![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ppfff... 'k ga het nog eens proberen.... denk nu eens twee minuten na wat een persoon ( neem effe een volwassen bijzitter vooraan ipv bestuurder ) doet bij een erg en voldoende grote vertraging ( dus geen effectieve botsing ) als die niet vast zit .... ik neem toch aan dat je het met me eens bent dat die persoon door de voorruit gaat of betwijfel je dit evenzeer ? indien je me hierin zou volgen kan je toch niet anders dan besluiten dat er sprake is van een translatie + rotatie ( bovenlichaam gaat dus eerst ) om die persoon uiteindelijk uit die wagen te slingeren .... anders zou ie gewoon ofwél onderuit zakken/draaien ófwel 'dubbel plooien' op het punt waar die persoon het dashbord raakt verminder nu systematisch die vertraging ... wat zou er dan principieel veranderen ? 'k vraag me bovendien echt af welke crashtests U dan zoal gezien heeft, Rene ? en vóóral wat je dan zoal gezien hebt of denkt gezien te hebben... meestal zijn dat er mét gordel en dan zit de persoon dus min of meer star tov de stoel en zal je dat niet zo merken op dat filmpje, niettemin is er wel een draaimoment bovendien verbaast het me ten zeerste dat uitgerekend jij weer begint over die crashtest die volgens jou eigen zeggen totaal niet relevant was voor deze problematiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk... ik ben zelf een ongelukkig en gelukkig getuige geweest van hoe gordelspanners (die je in je zetel trekken bij impact) en airbags (die ontploffen in je gezicht) kunnen samenwerken. Ik ben tegen 70 km/u zonder de kans op remmen (file achter een bocht) op een stilstaande wagen ingereden met een Ford Fiesta (model 1996 en toen bekend om zijn veiligheid). Ongelukkig want mijn wagen was naar de vaantjes. De airbags vervangen en de gordelspanners + het carrosserie en de nooit meer werkende kreukelzones... het zou me bijna meer kosten dan de wagen zelf. Had ik op dat moment echter zonder gordel hebben gereden dan zat ik hier niet te memmen op een forum. Had ik toen geen gordelspanners gehad dan had die gordel me zelfs niet kunnen tegenhouden om omhoog te vliegen en die airbag in mijn maag te krijgen of in mijn buik waar er geen ribben zijn om je ingewanden te beschermen. Ik weet achteraf dat die gordels me op die inslag keihard achteruit trokken, recht in mijn zetel zodat de airbag mijn hoofd zelfs bij zulke inslag goed heeft beschermd. Mijn bril lag op mijn schoot maar zelfs die was niet aan diggelen. Qua veiligheid in de auto kan je niet ver genoeg gaan. Moraal van het verhaal: koop nooit een auto die minder dan 5 op 5 haalt in crash tests. gebruik je gordel. zet je zetel en stuur goed zodat je airbag je kan opvangen. Meer moet dat niet zijn.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 29 juni 2007 om 01:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Rene Artois
bovendien vind ik dat het hoog tijd is dat we inquisitielijn maar eens omdraaien.... tot nu toe heb je op nog geen enkel van de zaken waar ik op geantwoord ( zo goed als ik kon maar blijkbaar niet bevredigend genoeg ) heb een fatsoenlijke repliek gegeven dat beperkte zich bij jou tot 'bewijs dit of dat dan maar eens', 'neen hoor waar haal je dat... dat is niet zo maar sus of zo', 'mijn ervaring leert me dat..', en meer van dergelijks en dat terwijl jij anderszijds tot nu toe al de zaken die ik opmerkte straal genegeerd hebt vandaar dat ik het je nog eens uitdrukkelijk vraag...alvorens verder door te gaan - waar ligt de fout in die analogie die ik je gaf ? erken je ze niet, begrijp je ze niet of hoe zit dat nu ?.... je hebt dat gewoon weggewimpeld zonder meer - waar ligt de fout dat de data verkregen uit crashtests ed niet afdoende zouden zijn om zich een beeld te kunnen vormen wat er gebeurt bij stevig remmen ? - hoe verklaar jij uit jouw visie dat boven een bepaalde waarde van vertraging je plots wel gelicht zou worden ? en waar ligt die waarde dan ? bij mijn stelling vormt dat geen probleem, dat effect is er steeds hoe klein ook - meen je nu werkelijk dat je bij het niet dragen van een gordel geen enkele of bijna geen druk zou moeten uitoefenen op dat stuur ? een gewicht dat behoorlijk kan oplopen, bij oplopende vertegingen tot max 1 g, tot pakweg de helft ( 'k neem hier effe een hefboom ) van je eigen lichaamsgewicht is toch niet niets ? - wat ivm die abs, eerder in één van je posts, als een soort 'argumentatie' dat het effect dan minder zou zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't ging 'm hier nu niet over de gordel als middel om de airbag optimaal te laten ontploffen/ontplooien noch over het nu nut van de gordel of gordelspanners en dat bij een ongeluk die hele discussie gaat 'm nog steeds over de gordel als middel om optimaal je controle over je wagen te behouden bij (erg) stevig remmen ( neem minimaal 0.5 g en dat kan oplopen tot bijna 1 g ) en voorbij mij maak je gewoon niet wijs dat het dan mogelijk is om precies hetzelfde te doen als mét die gordel : van zodra die gordel 'klikt' doet ie dat met een reden ( ik sta hier niet alleen je vindt de vermelding van dat aspect terug in verschillende infobronnen betreffende wegveiligheid en wagenconstruteurs ... jammer genoeg zonder verdere achterliggende informatie of onderzoek ) het feit dat Rene zo prat gaat op die 5 ervaringen ( remsporen, abs ) getuigt net dat ie niet weet waar over hij bezig is : in beide gevallen heb je effect dat je totale gemiddelde vertaging over de hele afgelegde weg voor stilstand groter zal zijn bovendien heb ik ook zo het vermoeden ( dit is slechts een wilde gok ) dat die 5 ervaringen totaal geen nakend ongeluk verijdelde... en uiteraard kwam ie dan uiteindelijk veilig tot stilstand Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2007 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het begint al met die 100% en 't feit dat je met statistiek niets kan bewijzen echter er bestaat wel een causaal verband tussen de ernst van de letsels en de snelheid ( andere parameters gelijk gehouden natuurlijk ) Citaat:
Citaat:
bovendien over welk nettodeel van de inkomsten komende uit boetes gaat het hier precies, vraag ik ma af ? Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2007 om 02:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gezien er geen achterwaartse druk op het bekken is wordt het gebruik van het rempedaal ook geenszins gehinderd. Daarenboven is het onduidelijk hoe de gordel de bestuurder zou moeten beschermen tegen een achterwaartse beweging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aah, Rene... ons gesprekje wordt nog een vaste constante, 'k zal je alvast missen komende week
Citaat:
btw zitten die personen vast of niet ? mag ik veronderstellen dat dat hier alvast zo is ? Citaat:
![]() vertel me eens waar ik ergens beweer dat dat niet het geval zou zijn Citaat:
dat een dummy ( niet de actieve modellen ) zich niet verzet en een persoon wel of wat ? : is dat nu net niet heel de issue of dat een dummy door zijn starheid kantelt en desnoods door de voorruit gaat en een persoon niet ? Citaat:
of je er nu ook iets uit geleerd hebt lijk ik me te betwijfelen Citaat:
dat kan alleen maar als het lichaam star vastgeriemd is ( neem bij voorkeur voorspanners ) Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2007 om 21:34. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jouw 5 persoonlijke ervaringen kunnen me gestolen worden, begrijp je ? en blijkbaar is dit zowat het enigste dat je uiteindelijk kán aanbrengen Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2007 om 21:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rene, ik heb het meegemaakt. het systeem werkt. Ik zou hier anders niet zitten om praha gelijk te geven (op sommige punten dan wel... niet op andere) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vervolgens vergeten wat u zoeven gepost heeft. Gebeurt hier wel meer maar u doet het tweemaal in een discussie. Chapeau! Het gaat om post 649, amper 1 blz terug : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de 2e al. bedoelt u waarschijnlijk projecteren ipv reflecteren. Waarmee bewezen is dat syntaxis niet uw enig taalkundig probleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als iemand achterop u rijdt is het belangrijkste trouwens een goed geplaatste kopsteun. Iets wat meestal veronachtzaamd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De grootste verliezen zullen geleden worden in de reperatiesector.
![]() |
![]() |
#679 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een verwrongen logica. Als ultaliberaal staat ge ook voor het principe dat ge andere mensen hun veiligheid niet in het gedrang brengt door uw acties.
![]() |
#680 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verbod op snelheden boven de honderd km/h is afdoende en voldoende |
|
![]() |
![]() |