Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 16 september 2013, 19:45   #6881
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
PKK terroristen strijden voor de afscheuring van Syrië, voor een Koerdische staat, Koerden die daar te gast zijn nota bene, hoofdzakelijk als Iraakse immigranten.

Weinig Syrische Koerden kunnen zich vinden in dat terroristisch verhaal en willen dat Syrië één geheel blijft.
Dit is correct.
Nietzsche is offline  
Oud 16 september 2013, 19:45   #6882
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
No evidence of Kurdish massacre by Islamic-Jihadists in Syria: Fact-finding team



http://www.ekurd.net/mismas/articles...riakurd893.htm
Citaat:
LONDON, United Kingdom – In a report this week, the United Nations accuses Kurdish armed groups of committing human rights abuses in the Syrian civil war, and says it will investigate the killings of Kurdish civilians by anti-government groups outside the city of Aleppo.

In a report released this week, and based on 258 interviews, the UN accuses both the government in Syria and pro-government forces of crimes against humanity.

The report says the UN sees no military solution for the Syrian conflict and believes that “a political solution” is the only path to peace.

The Kurdish Democratic Union Party (PYD), which is affiliated with the militant Kurdistan Workers Party (PKK), backs a political solution and rejects foreign intervention. It also supports the UN position for more diplomacy.

The UN says it will investigate claims by the PYD of human rights abuses in Til Aran and Aleppo in its next reporting period.

The PYD claims that a brutal massacre of Kurdish civilians took place in the countryside of Aleppo in late July by jihadi fighters involved in Syria’s complex civil war. But the armed Islamist groups have denied they target Kurdish civilians.

The UN also mentions an agreement by the Kurdish National Council and the PYD to hold elections and form a transitional government for Syria’s Kurdish regions.

“Despite tensions (between Kurdish parties), recent statements made by representatives of the Kurdish parties indicate that parliamentary elections are being prepared in the areas under Kurdish control. Elections will be preceded by a referendum on an interim constitution currently being drafted,” the report says.

It also refers to clashes between the PYD’s People’s Protections Units (YPG) militia, and jihadi groups affiliated with al-Qaida, that erupted on July 17.

Although the PKK is accused of supporting the government of Syrian President Bashar Assad, the UN report says that the YPG is neutral, and “clashed with both government forces and anti-government armed groups.”

It also accuses the YPG of arbitrary arrests. “In May, YPG forces detained opposition activists. YPG was involved in “tit-for-tat” abductions with other opposition groups,” it says.

It also reports that YPG fighters attacked anti-government supporters in February 2013 in Aleppo, and that accounts were received of detainees being taken to makeshift prisons near the city, where they were beaten.

The report accuses the YPG of violating children’s rights in Afrin and Hassakah.

“The YPG recruited boys and girls from the age of 12. In late 2012, large numbers were recruited to counter an attempt by Jabhat Al-Nusra to enter Al Hasakah from Turkey,” the report says, referring to the main Islamist group whose fighters have been involved in clashes with the YPG militias.

The report also accuses the YPG of the unlawful killing of Kurdish protestors in the city of Amuda last June, in which a 12-year old girl and a 15-year old boy were killed.

The YPG claims its forces were attacked by armed groups in the town, but the UN says that the “YPG committed an abuse of human rights associated with the disproportionate use of force.” But it also accuses anti-YPG groups of violating human rights.

Since last April armed groups – including Liwa Al-Tawheed, Jabhat al-Nusrah and Ghoraba al-Sham – have besieged the predominantly Kurdish town of Aleppo, the report says.

According to the UN report, armed groups attacked the YPG after accusing it of allowing a flow of goods into the besieged pro-regime town of Nubul.

“Shortly thereafter, supplies of food and electricity were cut to Afrin. With no clean water entering the town, there has been a rise in infectious diseases,” the report says .
http://rudaw.net/english/middleeast/syria/12092013
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 19:46   #6883
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
PKK terroristen strijden voor de afscheuring van Syrië, voor een Koerdische staat, Koerden die daar te gast zijn nota bene, hoofdzakelijk als Iraakse immigranten.

Weinig Syrische Koerden kunnen zich vinden in dat terroristisch verhaal en willen dat Syrië één geheel blijft.
Dat is ook zo, we willen onafhankelijkheid. Ik voel me Koerd, geen Syriër of Irakees, net als ik me een Vlaming voel en geen Belg.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 19:47   #6884
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Dat rapport bleek niet echt te zijn, ik las het vorig week nog in Rûdaw.
Uw PKK propaganda bleek niet echt te zijn.
Khalid Bin Waleed is offline  
Oud 16 september 2013, 19:48   #6885
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Dat is ook zo, we willen onafhankelijkheid. Ik voel me Koerd, geen Syriër of Irakees, net als ik me een Vlaming voel en geen Belg.
Kijk, dit is precies het probleem.

Je spreekt over "we" maar wie zijn "we"? Veel koerden willen niets weten van de PKK. Want hoe je het ook draait en keert de PKK is wel degelijk een terroristische organisatie.

Natuurlijk ze vechten in de basis voor vrijheid, in die zin waren het dus vrijheidsstrijders. Maar dat is nu allang niet meer het geval.
Nietzsche is offline  
Oud 16 september 2013, 19:49   #6886
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Uw PKK propaganda bleek niet echt te zijn.
Blijkt toch war te zijn. En over zo'n zaken hou je je mond beter maar, want ik ben veel beter geïnformeerd door dat ik mensen ken die dicht bij de ypg staan.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 19:51   #6887
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Wie zegt dat er alleen maar slecht nieuws uit Syrie komt?

Antwerpse student sneuvelt in Syrië
__________________
Mein Land
F.B. is offline  
Oud 16 september 2013, 19:52   #6888
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kijk, dit is precies het probleem.

Je spreekt over "we" maar wie zijn "we"? Veel koerden willen niets weten van de PKK. Want hoe je het ook draait en keert de PKK is wel degelijk een terroristische organisatie.

Natuurlijk ze vechten in de basis voor vrijheid, in die zin waren het dus vrijheidsstrijders. Maar dat is nu allang niet meer het geval.
Vele Koerden? De PKK krijgt geen steun van enkel land, het overleeft op de donatie's van het Koerdische volk. En ik weet echt wel over wat ik spreek. De Koerden die de PKK niet steunen zijn door de Turkse overheid geassimileerd. De andere groep Koerden die niet achter de PKK staan zijn nationalisten; Ze vinden dat de PKK meer om Apo draait dan Kurdistan
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 19:54   #6889
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Citaat:
The PYD claims that a brutal massacre of Kurdish civilians took place in the countryside of Aleppo in late July by jihadi fighters involved in Syria’s complex civil war. But the armed Islamist groups have denied they target Kurdish civilians.
Dat hebben de PKK terroristen inderdaad geclaimt, maar een onafhankelijk onderzoek spreekt hen tegen.

Citaat:
In a report this week, the United Nations accuses Kurdish armed groups of committing human rights abuses in the Syrian civil war

The report also accuses the YPG of the unlawful killing of Kurdish protestors in the city of Amuda last June, in which a 12-year old girl and a 15-year old boy were killed.

The report accuses the YPG of violating children’s rights in Afrin and Hassakah.

It also accuses the YPG of arbitrary arrests. “In May, YPG forces detained opposition activists.
PKK terroristen slachten en arresteren Koerden die het niet eens zijn met hun terroristische visie.
Khalid Bin Waleed is offline  
Oud 16 september 2013, 19:56   #6890
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Vele Koerden? De PKK krijgt geen steun van enkel land, het overleeft op de donatie's van het Koerdische volk. En ik weet echt wel over wat ik spreek. De Koerden die de PKK niet steunen zijn door de Turkse overheid geassimileerd. De andere groep Koerden die niet achter de PKK staan zijn nationalisten; Ze vinden dat de PKK meer om Apo draait dan Kurdistan
1: "ik weet wel waarover ik spreek" = argumentum ad verecundiam.

2: Je doet allemaal beweringen die niet gestoeld zijn met betrouwbare bronnen. Sterker nog, je geeft helemaal geen bronnen.

3: De PKK draait in de basis voor vrijheid van alle Koerden. Maar het heeft gewoon een andere wending gekregen. De PKK valt vandaag de dag ook gewoon onschuldige burgers aan.

Natuurlijk kun je de PKK qua terroristisch niveau nooit vergelijken met Al Qaida. Ze zijn veel beschaafder. Maar het is en het blijft een terroristische organisatie.
Nietzsche is offline  
Oud 16 september 2013, 19:58   #6891
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Dat hebben de PKK terroristen inderdaad geclaimt, maar een onafhankelijk onderzoek spreekt hen tegen.



PKK terroristen slachten en arresteren Koerden die het niet eens zijn met hun terroristische visie.
http://youtu.be/32CpWIm1zzA
Enough said.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 19:59   #6892
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Enough said.
Met je mond vol tanden.
Khalid Bin Waleed is offline  
Oud 16 september 2013, 20:01   #6893
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: "ik weet wel waarover ik spreek" = argumentum ad verecundiam.

2: Je doet allemaal beweringen die niet gestoeld zijn met betrouwbare bronnen. Sterker nog, je geeft helemaal geen bronnen.

3: De PKK draait in de basis voor vrijheid van alle Koerden. Maar het heeft gewoon een andere wending gekregen. De PKK valt vandaag de dag ook gewoon onschuldige burgers aan.

Natuurlijk kun je de PKK qua terroristisch niveau nooit vergelijken met Al Qaida. Ze zijn veel beschaafder. Maar het is en het blijft een terroristische organisatie.
Neen, bronnen heb ik niet, maar ik stel voor dat u zelf eens op onderzoek gaat en aan Koerden vraagt wat ze van de PKK vinden.

Hier nog iets: hier zie je hoe populair de PKK is:
3 tot 5 miljoen Koerden die samenkwamen voor Newroz en allemaal met PKK en Koerdische vlaggen. Ik zie Al-Qaeda dat niet doen.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 20:01   #6894
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Met je mond vol tanden.
Video zegt genoeg over jullie
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 20:03   #6895
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Video zegt genoeg over jullie
Citaat:
The report also accuses the YPG of the unlawful killing of Kurdish protestors in the city of Amuda last June, in which a 12-year old girl and a 15-year old boy were killed.
Ga wat Koerdische tieners neermaaien in Syrië die het niet eens zijn met uw terreurvisie.
Khalid Bin Waleed is offline  
Oud 16 september 2013, 20:04   #6896
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Neen, bronnen heb ik niet, maar ik stel voor dat u zelf eens op onderzoek gaat en aan Koerden vraagt wat ze van de PKK vinden.

Hier nog iets: hier zie je hoe populair de PKK is:
3 tot 5 miljoen Koerden die samenkwamen voor Newroz en allemaal met PKK en Koerdische vlaggen. Ik zie Al-Qaeda dat niet doen.
1: Ja, kom op zeg. Op deze manier voer je geen discussie hè en dat weet jij ook.

2: Natuurlijk is de PKK populair. De PKK is in het beginsel dan ook een hele goede organisatie.

Dat is voornamelijk het verschil tussen de PKK en Al Qaida.
Nietzsche is offline  
Oud 16 september 2013, 20:04   #6897
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Ga wat Koerdische tieners neermaaien in Syrië die het niet eens zijn met uw terreurvisie.
Met terroristen valt er niet te discussiëren, blaas jezelf dus op.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 20:05   #6898
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Met terroristen valt er niet te discussiëren, blaas jezelf dus op.
Met PKK terroristen zoals jij valt er inderdaad niet te discussieren, die kun je beter ..blazen.
Khalid Bin Waleed is offline  
Oud 16 september 2013, 20:07   #6899
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ja, kom op zeg. Op deze manier voer je geen discussie hè en dat weet jij ook.

2: Natuurlijk is de PKK populair. De PKK is in het beginsel dan ook een hele goede organisatie.

Dat is voornamelijk het verschil tussen de PKK en Al Qaida.
Sorry was de videolink vergeten te posten van Newroz: http://youtu.be/m2iqvaRFka8

Maar goed zoals ik al zei, voer maar een onderzoek uit dan zul je het misschien geloven. Ga naar Leuven, waar er best veel Koerden wonen. En dan zul ke misschien een antwoord op je vraag krijgen.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 16 september 2013, 20:08   #6900
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Sorry was de videolink vergeten te posten van Newroz: http://youtu.be/m2iqvaRFka8

Maar goed zoals ik al zei, voer maar een onderzoek uit dan zul je het misschien geloven. Ga naar Leuven, waar er best veel Koerden wonen. En dan zul ke misschien een antwoord op je vraag krijgen.
Aha, ik moet Koerden dus op hun woord geloven?

Nee, ik heb liever echt onderzoek.
Nietzsche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be