Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2007, 19:43   #6801
is da waar
Burger
 
is da waar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
In 1967 had Nasser aangekondigd dat hij Israël van de kaart ging vegen en zijn troepen stonden klaar.Na lange discussies binnen de Israëlische regering werd tot een preventieve aanval besloten tegen Egypte.Vanaf het begin mengden Syrië en Jordanië zich ook in de strijd en werden dus ook aangevallen.De gevolgen zijn gekend.Geen medelijden met de arabieren.Gespeeld en
en wat?
is da waar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 12:32   #6802
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
1. Dat is hem nu juist het punt. In tegenstelling tot wat jij beweert, lag zijn gedachtegang helemaal niet in die lijn. Het was een kritisch bericht, niet meer en niet minder. Ik ga akkoord dat de discussie op een beschaafde manier gevoerd moet worden maar sorry, door om de haverklap te zwaaien met het antisemitische argument, bewijs je niemand een dienst.
2. Er zijn hier anderen die de discussie wel wat harder op de snee durven voeren hoor.
3. Het bewijs dat de oorlog in Libanon maanden op voorhand gepland was, werd al gegeven door een bekende Amerikaanse journalist die in het verleden ook al andere ophefmakende zaken aan het licht bracht (het Abu Graibschandaal bijvoorbeeld). Ook verschillende hooggeplaatste personen in Israël zelf (waaronder premier Olmert) gaven al openlijk toe dat de oorlog maanden op voorhand gepland was ("Dit is de langst voorbereide oorlog ooit").
Als styllo-ben dus beweert dat de oorlog in Libanon maanden op voorhand gepland was, is daar niks antisemitisch aan maar is dat niet meer of minder dan de zuivere feiten.
Point taken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 12:41   #6803
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Is weer een vereenvoudiging van de feiten.Sommige radikale zionisten willen een groter Israël dan andere.In 1948 vielen de arabieren wel Isräël aan en niet omgekeerd.
Dat is een fabeltje, een cynische omkering van de feiten. Even een kleine vergelijking. Stel: er wordt een Franstalige staat België gesticht waar de provincies van Vlaams-Brabant en Antwerpen bij worden gevoegd en dit wordt bekrachtigd door de VN. Als Vlamingen en Nederlanders dan zouden proberen om Antwerpen en Vlaams-Brabant militair te verdedigen, zouden het dan de agressors zijn?

Welnu, dat is precies wat er in Palestina is gebeurd. De Zionisten woonden op 6% van het grondgebied, maar wilden ineens veel meer. Wat moest er dan met die Palestijnen gebeuren die daar woonden? Juist ja, ze moesten verdreven worden, wat ook gebeurd is.

PS: Elke rechtgeaarde volksnationalist zal mij hierin gelijk geven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 12:56   #6804
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een fabeltje, een cynische omkering van de feiten. Even een kleine vergelijking. Stel: er wordt een Franstalige staat België gesticht waar de provincies van Vlaams-Brabant en Antwerpen bij worden gevoegd en dit wordt bekrachtigd door de VN. Als Vlamingen en Nederlanders dan zouden proberen om Antwerpen en Vlaams-Brabant militair te verdedigen, zouden het dan de agressors zijn?

Welnu, dat is precies wat er in Palestina is gebeurd. De Zionisten woonden op 6% van het grondgebied, maar wilden ineens veel meer. Wat moest er dan met die Palestijnen gebeuren die daar woonden? Juist ja, ze moesten verdreven worden, wat ook gebeurd is.

PS: Elke rechtgeaarde volksnationalist zal mij hierin gelijk geven.
Je vergeet erbij te vertellen dat Vlaams-Brabant en Antwerpen er respectievelijk ooit hebben bij behoort in het verleden. Dat het een heuse staat was met alles erop en eraan.

Israël was ooit een rijk land, met een eigen vorstendom, belastingschalen, ambassadeurs de hele santéboetiek. Palestina daarentegen...?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 14:18   #6805
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je vergeet erbij te vertellen dat Vlaams-Brabant en Antwerpen er respectievelijk ooit hebben bij behoort in het verleden. Dat het een heuse staat was met alles erop en eraan.

Israël was ooit een rijk land, met een eigen vorstendom, belastingschalen, ambassadeurs de hele santéboetiek. Palestina daarentegen...?

Paulus.
Die staat bestaat al meer dan twee milennia niet meer. Assyriërs, Babyloniërs, Perzen, Macedoniërs en Romeinen hebben daarvoor gezorgd. Er is ook geen enkel bewijs dat de huidige Israëli's afstammelingen zijn van de toenmalige Israëli's. Op de Sefardische Israëli's na, zien die er namelijk niet erg Midden-Oosters uit...

Los daarvan geeft het feit dat tweeduizend jaar geleden uw voorouders ergens gewoond hebben u geenszins, maar dan ook geenszins, het recht om de huidige bewoners uit hun huizen te jagen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 14:35   #6806
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door is da waar Bekijk bericht
en wat?
Verloren.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 14:40   #6807
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een fabeltje, een cynische omkering van de feiten. Even een kleine vergelijking. Stel: er wordt een Franstalige staat België gesticht waar de provincies van Vlaams-Brabant en Antwerpen bij worden gevoegd en dit wordt bekrachtigd door de VN. Als Vlamingen en Nederlanders dan zouden proberen om Antwerpen en Vlaams-Brabant militair te verdedigen, zouden het dan de agressors zijn?

Welnu, dat is precies wat er in Palestina is gebeurd. De Zionisten woonden op 6% van het grondgebied, maar wilden ineens veel meer. Wat moest er dan met die Palestijnen gebeuren die daar woonden? Juist ja, ze moesten verdreven worden, wat ook gebeurd is.

PS: Elke rechtgeaarde volksnationalist zal mij hierin gelijk geven.
Absoluut niet akkoord;Aan de oorsprong wilden de gematigde zionisten op vreedzame wijze met de arabieren samenleven wat niet mogelijk bleek.Dus moest er een scheiding komen.Als de volksnationalist kies ik voor de joden.Hun recht op een eigen staat is belangrijker dan de integriteit van het arabische grondgebied.Ze kunnen dat stukje grond wel missen en ze zijn het in ieder geval definitief kwijt.Ik heb een gezond respect voor de volharding waarmee de joden hun vroegere grondgebied teruggenomen hebben na bijna tweeduizend jaar.Met de arabieren kan men alleen maar lachen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 14:43   #6808
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die staat bestaat al meer dan twee milennia niet meer. Assyriërs, Babyloniërs, Perzen, Macedoniërs en Romeinen hebben daarvoor gezorgd. Er is ook geen enkel bewijs dat de huidige Israëli's afstammelingen zijn van de toenmalige Israëli's. Op de Sefardische Israëli's na, zien die er namelijk niet erg Midden-Oosters uit...

Los daarvan geeft het feit dat tweeduizend jaar geleden uw voorouders ergens gewoond hebben u geenszins, maar dan ook geenszins, het recht om de huidige bewoners uit hun huizen te jagen.
Dat wegjagen hebben ze in het begin niet gedaan en Israël is nu een feit of gij dat nu graag hebt of niet.De geschiedenis van de totstandkoming van de staat Israël lezen is voldoende om stevig respect te krijgen voor de joden en minachting voor de arabieren .
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 14:54   #6809
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die staat bestaat al meer dan twee milennia niet meer. Assyriërs, Babyloniërs, Perzen, Macedoniërs en Romeinen hebben daarvoor gezorgd. Er is ook geen enkel bewijs dat de huidige Israëli's afstammelingen zijn van de toenmalige Israëli's. Op de Sefardische Israëli's na, zien die er namelijk niet erg Midden-Oosters uit...
Daar is alle bewijs voor. Het is juist het sterkste punt van de joden dat het tot hun religieuse voorschriften behoort om zich niet te mengen met andere volkeren. Bovendien hebben er altijd Joden in Israël gewoond.

Als u vindt dat ik te ver teruggrijp in de geschiedenis, tot waar is het dan wel geoorloofd volgens u?

Citaat:
Los daarvan geeft het feit dat tweeduizend jaar geleden uw voorouders ergens gewoond hebben u geenszins, maar dan ook geenszins, het recht om de huidige bewoners uit hun huizen te jagen.
Dan hebben de huidige bewoners ook het recht niet gehad om mijn voorouders te verjagen. Trouwens gaat het er niet om waar de voorouders van de Joden gewoond hebben, het gaat erom dat zij de staat Israël gesticht hebben, lang voor er sprake was van palestijnen en dus niet zomaar uit de lucht komen te vallen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 15:26   #6810
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan hebben de huidige bewoners ook het recht niet gehad om mijn voorouders te verjagen. Paulus.
en nu weten we meteen waarom Paulus de ene na de andere Israelische propaganda verkoopt


zionisten en leugens he
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 15:29   #6811
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
en nu weten we meteen waarom Paulus de ene na de andere Israelische propaganda verkoopt


zionisten en leugens he
Juist ja

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 maart 2007 om 15:29.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 15:35   #6812
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een fabeltje, een cynische omkering van de feiten. Even een kleine vergelijking. Stel: er wordt een Franstalige staat België gesticht waar de provincies van Vlaams-Brabant en Antwerpen bij worden gevoegd en dit wordt bekrachtigd door de VN. Als Vlamingen en Nederlanders dan zouden proberen om Antwerpen en Vlaams-Brabant militair te verdedigen, zouden het dan de agressors zijn?

Welnu, dat is precies wat er in Palestina is gebeurd. De Zionisten woonden op 6% van het grondgebied, maar wilden ineens veel meer. Wat moest er dan met die Palestijnen gebeuren die daar woonden? Juist ja, ze moesten verdreven worden, wat ook gebeurd is.

PS: Elke rechtgeaarde volksnationalist zal mij hierin gelijk geven.
correct !

en er zijn genoeg bewijzen van , naast de
Vn resoluties en artikels nog deze twee markant uitspraken van zionisten:
Ben goerion "Politically we are the agressors and they defend themselves...The country is THEIRS, because they inhabit it, wheras we want to come here and settle down... Why should arabs make peace ? If i was an Arab leader, i would NEVER make peace with Israel. That is natural, we have taken their country. Why should they accept that ?"
Moshe Dayan : " Before the Palestininans very eyes we are possessing the land and the villages where they and their ancestors, have lived...We are the generation of colonisers and without the steel helmet and the gun barrel we cannot plant a tree and build"
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 12 maart 2007 om 15:41.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 15:38   #6813
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Juist ja

Paulus.
je hebt zoveel zionistische leugens verkocht dat je uiteindelijk jezelf erin gepraat hebt.

Het zijn je eigen woorden en ze staan er duidelijk. het nog vlug trachten om te "spinnen" helpt niet meer
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 15:46   #6814
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
je hebt zoveel zionistische leugens verkocht dat je uiteindelijk jezelf erin gepraat hebt.

Het zijn je eigen woorden en ze staan er duidelijk. het nog vlug trachten om te "spinnen" helpt niet meer
Inderdaad je hebt gelijk, ik heb mezelf erin gepraat. Wat dom toch van me. Stel dat ik een jood was, dan zou ik zeker een christelijke nicknaam kiezen, dom als ik ben natuurlijk.

Als ik het al gehad heb over mijn voorouders dan was dat niet meer en niet minder omdat daarnaar hypothetisch gevraagd werd.

Citaat:
Vraag: Los daarvan geeft het feit dat tweeduizend jaar geleden uw voorouders ergens gewoond hebben u geenszins, maar dan ook geenszins, het recht om de huidige bewoners uit hun huizen te jagen.
Citaat:
Antwoord: Dan hebben de huidige bewoners ook het recht niet gehad om mijn voorouders te verjagen. Trouwens gaat het er niet om waar de voorouders van de Joden gewoond hebben, het gaat erom dat zij de staat Israël gesticht hebben, lang voor er sprake was van palestijnen en dus niet zomaar uit de lucht komen te vallen.
Maar doe gerust verder hoor, ik verwacht niet dat je het snapt. Het is meer voor de meelezer bedoeld.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 15:56   #6815
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad je hebt gelijk, ik heb mezelf erin gepraat. Wat dom toch van me. Stel dat ik een jood was, dan zou ik zeker een christelijke nicknaam kiezen, dom als ik ben natuurlijk. .
voor één keer vertelt paulus eens de waarheid


Vraag: Los daarvan geeft het feit dat tweeduizend jaar geleden uw voorouders ergens gewoond hebben u geenszins, maar dan ook geenszins, het recht om de huidige bewoners uit hun huizen te jagen.
Citaat:
Antwoord: Dan hebben de huidige bewoners ook het recht niet gehad om mijn voorouders te verjagen. Trouwens gaat het er niet om waar de voorouders van de Joden gewoond hebben, het gaat erom dat zij de staat Israël gesticht hebben, lang voor er sprake was van palestijnen en dus niet zomaar uit de lucht komen te vallen.

Het ging over het joodse volk en israel en niet over paulus als dusdanig.
en jij hebt daarbij meteen onachtzaam je achtergrond prijsgegeven.
Spin zoveel je wil, het is overduidelijk, je woorden staan er en de context waarin ze gesteld werden ook
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 12 maart 2007 om 16:13.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 16:35   #6816
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
correct !

en er zijn genoeg bewijzen van , naast de
Vn resoluties en artikels nog deze twee markant uitspraken van zionisten:
Ben goerion "Politically we are the agressors and they defend themselves...The country is THEIRS, because they inhabit it, wheras we want to come here and settle down... Why should arabs make peace ? If i was an Arab leader, i would NEVER make peace with Israel. That is natural, we have taken their country. Why should they accept that ?"
Moshe Dayan : " Before the Palestininans very eyes we are possessing the land and the villages where they and their ancestors, have lived...We are the generation of colonisers and without the steel helmet and the gun barrel we cannot plant a tree and build"
Weer een vereenvoudiging en vervalsing van de feiten.Die citaten zullen we ook maar met een korrel zout nemen;waarschijnlijk minstens uit de context gerukt.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 16:38   #6817
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
voor één keer vertelt paulus eens de waarheid


Vraag: Los daarvan geeft het feit dat tweeduizend jaar geleden uw voorouders ergens gewoond hebben u geenszins, maar dan ook geenszins, het recht om de huidige bewoners uit hun huizen te jagen.
Citaat:
Antwoord: Dan hebben de huidige bewoners ook het recht niet gehad om mijn voorouders te verjagen. Trouwens gaat het er niet om waar de voorouders van de Joden gewoond hebben, het gaat erom dat zij de staat Israël gesticht hebben, lang voor er sprake was van palestijnen en dus niet zomaar uit de lucht komen te vallen.

Het ging over het joodse volk en israel en niet over paulus als dusdanig.
en jij hebt daarbij meteen onachtzaam je achtergrond prijsgegeven.
Spin zoveel je wil, het is overduidelijk, je woorden staan er en de context waarin ze gesteld werden ook
De arabieren hebben het allemaal aan zichzelf te danken.Ik ga er geen tranen over plengen.De geschiedenis is wel wat ingewikkelder dan gij het voorstelt.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 16:45   #6818
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Weer een vereenvoudiging en vervalsing van de feiten.Die citaten zullen we ook maar met een korrel zout nemen;waarschijnlijk minstens uit de context gerukt.
Dat zijn ze ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 16:56   #6819
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daar is alle bewijs voor.
Welk bewijs?

Citaat:
Het is juist het sterkste punt van de joden dat het tot hun religieuse voorschriften behoort om zich niet te mengen met andere volkeren.
Hoe komt het dan dat zovele "joden" in Israël blond zijn met blauwe ogen, dat er heel veel louter Russisch spreken en de joodse gebruiken helemaal niet opvolgen? (Ze eten b.v. schaaldieren.) Hoe komt er dat zoveel "joden" in het "decadente" Tel Aviv wonen, naast de voor de joden onreine zee?

Citaat:
Bovendien hebben er altijd Joden in Israël gewoond.
En die mogen daar ook wonen. Dat gaf hen echter niet het recht om de Palestijnse buurman uit zijn huis te drijven om een Rus in de plaats te importeren.

Citaat:
Als u vindt dat ik te ver teruggrijp in de geschiedenis, tot waar is het dan wel geoorloofd volgens u?
Voor mijn part gaan we terug tot het Paleolithicum. Het probleem is dat de Palestijnen helemaal niet verantwoordelijk zijn voor de val van het Koninkrijk Israël meer dan twee milennia geleden. De staat Israël is daarentegen wél verantwoordelijk voor de conditie van de Palestijnen in de vluchtelingenkampen. Voor die mensen moet een oplossing gevonden worden. Ook Israël moet hierin zijn verantwoordelijkheid opnemen, wil het in vrede leven.

Citaat:
Dan hebben de huidige bewoners ook het recht niet gehad om mijn voorouders te verjagen.
Nogmaals: het zijn niet de Palestijnen die jouw voorouders verjaagd hebben.

Citaat:
Trouwens gaat het er niet om waar de voorouders van de Joden gewoond hebben, het gaat erom dat zij de staat Israël gesticht hebben, lang voor er sprake was van palestijnen en dus niet zomaar uit de lucht komen te vallen.
Nogmaals: er is geen enkel sluitend bewijs te vinden dat de Ashkenazische joden enige bloedverwantschap hebben met het volk Israël uit het Oude Testament. Het is veel waarschijnlijker dat het om bekeerlingen gaat, of dat men zich met de Europese bevolking serieus heeft vermengd. Ook was het in de Sovjet-Unie gebruikelijk om valse joodse paspoorten te verkrijgen... Lees maar eens Wladimir Kaminer!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 17:07   #6820
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Welk bewijs?



Hoe komt het dan dat zovele "joden" in Israël blond zijn met blauwe ogen, dat er heel veel louter Russisch spreken en de joodse gebruiken helemaal niet opvolgen? (Ze eten b.v. schaaldieren.) Hoe komt er dat zoveel "joden" in het "decadente" Tel Aviv wonen, naast de voor de joden onreine zee?



En die mogen daar ook wonen. Dat gaf hen echter niet het recht om de Palestijnse buurman uit zijn huis te drijven om een Rus in de plaats te importeren.



Voor mijn part gaan we terug tot het Paleolithicum. Het probleem is dat de Palestijnen helemaal niet verantwoordelijk zijn voor de val van het Koninkrijk Israël meer dan twee milennia geleden. De staat Israël is daarentegen wél verantwoordelijk voor de conditie van de Palestijnen in de vluchtelingenkampen. Voor die mensen moet een oplossing gevonden worden. Ook Israël moet hierin zijn verantwoordelijkheid opnemen, wil het in vrede leven.



Nogmaals: het zijn niet de Palestijnen die jouw voorouders verjaagd hebben.



Nogmaals: er is geen enkel sluitend bewijs te vinden dat de Ashkenazische joden enige bloedverwantschap hebben met het volk Israël uit het Oude Testament. Het is veel waarschijnlijker dat het om bekeerlingen gaat, of dat men zich met de Europese bevolking serieus heeft vermengd. Ook was het in de Sovjet-Unie gebruikelijk om valse joodse paspoorten te verkrijgen... Lees maar eens Wladimir Kaminer!
Mooi hier impliciet te horen verdedigen dat men behoort tot een volk door afstamming.Blijkbaar dan toch wat de joden betreft.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be