![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootst mogelijke (nep)zekerheid vindt je wellicht in een geloof om je aan vast te klampen maar zoals je ziet, zelfs d�*t biedt geen zekerheid.
Ik denk dat het de behoefte is aan zekerheden die ons parten speelt. De waarheid is dat er geen zekerheden bestaan. Desalniettemin veroorzaakte het een schok bij mij toen ik dit las: Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2005 om 14:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Europees Commissaris
|
![]() Eh kunnen jullie die discussie niet verderzetten bij 'Relegies'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ook de voorgaande uitspraak niet. Als het dus niet zeker is, dat niets zeker is, dan zou het best eens kunnen dat er wel iets zeker is. Of dat zelfs alles zeker is. Maar daar twijfel ik aan, zodat zeker niet alles zeker is. Je ziet het: problemen genoeg, da's geen probleem. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Europees Commissaris
|
![]() een andere leuke om zot te worden is deze: het heelal moet logischer wijs ofwel eindig ofwel oneindig zijn.
*eindig zou impliceren dat er ergens een grens is waarachter "niets" ligt, wat evenwel niet voorstelbaar is aangezien er altijd "iets" moet zijn. Wat is die grens dan, en hoe kan er nu "niets" achter die materiële grens liggen? *oneindig is dus veel logischer, maar evenwel evenzeer onvoorstelbaar: dat zou impliceren dat wij deel uitmaken van iets dat geen afmetingen heeft, maar dat oneidig (in alle dimensies) verderloopt en toch moet het één van die twee zijn... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtig gezegd, Seba!
Is dat van jou?
![]() |
#666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Oneindig' is enkel wat problematisch omdat oneindigheid onze waarneming overstijgt. Maar dat is geen reden om het te verwerpen. Flaminganten zien b.v. ook niks goeds aan België, maar dat wil niet zeggen........ etc. etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw implicatie van 'geen afmeting' klopt niet. Een onbevattelijk grote afmeting is er ook een. Als jij met een ruimtetuig reist, dan ben jij het bepalende element voor afmeting mocht je voorbij alle andere vaste materie heenreizen.
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen 'ruimte buiten de ruimte'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=robert t]
Citaat:
Een stelling is uiteindelijk maar een rij woorden. Een rij woorden bevat niet meer (of minder) waarheid dan een rij bakstenen. De realiteit van een stelling is niet zijn 'inhoud', maar het feit dat iemand de stelling kan bedenken, uitspreken of neerschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Burger
|
![]() ![]() Weer een episode uit de Bubbeltjeskrant.
![]() |
#674 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_________________________________ Moest ineens alle aardolie verdwijnen, dan zouden we ons enkel nog verplaatsen als het belang had. 4583 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Wij,de westerse mens,willen alles maar indelen en in omgangstaal of wiskunde gieten.Zou dit de juiste manier zijn? In Griekenland deed Sokrates de beroemde uitspraak:'ik weet dat ik niets weet',terwijl in China Lao Tzu zei:'Het is het beste om niet te weten dat je weet'. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 16 augustus 2005 om 14:26. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Jan van den Berghe]
Citaat:
Maar "tijd" als vierde dimentie vind ik een aannemelijk fysisch dogma. Maar volgens mij zou "beweging" ook als vierde dimentie kunnen worden gebruikt gezien de eerste drie volledig statisch zijn. Het is in dergelijke discussies dat fysica en filosofie elkaar niet uit de baan kunnen gaan.
![]() |