoe de zaken verlopen en dat die, daar ze niet herkozen moeten worden, ook openlijk voor de toekomstige te korten waarschuwen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 09:31   #670
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Feitelijk zou ik op die zever niet moeten antwoorden maar ik delocaliseer reeds sinds 1977. De productie wordt opgevolgd alsof het in België zou zijn om kwalitatief te voldoen ook worden continu nieuwe producten ontwikkeld dat is mijn taak en dat gaat zo maar niet via email en video conference.
Het is zo maar niet "reisjes" waar je ready made Chinese brol koopt en goed gaat fretten en poepen.
Ok, je koopt daar kwalitatief hoogstaand materiaal, maar dat fretten en poepen is toch mooi meegenomen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 09:46   #671
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ok, je koopt daar kwalitatief hoogstaand materiaal, maar dat fretten en poepen is toch mooi meegenomen.
Nee het wordt ontwikkeld en geproduceerd via mijn richtlijnen. Ik moet de productie kunnen voelen, zien, "ruiken", opmerkingen maken, richtlijnen geven. Dat valt weg en er zijn negatieve gevolgen en details die er vroeger niet waren.
Oud 6 november 2021, 10:46   #672
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tant pis he. Dat is voor enorm veel mensen zo, dat hun leven zoals zij het zagen, verwoest wordt in het nieuwe normaal. Zij moeten zich maar daaraan aanpassen. En nu zie je wat ik je eerder gezegd had he, je had maar op tijd je steentje moeten bijdragen om die dynamiek te willen stoppen, en daar niet voor staan juichen.
Oud 6 november 2021, 10:49   #673
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee het wordt ontwikkeld en geproduceerd via mijn richtlijnen. Ik moet de productie kunnen voelen, zien, "ruiken", opmerkingen maken, richtlijnen geven. Dat valt weg en er zijn negatieve gevolgen en details die er vroeger niet waren.
Tja, je zal inventief moeten worden voor de toekomst, want de wereld is veranderd, en voorgoed. Eens we aan die zottigheden begonnen zijn, had men het direct moeten stoppen, maar ja, toen waren mensen zoals ik die dat zegden nog onnozelaars he. Het ging, door braaf te doen wat men U zegde, rap opgelost zijn he. Wel, nu zie je dat het trukken van de foor waren om de maatschappelijke transformatie door te drukken in stapjes he. Vergeet het dus maar, uw oude leventje met veel te reizen. In het Nieuwe Normaal is dat not done.
Oud 6 november 2021, 13:43   #674
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, nu zie je dat het trukken van de foor waren om de maatschappelijke transformatie door te drukken in stapjes he.
Toch enige 'planning'?
Oud 6 november 2021, 14:41   #675
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Toch enige 'planning'?
Zelfs niet. Ik denk dat men, van een aanvankelijk paniekerig na-apen en groepthink (we mogen niet vergeten dat we allemaal vijanden moesten zijn van Big Evil Trump he) in de rats zat, en dat men telkens inderdaad trukken van de foor uithaalde, met de hoop op een soort van goe poeier victorie.
Wat die mensen vergeten zijn, is dat kwakzalverij kwakzalverij heet, omdat ze NIET werkt.
Ik denk dat zij echt hoopten op het grote Vaccinale Mirakel. Ik denk dat zij hun eigen fratsen geloofden (en ergens misschien een vaag vermoeden hadden dat ze een BEETJE overdreven, voor het goede doel, om zo wat harder te gaan dan echt nodig was, kwestie van "echt zeker" te zijn van het eindresultaat).

Ik denk dat ze in denial zijn sinds het in Israel scheef liep, en dat het nu een nieuwe vlaag paniek is, maar dan wel een die deze keer rekening houdt met mogelijke lantaarnpalen, en als dusdanig deze keer misschien wel pro-actief zullen inhakken op alles wat richting lantaarnpaal suggestie gaat.
Oud 6 november 2021, 14:59   #676
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Business trips

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2021 om 15:06.
Oud 6 november 2021, 15:01   #677
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, je zal inventief moeten worden voor de toekomst, want de wereld is veranderd, en voorgoed. Eens we aan die zottigheden begonnen zijn, had men het direct moeten stoppen, maar ja, toen waren mensen zoals ik die dat zegden nog onnozelaars he. Het ging, door braaf te doen wat men U zegde, rap opgelost zijn he. Wel, nu zie je dat het trukken van de foor waren om de maatschappelijke transformatie door te drukken in stapjes he. Vergeet het dus maar, uw oude leventje met veel te reizen. In het Nieuwe Normaal is dat not done.
Gedaan met de bloemetjes buiten te zetten in exotische oorden
Oud 6 november 2021, 15:01   #678
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal beteren als de laatste levende ziel is gevaccineerd. De Geert en de Frank hebben dat gezegd
Oud 6 november 2021, 15:06   #679
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge mocht toch niet klagen zei je hier onlangs ? Wel blijkbaar gaat ook alles zijn gangetje wanneer je hier blijft. In feite kan je nu alles online afhandelen.Het is vooral plezant in exotische oorden de bloemetjes eens buiten te zetten maar niet echt noodzakelijk voor Business. Business as usual. Als het 2 jaar lukt zal het ook wel 20 jaar lukken.

4 weken Bangkok is voor niks meer nodig behalve dan voor dingen te voelen en te zien die je niet direct hier kan voelen en zien

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2021 om 15:08.
Oud 6 november 2021, 15:14   #680
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet feitelijk niets. Als deze situatie niet op korte termijn verandert heb ik het gehad. Dan kan iedereen mijn zak opblazen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be