Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2006, 13:21   #681
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
ook geen band tussen zigeuners in Polen en islam: dit bevestigt oa de paragraaf over de Albanezen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [URL="http://www.flwi.ugent.be/cie/RUG/deley23_3.htm"
http://www.flwi.ugent.be/cie/RUG/deley23_3.htm[/url]
]
Samen met de Albanese moslims in Kosovo en Macedonië vormen de Albanezen daarmee
[SIZE=2]“de belangrijkste etnische component van de islam op de Balkan. Samen met de moslims in Bosnië-Herzegovina kunnen zij worden beschouwd als het enige overwegend islamitische volk van Europa”.[/SIZE][SIZE=2][94][/SIZE]
[/quote]

de Albanezen, niet de zigeuners in Polen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2006 om 13:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 13:24   #682
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filo de soof
circe, ik bezocht die site al lang geleden Je moet wèl de volledige paragraaf citeren:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door religioustolerance.org
There is today no single Roma culture. Nor is there general agreement on who should qualify to be called a Roma. Romani groups around the world hold different traditions, customs and beliefs. Groups that have settled in one location generally adsorb some of the gajikané (non-Roma) local culture. Most Roma have converted the religions of their host countries, typically Christianity (Roman Catholicism, Eastern Orthodoxy, Protestantism), and Islam. Their formal religious affiliation is often supplemented by Roma traditional beliefs
tiens:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
There is today no single Roma culture. Nor is there general agreement on who should qualify to be called a Roma. Romani groups around the world hold different traditions, customs and beliefs. Groups that have settled in one location generally adsorb some of the gajikané (non-Roma) local culture. Most Roma have converted the religions of their host countries, typically Christianity (Roman Catholicism, Eastern Orthodoxy, Protestantism), and Islam. Their formal religious affiliation is often supplemented by Roma traditional beliefs:


Citaat:
Ze zijn verkeerdelijk beschouwd als afkomstig uit Egypte.. en het stukje dat je maar oppervlakkig las:dus voornamelijk bekeerd tot de religies van hun gastland.. (hun oorsprong eeuwen terug, zou Indisch zijn)
Prachtig! filo de soof weet waar en wanneer ik welk stuk "oppervlakkig las"! daarnet had ik het zelfs maar half geciteerd, nu heb ik het zelfs maar oppervlakkig gelezen!

De oorsprong van de zigeuners is inderdaad Indië. Maar blijkbaar ZAGEN ze er volgens de Engelsen in elk geval als Egyptenaren uit. Net zoals de getuigen nu vonden dat ze eruitZAGEN als Noord-Afrikanen! remember? Er was zelfs geen enkele hier wonende Noord-Afrikaan die na het vrijgeven van de video's de politie heeft verwittigd dat dit zeker en vast geen Noord-Afrikanen waren. Ik vermoed dat zelfs de hier wonende Noord-Afrikanen dus zelf ook vonden dat deze moordenaars eruitZAGEN als Noord-Afrikanen. Tenzij je nu de ganse noord-afrikaanse bevolkingsgroep in dit land voor racisten gaat uitmaken?

Citaat:
Dus, in Noord Afrika idd mogelijk islam (zoals ik al schreef) maar dus in Polen zeker geen islam, of ga je nu beweren dat de islam de gebruikelijke godsdienst is in Polen?...zeg me dat je d�*t niet meent
Vermits U het stukje van uw grote vriend Herman De Ley (zie hierboven de link) natuurlijk ook gelezen hebt, weet je dat er in Polen eveneens een kleine minderheid aan moslims (tataren) wonen. Nu, ik kan echt niet met zekerheid zeggen dat die zigeuners moordenaars moslims zijn, ik meen dat nergens te hebben willen beweren. Maar het k�*n dus zijn dat ze het wel zijn. Als 'm uitgeleverd wordt kan je het hem zelf eens gaan vragen.

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2006 om 13:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 13:31   #683
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ok, je las het stukje niet oppervlakkig, je las het "selectief".
Heb je het over "een kleine minderheid tataren" of over romazigeuners???
D�*t zou een nieuw gegeven zijn...
Het k�*n...uiteraard kan veel, maar als er in mijn of jouw straat een viervoetig dier rondloopt, dan is de kans dat het een gordeldier is wel erg klein, niet?

De mensen van allochtone origine waren hier gewoon naïef, een politieverklaring te geloven...

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2006 om 13:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 13:49   #684
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ok, je las het stukje niet oppervlakkig, je las het "selectief". ...
Fantaseer gerust verder, ik wéét wat ik las, hoe ik het las en wat ik ervan dacht.


Citaat:
Heb je het over "een kleine minderheid tataren" of over romazigeuners???
D�*t zou een nieuw gegeven zijn...
Het k�*n...uiteraard kan veel, maar als er in mijn of jouw straat een viervoetig dier rondloopt, dan is de kans dat het een gordeldier is wel erg klein, niet?
Er wonen moslims in Polen en er zijn Roma die moslim zijn. Meer heb ik nooit beweerd. Fantaseer gerust verder.

Citaat:
De mensen van allochtone origine waren hier gewoon naïef, een politieverklaring te geloven...
a)- was verklaring van GETUIGEN, doorgegeven door politie in het opsporingsbericht.
b)- niemand hoeft iets te geloven, IEDEREEN heeft de video's kunnen ZIEN. (tenzij je enkel naar je heimweeschotel wil kijken).

FEIT = geen enkele noord-afrikaan is opgestaan om te zeggen dat deze moordenaars er helemaal niet als noord-afrikanen uitzagen! In tegenstelling: de moslimexecutieve vond dat ze aan de hand van de beelden niet konden weten of ze moslim waren, dus moesten ze niks doen! (en ze kregen toen al van mij gelijk: een moslimexecutieve hoeft niet op te roepen tot BURGERZIN, zoiets moeten de mensen automatisch zelf hebben aangeleerd).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 14:21   #685
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Fantaseer gerust verder, ik wéét wat ik las, hoe ik het las en wat ik ervan dacht.



Er wonen moslims in Polen en er zijn Roma die moslim zijn. Meer heb ik nooit beweerd. Fantaseer gerust verder.


a)- was verklaring van GETUIGEN, doorgegeven door politie in het opsporingsbericht.
b)- niemand hoeft iets te geloven, IEDEREEN heeft de video's kunnen ZIEN. (tenzij je enkel naar je heimweeschotel wil kijken).

FEIT = geen enkele noord-afrikaan is opgestaan om te zeggen dat deze moordenaars er helemaal niet als noord-afrikanen uitzagen! In tegenstelling: de moslimexecutieve vond dat ze aan de hand van de beelden niet konden weten of ze moslim waren, dus moesten ze niks doen! (en ze kregen toen al van mij gelijk: een moslimexecutieve hoeft niet op te roepen tot BURGERZIN, zoiets moeten de mensen automatisch zelf hebben aangeleerd).
Je redenering om poolse zigeuners tot moslims uit te roepen houdt geen steek en dat weten we alle twee...
Getuigen? Naar mijn herinnering sprak de hoofdgetuige, Joe`s kameraad, de dichtstbijzijnde dus, in elk geval niet in die zin...
PS Gerolf A en Frank Vh kunnen héél gemakkelijk op die manier ook geseind worden als Noord-Afrikanen... Ik ook, jij al minder..

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2006 om 14:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 16:25   #686
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je redenering om poolse zigeuners tot moslims uit te roepen houdt geen steek en dat weten we alle twee...
Getuigen? Naar mijn herinnering sprak de hoofdgetuige, Joe`s kameraad, de dichtstbijzijnde dus, in elk geval niet in die zin...
PS Gerolf A en Frank Vh kunnen héél gemakkelijk op die manier ook geseind worden als Noord-Afrikanen... Ik ook, jij al minder..
maar lieve schat toch! Ik heb nergens met 100% zekerheid willen beweren dat die roma per definitie moslims waren, wel dat sommigen ervan moslim zijn.

In uw herinnering zal de hoofdgetuige waarschijnlijk gezegd hebben dat het katholieke Polen waren denk ik. Ik weet niet wat die jongen gezegd heeft, U blijkbaar wel.

Dat Gerolf en Frank een ietwat zuiders uiterlijk hebben staat vast. Ik zie echter wel het verschil met Noord-afrikanen. jij blijkbaar niet.
En nee, ik ben blond, groot en een scandinavisch type! En je bent racist als je dat durft zeggen in geval ik iemand heb neergestoken, want in feite ben ik belg en dus ga jij dan de hele Scandinavische bevolking eventjes stigmatizeren!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2006 om 16:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 20:25   #687
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar lieve schat toch! Ik heb nergens met 100% zekerheid willen beweren dat die roma per definitie moslims waren, wel dat sommigen ervan moslim zijn.

In uw herinnering zal de hoofdgetuige waarschijnlijk gezegd hebben dat het katholieke Polen waren denk ik. Ik weet niet wat die jongen gezegd heeft, U blijkbaar wel.

Dat Gerolf en Frank een ietwat zuiders uiterlijk hebben staat vast. Ik zie echter wel het verschil met Noord-afrikanen. jij blijkbaar niet.
En nee, ik ben blond, groot en een scandinavisch type! En je bent racist als je dat durft zeggen in geval ik iemand heb neergestoken, want in feite ben ik belg en dus ga jij dan de hele Scandinavische bevolking eventjes stigmatizeren!
Naar mijn herinnering(volgens wat ik toen in de pers las) verwees die hoofdgetuige toen niet naar een bepaald "type"
PS, ik hoop dat je er niet toe komt iemand neer te steken....

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juli 2006 om 20:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be