Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2015, 21:49   #6901
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Heb die studie grondig herzien nadat ik met een kalasjnikov tegen m'n slaper zat in Rusland. Ben je zelf ook al eens met de maffia in aanraking gekomen? Die studies hebben echt niet zoveel waarde, allemaal mooie praatjes, meer niet. Gezond logisch boerenverstand brengt ons veel verder maar zoiets zal voor een trol geen optie zijn?
Dus hetgeen dat je leerde tijdens je opleiding was niet veel waard ?
En al de lul 'cursussen' die je volgde nadat je op de dop stond zijn wel waardevol ?

Heb je al eens nagedacht over de eerste tien jaar van je loopbaan, toen je wel een job had dankzij je opleiding, versus de laatste tien jaar dat je werkloos bent dankzij die lul cursussen ?

Ik heb alvast geen schema en geen excel nodig om het verschil te zien tussen de opkomst en de ondergang. Waarom je die ondergang zo cultiveert, en hem op sado masochistische manier probeert te rekken is mij een raadsel.
Kreeg je vroeger op school ook al graag rammel van je klasgenoten ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 21:49   #6902
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij bent niet iedereen.
Je bent hier de enige die vragen ivm mijn persoontje hebt, vandaar:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=188472
Denk je dat anderen je getrol niet doorhebben dan? Het zou je genoegdoening schenken, niet?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 21:51   #6903
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dus hetgeen dat je leerde tijdens je opleiding was niet veel waard ? En al de lul 'cursussen' die je volgde nadat je op de dop stond zijn wel waardevol ? Heb je al eens nagedacht over de eerste tien jaar van je loopbaan, toen je wel een job had dankzij je opleiding, versus de laatste tien jaar dat je werkloos bent dankzij die lul cursussen ? Ik heb alvast geen schema en geen excel nodig om het verschil te zien tussen de opkomst en de ondergang. Waarom je die ondergang zo cultiveert, en hem op sado masochistische manier probeert te rekken is mij een raadsel. Kreeg je vroeger op school ook al graag rammel van je klasgenoten ?
Gaat de trol een beetje dreigen, zijn je argumenten op? Enfin, je moet ze eerst hebben natuurlijk. Wat doe jij voor job eigenlijk?

tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 21:55   #6904
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dus hetgeen dat je leerde tijdens je opleiding was niet veel waard ? En al de lul 'cursussen' die je volgde nadat je op de dop stond zijn wel waardevol ? Heb je al eens nagedacht over de eerste tien jaar van je loopbaan, toen je wel een job had dankzij je opleiding, versus de laatste tien jaar dat je werkloos bent dankzij die lul cursussen ? Ik heb alvast geen schema en geen excel nodig om het verschil te zien tussen de opkomst en de ondergang. Waarom je die ondergang zo cultiveert, en hem op sado masochistische manier probeert te rekken is mij een raadsel. Kreeg je vroeger op school ook al graag rammel van je klasgenoten ?
Voor de expert in alles waar hij niets over weet.
Citaat:
Epistemologische obstakels

Gaston Bachelard stelde dat de geschiedenis van de wetenschap gekenmerkt wordt door een confrontatie met epistemologische obstakels die de vooruitgang van het denken verhinderen. Deze worden niet opgeworpen door de complexiteit van de wereld of de beperkingen van de mens, maar door de manier waarop wordt gedacht. Op het moment van een breuk worden deze onbewuste belemmeringen voor het wetenschappelijk denken overwonnen en is wetenschappelijke kennis van het object mogelijk. Voor Bachelard werd wetenschappelijkheid dan ook gekenmerkt door een epistemologische breuk met het alledaagse denken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaston_Bachelard
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 21:55   #6905
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik voel altijd plaatsvervangende schaamte wanneer ik zo'n mannen bezig zie.
Woede wanneer ik hun factuur zie...
Zou onze aspirant-consultant dromen van die facturen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:05   #6906
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou onze aspirant-consultant dromen van die facturen ?
Nog iets anders dan de geschiedenisfeiten alsmaar te vervalsen, begrijpt de trol iets niet misschien?
Citaat:
Een waarheid die andere ogenschijnlijk tegenstrijdige waarheden op een hoger niveau met elkaar verzoent is een "overkoepelende waarheid". Stellingen kunnen als waar bewezen worden en toch strijdige axioma's opleveren, die alleen met de grootste moeite in een overkoepelende inzicht met elkaar in overeenstemming gebracht kunnen worden. Zo ging de speciale relativiteitstheorie van Einstein uit van de schijnbare tegenstrijdigheid tussen een constante lichtsnelheid en de gelijke geldigheid van natuurwetten voor elke willekeurige waarnemer. Echter, zo'n overkoepelende waarheid is niet altijd van toepassing, deels omdat er schijnbare tegenstrijdigheden bestaan die nog door geen enkele wetenschap kunnen worden opgelost (zoals die tussen de kwantummechanica en zwaartekracht), deels omdat zo'n overkoepelende waarheid op alledaags niveau niet altijd als even relevant wordt ervaren. Binnen de wetenschap spreekt men vaak ook van een "theorie van alles", die alle fundamentele theorieën van de natuurkunde met elkaar zou verenigen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waarheid

Laatst gewijzigd door tandem : 2 augustus 2015 om 22:06.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:08   #6907
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Van hoe je Rational Fools moet produceren via onderwijs.
En Zjaak Gradgrind is daar een meester in:

“Zowel Sen als zijn collega Martha Nussbaum is goed bekend met Mr. Gradgrind uit de satire Hard Times. Dat is de man van de 'Philosophy of facts' die zijn leerlingen louter feiten bij wil brengen, want iets anders is niet van belang. Iets anders dan feiten zou hen maar afhouden van waar het echt om gaat in het leven: om tellen, om calculeren.
Het is ook helemaal niet de bedoeling dat de leerlingen zich iets gaan afvragen. 'Never wonder!' roept Gradgrind uit tegen zijn dochter wanneer die een zin begint met 'I wonder'. Wanneer kinderen zich dingen gaan afvragen, krijg je meteen te maken met 'sentiments and affections' en dat houdt het streng redeneren alleen maar op.”


Eilaas, Zjaak is een meester in de trollerij, dat weten we ondertussen ook al 'n tijdje.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:12   #6908
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar is bij mijn weten niemand echt mee bezig.
Zjaak knalt wéér maar eens met z’n trollenkop tegen ’t canvas, waarmee de Ratinal Fools theorie van Sen hiermee nog maar ’s bevestigd wordt:

“De meeste mensen zijn er nog altijd van overtuigd dat de school een instituut is dat de kinderen voorbereidt om (met succes) te kunnen meedraaien in de maatschappij. Leerplannen schrijven voor wat de kinderen in ieder jaar moeten kennen en kunnen, en de leerkrachten doen hun best om de kinderen de opgelegde doelen te doen bereiken. Ogenschijnlijk gaat het om kennisoverdracht. Bij nader toezien lijkt de school dan verschrikkelijk inefficiënt.”

“Maar toch, ondanks dit basisgegeven, zet ik de kinderen aan om hogere uitslagen te bekomen voor hun toetsen. Daarbij beloof ik een eventuele transfer naar een zwaardere richting als beloning. Ik laat ze verstaan dat op een dag een werkgever hen zal aanwerven op basis van hun uitslag, hoewel mijn eigen ervaring leert dat werkgevers (terecht) onverschillig staan t.o.v. dat soort dingen. Ik ga nooit rechtuit liegen, maar ik heb moeten inzien dat waarheid en [school]lesgeven onverenigbaar zijn.”

“"School" is een essentieel element dat een systeem ondersteunt, gebaseerd op een visie van sociale techniek dat de meeste mensen veroordeelt tot een ondergeschikt bestaan als bouwstenen van een sociale piramide die naar boven toe versmalt tot een controlerend punt. "School" is een werktuig dat een dergelijke piramidale sociale ordening onvermijdelijk doet schijnen.”

Schoolse leraars zijn vernietigend voor de ontwikkeling van het kind. Niemand overleeft het zes-lessen-leerplan ongeschonden, ook niet de lesgevers. De methode is tot op de bodem anti-pedagogisch. Er valt niet aan te repareren. Het ironische van gans de zaak is dat het herwerken van het schoolsysteem op grote schaal hoogstwaarschijnlijk nooit zal gebeuren, omdat het zo veel minder zou kosten dan wat we nu uitgeven. Het systeem waar ikzelf ook in zit, is in de allereerste plaats een werkgelegenheidsproject en een bureau dat contracten afsluit. We kunnen ons niet permitteren om geld te sparen, zelfs niet om de kinderen te helpen.”


En de ex-leraar komt tot het volgende besluit

“Ik geef les in scholen, en ik win er zelfs prijzen mee, ik kan het dus weten.”

http://users.telenet.be/antroposofie...s/b26gatto.htm

En Zjaak, die trolde gewoon verder…
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:15   #6909
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
We kunnen ook brokers missen in de aandelenmarkt.
Maar dan zal ik wel een annonce moeten plaatsen om mij te koppelen aan een koper/verkoper.
We kunnen ook market makers missen in de aandelenmarkten, maar wie gaat bij een sterke beweging aan de andere kant van de markt staan?
Jij mag gokken met je geld zoveel je wil, no prob, maar incasseer in dat geval dan ook het verlies van je inzet, wat nu niet het geval is, gezien het deel van de bevolking dat niet gokte daar ook mee mag voor opdraaien.

Citaat:
Banken hebben hun rol, dus ik zal er wel gebruik van maken.
Je Goldman-Sachs goden vegen daar al een eeuw hun dure maatpakjes aan, want voor je ’t weet zullen ze jou ook afslachten::

“J. W. McCallister, een olieindustrie-insider met connecties met het Huis Saud, schreef in The Grim Reaper dat volgens informatie die hij van Saoudi bankiers kreeg, 80% van de New York Federal Reserve Bank – verreweg de machtigste FED branch - in handen is van slechts acht families, waarvan er vier in de VS wonen. Het zijn de Goldman Sachs, Rockefellers, Lehmans en Kuhn Loebs uit New York, de Rothschilds uit Parijs en Londen, de Warburgs uit Hamburg, de Lazards uit Parijs en de Israel Moses Seifs uit Rome.”

In dat zelfde artikel:

“Senator Gerald Nye leidde een munitie-onderzoek in 1936. Nye concludeerde dat het Huis Morgan de VS in de WO 1 had gestort om leningen te beschermen en een bloeiende wapenindustrie te creëren. Nye produceerde later een document genaamd The Next War, dat op cynische wijze verwees naar “de oude truc van de godin democratie”, waardoor Japan kon worden gebruikt om de VS in WO 2 te lokken."

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1289

En btw, hoe denk je Snorremans op 5 jaar tijd Duitsland uit het moeras heeft getild tot de best geïndustrialiseerde natie van de wereld ?
En wie o wie, denk je, heeft alle baat bij de oorlogen in het M-O ?
Remember de Gouden Dinar.

Indeed, banken zijn onmisbaar...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:27   #6910
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Eilaas, Zjaak is een meester in de trollerij, dat weten we ondertussen ook al 'n tijdje.
Een mens moet zelf blind zijn om het niet te zien, jammer genoeg kan hij daar zelf niets tegen doen. Hij aanvaardt ook geen hulp, het zal vooralsnog bij trollen en destructie blijven.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:32   #6911
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
De vragen zijn naast de kwestie aangezien we niet spreken over schuldkwijtschelding as such, blijkbaar is dat nog steeds niet tot je doorgedrongen waardoor deze vragen nog steeds oprijzen.
Dus dat dolle kwijtscheldingsplan heb je eindelijk opgeborgen?
Bravo.
Het was inderdaad te zot om los te lopen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:40   #6912
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dus dat dolle kwijtscheldingsplan heb je eindelijk opgeborgen? Bravo. Het was inderdaad te zot om los te lopen.
Het is er nooit geweest, jij hebt dat er van gemaakt. Bij kwijtschelding is er altijd iemand de dupe, we spreken hier over totaal iets anders. Ik zou zeggen, bravo!!! Je hebt goed opgelet, zo blijkt.
Citaat:
Misvatting

Het zou een misvatting zijn om deze theorie te vergelijken met een traditionele schuldkwijtschelding of schuldherschikking, er is immers niemand die aan koopkracht of kapitaal moet inboeten. De abstractie wordt duidelijker aan de hand van een cijfervoorbeeld.

https://aksapada.wordpress.com/fishe...netaire-reset/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:56   #6913
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En hoe zal de prijs van een kilo aardappelen worden bepaald?
Door iemand met een basisinkomen en gevorderde kennis van SPV.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 22:59   #6914
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Door iemand met een basisinkomen en gevorderde kennis van SPV.
Ga je je ook verlagen tot de trollen Superstaaf?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 23:00   #6915
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
De wet van vraag en aanbod is van toepassing binnen een competitieve markt, in een sociaal duurzame economie ligt dat heel anders. Zoals eerder gezegd, beiden gaan uit van een andere mindset, deze telkens verwarren met elkaar is gedoemd om te mislukken.
Die andere mindset die we ons moeten eigen maken om de economie te veranderen in een Cornucopia, lijkt die op de jouwe?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 23:02   #6916
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ga je je ook verlagen tot de trollen Superstaaf?
Sorry, maar als jij een simpele vraag niet wenst te beantwoorden 'omdat ze niet past in jouw mindframe of mindset', dan kan ik niet langer ernstig blijven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 23:19   #6917
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sorry, maar als jij een simpele vraag niet wenst te beantwoorden 'omdat ze niet past in jouw mindframe of mindset', dan kan ik niet langer ernstig blijven.
Heb je een antwoord gegeven Superstaaf, je spreekt over kwijtschelding waar gedupeerden zouden zijn. Dit is hier geenszins het geval, het is zelfs een WIN-WIN voor alle partijen. Uiteraard, als iemand er enkel op uit is om anderen te domineren vanuit 'rationele gekte' dan is dat geen gezond referentiepunt om een oordeel op te baseren, op die manier zouden psychopaten normaal worden en normalen gestoord. Hoeveel 'mindsets' onderscheid je zelf zo?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 23:20   #6918
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die andere mindset die we ons moeten eigen maken om de economie te veranderen in een Cornucopia, lijkt die op de jouwe?
Wat is Cornucopia?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 23:22   #6919
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die andere mindset die we ons moeten eigen maken om de economie te veranderen in een Cornucopia, lijkt die op de jouwe?
Over dit?
Citaat:
The Cornucopia Institute, through research and investigations on agricultural and food issues, provides needed information to family farmers, consumers and other stakeholders in the good food movement and to the media. We support economic justice for the family-scale farming community – partnered with consumers – backing ecologically produced local, organic and authentic food.

http://www.cornucopia.org/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 23:29   #6920
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat is Cornucopia?
Duh...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be