![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschouw de Belgische maatschappij waar je die 30 000 of zo covid gevallen uit weghaalt, en vraag U af of die niet kan functioneren zoals ze voorheen functioneerde. Is er daar een fundamenteel probleem of niet ? En indien je ja zegt, hoe komt het dan dat de Belgische maatschappij blijft draaien ondanks dat er daar jaarlijks 110 000 mensen uit verwijderd worden, met een vergelijkbare verdeling van leeftijd en zo ? Hoe kan het dat de Belgische maatschappij totaal niet ontredderd geraakt met 110 000 verwijderde doden, maar in een zware knoop zou zitten met 30 000 doden verwijderd ? Waarom gaan wij niet uit de bol en vragen maatregelen, en worden hysterisch omdat er 110 000 mensen gaan sterven in 2021 ? Maar waarom wel omdat er 30 000 zouden sterven ? Waarom moet alles dichtgegooid worden omdat een mens van 62 jaar van covid gaat sterven anders, maar waarom is dat geen enkel probleem als die van prostaatkanker dood gaat of van een hartinfarct ? Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6942 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren de vorige generaties met de Aziatische griep van 1957 en de Hongkonggriep van 1968 dan onmensen?
![]() |
#6944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is ongehoord volgens mij, sinds het uitvinden van het schrift. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6945 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
interessant hoe je hier tekeer gaat en tegelijk keer op keer aantoont dat je ligt te lullen, niet gehinderd kennis van zaken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6946 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6947 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6948 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6949 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En gij zijt niet gehinderd door schaamte om telkens opnieuw uw zever te spuien, ondanks het feit dat ge hier al 'n tijdje TKO ligt en relevante kennis van zaken gewoon negeert: https://forum.politics.be/showthread...20#post9499920
![]() |
![]() |
#6950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeg mij eens dat dat was voor iets dat procentueel evenveel of even weinig doodde. Ik zeg U gewoon dat deze ziekte niet eens in staat is om evenveel doden te maken dan wij gewoon zijn van er jaarlijks te hebben. Hoe zou die ziekte dan de maatschappij meer kunnen ontwrichten dan dat jaarlijkse aantal doden dat we toch telkens hebben, puur door de sanitaire kant (en niet de hysterische kant) van de zaak ? Hoe kan een maatschappij totaal gaan disfunctioneren als er minder mensen afwezig zijn door overlijden dan gewoon jaarlijks al het geval is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was het punt niet. Het punt was dat men beweerde dat de Chinezen nog geweldig maatschappelijk last hebben van corona. Het eigenlijke punt is dat de Chinezen maar op 1 moment last hebben gehad van "corona", namelijk wanneer ze straffe maatregelen hebben genomen. Van zodra ze ginder beslist hebben dat corona er niet meer was, waren hun problemen opgelost, niewaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beweer hier gewoon twee evidente feiten: 1) het met dwang opsluiten van ganse landen in hun huizen gedurende maanden omwille van een ziekte is (voor zover ik weet) historisch nog nooit gebeurd. Om dat te weerleggen moet men gewoon een historische illustratie geven van een dergelijke dwangmaatregel op het niveau van landen of continenten. Ik denk dat men dat niet kan. 2) het puur sanitaire effect, eens men alle angstpsychose en hysterie wegrekent, van deze epidemie is maatschappelijk zodanig verwaarloosbaar dat de functionering van de maatschappij het niet eens zou merken. Mijn bewijs daarvoor is dat de impact kleiner is dan het normale aantal sterfgevallen per jaar. Ik denk dat daar geen speld tussen te krijgen is. Maar dat moeten onder ogen zien maakt dat de huidige toestandjes zodanig absurd zijn, dat zij die in die groepshysterie meegaan, uiteraard niet kunnen zulke evidenties onder ogen zien, en dus waarschijnlijk op de emo toer moeten gaan - wat precies de bewering is: dit is pure massa hysterie en angstpsychose, meer niet, maar op een schaal die nog nooit meegemaakt werd. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij echt dat ik ooit 10 seconden gedacht heb dat men west-Europa overhoop zou gooien omdat ik wel ooit eens zou sterven ?? Keer het eens om. Omdat, zeg maar, 30 000 mensen niet op de stoep zouden mogen sterven, moeten 11 miljoen mensen opgesloten worden en beperkingen opgelegd voor een jaar of langer ? Terwijl er toch normaal 110 000 mensen dood gaan in die tijd ? Of is het de notie "op de stoep" sterven ? Zolang men maar keurig in een ziekenhuis sterft, is het volgens de regeltjes, maar hola, toch niet op de stoep ? Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwacht dat men voor mij even veel of even weinig opdraait als voor een normale zieke zoals dat tot in maart het geval was. Ik verwacht geen eigenaardige luxe inspanning van de maatschappij omdat ik ziekte X en niet Y vastheb. Blijkbaar verwachten al die covid-zieken dat de maatschappij zichzelf zwaar in het vel snijdt, terwijl die waarschijnlijk nooit een vinger verlegd hebben de laatste 10 jaar om een griep niet door te geven. Niettemin, exact wat je daar voorstelt is wat ik als oplossing aangaf voor 60+ die in de mogelijkheid zijn om zich te beschermen (die niet samenwonen met jongeren). Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6958 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer doden er te betreuren vallen, hoe liever Patrickve het heeft. Dat hebben we gisteren in 'buitenland' ook mogen lezen.
Triestig.... ![]()
![]() |
#6959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) geen enkel historisch voorbeeld 2) geen enkele significante sanitaire impact dus maar emo doen. Eerlijk gezegd, als ik zoveel mogelijk EIGEN doden wilde, dan zou ik de huidige aanpak aanmoedigen. Het is de aanpak van maximale schade: maximaal aantal doden door de epidemie, en nadien maximale maatschappelijke schade (met daarin dus ook een groot aantal doden). En het is wel juist dat er 1 lichtpunt is in onze aanpak: ontwikkelingslanden hebben dat ook deels overgenomen en gigantische hoeveelheden van hun bevolking hierdoor in zware dodelijke armoede geduwd. DAT is inderdaad positief vanuit mijn gezichtspunt. Maar dat is misschien niet wat je bedoelde. Als ik doden wil, zijn het altijd anderen. Niet "wij". Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat beter?
![]() |