Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2020, 10:47   #661
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dierenliefhebers zijn meestal geen kattenmensen.
Katten vermoorden vogeltjes en stelen het biefstuk van de buurvrouw.
U vergat nog: en doen 'baba' in uw juist opgefriste tuin.

Zoals ik al eerder schreef zijn het de véle zwerfkatten, die van einde ende verre gekomen zijn die vuilaards zijn en ziektes met zich meebrengen.

Het gaat er in dit geval niet om een dierenliefhebber of niet te zijn maar om het gevaar dat het zieke katje met zich meebrengt.

p.s.

Castratie, identificatie en registratie van katten

“Als we ons land rabiësvrij willen houden, moeten we consequent zijn.” En dus moet katje Lee een spuitje krijgen.

Naast het zieke katje is er in ons land al een zware overpopulatie aan katten. (.pdf file/tekst)

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2020 om 10:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 10:47   #662
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wij als mensen pretenderen toch daar boven te staan? Zouden we ons dan ook niet navenant beter moeten gedragen?
Ik kijk regelmatig en graag naar Midas Dekkers. Interessant is die zijn uitleg daarover.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 10:53   #663
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt van het dier en de persoon af. Een huisdier kan voor iemand veel meer betekenen dan een onbekende mens. Stel ik heb een hond of een kat. Wat zou me dan het meeste raken, mijn kat of hond die geëuthanaseerd wordt of een veroordeelde crimineel die bv in de US een spuitje krijgt?
Maar de wet is toch de wet?
Zoals ge zelf zegt: Leer er mee leven, net als met verkeersreglementen en hou er u aan of loop tegen de lamp.
Oud 19 mei 2020, 10:59   #664
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zoals ge zelf zegt: Leer er mee leven, net als met verkeersreglementen en hou er u aan of loop tegen de lamp.
De regel is inderdaad simpel: "Learn the rules and listen to the law!"
Oud 19 mei 2020, 11:01   #665
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en jullie willen dan net wel die wetten naast jullie neerleggen als het jullie uitkomt. We hadden het in dat geval over harde criminaliteit in het drugsmilieu.
Deze juffrouw heeft m.i. geen criminele daad verricht, vergelijkbaar met de overvallen, diefstallen, aanslagen en moorden die uw drugsmilieu uitvoert, eerder een blijk van mededogen en pure dierenliefde naar die kat toe. Dom, maar begrijpelijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 11:11   #666
Tavek
Banneling

Standaard

Indien dat beest later wordt vastgesteld met hondsdolheid en er zijn doden gevallen door haar egoisme, staat ze voor mij gelijk met een seriemoordenaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 11:12   #667
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en jullie willen dan net wel die wetten naast jullie neerleggen als het jullie uitkomt. We hadden het in dat geval over harde criminaliteit in het drugsmilieu.
Deze juffrouw heeft m.i. geen criminele daad verricht, vergelijkbaar met de overvallen, diefstallen, aanslagen en moorden die uw drugsmilieu uitvoert, eerder een blijk van mededogen en pure dierenliefde naar die kat toe. Dom, maar begrijpelijk.
Als ge de volksgezondheid in gevaar brengen geen zware misdaad vindt niet nee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 11:16   #668
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als ge de volksgezondheid in gevaar brengen geen zware misdaad vindt niet nee.
Je moet niet overdrijven, we hebben al drama queens genoeg. EEN (1) kat die onder controle ergens binnen zit, dat is geen gevaar voor de volksgezondheid.
Oud 19 mei 2020, 11:25   #669
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet niet overdrijven, we hebben al drama queens genoeg. EEN (1) kat die onder controle ergens binnen zit, dat is geen gevaar voor de volksgezondheid.
Inderdaad, voor dat bakje paddo's dat ik wel eens kweek worden ook geen aanslagen of moorden gepleegd.
Al dat overdrijven over gangsters is voor de drama queens.
Oud 19 mei 2020, 11:36   #670
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, voor dat bakje paddo's dat ik wel eens kweek worden ook geen aanslagen of moorden gepleegd.
Al dat overdrijven over gangsters is voor de drama queens.
Voor uw champies niet maar voor coke bv wel , kijk maar, vandaag in de krant :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...boet~ae638b3d/
Oud 19 mei 2020, 11:58   #671
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
668 posts over een kattebeest is inderdaad overdreven.
Oud 19 mei 2020, 12:17   #672
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt van het dier en de persoon af. Een huisdier kan voor iemand veel meer betekenen dan een onbekende mens. Stel ik heb een hond of een kat. Wat zou me dan het meeste raken, mijn kat of hond die geëuthanaseerd wordt of een veroordeelde crimineel die bv in de US een spuitje krijgt?
Een (ter dood) veroordeelde crimineel heeft bewezen dat het een beest is en mogen we dus op dezelfde manier afslachten als alle andere dieren. Tot zover kan ik je volgen.

Maar het is niet omdat 1 mens (of gezin) zich aan een hond hecht dat die hond zijn leven evenveel waard wordt als dat van een mens ook niet he.

Persoonlijk heb ik zelfs geen problemen met foie gras of pak nu jagen voor de sport. Dieren hebben geen ziel.
Oud 19 mei 2020, 12:20   #673
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar als je deze kat door de vingers ziet schep je eigenlijk een gevaarlijk precedent, niet? Want dan kan iedereen naar hartelust kitten meebrengen uit risicogebied. Die regels zijn er voor een reden ook he.
Oud 19 mei 2020, 12:26   #674
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja maar als je deze kat door de vingers ziet schep je eigenlijk een gevaarlijk precedent, niet? Want dan kan iedereen naar hartelust kitten meebrengen uit risicogebied. Die regels zijn er voor een reden ook he.
Gaan we ze te eten geven hoeveel dieren hier jaarlijks illegaal toekomen? Honden uit het oostblok met vervalste papieren?
Geef deze juffrouw een forse boete en steek dat beestje in quarantaine op haar kosten, dat is voldoende signaal.

[quote=Sneaky] "Persoonlijk heb ik zelfs geen problemen met foie gras of pak nu jagen voor de sport. Dieren hebben geen ziel."

Daar ga ik niet in mee, mensen hebben dat ook niet, foie gras en jagen zou ik ook liever verboden zien. Elk zijn mening.
Oud 19 mei 2020, 12:47   #675
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er worden alle dagen dieren aan de lopende band afgemaakt die een ellendig miserabel bestaan hebben gekend. Vetgemest op een m² met als doel onze vette pensen te spijzen.
Zij zouden hetzelfde doen met ons moesten ze kunnen.
De eerste wet van de natuur he : vae victis.

Citaat:
Je kan ze nog een laatste groet brengen op de talloze BBQ. Veel dierenliefhebbers komen samen om dan te rouwen rond die BBQ.
Klopt, eind deze week houden we weer een rouwkrans.
We vieren het leven door de dode overwonnenen op te peuzelen overgoten met gepaste sauzen en kruiden.
De overschot gaat naar de huiskat, zo is de cirkel rond.

Citaat:
Enige remedie zou misschien zijn om eens wat honden en kattenvlees op de BBQ te leggen Zot zouden ze worden
Hond is niet bijzonder lekker. Ik heb het 1x geproefd in Shanghai en dat was niet echt de moeite.
Wat betreft kat : dat is zoals konijn naar 't schijnt, ik zou dat zonder probleem oppeuzelen, wel de chip en andere implantaten verwijderen eerst.

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 mei 2020 om 12:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 12:53   #676
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beste dierenliefhebbers (zoals ik er een ben), als dat katje rabiës heeft, en zo andere tamme en wilde dieren zou infecteren, dan zullen al die dieren een pijnlijke dood sterven.

Het getuigt van ware dierenliefde om dat katje zo vlug als mogelijk een spuitje te geven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 12:57   #677
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beste dierenliefhebbers (zoals ik er een ben), als dat katje rabiës heeft, en zo andere tamme en wilde dieren zou infecteren, dan zullen al die dieren een pijnlijke dood sterven.

Het getuigt van ware dierenliefde om dat katje zo vlug als mogelijk een spuitje te geven.
Meteen akkoord, als. (maar tot nader order heeft het dat niet)

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 mei 2020 om 12:58.
Oud 19 mei 2020, 13:14   #678
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

[quote=Skobelev;9334170]Gaan we ze te eten geven hoeveel dieren hier jaarlijks illegaal toekomen? Honden uit het oostblok met vervalste papieren?
Geef deze juffrouw een forse boete en steek dat beestje in quarantaine op haar kosten, dat is voldoende signaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky
"Persoonlijk heb ik zelfs geen problemen met foie gras of pak nu jagen voor de sport. Dieren hebben geen ziel."

Daar ga ik niet in mee, mensen hebben dat ook niet, foie gras en jagen zou ik ook liever verboden zien. Elk zijn mening.
Reden te meer om een duidelijk voorbeeld te stellen.
Vooral omdat de juffrouw het presteerde zich in de kijker te werken.
Oud 19 mei 2020, 13:35   #679
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

[quote=Skobelev;9334170]Gaan we ze te eten geven hoeveel dieren hier jaarlijks illegaal toekomen? Honden uit het oostblok met vervalste papieren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky
"Persoonlijk heb ik zelfs geen problemen met foie gras of pak nu jagen voor de sport. Dieren hebben geen ziel."

Daarover trekt GAIA alle registers open.
In deze trekt GAIA alle registers open over het katje, maar over de manier van import zwijgen ze als vermoord. Hoe hypocriet kan je zijn?
Oud 19 mei 2020, 13:38   #680
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die andere dieren bij haar thuis, en waarmee er contact was voor de verdwijning, zitten die ook opgesloten? En al de mensen die haar "trofee" vastgehad hebben, zitten die ook in quarantaine?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be