![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik laat mij "nooit" opsluiten daar zijn nu juist die andere mogelijkheden voor in het leven geroepen. Waar het hier over gaat is dat ouderen maar moeten geofferd worden voor het comfort van de jeugd tijdens deze Corona crisis. Dit ongeacht of het nog actieve gezonde mensen of anderen zijn, oud is voldoende. Daar ben ik het niet met eens, een mens is een "mens", dat is het verschil met dieren, daar offert men de zwakste om de sterken te laten overleven. Waar men vooral eens moet over nadenken is waarom die Corona ons zo gruwelijk overvalt? Persoonlijk zie ik het als een waarschuwing van de natuur die vindt dat we ons eens moeten gaan bezinnen over wat we aan het uitsteken zijn.
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat helemaal niet als belediging of zo. Het punt dat ik wilde maken is gewoon dat men een tijd "aktief" is in de maatschappij, en dan is uw bijdrage maatschappelijk belangrijk, gewoon omdat je, wel, de maatschappij mee doet draaien. Nadien stop je daarmee. En dan ben je NIET meer maatschappelijk belangrijk, ttz, uw aanwezigheid is niet meer nodig opdat de maatschappij draait. Dat is precies wat "pensioen" wil zeggen. Wil dat zeggen dat die mensen op de vuilbak moeten ? Nee. Ik zeg gewoon dat hun bestaan niet meer maatschappelijk NODIG is. Uiteraard mogen zij bestaan. En elk moment van hun bestaan dat zij nog kunnen genieten, is meegenomen. Maar dat is "bonus". Die bonus is hen gegund. Maar dat is het dan ook. Als om een of andere reden die bonus niet meer kan, dan kan de maatschappij een beetje proberen te helpen als het moet, maar ZONDER ZICHZELF PIJN TE DOEN. Gaat dat niet, wel dan is dat jammer maar helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen zijn veel meer maatschappelijk actieve mensen gestorven dan van corona nu. En daar hebben wij de maatschappij niet voor ontwricht. Het enige wat ons overvalt, is hysterie en waanzin. Het gros van de doden die gevallen zijn bij corona, zijn mensen die we niet eens in leven hielden 30 jaar geleden. Dat is die nieuwe bevolking die er enkel maar kon zijn door zware medische ondersteuning die niet bestond 30 jaar geleden. Dat waren mensen die extra extra bonus gekregen hadden, en die door deze epidemie nu niet meer mogelijk was. In dezelfde leeftijdsklassen beneden de 60 jaar was de Aziatische griep en de Hong Kong griep veel erger dan corona nu. Maar daar zijn wij niet gaan voor flippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Niemand" is onmisbaar of "nodig" op deze wereld, wie dat denkt van zichzelf is er naast, ver naast. Maar de waarde van bijdragen voor de gemeenschap enkel bepalen door leeftijd lijkt me nogal kort door de bocht. Ik ken mensen van 20 /30/40 die geld kosten aan de gemeenschap maar meerdere voor de gemeenschap waardevolle mensen van boven de 75. Om dan die mensen "systematisch" te offeren "volgens uw redenering" voor mensen die bvb op de dop staan of in het gevang zitten? Daar zie ik de economische meerwaarde "weer volgens uw theorie" toch echt niet van in? Ik praat niet voor mezelf hoor, "als het kan helpen" wil ik plaats maken voor een productieve jongere, met plezier zelfs.
![]() |
![]() |
#667 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wie zegt dat de familie de juiste beslissingen neemt?
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het mooiste (de gustibus non est disputandum) blonde tante nonneke van het land heeft dit allemaal geregeld in een "open brief" ![]() ![]() ![]() https://www.hln.be/binnenland/minist...kaar~a496ee3d/
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 april 2021 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Recht nog één keer je rug" (dixit Verlinden) Ze is wel optimistisch, vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb een uitdaging voor de jeugd: vlecht stevige touwen... maak U klaar om ze allemaal op te knopen. Probeer in uw omgeving uit te vissen wie allemaal fervent voorstander is van het gemaatregel. Maak lijsten met namen. Bereid volkstribunalen en lynchpartijen voor. Deze zomer wordt een bengelende zomer zoals nooit tevoren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de jeugdige vlechters van touwen of manden: krepeer snel en wel maar laat jullie niet kisten.
![]()
![]() |
#676 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol en of drugs wat is het verschil ? Dat er minder Alcohol zou zijn gebruikt en misschien wat andere drugs ik zie niet echt het probleem integendeel met 3 miljoen doden per jaar is het niet slecht dat er wat minder wordt gebruikt van dat vergif. Angst van wat ? Toch niet van corona ? Impotentie ? Dat is al lang aan de gang. De mensen worden hier steeds meer a-seksueel. De reden is niet ver te zoeken. Een blote tiet en het regent klachtenbrieven. Vrouwen willen hier steeds meer op mannen lijken en mannen op vrouwen. De tijd van de monokini's is al lang voorbij. De boerkini daarentegen is in opgang. Depressies ? Nog niks over vernomen ...alleszins zijn er helemaal niet meer zelfmoorden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2021 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |